• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.982 votes
Profile

De Oscars

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Als je de beste film van dit jaar Coda zo goed als niet kan zien dan neem je maar het Franse origineel dan. La Famille Bélier.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

dimi303 wrote:

Als je de beste film van dit jaar Coda zo goed als niet kan zien dan neem je maar het Franse origineel dan. La Famille Bélier.

Zo goed als niet kan zien? Account aanmaken bij Apple TV+ en dan een gratis proefabonnement van een week nemen. Is La Famille Bélier makkelijker te zien dan dat?

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

IH88 wrote:

Ja, maar veel mensen die ook stemmen hebben de film op Sundance gezien. Daardoor krijg je al Oscarbuzz (of niet uiteraard), en dat bedoel ik met lang onder de aandacht houden. Dat Coda uiteindelijk op een streamingsplatform is uitgekomen heeft de film wel geholpen natuurlijk. Ook filmjournalisten hebben de film al in januari gezien, waardoor er al snel een Oscarbuzz kan ontstaan.

Waar baseer je op dat veel stemmers die film al op Sundance hebben gezien? Mijn idee is dat het publiek op festivals voornamelijk bestaat uit pers/critici en mensen die films aankopen/vertonen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Zo goed als niet kan zien? Account aanmaken bij Apple TV+ en dan een gratis proefabonnement van een week nemen. Is La Famille Bélier makkelijker te zien dan dat?

Nee dank u geen Apple tv+ mag al van geluk spreken dat ik Netflix genomen heb.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Waar baseer je op dat veel stemmers die film al op Sundance hebben gezien? Mijn idee is dat het publiek op festivals voornamelijk bestaat uit pers/critici en mensen die films aankopen/vertonen.

Dat is niet enkel pers/critici hoor. Zelf ga ik naar Oostende (29 films daar gezien), MOOOV (Brugge) binnenkort en Gent in oktober.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Wat supertof is

Maar dat is ook niet voor iedereen even eenvoudig weggelegd. Dan denk ik toch dat Coda op Apple TV+ zien makkelijker te realiseren is voor het gros van de mensen.

(Even los van dat ik zelf ook liever een keer naar Gent zou gaan )

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Sundance bezoeken is voor mij toch net iets te veel gedoe, dan is IFFR op die momenten toch makkelijker. Maar ik bedoelde natuurlijk het gedeelte van het publiek dat in de filmindustrie werkzaam is.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

skinny_tie wrote:

(quote)

Kan je dit op eender welk toestel? Of is het enkel Apple producten. Beetje leek op dat gebied.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Hoeft niet op Apple-toestel. Als je het afgelopen jaar iets van Apple hebt gekocht, dan krijg je volgens mij automatisch een jaarabonnement.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ze gaan bij de Academy wel maatregelen tegen Smith nemen. Ben benieuwd wat dat zal zijn. Oscar terugnemen? Zou ik wel heel overdreven vinden. Weigering voor een x-aantal edities? Boete?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

skinny_tie wrote:

Sundance bezoeken is voor mij toch net iets te veel gedoe, dan is IFFR op die momenten toch makkelijker. Maar ik bedoelde natuurlijk het gedeelte van het publiek dat in de filmindustrie werkzaam is.

Sundance kon ook online dit jaar, ik vond het alleen extreem duur.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Ze gaan bij de Academy wel maatregelen tegen Smith nemen. Ben benieuwd wat dat zal zijn. Oscar terugnemen? Zou ik wel heel overdreven vinden. Weigering voor een x-aantal edities? Boete?

Denk een boete inderdaad, iets tussen de 50.000 en 250.000 dollar, wat dan door Smith nog eens verdubbeld wordt en gedoneerd wordt aan Oekraïne. Iedereen blij. Terugnemen Oscar zou nergens op slaan, betwijfel ook of dat zou kunnen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

De Oscar voor beste Buitenlandse film.

Ik ben het er zeer regelmatig mee oneens wat er wel of niet genomineerd wordt, en welke film uiteindelijk wint (het zal ook niet)… Maar toch zitten er bij de genomineerden flink wat mooie titels die erg de moeite waard zijn. Toch had ik ondanks mijn behoorlijk aantal stemmen, nog niet eens de helft van de nominaties gezien. Daar heb ik de afgelopen week eens werk van gemaakt, en als ik straks het Vietnamese The Scent of Green Papaya van Tran Anh Hung gezien heb, kom ik met 169 titels precies over de helft.

Waar staan jullie?

-Academy Award - Best International Feature Film - Nominees @ICM

-The Academy Awards: Best International Feature Film Nominees 1947*-2021 - Letterboxd

Rick18

• 232 messages
  • 5294 votes

73

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Narcosis Neder­landse in­zen­ding voor Oscars - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Narcosis is de Nederlandse inzending voor de Oscars van dit jaar. De debuutfilm van Martijn de Jong, met Fedja van Huêt en Thekla Reuten in de hoofdrol, werd door een selectiecommissie gekozen uit elf inzendingen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Knor Neder­landse in­zen­ding voor ani­ma­tie-Oscar - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Knor wordt namens Nederland ingezonden als kandidaat voor de Oscar voor beste lange animatiefilm. Het is voor het eerst dat Nederland een stop-motionfilm inzendt. Knor doet het goed in de bioscoop (al meer dan 50.000 bezoekers) en is afgelopen weekend genomineerd voor vijf Gouden Kalveren.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Ik vind het een vreemd bericht, m.u.v. International Film worden films niet door een land ingestuurd. Bovendien moet de film een Amerikaanse release hebben om te kwalificeren en dat lijkt niet het geval te zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie wrote:

Ik vind het een vreemd bericht, m.u.v. International Film worden films niet door een land ingestuurd. Bovendien moet de film een Amerikaanse release hebben om te kwalificeren en dat lijkt niet het geval te zijn.

Hmm.. je hebt gelijk. Of zijn de regels inmiddels versoepeld. See NL is onderdeel van Eye Film, die zouden toch wel moeten weten wat de regels zijn...

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

kappeuter wrote:

Hmm.. je hebt gelijk. Of zijn de regels inmiddels versoepeld. See NL is onderdeel van Eye Film, die zouden toch wel moeten weten wat de regels zijn...

Ik heb expres de regels van komend jaar er nog even bijgepakt, om te zien of er niks veranderd was en dat is niet het geval.

Er komt bij het inzenden van een film nog wat meer kijken dan alleen het invullen van een formuliertje, onder andere een platform waarop de leden van de Academy de film kunnen zien en/of productie van screeners. Ik kan me voorstellen dat als daar geen middelen voor beschikbaar zijn bij producent of distributeur, dat SEE NL daarin ondersteunt. Maar dan moet er dus wel een Amerikaanse release zijn.

Maar dan vraag ik me af wat de bron van dit nieuws is. Op de site van SEE NL zie ik er niks over staan in ieder geval.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Mooi dat SEE NL de door mij geconstateerd omissie zo snel oppakt.

Dutch feature animation film Oink submitted to Oscars is toch weer wat anders dan Knor Neder­landse in­zen­ding voor ani­ma­tie-Oscar, is dit dan door alle Nederlandse media verkeerd vertaald of is er ergens een Nederlandstalig persbericht dat het op deze manier stelt? Er zal dus voor 31 december een Amerikaanse release komen, maar daarover staat niks in het bericht.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie

Check mijn bericht van 14 september: Narcosis Neder­landse in­zen­ding voor Oscars.

Dus dan is Knor wel specifiek de inzending voor de animatie-oscar.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

kappeuter wrote:

Check mijn bericht van 14 september: Narcosis Neder­landse in­zen­ding voor Oscars.

Dus dan is Knor wel specifiek de inzending voor de animatie-oscar.

Het is niet dat ik betwijfelde dat Knor! mee zal dingen naar de Oscar voor lange animatiefilm, het gaat erom dat voor die categorie films niet worden ingezonden door een land, itt voor International Film

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie wrote:

Het is niet dat ik betwijfelde dat Knor! mee zal dingen naar de Oscar voor lange animatiefilm, het gaat erom dat voor die categorie films niet worden ingezonden door een land, itt voor International Film

Nee maar ze komen dus blijkbaar automatisch in aanmerking voor de prijs zodra er een Amerikaanse release is. Die blijkbaar nog moet plaatsvinden...

Je verwarrend is dit allemaal wel...

mrklm

• 11374 messages
  • 9897 votes

In navolging van de Horrorfilm Challenge die op dit moment plaatsvindt op dit forum, ben ik benieuwd of er animo is voor een 'Oscar Challenge' die in grote lijnen volgens dezelfde richtlijnen verloopt. Ik heb al een concept uitgewerkt (met start op 1 februari 2023), maar is er überhaupt interesse voor?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Op zich wel, maar ik kan geen FTV puntjes meer scoren voor Best Picture, die heb ik net gecompleteerd afgelopen maand:

https://i.ibb.co/61XyfBs/oscar.jpg

Dan zou ik om geen nadeel te hebben wel evenveel puntjes moeten kunnen scoren met Oscar voor Buitenlandse film, of cinematography oid? Wanneer we de meer obscure Oscars erbij zouden trekken, geeft dat ook wat meer ruimte voor hen die niet persé veel met de films die Best Picture winnen?

Ik weet niet hoe je het in gedachten hebt, maar ik kan me voorstellen dat ik dat leuk zou vinden

Uiteraard checken een hoop mensen dit topic niet, dus ik denk wel dat je pas achter de animo gaat komen door alvast wat te polsen tijdens de horrorchallenge, het topic te starten en mensen (eenmalig) te taggen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

De horror challenge zegt me iets minder, maar voor deze Oscars wil ik wel de moeite doen, naargelang het opentrekken van de categorieën, valt daar voor mij wel wat uit te puren. En anders moet ik die oude (Amerikaanse) meuk maar ontdekken.

mrklm

• 11374 messages
  • 9897 votes

John Milton Ik heb de meeste Oscarwinnaars ook al gezien, maar een heleboel mensen niet. En ik zie het (ook) als een uitdaging om eens wat oudere films in het voetlicht te zetten. En ik denk dat er zelfs voor jou nog genoeg First Time Views overblijven

Ik betwijfel of ik veel bijval krijg bij de Horrorfilm Challenge, maar het kan inderdaad geen kwaad om daar eens te peilen

Fisico Het gaat uiteraard voornamelijk om Britse en Amerikaanse films. Voor de bonussen komt je wel in de winnaarscategorieën uit. En ja, uiteraard zit er meuk tussen (ik noem Coquette (1929) en Thank God It's Friday (1978)), maar er zitten ook aardig wat vergeten juweeltjes tussen!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Maar dan zou je hem dus wel breder willen trekken dan Best Picture, begrijp ik? Weet je al hoever? Ook de technische categorieën?

Ik denk dat het bij de Oscars (hoop users hebben daar een bepaald idee bij) zou kunnen schelen om wat minder voor de hand liggende voorbeelden te benoemen, waarvan mensen er misschien niet bij stilstaan dat die films een Oscar hebben gewonnen, ook al is het maar een nevencategorie. Dan trek je mensen meer binnen op het spelelement, dan dat ze de Oscars persé een warm hart toedragen.

Speaking for me: ik zou op jacht gaan naar obscure films die toch ergens een Oscar voor hebben gewonnen. Indien dat toelaatbaar is, uiteraard.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

kappeuter wrote:

Nee maar ze komen dus blijkbaar automatisch in aanmerking voor de prijs zodra er een Amerikaanse release is. Die blijkbaar nog moet plaatsvinden...

Verder in het Knor!-verhaal. Variety heeft een pagina waarop ze voorspellingen doen mbt de oscar voor best animated feature. Deze is op 15 september voor het laatst geüpdatet en Knor staat er tussen. Het "nieuws" van vorige week was dus niet heel erg nieuwsig. Er staat ook vermeld dat de film nog geen distributie in de V.S. heeft. Als dat zo blijft is zo'n inzending leuk en aardig, maar je hebt er niks aan, dan wordt de inzending gewoon gediskwalificeerd. Aangezien de inzendtermijn eerder eindigt dan 31-12-2022 is het niet per se raar dat een film wordt ingezonden voordat deze aan alle kwalificerende voorwaarden voldoet. En mocht Knor! in 2023 jaar distributie krijgen in de VS dan kan de film meedoen voor de Oscaruitreiking in 2024.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.