- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Internationaal Filmfestival van Locarno
Internationaal Filmfestival van Locarno
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb nu precies vijfentwintig Gouden Luipaarden gezien. Wat is jullie favoriete luipaard?
01. The Rebirth (Masahiro Kobayashi)
02. Godless (Ralitza Petrova)
03. Distant Voices, Still Lives (Terence Davies)
04. Nénette et Boni (Claire Denis)
05. Why Has Bodhi-Dharma Left for the East? (Yong-Kyun Bae)
Grootste draak: She, a Chinese (Xiaolu Guo)!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Hoe briljant is "The Rebirth" niet!! En waarom komen dit soort films hier nooit op dvd terecht?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De laatste Gouden Luipaard die hier is uitgebracht dateert alweer van 2011 (Abrir Puertas y Ventanas). Wat overigens kwam omdat er zoveel Nederlandse coproducenten bij betrokken waren. Van de laatste twintig jaar zijn er nog geen vijf titels die hier regulier zijn uitgebracht. Het IFFR is nog de enige uit de Benelux die een heleboel titels naar Nederland haalt. Voor de rest zou ik gaan overstappen op importeren.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
de 39 die ik er nu heb gezien zou ik ongeveer zo op een rijtje zetten:
Distant Voices, Still Lives - 5
Terra em Transe - 4,5
Mula sa kung ano ang noon - 4,5
Il grido - 4
Hanno cambiato faccia - 4
Nobi - 4
Germania anno zero - 4
Iluminacja - 4
Soleil O - 4
Història de la meva mort - 4
End of the Road - 4
Mujô - 4
Oi tembelides tis eforis koiladas - 4
Ai no yokan - 4
Il bell'Antonio - 4
Höhenfeuer - 4
Bezbog - 4
Kazdy den odvahu - 4
Carmen Jones - 3,5
Nénette et Boni - 3,5
Cerný Petr - 3,5
Ji-geum-eun-mat-go-geu-ddae-neun-teul-li-da - 3,5
Jigokumon - 3,5
Tres tristes tigres - 3,5
Qiu yue - 3,5
Bleak Moments - 3,5
Parque vía - 3,5
Dharmaga tongjoguro kan kkadalgun - 3,5
Julius Caesar - 3,5
Zhao xiansheng - 3,5
Lilika - 3,5
Stranger Than Paradise - 3
Abrir puertas y ventanas - 3
Killer's Kiss - 3
La fille de nulle part - 3
Johnny Suede - 3
Private Road - 3
Cisaruv slavík - 3
Ayneh - 3
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Over een paar uurtjes wordt het programma van Locarno bekendgemaakt en per toeval kwam ik dit stuk tegen. Veel focus natuurlijk op Portugese en Braziliaanse films maar ook een aantal grote namen zoals Claire Denis. Zou ze door Venetië zijn afgewezen?
Google vertaald:
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het complete programma + jury is vanmiddag bekendgemaakt. Met nieuwe films van Kent Jones, Dominga Sotomayor, Radu Muntean, Virgil Vernier, Peter Bo Rappmund, Gürcan Keltek, Hu Bo ( ? ), Natalia Marín, Jodie Mack en een Thais debuut in de Signs of Life-sectie. Even onthouden.
Hong Sang-soo en Júlio Bressane zijn ook weer van de partij. Waarschijnlijk over een half jaar te zien op het IFFR. Overigens heeft Mariano Llinás een film van ruim 14 uur in de hoofdcompetitie draaien. Petje af hoor om zoiets te programmeren. Dat belooft wat als Carlo Chatrian eenmaal de Berlinale gaat overnemen. 
En een trailer:
Voor de rest mis ik toch wel een aantal bekende namen die voorheen in Locarno te zien waren: Costa, Schanelec, Diaz en Hogg. Gaan die naar Venetië, Toronto of San Sebastian?
Straka
-
- 206 messages
- 564 votes
Overigens heeft Mariano Llinás een film van ruim 14 uur in de hoofdcompetitie draaien. Petje af hoor om zoiets te programmeren.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zou één van de beste Britse debuutfilms zijn in decennia?! Ben benieuwd!
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Thanx, trailer belooft goeds: de soundtrack bijvoorbeeld!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Locarno's top prize goes to Singapore's 'A Land Imagined':
The Singapore-France-Netherlands co-production, which received backing from Rotterdam’s Hubert Bals Fund and CNC’s World Cinema Fund, follows a police investigator who must find a missing migrant in industrial Singapore.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Onder de nieuwe artistieke directrice gelijk een veelbelovend programma. Met onder andere de nieuwe film van Rúnar Rúnarsson, Éric Baudelaire, Ulrich Köhler, Damien Manivel, Eloy Enciso, Kôji Fukada, Fabrice Du Welz en Pedro Costa. Er zou ook een Bulgaars debuut in de hoofdcompetitie zitten die heel goed moet zijn. Echter het meest ben ik benieuwd naar het samenwerkingsverband van Ben Rivers en Anocha Suwichakornpong. Dat kan bijna niet misgaan. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Regiedebuut Halina Reijn krijgt première op filmfestival van Locarno | NU.nl
De psychologische thriller Instinct, het regiedebuut van Halina Reijn, krijgt in augustus een wereldpremière op het filmfestival van Locarno. De film wordt vertoond op de Piazza Grande, een openluchtlocatie voor een publiek van achtduizend mensen. Dat maakt het prestigieuze Zwitserse festival woensdag bekend.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
En een dialoogloze Denis Côté van ruim een uurtje! En een interview met Lili Hinstin:
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
HBF supported films awarded in Locarno:
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Een selectie titels van Locarno is de komende dagen nog gratis te bekijken op Festival Scope, leuk initiatief!
Die Côté is er overigens één van.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Helaas is er sinds de pandemie veel veranderd in het filmfestivallandschap. Veel titels uit Locarno vinden geen distributeur meer of een vertoning op een filmfestival in de Benelux. Zelfs Rotterdam heeft nu edities achter de rug waarbij ze niets van ze hebben vertoond. Een zorgelijke trend.
Los van distributeurs en filmfestivals. Ligt het aan mij of was de kwaliteit van de editie van vorig jaar een stuk lager?
Concorso Internazionale: Toxic (★), Der Spatz im Kamin (★★½), Mond (★★), Drowning Dry (★★½) en New Dawn Fades (★★).
Concorso Cineasti del Presente: Der Fleck (★★), Hanami (★★½), Kouté Vwa (★★), Monólogo Colectivo (★★½) en Olivia & Las Nubes (★★★★).
Ik zou graag nog Agora, Cent Mille Milliards en Bogancloch uit de hoofdcompetitie willen zien, maar tot nu toe zijn ze hier nergens te zien geweest.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Bogancloch (2024) | IDFA Archive
Ik denk dat er meer dan ooit van de Locarno titels van vorig jaar in de bioscoop zijn geweest, een enkele zelfs in bredere release zoals Drowning Dry nu. Leiden, Sprouts, IDFA, Imagine en andere festvials doen erg hun best.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ah, dat heb ik gemist. Ze hebben blijkbaar tien jaar geleden ook Two Years at Sea van hem vertoond.
Van gebruiker tbouwh begreep ik dat je al twee jaar op rij naar Locarno bent geweest. Wil je je ervaringen met ons delen? Hoe zijn de bioscopen? Allemaal op loopafstand? Wat waren je hoogtepunten? Hoe duur is het allemaal?