• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

Moviemeter Awards jaar 2009

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Een (lange) tijd geleden hebben we voor enkele jaren de Moviemeter Awards gehouden. De Oscars zullen we maar zeggen van de gebruikers op deze site. Voor wie het niet kent nog even de 'spelregels' op een rijtje.

De categorieën zijn:

Beste Engelstalige film

Beste niet-Engelstalige film

Beste film uit de Benelux

Beste regie

Beste mannelijke hoofdrol

Beste vrouwelijke hoofdrol

Beste mannelijke bijrol

Beste vrouwelijke bijrol

Beste script

Beste score

Beste soundtrack

Beste cinematografie

Beste animatiefilm

Bedoeling is dat je voor elke categorie maximum 3 films/namen selecteert en die dan stuurt naar mij, of de persoon die de MM Award van dat jaar coördineert. De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook.

Alle films die op MovieMeter met het bewuste jaar (in dit geval 2009) gemarkeerd zijn, dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België.

Nadat iedereen z'n keuze gemaakt heeft komt er een tweede ronde. Daarin worden per categorie de 5 namen bekend gemaakt met de meeste punten. Hieruit wordt per categorie een ultieme winnaar gekozen.

We zijn vorig jaar gestopt met 2008 omdat ik er zelf de tijd niet meer voor had. Daarom gaan we nu verder met 2009. Hierna nemen we de 90's onder handen (1990-1991-...) Hopelijk is er voldoende animo. Sugesties algemeen over het spel kan je kwijt op dit topic: Moviemeter Awards algemeen ... Beetje zien hoe het zit met de categorieën. Ik heb alvast één verandering doorgevoerd. Niet-Engelstalige film was nog eens opgesplits in binnen Europa en buiten Europa, maar in praktijk kwamen daarvoor te weinig films in aanmerking heb ik ondervonden om het apart te houden. Benelux heb ik wel behouden. Voor de acteurs en de dunne grens soms tussen hoofdrol/bijrol stel ik gewoon voor om de grote prijzen te volgen en anders bespreken we het hier in dit topic.

Veel plezier, hopelijk krijg ik veel lijstjes binnen. Je hebt tijd tot zondag 8 augustus 22u voor de 1e ronde. Als er vragen moesten zijn laat je het maar weten. Als voorbeeldje hier het topic van het jaar 2008: MM Awards anno 2008

• 31144 messages
  • 5447 votes

Eerste lijstje is al binnen van Observator.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Reinbo en Querelle ook binnen gekregen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

HarmJanStegenga heeft ook z'n favorieten opgestuurd.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ondertussen al binnen:

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Wat een hoop goede vrouwelijke hoofdrollen trouwens, terwijl het bij de mannen armoe troef is.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Weer enkele lijstjes binnen:

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

Baggerman

Laat maar komen zou ik zeggen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Haha, ik hoop dat je wat met mijn lijstje kan doen. Volgens mij heb ik maar zo'n 5 engelstalige films uit 2009 gezien!

• 31144 messages
  • 5447 votes

Wie weet, de MM Awards hebben al eerder voor verrassingen gezorgd. (of soms net niet natuurlijk, naar gelang de categorie...)

Weer enkele nieuwe namen:

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

Baggerman

Dwejkk

Chainsaw

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het loopt lekker. Nog een lijstje binnen gekregen:

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

Baggerman

Dwejkk

Chainsaw

Pieter Montana

• 31144 messages
  • 5447 votes

Net het lijstje van yeyo binnen gekregen.

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

Baggerman

Dwejkk

Chainsaw

Pieter Montana

yeyo

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Kan van 2009 echt niks maken, wat een rotjaar.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Glacius wrote:

Kan van 2009 echt niks maken, wat een rotjaar.

Je moet niet op alle categorieën stemmen. Liefst natuurlijk, maar als je niet overal iets voor vind, laat je er gewoon enkele weg. Elke lijstje is welkom.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nog 2 nieuwe lijstjes, waarvoor dank:

Observator

Reinbo

Querelle

HarmJanStegenga

Spetie

Knisper

Baggerman

Dwejkk

Chainsaw

Pieter Montana

yeyo

AHWA

Metalfist

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Enorme weelde in 2009. Zie nu dat je 3 entries per keer mocht maken, is me iets teveel werk maar had ze zo allemaal kunnen vullen.

Behalve soundtracks dan ...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Je kijkt duidelijker recentere films dan ik. Waarschijnlijk doet iedereen dat. Ik krijg het allemaal nauwelijks vol (tips per pm ) Zo repte Knisper al over de vele vrouwelijke hoofdrollen. Ik heb ze in elk geval niet gezien. Dit lijstje kan ik over vijf jaar pas serieus vullen. Maar ik ben er mee aan de gang.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik heb iets van een 50-tal 4.0* of hoger films uit 2009.

Shinboru is een aantal keer voorbijekomen, net als Mary & Max. Where The Wild Things Are, Panique au Village, Blood of Rebirth, The Warrior And The Wolf, Air Doll (vrouwelijke hoofdrol) ...

En dan mis ik nog de nieuwe Tanaka, Cow, Instant Swamp, Ink, ...

Volledige lijstje hier

Zoveel mooie films

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Maar je hebt mijn (voorlopig) favoriete film uit 2009 dan weer niet gezien

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Als het Nymph is, daar was ik al een keertje aan begonnen, maar de kwaliteit was niet bepaald voldoende om meer dan 5 minuten te zien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Avatar telt mee als Engelstalige film heb ik nagevraagd bij de spelleiding, dus die is het níet... En dat jíj Enter the Void nog niet hebt gezien - die kan ik tenminste nog op mijn lijstje opvoeren van 2009...

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Inmiddels 44 films uit 2009 bekeken, maar er staan nog genoeg films uit 2009 op mijn verlanglijst. Nu al een schitterend jaar!

Ik heb vooral veel Valhalla Rising, Mary and Max, Micmacs à Tire-larigot, Antichrist en Kan Door Huid Heen genomineerd. Eigenlijk haast schandalig dat ik District 9 nergens heb kunnen nomineren.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik doe ook mee!

mijn ingestuurde lijstje bevat 5 nominaties voor where the wild things are, 4 voor amer en a serious man en met elk 3 nominaties gooien hadewijch, a single man en coco chanel & igor stravinsky ook hoge ogen

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hoe kon je ook alweer alle films uit een bepaald jaar die je gezien had op een rijtje krijgen (in de URL)?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kan ook makkelijk via de uitgebreide zoekfunctie:

http://www.moviemeter.nl/film/search/

Jaar invoeren en 'Alleen films waarop ik gestemd heb' aanvinken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

http://www.moviemeter.nl/user/*****/votes/2008

(bij de sterretjes je username invullen)

dit werkt beter, omdat je bij die andere optie niet alles te zien krijgt als er meer dan 100 titels zijn en bij deze optie staan de films ook nog eens op volgorde van de stem die je er aan gaf!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Zo repte Knisper al over de vele vrouwelijke hoofdrollen. Ik heb ze in elk geval niet gezien. Dit lijstje kan ik over vijf jaar pas serieus vullen.

Ik heb uiteindelijk Melanie Laurent (Inglourious Basterds), Charlotte Gainsbourg (Antichrist) en Du-na Bae (Air Doll) gekozen. Maar ter vergelijking; bij de mannen heb ik zelfs 1 punt aan Sacha Baron Cohen voor Bruno gegeven.

Bij mij vooral veel Kan Door Huid Heen, Mr. Nobody en Dirty Mind.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Knisper wrote:

Maar ter vergelijking; bij de mannen heb ik zelfs 1 punt aan Sacha Baron Cohen voor Bruno gegeven.

Je hoeft niet per se 3 acteurs te noemen. Je mag het ook bij 2 houden.

Ik vul alleen iets in als het echte top is.

Bij Benelux films heb ik alleen De Helaasheid der Dingen ingevuld. Ik heb namelijk geen NL film gezien die boven de 3 sterren komt.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Knisper wrote:

Maar ter vergelijking; bij de mannen heb ik zelfs 1 punt aan Sacha Baron Cohen voor Bruno gegeven.

.

Dat vind ik helemaal niet zo vreemd. Goeie performance toch?

Ik had als beste acteur Peter Capaldi van In the Loop op 1 staan. (film komt verder in andere categorieën niet voor) Qin Hao van Spring Fever op 2 en Mads Smikkelsen op 3 (al heeft hij geen enkele tekst )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Heeft iemand nog suggesties voor beste vrouwelijke bijrol?

Diane Kruger in Inglourious Basterds, is dat een bijrol?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ik heb van de vrouwelijke bijrollen Charlotte Rampling van Life During Wartime op 1 en Marife Necesito van Mammoth op 2. Beide films komen trouwens verder niet voor in de categorieën.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.