• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

De Oscars

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Afgezien van dat het dit jaar erger dan ooit een 'oja, Oscar-onzincircus komt er weer aan'-gevoel is (waar ik voorheen een nacht opbleef om de nominaties live te kunnen meemaken), zijn er misschien daardoor wel meer momenten 'heej, opmerkelijk' dan ooit. Nominaties voor In America (mijn persoonlijke #1 van vorig jaar). Hounsou. Morton wel, Johansson en Kidman niet, zeer maf. Geen Osama, wel een Tweeling. Laat ik mijn mond verder maar houden over Master & Commander.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

JayLunar schreef:

(quote)
Komt grotendeels doordat Cidade de Deus van Miramaxe is hoor.

De lobby voor cold mountain heeft anders geen moer opgeleverd.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen al die Awards? Dan heb ik het over o.a de Oscars/Golden Globe's, en dan zijn er ook nog de Emy-awards(ofzo iets).

iluvmovies

• 183 messages
  • 64 votes

Ik heb voor de meeste films van de genomineerde films niet eens gezien, maar ik wil toch ff mijn voorspellingen zijn plaatsen

Beste Mannelijke Hoofdrol

Sean Penn (Mystic River)

of evt. Bill Murray (Lost in Translation)

Beste Mannelijke Bijrol

Tim Robbens (Mystic River)

of evt. Benicio Del Toro (21 Grams)

Beste Vrouwelijke Hoofdrol

Naomi Watts (21 Grams)

of evt. Charlize Theron (Monster)

Beste Vrouwelijke Bijrol

Renee Zellweger (Cold Mountain)

of evt. Holly Hunter (Thirteen)

Beste Film

LOTR: ROTK

of evt. Mystic River

Beste Regie

Peter Jackson (LOTR:ROTK)

of evt. Sofia Coppola (Lost In Translation)

Enneh....Finding Nemo wint natuurlijk 100% zeker de award voor Beste Animatiefilm...

Miramax moet wel erg teleurgesteld zijn dat Cold Mountain zo weinig nominaties heeft gekregen. Nicole Kidman had van mij wel een nominatie kunnen krijgen...

LOTR: ROTK MOET wel een belangrijke Oscar binnenslepen... (Beste Regie of Beste Film)....

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Een BALDWIN met een Oscarnominatie? Veel gekker moet 't niet worden .

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

kappeuter schreef:

(quote)
Wat probeer je hier mee te suggereren ?

Lijkt me duidelijk. Geloof je zelf dan dat die film zonder de distributie en "for your consideration" campagnes van het oscargekke Miramaxe op eigen houtje een nominatie in de wacht had kunnen slepen?

Maarja, beter post ik hier niet meer. Vind dat hele oscargebeuren één grote Charade. Laat ik de pret voor anderen niet bederven.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

FisherKing wrote:

Yes, en het is ook alweer een tijdje geleden dat er een WOII film werd genomineerd.

Winnaar vorig jaar...

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Vallen altijd goed in de smaak bij de jury. De Tweeling maakt daarom ook een goede kans om te winnen ...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Jordy schreef:

(quote)

Winnaar vorig jaar...

Klopt, Ik zat aan de Foreign Language films te denken.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

winnaar vorig jaar...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Dan wint Twin Sisters ...

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Is het wellicht een goed idee om een poll te maken met voorspellingen en daar eventueel een prijs aan te koppelen ipv van de 'standaard' prijsvraag?

Bijvoorbeeld een DVD van een van de winnaars van vorig jaar als prijs.

Een poll lijkt me sowieso leuk.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Prijsvraag-poll, leuk idee ja!

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Weinig verrassende nominaties en zoals elk jaar mis ik er weer een hoop die er m.i. bij hadden gehoord.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Films als Cold Mountain en Seabiscuit lijken mij echt van die typische Oscar-draken uit de categorie Driving Miss Daisy, maar goed, heb ze nog niet gezien.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Met Les Triplettes de Belleville heeft België ook een paar kansen om mee op het podium te staan...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Yekezzez wrote:

Is het wellicht een goed idee om een poll te maken met voorspellingen en daar eventueel een prijs aan te koppelen ipv van de 'standaard' prijsvraag?

Bijvoorbeeld een DVD van een van de winnaars van vorig jaar als prijs.

Een poll lijkt me sowieso leuk.

Wellicht handig om deze poll net als vorig jaar te doen. Iedereen stuurt zijn voorspellingen naar één persoon die het allemaal even verwerkt. Dit wil ik trouwens wel 'even' doen...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Met Les Triplettes de Belleville heeft België ook een paar kansen om mee op het podium te staan...

Minimaal kansje weliswaar...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Misschien voor beste song...

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Beste song én beste animatie!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Beste animatie is onmogelijk, met Finding Nemo...

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Finding Nemo is inderdaad een inkoppertje voor de Academy. Ik geef De Tweeling trouwens een erg grote kans hoor!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Oscars - "De Drieling van Belleville" genomineerd

De deels Belgische tekenfilm "Les Triplettes de Belleville" (De Drieling van Belleville) is genomineerd in de categorie 'Beste Lange Animatiefilm' op het Oscargala. De Belgische inzending "Verder dan de Maan" (Stijn Coninx) behoort niet tot de genomineerden in de categorie 'Beste niet-Engelstalige Film'.

"De Drieling van Belleville", een Frans-Canadees-Belgische coproductie, geregisseerd door de Fransman Sylvain Chomet, moet het in zijn categorie opnemen tegen twee animatiefilms van het afgelopen jaar: de 'klassiek' getekende Disneyprent "Brother Bear" en de computeranimatiefilm "Finding Nemo" van de met Disney verbonden Pixar-studio's. Een liedje uit "Les Triplettes" is genomineerd in de categorie 'Best Music'.

Bron Skynet

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Hoe vaak is Nederland nou in de afgelopen jaren genomineerd geweest voor beste buitenlandse film , en dan toch de financiering stoppen, goed gedaan heren Balkenende.

Schandalig dat Kill Bill niet één keer is genomineerd en een flut zoals Master and Commander 10 keer !

Beste film en regie gaan naar ROTK. En Bill Murray krijgt het beeldje voor beste acteur zodra de Academy er achter komt dat ze een fout hebben gemaakt door Scarlett Johanssen niet te nomineren. Beste actrice ligt eigenlijk helemaal open alhoewel de buzz rond Charlize Theron misschien wel het hoogste ligt. Beste buitenlandse zal toch wel Barbarian Invasions uit Canada gaan worden met De Tweeling in underdogpositie. En ja... Nemo wint de beste animatie (alsof dat nog niet al lang duidelijk was)

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Gaat Goodfella dit jaar weer een 'wedstrijdje' organiseren?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

gotti schreef een paar brichten terug:Wellicht handig om deze poll net als vorig jaar te doen. Iedereen stuurt zijn voorspellingen naar één persoon die het allemaal even verwerkt. Dit wil ik trouwens wel 'even' doen...

...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Rrrrrrrright, Gotti neemt de baantjes van z'n broer over . Had ik niet gelezen, sorry dude hehe.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Wat er ook allemaal in het wereldje rond gaat om leden van het commitee te beinvloeden. Zoals misschien wel bekend geven studio's een vermogen uit aan advertenties in bladen. Zie ook deze link

Ik heb alleen het gevoel dat deze advertentie geen effect heeft gehad

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

tovenaar wrote:

Rrrrrrrright, Gotti neemt de baantjes van z'n broer over . Had ik niet gelezen, sorry dude hehe.

Ik neem niks over; ik bood het alleen aan...

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

TV bosses are threatening to screen this year's Academy Awards with an audio and visual delay - in a bid to avoid any further controversy following Janet Jackson's Super Bowl performance. Executives at CBS - which aired Sunday's half-time show in which Justin Timberlake ripped open Jackson's bustier during their duet, exposing her breast - are asking for a five-second delay so any mishaps can be edited out before transmission.

Tsja, Sean Penn komt eens naar een naar de Oscars EN maakt kans op eentje. Indekken dus, denken ze bij de organisatie.

Zelfde geldt voor de Grammys.

Bang voor speeches zoals die van de Michael Moore, Beastie Boys of U2 (1995 MTV EMA Parijs).

Het is natuurlijk verkiezingstijd en dan kan men zich geen kritiek, zeker bij zo'n geliefd evenement, veroorloven. Dan maar censureren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.