• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Ontdekkingen van het jaar 2010

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hmm.. *denkt terug aan de film*. Nee, die woorden komen dan niet direct bij me op. Maar geef hem eens een kans zou ik zeggen!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat Stallone nog steeds de meester van de actiefilm is.

Veder weinig nieuws of bijzonders gezien, wel ontdekt dat laserdiscs nog steeds ontzettend koel zijn

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waar haal je al die laserdiscs vandaan, Reinbo? Moest even googlen of het wel was wat ik dacht, een soort LP achtig iets toch? Verkopen ze die nog op veel plekken?

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

In de ventilatiebuis van onze badkamer bleek een hele oude badeend te zitten.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

@Elineloves: Zal ik doen maar weet niet of het hem dit jaar nog wordt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Waar haal je al die laserdiscs vandaan, Reinbo? Moest even googlen of het wel was wat ik dacht, een soort LP achtig iets toch? Verkopen ze die nog op veel plekken?

Is inderdaad een DVD op LP formaat. Worden nog wel verkocht via Ebay en Marktplaats. De meeste voor weinig, maar net als met postzegels en filmposters zitten er ook collector's items tussen. Beeld is nog steeds redelijk (iets minder dan dvd), geluid vaak beter dan DVD, soms zelfs gelijkwaardig aan blu ray. Aantrekkelijkheid zit 'm vooral in het mooie artwork. Dat zal met de opkomst van digitaal enkel verder verdwijnen.....

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Maar nieuwere titels verschijnen natuurlijk niet meer op laserdisc lijkt mij, wanneer zijn ze 'gestopt' met die dingen in de verkoop brengen dan? Want ik zag wel nog titels als 'Clerks' e.d. op laserdisc, dus zo heel oud is het ook nog niet, toch?

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Volgens mij stopten ze met laserdisc in 1997.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

September 2001 in Japan. In Amerika in Mei 2001, de laatste was The Cell. Ik kocht X-Men nog in Maart 2001, daarna ging ik pas echt over op dvd. Al kocht ik die wel al sinds het begin, maar de eerste dvd's waren gewoon vaak van veel mindere kwaliteit dan laserdiscs. Grrot voordeel van het lang doorzetten is dat met name die laatste laserdiscs nu collector's items zijn. X-Men doet zo'n 300 euro.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zonde. Ik snap wel dat het allemaal hipper en moderner moet, maar het lijkt me ontzettend mooi staan als je de ruimte hebt je laserdisc verzameling uit te stallen. Wat ik op google zag en in het desbetreffende topic, kan een DVD daar bij lange na niet aan tippen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik mis helaas wel de villa om ze mooi uit te stallen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Elineloves wrote:

En Tangled is ook mijn top 10 ingevlogen. Absoluut een grote verrassing van dit jaar.

En wat staat er boven Tangled? Martyrs. Zo'n beetje twee uitersten?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben ook een meisje van uitersten.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Zolang het maar uit het Westen komt, toch?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Voornamelijk, ja. Zit nog steeds te wachten totdat iemand me omverblaast met Oosterse pareltjes.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Allebei geen hoogstaande filmpjes.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

5 Centimeters is visueel bijzonder sterk, Battle Royale is vermakelijke middelmaat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Enter The Void zonder meer.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Is niet de bedoeling om films van het jaar 2010 hier neer te zetten.

De topictitel is misleidend als je de openingspost niet hebt gelezen.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Oeps, ok.

John Carpenters 'The Thing' en beter laat dan nooit: The Terminator & The Terminator 2: Judgment Day. (het lijkt waarschijnlijk alsof ik onder een steen lag)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nomak wrote:

De topictitel is misleidend als je de openingspost niet hebt gelezen.

Nu je het zegt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Beetje vreemd, noem het dan gewoon 'Film ontdekkingen' en beperk het niet alleen tot films die je dit jaar ontdekt hebt.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik vond [Rec] eerst middelmatig maar pas herzien en vind het nu echt een topper. Dus meer een herontdekking. Ik had Ocean's Eleven ook nog niet gezien maar blijkt een topper.

Verder nog Shinboru (2009) en Scott Pilgrim vs. the World (2010).

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Nomak wrote:

Allebei geen hoogstaande filmpjes.

Ok.

Elineloves wrote:

Beetje vreemd, noem het dan gewoon 'Film ontdekkingen' en beperk het niet alleen tot films die je dit jaar ontdekt hebt.

Maar elke film heb je ooit ontdekt, dus het moet wel degelijk beperkt worden.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Ik ben net een archeoloog, Heat mag er ook bij.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

GuyB wrote:

Ik ben net een archeoloog, Heat mag er ook bij.

Waarom maakt dat je een archeoloog? Mijn vondsten zijn 3 keer ouder. (en ik ben wellicht niet de enigste)

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mijn 'ontdekking' van dit jaar moet toch wel District 9 zijn (film uit 2009, maar dat doet er dus niet toe als ik het goed begrijp). Ik ben erg benieuwd wat Neill Blomkamp nog in zijn mars heeft.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

@AGE-411: Ik heb het op het feit dat ik de ene (in mijn ogen) meesterwerk na de andere zie met The Thing laatst nog, nu Heat.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat is voor mij dan toch wel Tangled. Een nieuwe Disney die eindelijk weer eens het niveau weet te halen van de klassiekers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.