• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Meest indrukwekkende filmspeeches

Bertje Pacino

• 13 messages
  • 4 votes

Hallo,

ik zag laatst een film met een mooie speech. Nu vroeg ik me af, als jij een top 5 van filmspeeches zou maken, hoe zou die er dan uit zien?

Ik hoop hier wat mooie lijstjes te zien, en eventueel komt er nog een filmtip uit. Leg ook even uit waarom je de speech zo mooi vond. Of vond je hem leuk, of wat dan ook. Of een hele mooie monoloog of presentatie, dat mag/kan ook. Als het maar in een film gebeurd.

Ik ben benieuwd

--------

Uiteraard ook zelf aan de slag. Ik moet er zelf nog even over na denken. Dus ik zal het nog aan passen en of aan vullen. Hier komtie, voorlopig nog in willekeurige volgore.

De speech in de film:

- Independence day

De speech van de president naar de wereld toe. Een hele vreemde keuze op het eerste gezicht. Want de film zelf is natuurlijk een niet al te serieuze actiefilm. Echter steeds als ik die speech hoor komt het kippenvel op mijn armen.

In feite is het fiction, maar toch vind ik die speech indrukwekkend. Alle mensen die samen de strijd aan gaan ipv tegen elkaar. Heel mooi, zwaar over de top maar toch nog enigzins ontroerend.

Staat terecht in mijn top 5.

- JFK

De presentatie van Kevin Costner over de baan van de kogel.

Tsja, wat kan ik daar over zeggen. Zeker als je geinterresseerd bent in die moord, dan is het echt acteren van de bovenste plank. Ademloos kijk ik, keer op keer. De speech is natuurlijk waar gebeurd, en dat maakt het voor mij nog indrukwekkender.

Misschien wel de favoriet om straks bovenaan mijn lijstje te staan.

Nou, voorlopig hou ik het nog op 2, moet er nog goed over na denken. (ik neem aan dat ik mijn eigen berichten kan editten?)

Ik ben nieuw, dus ik hoop dat ik geen regels overtreden heb.

Ik zou aan de mods willen vragen, of dat we linkjes van youtube met de speeches mogen plaatsen. Dat zou wel heel tof zijn.

edit. nou editten kan dus, echter de topitiel niet, daar is wat mis gegaan. Zou iemand dat even kunnen herstellen svp? (even ''Jou'' weg halen)

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het eerste wat in me opkomt is Robert Duvall in The Apostle. Meesterlijk hoe hij daar als predikant tekeer gaat. Kippenvel. Ook de tirade van Al Pacino in Dog Day Afternoon is fenomenaal.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Al Pacino in The Devil's Advocate natuurlijk.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Wacht even. Ik ben Festen natuurlijk helemaal vergeten. De speech van de oudste zoon tijdens de verjaardag van zijn vader waarin zonder enige emotie wordt afgerekend met het verleden. Hoe kon ik die vergeten? Laat ik ze even op volgorde zetten.

1. Festen

2. The Apostle

3. Dog Day Afternoon

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

James Stewart in Mr. Smith Goes to Washington

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Phoenix wrote:

Al Pacino in The Devil's Advocate natuurlijk.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Gregory Peck in 'To Kill a Mockingbird'.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De speech van Peter Lorre in M!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Steven Seagal aan het einde van On Deadly Ground...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

De slotspeech van Lester Burnham en de monoloog van Ricky Fitts tijdens het plastiek zakske uit American Beauty mogen er ook wel wezen trouwens. En natuurlijk de epische ontstaansgeschiedenis van Sicilianen, zoals verteld door Dennis Hopper in True Romance.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

De monoloog van Donald Sutherland in Ordinary People.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Het mompelend gejoel van Stallone aan het eind van First Blood.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Een geweldige is die uit Double Indemnity:

Double Indemnity (1944) - Memorable quotes - imdb.com

Yeah, in the front office. Come now, you've never read an actuarial table in your life, have you? Why they've got ten volumes on suicide alone. Suicide by race, by color, by occupation, by sex, by seasons of the year, by time of day. Suicide, how committed: by poison, by firearms, by drowning, by leaps. Suicide by poison, subdivided by *types* of poison, such as corrosive, irritant, systemic, gaseous, narcotic, alkaloid, protein, and so forth; suicide by leaps, subdivided by leaps from high places, under the wheels of trains, under the wheels of trucks, under the feet of horses, from *steamboats*. But, Mr. Norton, of all the cases on record, there's not one single case of suicide by leap from the rear end of a moving train. And you know how fast that train was going at the point where the body was found? Fifteen miles an hour. Now how can anybody jump off a slow-moving train like that with any kind of expectation that he would kill himself? No. No soap, Mr. Norton. We're sunk, and we'll have to pay through the nose, and you know it.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Bricktop die in Snatch uitlegt waarom een beetje crimineel wel varkens moet houden

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Matthew McConaughey in A Time to kill. "Now imagine she's white".

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

The 50 Greatest Movie Monologues - Film.com

(Duurt wel even met laden ivm youtube filmpjes)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

yeyo wrote:

Ja daar wordt altijd lacherig over gedaan. En ik ooit ook omdat ik toen zo geconditioneerd was. Maar toen ik hem laatst zag vond ik hem bijzonder effectief en ik kon hem zonder ondertiteling woord voor woord volgen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

De monoloog van Earl Partridge (Jason Robards) uit Magnolia mbt 'The Goddamn Regret'.

Niet alleen inhoudelijk goed, maar ook zo ontieglijk goed geschreven (zoals een zieke man, die niet alles meer op een rijtje kan zetten, zo'n speech in real life ook daadwerkelijk zou kunnen geven) en fenomenaal geacteerd.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

The Verdict met Newman: aanklacht tegen de onderdrukking van de kleine man.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

The 50 Greatest Movie Monologues - Film.com

(Duurt wel even met laden ivm youtube filmpjes)

Enkel Amerikaans en bovendien voornamelijk grotere films. Mainstreamlijstje.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ari Gold mag hier niet ontbreken.

En een klassiekertje:

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ramon K wrote:

De monoloog van Earl Partridge (Jason Robards) uit Magnolia mbt 'The Goddamn Regret'.

Niet alleen inhoudelijk goed, maar ook zo ontieglijk goed geschreven (zoals een zieke man, die niet alles meer op een rijtje kan zetten, zo'n speech in real life ook daadwerkelijk zou kunnen geven) en fenomenaal geacteerd.

Zeker!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

yeyo wrote:

First Blood Part II

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Het vervolg eindigt ook met een speech ja.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Marlon Brando in Ultimo tango a Parigi (1972)

William Hurt in A History of Violence (2005)

Marlon Brando in On the Waterfront (1954)

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

- Palindromes (de speech/monoloog van Mark (Mathew Faber) )

- Good Night, and Good Luck (speech over o.m. vrijheid van keuze)

- Life of Brian (welease Bwian!)

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

James Caan in Thief (1981) , geniaal !!!

Willie Nelson in Thief (1981) , maar daar heb ik geen beelden van .

Look. I said fuckin' look at 'im! Look at what happened to ya friend 'cause you gotta go against the way the things go down. You treat what I try to do for you like shit? You don't wanna work for me, what's wrong with you? And then, you carry a piece, in my house! You one of those burned-out demolished wackos in the joint? You're scary, because you don't give a fuck. But don't come onto me now with your jailhouse bullshit 'cause you are not that guy, dont'chu get it, you prick? You got a home, car, businesses, family, n' I own the paper on ya whole fuckin' life. I'll put ya cunt wife on the street to be fucked in the ass by niggers and Puerto Ricans. Ya kids mine because I bought 'it. You got 'im on loan, he is leased, you are renting him. I'll whack out ya whole family. People'll be eatin' 'em in their lunch tomorrow in their Wimpyburgers and not know it. You get paid what I say. You do what I say, I run you, there is no discussion. I want, you work, until you are burned-out, you are busted, or you're dead... you get it? You got responsibilities - tighten up n' do it. Clean this mess up, get 'im outta here. Back to work, Frank.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

"I coulda been a contender!"

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

De alliteratie bij V for Vendetta:

V: VoilĂ ! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition.

V: The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.

V: Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me V.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

yeyo wrote:

"I coulda been a contender!"

Yeah ! Vooral die speech van William Hurt in A History of Violence is onvergetelijk .

" It's been a long, long time, bro-ham. "

" You cost me! A hell of a lot Joey, a hell of a lot! "

Maar James Caan in Thief (1981) van Michael Mann is gewoon geniaal , a classic !!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.