- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Zieligste personage uit een film/serie
Zieligste personage uit een film/serie
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Er zijn toch van die figuren in films of series waar je een beetje medelijden mee hebt? Dat hoeven niet perse hoofdfiguren te zijn maar het mag bijvoorbeeld ook een winkel-eigenaar zijn die wordt overvallen.
Ik zou graag willen beginnen met een still maar imageshack.us stribbelt nogal tegen.
Dus ik zou zeggen... laat maar zien! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb een erg zwak voor aandoenlijke fragiele vrouwen, die ondanks hun hele goede bedoelingen veel shit voor hun kiezen krijgen. Hier de twee die mij in het diepst van mijn ziel wisten te raken.
Naomi Watts als Diane Selwyn in Mulholland Dr.

Julie Benz als Rita Bennett in Dexter.

Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Als het om zielige personages gaat kan ik zo deze hele pagina vullen, omdat ik al snel mensen zielig vind en medelijden met ze heb. Maar er is één serie die er ver bovenuit springt namelijk Elfen Lied. Die serie heeft me zo enorm geraakt, ik voelde echt mee met Lucy en Nana. Dat gevoel heb ik nog nooit zo sterk gehad bij andere personages uit een film of serie.
Lucy.

Nana.

Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik ken niet zoveel zielige personen in film/serie, dit zal wel met mijn filmkeuze te maken hebben denk ik. Overigens moet ik wat cartoons betreft gelijk aan twee bekenden denken..
Ten eerste Donald Duck. De Donald Duck als tijdschrift heb ik altijd met veel plezier gelezen. Een vrolijk weekblad toch?. Donald Duck zelf is daarin ook niet zo erg zielig maar als je de cartoons bekijkt is het maar een erge zielepiet. Iedere keer die tegenslagen en die vervelende neefjes er nog bij. Dit is dan ook Disney-film eigen waarin emoties vaak veel dieper gaan dan in geschreven vorm.
Een andere bekende cartoon figuur is Calimero. Want zij zijn groot en ik is klein.... Dit was overigens alleen in de oude serie zo, lees ik. Ik ken die serie niet meer zo goed, jeugdsentiment. Maar evengoed was het toch een zielepiet.

Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Takashi Shimura als Kanji Watanabe in Ikiru.

sacha77
-
- 111 messages
- 198 votes
Shinji Akari uit Neon Genesis Evangelion

Wat een Zielig figuur is dat... Je wilde hem gewoon op z'n bek rammen 'zit niet zo te zaniken'.
Uit hetzelfde vat; Frodo Baggind uit LOTR... Ik kan z'n kop niet uitstaan met z'n zielig doenerij.

Of bedoelde je zielig omdat ze het zo moeilijk hebben...
De kinderen uit Grave of the Fireflies

Met recht de zieligste tekenfilm ooit
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er zijn toch van die figuren in films of series waar je een beetje medelijden mee hebt?
Dat is wat anders dan er op los rammen. 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
De jongen in z'n nek word gestoken met een potlood op 1:06
YouTube - Narc - Opening Scene HD

Mensen die doodgaan in films is niets nieuws maar dit deed me wat.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Erg gruwelijke openings scene met die zwangere vrouw vond ik ook best wel zielig.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Meteen toegevoegd aan de 'Nog Zien' lijst. 
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Is wel een lekker hard filmpje.
Aanrader als je Edison goed vond 
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Erg zielig en geen leuke manier om dood te gaan 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Bjork in Dancer In The Dark. Vond ik echt zo ontzettend zielig voor haar
.

DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
(afbeelding)
Hachi is inderdaad zielig 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hachi, ik schiet al vol wanneer ik aan 'm denk. 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Antonio Ricci & Bruno Ricci in Ladri di Biciclette

ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ik moest even denken aan deze jongen (uit 5 Centimeters Per Second)

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Will Smith in Seven Pounds. Die rollen waarin mensen alles waar ze van houden kwijtraken en daarna zelfvernietigend bezig zijn doen me altijd wel wat.