• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Imagine Film Festival

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FESTIVALGASTEN (voorlopig en o.v.):

Tomas Alfredson (regisseur Let the Right One In) | 21-22 april

Olly Blackburn (regisseur Donkey Punch) | 17-19 april

Julian Doyle (regisseur Chemical Wedding) | datum tba

Dean English (producent Edison and Leo) | 17-19 april

Ian Fitzgibbon (regisseur A Film With Me in It) | 24-25 april

Mateo Guez (symposium, co-regisseur Late Fragment) | 18-20 april

Milan Hulsing (regisseur short Magic Show) | datum tba

Cory McAbee (masterclass, regisseur Stingray Sam) | 19-21 april

Timothy Muskatell (acteur Someone's Knocking at the Door, Deadgirl) | datum tba

JT Petty (symposium, regisseur The Burrowers) | 18-20 april

Noah Segan (act Someone’s Knocking at the Door; act/prod Deadgirl) | datum tba

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zaterdag 18 April misschien naar:

14:00 Let the Right One In

16:10 Martyrs

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Ook voor mij wordt het waarschijnlijk zaterdag 18 april:

20.00 Seventh Moon

22.00 The Children

00.30 The Last House on the Left

02.00 Splinter

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Vandaag een hoop kaarten gehaald. Donderdag is de kick-off met Acolytes en Haunting in Connecticut. Heb er zin in!

Wat zal de verrassingsflm zijn? Drag Me To Hell? Enter the Void? Giallo?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

dutchtuga wrote:

Enter the Void?

Dat zou wel een verrassing zijn. Zou dan meteen de wereldpremière worden.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Was wel van plan een dagje te gaan, maar ik heb werkelijk geen moment tijd

until my end

• 14 messages
  • 2 votes

Oew, hier wil ik eigenlijk wel ff kijken als het kan... Ben erg benieuwd naar The Haunting In Connecticut.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Persbericht

PECHVOGELS SLUITEN IMAGINE AF

Vertoning hilarische zwarte komedie “A Film with Me in It”

in aanwezigheid van de Ierse regisseur Ian Fitzgibbon

zaterdagavond 25 april

Geen betere slotfilm dan eentje die een beetje ondeugend is, maar ook een brede grijns op je gezicht weet te toveren. A Film with Me in It van de Ierse regisseur Ian Fitzgibbon is er zo één. Op zaterdag 25 april presenteert IMAGINE, in drie zalen van Pathé Tuschinski Arthouse, de Nederlandse première van deze hilarische zwarte komedie.

Mark (Mark Doherty) is een geboren loser. Met zijn acteercarrière wil het niet vlotten, hij is achter met de huur, zijn vriendin staat op het punt hem te verlaten, en de huisbaas is een bullebak die de vele mankementen aan het huis pas wil verhelpen als er betaald wordt. Op een dag krijgt Marks lijdensweg een hels vervolg wanneer mensen in zijn omgeving bij bizarre ongelukjes om het leven komen. Vriend Pierce (Dylan Moran, bekend van Shaun of the Dead), alcoholist en would-be scenarioschrijver, weet raad. Maar niet heus. Met Pierce’s hulp werkt Mark zich steeds verder in de nesten.

Deze Ierse zwarte komedie heeft twee grote troeven: een geweldig duo in de hoofdrol én een krankzinnige keten van noodlottige gebeurtenissen en toevalligheden. Regisseur Fitzgibbon zoekt het in de overdrijving, ook visueel, maar dan wel met behoud van de heerlijk druilerige atmosfeer die het tweetal omringt. En let aan begin en eind ook even op die knipogen naar de filmindustrie zelf.

A Film with Me in It wordt vertoond in aanwezigheid van regisseur Ian Fitzgibbon, die na afloop een en ander zal vertellen over het maken van de film.

Slotfilm Imagine: A Film with Me in It

Zaterdag 25 april, Pathé Tuschinski Arthouse 4, 5 & 6, aanvang: 20:00 uur.

De landelijke bioscooprelease van A Film with Me in It (distributeur: European Film Partners) is op 24 september a.s.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nog iemand bij de SNoT geweest? Er waren weer een paar komedianten in vorm in de zaal.

Vond Last House on the Left verrassend goed trouwens.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik zie dat Turkey Shoor draait!

Turkey Shoot (1982)

Aanrader

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

dutchtuga wrote:

Nog iemand bij de SNoT geweest? Er waren weer een paar komedianten in vorm in de zaal.

Vond Last House on the Left verrassend goed trouwens.

Ja was er ook, maar was helaas niet helemaal fit die nacht, dus heel erg mee bleren was er niet bij, en ik vond het soms zelfs stront vervelend dat er weer iemand moest schreeuwen. Vond ze in mijn zaal ook niet zo sterk.

Films waren beide vrij kut, met of zonder geschreeuw. Volgende keer weer in tus. 1 of ik ga niet meer.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

In welke zaal zat je dan? Normaal ben ik er ook niet helemaal kapot van, maar in zaal 4 lag ik echt een paar keer in een deuk.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Zaal 5, moet eerlijk bekennen dat me hoofd er niet helemaal naar stond hoor die nacht. in mijn zaal zat een soort dorps idioot, die had meer het idee dat je continu wat moest roepen om grappig te zijn. Meh. ik vind het leuker als iedereen gewoon hoer, homo en klapt als iemand zijn hoofd word afgehakt, en zo nu en dan als je een goed commentaar hebt je iets roept. Maar ja, je weet waar je heen gaat natuurlijk.

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Vorig jaar in Tuschinski was er ook al heelander publiek. Veel meer studenten die dachten dat ze de conventies van de avond (bij de NoT zijn er óók conventies ja) niet helemaal doorhadden en inderdaad continue loze dingen aan het schreeuwen waren.

Als het weer de old skool kant op gaat ben ik weer van de partij. Nu even niet...

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Mijn lijst:

01) 4,5 The Good, the Bad, and the Weird (2008)

02) 4,0 Children, The (2008)

03) 4,0 Tokyo Gore Police (2008)

04) 3,5 Donkey Punch (2008)

05) 3,5 Burrowers, The (2008)

06) 3,0 Chocolate (2008)

07) 3,0 One Night in One City (2007)

08) 3,0 Painted Skin (2008)

09) 2,5 Nobody (2007)

10) 2,5 I'll Never Die Alone (2008)

11) 1,5 Haunting in Connecticut, The (2009)

12) 1,0 Tamami: The Baby's Curse (2008)

13) 1,0 From Inside (2008)

Eén film meer dan vorig jaar. Nog steeds niet bijzonder veel, ik sprak een jongen die er 34 ging zien...

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Let the Right one In winnaar van zowel de publieks- als de jury prijs.

Grappig detail: Jan Doense vertelde dit vrijdagnacht, bij de voorstelling van 00.15 uur al dat de film de jury prijs had gewonnen, waarbij hij zei dat we dit maar niet door moesten vertellen. We zaten toen met z'n drienin de zaal, dus volgens mij is het gelukt....

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Het komt er weer aan! Fantastic Film Festival 14-24 april!

Yeah!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Amity wrote:

Het komt er weer aan! Fantastic Film Festival 14-24 feb

Huh, februari al? Dat komt me nou echt niet uit.

edit: Je bedoelt april. Gelukkig maar.

edit 2: En het is in Kriterion zie ik! Dat is echt een zeer grote vooruitgang (en dichter bij huis ). Hopelijk geven ze dit jaar ook wat korting aan Cineville-pas-houders, dan zou het helemaal top zijn.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

In het Kriterion? Toch een achteruitgang wat mij betreft. Weerhoudt mij er echter niet van weer volop aanwezig te zijn .

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Oepsie!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

dutchtuga wrote:

In het Kriterion? Toch een achteruitgang wat mij betreft.

Kriterion is toch veel leuker dan dat sfeerloze bijgebouwtje van Tuschinski? Prima zalen ook (alleen zaal 3 is wat minder).

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Het is vooral ook de omgeving die een stuk minder gezellig is. Vond het juist heerlijk om tussen de films door even ergens een hapje te halen of gewoon rond te struinen door de menigte. Daarbij vind ik dat bijgebouwtje van de Tuschinksi niet eens zo sfeerloos.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

dutchtuga wrote:

Vond het juist heerlijk om tussen de films door even ergens een hapje te halen of gewoon rond te struinen door de menigte.

Kun je in de buurt van Kriterion ook wel hoor. Ik vind de Reguliersbreestraat juist verschrikkelijk, al is die wel verbeterd de laatste tijd moet ik zeggen.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

De eerste titels zijn bekend!

Via de site kun je trailers bekijken. Ik zie er nog niet direct iets bij wat me heel interessant lijkt...

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Als je van giallo houdt is Amer wellicht de moeite waard.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

En die komt op het festival?

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Ja ik zag hem op de site staan

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Zag het nu ook, moet ik me heel erg schamen als ik beken dat ik die Giallo niet ken? Heb hem op imdb ogezocht maar zei me nog niet veel. Wat voor stijltje heeft hij?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Symbol gaat ook draaien! voor de mensen die um op IFFR hebben gemist, samen met Amer en Possessed films die ook eerder in Rotterdam draaide. De echt lekkere nieuwe titels moeten nog komen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.