• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.048 votes
Profile

De Oscars

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Mag het voorspellen al beginnen.

Directing: Martin Scorsese (te duidelijk)

Leading Role male: L. DiCaprio

Leading Role female: Hilary Swank (Lastig, ze heeft er wel al een, maar het is echt zo rol waar je een oscar voor krijgt.)

Best Foreign film: Der Untergang.

Bleeh wat zijn die gasten toch saai in hun filmkeuzes.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13395 votes

Toch een beetje jammer dat House of Flying Daggers niet is genomineerd voor beste buitenlandse film.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ik ben niet zo goed in voorspellen, maar wie IK zou laten winnen zijn de volgende genomineerden:

* ACTOR IN A LEADING ROLE - Don Cheadle - HOTEL RWANDA (tja, dat is een van mijn favoriete acteurs, dus dit is niet zo'n lastige keuze)

* ACTOR IN A SUPPORTING ROLE - Morgan Freeman - MILLION DOLLAR BABY

* ACTRESS IN A LEADING ROLE - Kate Winslet - ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND (niet haar beste rol allertijden, maar na twee nominaties verdient ze er gewoon eentje)

* ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE - Laura Linney - KINSEY (lijkt me duidelijk... of Cate Blanchett natuurlijk)

* ANIMATED FEATURE FILM - THE INCREDIBLES

* DIRECTING - THE AVIATOR (al gun ik de film 'Ray' ook een prijs)

* FOREIGN LANGUAGE FILM - THE SEA INSIDE

* MUSIC (SONG) - "Al Otro Lado Del Río" - THE MOTORCYCLE DIARIES

* BEST PICTURE - RAY (goed, laat hem deze dan maar winnen )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Overigens wel belachelijk dat alles en iedereen rond Sideways genomineerd is, behalve het hoogtepunt van de film, Paul Giamatti...

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

Inderdaad, dat viel mij ook op. Ik moet Sideways nog zien maar ik hoor alleen maar goede dingen over Paul Giamatti. Ik heb altijd al een zwak voor hem gehad maar zeker na American splendor heeft hij laten zien dat hij een film kan dragen. In Sideways zal hij ook wel weer een verpletterende rol hebben gespeeld dus het is inderdaad een beetje belachelijk. Maar goed, ik moet de film eerst nog eventjes gaan zien

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Oscars worden exclusief uitgezonden door Cinenova

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Haha waarom staat The Aviator zo vaak bij de nominaties.

Ik had begrepen dat die film in Amerika voor geen meter loopt

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

En alweer een nominatie voor Natalie Portman. Ze is een schitterende actrice, maar in Closer was echt niet zo goed. En de geweldige Clive Owen mag vast weer fluiten naar zijn prijs...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Waarschijnlijk wel want Morgan Freeman is steengoed in Million Dollar Baby !

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Jordy wrote:

Waarom hoor ik niemand over de 2 (!) nominaties voor Jamie Foxx ?? In de tijd van prul als Bait had ik dat niet voor mogelijk gehouden.

En vergeet ook de klassieker Booty Call niet

Zeer verdiend trouwens want in Collateral was hij echt goed en wat ik tot nu toe van Ray heb gezien (fragmenten) vond ik hem ook zeer overtuigend.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zelfs Ray Charles vond het een beste vertolking van Foxx

HerrieM

• 136 messages
  • 86 votes

Ik heb (zoals zo vaak tijdens de uitrijkingen) nog geen enkel van de grote nominaties gezien. Ook vind ik de oscars overschat, het blijft (voor mijn gevoel) een geldkwestie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Weer heel onbegrijpelijk dat Scarlett "Carpet" Johansson weer niet genomineerd is. Vorig jaar verdiende zeker een nominatie voor haar Charlotte en dit jaar leek mij een nominatie voor haar vertolking van Pursy Will in a Lovesong for Bobby Long ook wel op z'n plaats. En dan het nog niet te hebben overdat Charlize vorig jaar Best Actress won terwijl we allemaal weten naar wie die had moeten gaan.

Judgement: An Oscar doesn't mean anything

Al hecht ik totaal geen waarde aan de oscars ik vind het toch een behoorlijke schande.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik kreeg gisteren opeens zin om na jaren afwezigheid weer 's zo'n heerlijk onzinnig Oscar-voorspelwedstrijdje te organiseren, inclusief bescheiden prijsje! Als binnen een dag voldoende geïnteresseerden reageren, dan zet ik 'm meteen op. Let me know..

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Wat een onzin! Goed idee!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja doen natuurlijk!

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Yup, doe ook mee. Handig om de voorspellingen bij te houden in een exel bestandje. Deed ik vorig jaar ook.

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76921 votes

Ja leuk

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Okee, okee, het is duidelijk, genoeg interesse . Verwacht morgen ofzo een uitnodiging!

Wolkenmeter

• 640 messages
  • 1448 votes

Ik doe ook graag mee

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

Ik doe ook wel mee

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

In discussie over de uiteindelijke beslissing ga ik niet (ik heb ervaring genoeg hiermee, geloof me), maar graag wil ik van alle geïnteresseerden wél nog even weten:

- Inleg 2,50 JA of NEE?

(zo niet zal er toch een prijsje zijn, zo wel komen er simpelweg meer )

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik denk dat er dan misschien weinig mensen mee zullen doen. Ik heb er zelf geen bezwaar tegen om 2,50 in te leggen, maar dan verwacht ik wel fantastische prijzen!

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Daarom peil ik even he .

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Persoonlijk doe ik liever mee aan gratis wedstrijden wat betreft de Oscars want die lui van de academy snap ik toch niet

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Leuk, het liefst met inleg.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

moviefreak#1 wrote:

want die lui van de academy snap ik toch niet

Nee idd. Zeker niet als je hoort hoe ze het dit jaar willen gaan organiseren. Gelukkig is er al 1 iemand geweest die bezwaar heeft gemaakt, maar daar luistert de Academy toch niet naar, dus loopt de 27e dat hele showtje een beetje in de soep . Tenminst, lijkt me wel es leuk om de regie een paar grote bunders te zien maken.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Oscars zijn vreselijk en walgelijk en dom en onzinnig, daarom maak ik er elk jaar maar een gezellige nacht van . Ik wacht nog even wat reakties af, dan besluit ik of de pool met of zonder 2,50 inleg gebeurt. Ben zelf ook wel vóór (ook al doe ik dan buiten mededinging mee), want leuke prijzen zijn nou eenmaal leuk, het maakt het allemaal net iets spannender én voorkomt dat jan en alleman me gratis lastig gaat vallen. Dat laatste heb ik uiteraard niet gezegd.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tuurlijk doe ik mee, inleg of niet maakt me niet zoveel uit.

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76921 votes

Met inleg is leuk:D

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.