- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Heb nog niks gehoord over grote hoeveelheden bezoekers voor Turning Red, ook niet in de paar landen waar deze wel in de bioscoop draait.
Wat flauw zeg. Kan je ook gewoon reageren? Ik vraag me gewoon oprecht af welke film je bedoelt.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Wat flauw zeg. Kan je ook gewoon reageren? Ik vraag me gewoon oprecht af welke film je bedoelt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan ook gewoon antwoord geven natuurlijk, want bij jouw recente stemmen staat die film niet. Jij maakt het moeilijk door niet meteen even de naam te typen. Is ook een vorm van aandacht vragen misschien.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik weet nu zelfs nog steeds niet welke film er bedoeld wordt. Sorry, ik ben niet iemand die alle nieuwe releases bijhoudt of 'bij' wil zijn qua film (plus net terug van vakantie). Mijn post is een vorm van belangstelling, ik heb je filmlog geopend, ik heb nu de eerste drie pagina's van de bioscoopagenda doorgenomen, wat zou ik nog meer moeten doen om niet 'halfslachtig' te zijn?
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
wat zou ik nog meer moeten doen om niet 'halfslachtig' te zijn?
Kan verder heel goed natuurlijk dat de release van RRR tot nu toe langs je heen gegaan was, de meeste mensen hier zullen er geen idee van hebben en wie weet hoeveel moeite het kost om erachter te komen als je geen idee hebt waar te zoeken. Ik had er in ieder geval al veel over gehoord, maar in eerste instantie was het ook niet van belang om welke film het ging.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Van onderstaande categorieën alle films gezien, behalve één buitenlandse film over een Yak die nog niet draait hier. Ik moest wel een proefabonnement op Apple + nemen en een abo op Amazon om alles te kunnen zien, maar vooruit, dat is verder aardig gelukt. Jammer van die éne film dan wel. Verder kijk ik geen shorts of docu’s dus daarvoor heb ik niets gekeken en zeg ik er ook niets over.
Best Picture
Gaat winnen: CODA (het stemsysteem gaat hier winnen)
Moet winnen: Licorice Pizza. Of anders Drive My Car.
Best Director
Gaat winnen: Jane Campion
Moet winnen: PTA hoot eens een beeldje te krijgen. Ik vond overigens ook Campion en Hamaguchi echt een eigen stempel drukken dus kan met hen wel leven, al heeft Campion ook een doodsaaie drol gemaakt.
Best Actor
Gaat winnen: Will Smith
Moet winnen: Matige categorie, kan leven met Smith. En anders Bardem graag.
Best Actress
Gaat winnen: Jessica Chastain
Moet winnen: Cruz was geweldig. Hetzelfde geldt voor Stewart.
Best Supporting Actor
Gaat winnen: Kotsur
Moet winnen: Ik vond Kotsur wat karikaturaal. De enige goede in deze categorie is Hinds, prachtige vertolking.
Best Supporting Actress
Gaat winnen: DeBose, blijkbaar.
Moet winnen: DeBose was vooral irritant. Ik kan leven met Buckley of Ellis, maar verder een erg matige categorie.
Best Original Screenplay
Gaat winnen: Licorice Pizza
Moet winnen: The Worst Person in the World. Ik gun PTA zijn beeldje, maar die hadden veel beter bij regie en film gekund, juist niet per se bij script hoe mooi en liefdevol soms dialogen geschreven zijn.
Best Adapted Screenplay
Gaat winnen: The Power of the Dog
Moet winnen: Ik vind op alle nominaties wel wat aan te merken, CODA is gewoon een remake maar wel met het beste script.
Best Animated Feature Film
Gaat winnen: Encanto
Moet winnen: Flee. Wat een geweldige film was dit. Ook met mooie en net wat bijzonderdere animatie.
Best International Feature Film
Gaat winnen: Drive My Car
Moet winnen: Flee, die was geweldig en raakte me emotioneel ook. Met Drive My Car kan ik goed leven.
Best Original Score
Gaat winnen: Dune
Moet winnen: Zimmer mag hem wel hebben. De rest was weinig bijzonder.
Best Original Song
Gaat winnen: Billie Eilish
Moet winnen: Ook al een matige categorie met 5 nietszeggende liedjes. Dit is me om het even.
Best Sound
Gaat winnen: West Side Story
Moet winnen: Ik kan leven met West Side Story of Dune
Best Production Design
Moet winnen: The Tragedy of Macbeth
Best Cinematography
Moet winnen: The Power of the Dog mag deze wel hebben binnen dit rijtje van 5
Best Makeup and Hairstyling
Moet winnen: Dune of Cruella. Bij Tammy Faye vond ik de schmink bij Garfield erg matig, maar bij Chastain juist weer erg goed. Ik zou eerder kiezen voor Four Good Days, maar die is niet genomineerd.
Best Costume Design
Gaat winnen: Cruella
Moet winnen: Cruella of Cyrano
Best Film Editing
Moet winnen: Don’t Look Up, lekker vlot gemonteerd waardoor de film ondanks de lengte soepel wegkijkt. Ook King Richard trouwens.
Best Visual Effects
Moet winnen: Free Guy, omdat daar wel leuk gespeeld werd. Verder alle mij om het even.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Best wel anticlimactisch, dat er rode loper wordt uitgezonden terwijl er gewoon Oscars worden uitgereikt. Kijken mensen dan liever naar zo'n rode loper?
David Ehrlich op Twitter: "lol this all sucks even harder than we all knew it would suck #Oscars"
Anthony Breznican (Vanity Fair): "It's a very awkward and disjointed ceremony, crew members during long breaks wander the stage preparing for the broadcast, and there’s very little acknowledgement of the strangeness of this adjunct presentation.”
Richard Lawson (VF): "The fact that people are inside being handed awards while all the cameras are still out on the red carpet covering bland, platitudinous interviews is somehow even more galling in practice than it was in theory. It feels entirely wrong, and is making me uneasy about how the whole show is going to play out."
We hebben voor de show dus 4x Dune (editing, sound, score, production design), The Eyes of Tammy Faye (make up & hair styling), Queen of Basketball (korte docu), Windshield Wiper (korte animatie) en The Long Goodbye (korte live action).
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Prima show tot nu toe, maar niet speciaal. Vraag me af hoeveel tijd er nu echt gewonnen is met die pre-recorded uitreikingen. Bruno had gewoon het openingsnummer moeten zijn. Die fan favourite en cheer moment waren helemaal een duffe boel.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Het is 5 over 5 en we kunnen stellen dat het inkorten niet echt gelukt is... 
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Dat Smith een mep uitdeelt is één ding, maar die speech, daar zou de VN iets tegen moeten doen.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Handicapped ✅
Female ✅
Black ✅
White ✅
Hispanic ✅
#Oscarssowoke
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
#Oscarssowoke
Jij riep toch maandenlang van de daken dat The power of the dog zou gaan winnen omdat de regisseur vrouw is en het personage gay?
Afijn, ik vind het persoonlijk een aanfluiting dat een remake de Oscar voor beste film wint. Ik heb CODA niet gezien en ga hem, vanwege die reden, ook niet zien, dan eerder die Franse film. Wel tevreden met de technische Oscars voor Dune, inclusief muziek (hoewel dat eigenlijk Spencer had moeten zijn). En natuurlijk terecht dat Billie Eilish nu een Oscarbeeldje tussen haar verzameling Grammys kan zetten.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Prima toch?
En mooi dat Will Smith met één klap een eind kan hebben gemaakt aan die hele "roast"-manie. Het is gewoon echt niet lollig om mensen te beledigen, en zou zeker niet normaal gevonden moeten worden.
Blij met de buitenland-Oscar voor Drive My Car, die had hem ook voor scenario mogen krijgen. Eigenlijk alle Oscars voor beeld en geluid voor Dune, en editing maar daar zag ik niet echt competitie.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Damn. Die klap zal de kwakkelende reputatie van de Oscars ook geen goed doen. Sfeer is toch verpest na zoiets. Erg smakeloze grap ook van Rock. Ik snap die beuk wel, moet ik zeggen.
Ik heb ze allebei gezien trouwens eRCee, en dit is wel een van de zeldzame gevallen waarin ik de remake (duidelijk) nog wat beter vond.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Vreemd inderdaad, de winst voor een remake. Geen unicum, gebeurde eerder met The Departed.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hans Zimmer en Billie Eilish allebei gewonnen, dat waren de belangrijkste twee voor mij. Helaas Robin Robin niet bij Animated Short. Dune terecht zowat alle technische Oscars, nog steeds onbegrijpelijk dat Villeneuve niet was genomineerd voor regisseur. Voor de rest, meh.
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
En mooi dat Will Smith met één klap een eind kan hebben gemaakt aan die hele "roast"-manie. Het is gewoon echt niet lollig om mensen te beledigen, en zou zeker niet normaal gevonden moeten worden.
Tuurlijk is het lollig om wat overbetaalde miljonairs, die zichzelf veel te serieus nemen, te beledigen op hun decadent "wat zijn we toch allemaal geweldig getalenteerd" bacchanaal.
Alleen is spotten met een ziekte een bijzonder slappe en goedkope manier om dat te doen.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
I agree. Ik vind dat van een geheel andere orde dan wat een Ricky Gervais deed bij The Globes.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Damn. Die klap zal de kwakkelende reputatie van de Oscars ook geen goed doen. Sfeer is toch verpest na zoiets. Erg smakeloze grap ook van Rock. Ik snap die beuk wel, moet ik zeggen.
Ik heb ze allebei gezien trouwens eRCee, en dit is wel een van de zeldzame gevallen waarin ik de remake (duidelijk) nog wat beter vond.
Wel knap dat die Chris Rock zo stoïcijns blijft. Beste acteerprestatie uit zijn carrière
.
Over Coda. Niet beter (voor mij) dan het origineel, maar wel knap gemaakt. Niets gaat boven Louane die 'Je Vole' zingt, en juist het eindlied vond ik bij Coda wat tegenvallen. 'Both Sides Now' vind ik sowieso een wat slap liedje. Alleen Adapted Screenplay snap ik niet. Zelfs de "seksgrapscene" bij de dokter is een kopie. Zo kan ik ook een screenplay schrijven. Drive My Car of The Lost Daughter waren dan betere winnaars geweest (hoewel ik het originele werk niet ken). Dune is een half werkje, dus die tel ik niet mee
.
Beste film voor Coda kan ik mee leven. Ik had zelf voor Drive My Car gekozen, maar Coda stond wel in mijn top 3 van de genomineerden. Pizza van PTA nog niet gezien.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Ongelofelijk dat er echt mensen zijn die het voor Will Smith opnemen. Hoe slecht de grap ook is, je blijft met je tengels van iemand af. Walgelijk.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Iemand slaan omdat je zijn grap niet leuk vind is nou juist precies wat er op dit moment mis gaat in de wereld. Nee brrr ik vind het eng.
Edit: wat BlueJudaskiss zegt dus
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Ik keur de actie van Smith niet goed, maar die grap is gewoon triest. Die verdiend wel een beuk. Smith had Rock dus beter op kunnen wachten na de show, had die alle ongewenste aandacht die voor 'm in het verschiet ligt ook niet zo gehad. Mensen moeten ook niet denken dat ze alles kunnen zeggen natuurlijk.
Maar goed, CODA, mooie winnaar. Dune ook meer dan terecht.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Huh? Maar wie bepaald dan dat een opmerking een klap op je smoel verdiend? Will?? Het hek is toch compleet van de dam als we dit goed gaan praten? Ongeacht wel grap of opmerking er gemaakt wordt.
Die Smith is gewoon teveel in z’n eigen Bad Boys films gaan geloven. Sneuneus
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Ik vind dat je geen grappen maakt over iemand zijn of haar ziekte. Dat is goedkoop en triest. Als iemand een grap zou maken over mijn zieke vriendin, zouden daar ook consequenties aan vast zitten. Hoe Smith hier nu op reageert is erg dom, maar ook aan dit verhaal zitten twee kanten. Je kan niet verwachten dat je alles maar over mensen kan zeggen en dat iedereen dat maar leuk vind. Maar nogmaals, Smith zijn actie wordt absoluut niet goedgekeurd of goedgepraat. Ik vind het ook maar een raar mannetje verder.
Wat mis ik Gervais bij de Oscars.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat mis ik Gervais bij de Oscars.
Ja ik ook. Daarom waren de Golden Globes altijd veel leuker.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Ik keur de actie van Smith niet goed, maar die grap is gewoon triest. Die verdiend wel een beuk.
Nee, dat zie je verkeerd. Er is niks ter wereld dat een beuk 'verdient'. Om Hans Teeuwen te citeren: de grens ligt bij geweld.
Wat moet het dan balen zijn om in landen te leven met vrijheid van meningsuiting.