- Home
- Filmforum
- Film - Overige films
- Michael Jackson: Thriller (1983)
Michael Jackson: Thriller (1983)
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Dit hillarische kortfilmpje krijft 7.6 op imdb, en dat is dik verdiend volgens mij! Niemand kan er als MJ tussen de zombies dansen
Ik zou dit zeker 4.5* geven. Wat vinden jullie er van?
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7937 votes
Vond het altijd wel grappig
Zou het denk ik een 3.5* geven.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ik heb een dvd van Michael Jackson liggen, speciaal gekocht vanwege dat filmpje. Hij heeft hier toch wel geschiedenis mee geschreven? Op anderhande polls en lijstjes over de beste clips komt Thriller steevast als eerste uit de bus en ik kan ze niet ongelijk geven. Thriller had destijds een geweldige impact op mij (en de halve aardbol), het behoort zeker tot mijn favoriete jaren '80 momenten. Ik geef het een 4,5 *
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik zou het een 1.0 of iets dergelijks geven, want ondanks dat het best leuk was, stelt het als filmpje niet zo veel voor eigenlijk.
Spectrum
-
- 13 messages
- 11 votes
als ex-fan kan ik toch niet ontkennen dat Jackson een immense impact heeft gehad op de mensheid van de jaren 80. en dan dit... een donderslag bij open hemel. 5*
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
4* geniale vent die John Landis. En met de stem van Vincent Price. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kom tot een dikke 4, maar haalt het (in retrospect) niet bij het origineel van Romero
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
4 is inderdaad goed, altijd een kleine Jackson fan geweest en Thriller vind ik altijd leuk om te zien. Is het niet door deze clip gekomen dat clips voor liedjes populair werden?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nee, hoor. Zelfs Jackson had eerder grote clips.
Maar het was al langer aan de gang.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ik geloof dat de opzet wel nieuw was. Thriller is eigenlijk een groots uitgewerkt minifilmpje en dat wel nieuw, denk ik.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Zou het zeker 5 sterren geven. Goeie spanningsopbouw, realistisch geacteerd, goeie muziek en een verrassend einde (ze droom het gewoon, verwacht je niet).
Riddick
-
- 434 messages
- 650 votes
Ik was als kind erg MJ fan moet ik bekennen en vond Thriller Clip altijd geweldig en nu nog, dus zou hem 4,5* geven.
jopi66
-
- 13 messages
- 3 votes
ik ben een grote michael jackson fan
thriller is mijn favorite clip
en de videoband making of thriller vind ik zeer geslaagd
farah50
-
- 16 messages
- 0 votes
Ik ben altijd en nog steeds een grote fan van Michael Jackson hij is daarom ook niet voor niks The King of Pop, en Thriller blijft mooi.
Dennis Evahi
-
- 842 messages
- 565 votes
..Bliijft dé videoclip der videoclips...echt ontelbaar hoe vaak ik de clip heb gezien.
Meesterlijk top!!!!
Ikkeuh
-
- 114 messages
- 236 votes
Ik haat Michael Jackson. :$
Heb die clip al eens gezien, en die duurt wel lang.
Die zombies zien er wel redelijk tof uit.
1* voor de zombies.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Ik had vroeger een boek over MJ met daarin een spread van 2 pagina's groot met een still van de dansende zombies.
Tijdens het bladeren sloeg ik die pagina's het liefst over.
5*
martlybra
-
- 87 messages
- 3714 votes
5* De beste clip aller tijden! Michael is The King of Pop!
JG12
-
- 3 messages
- 0 votes
2 sterren want ik vind micheal een kinder******* en hij kan ook niet zingen met zijn ***kop!!!!
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
2 sterren want ik vind micheal een kinder*******
Een wat?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
...als een generatie wordt grootgebracht door de media ipv de muziek...
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Best een leuk filmpje.
Maar heeft niemand Ghost gezien van MJ?
Duurt ongeveer een half uur en gaat over een spookhuis waar Jackson in woont of zo. En dan gaat hij ook met de doden dansen. Die vond ik iets leuker.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Heb dit filmpje onderhand al 4 keer op dvd staan.
* Als duel-disc cd/dvd single;
* Op de dvd Number Ones;
* Op de dvd Video Greatest Hits HIStory;
* Op de dvd HIStory On Film Volume 2.
zwibberpiff
-
- 55 messages
- 109 votes
Mega clip natuurlijk, niet alleen is het nummer geweldig, maar de clip is ook fantastisch. Ik denk dat ik door deze clip zo'n horror fan ben geworden!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nep????
Alsof ze echte zombies en weerwolfen hadden 
Ik heb wel eens de making of gezien, hoe landis jackson uitlegde hoe hij en het meisje moesten dansen. ze gebruikten een touw van 1 meter want Landis wilde niet dat ze verder uit elkaar stonden in de clip. Geweldig gewoon.
4
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik had die clip eens op m'n 11de gezien en toen lag ik er 5 nachten van wakker.(Vooral van het eind)
Nu had ik hem weer eens op youtube gezien en ik moest er eigenlijk om lachen
Hij is gererigiseerd door John Landis, zelfte rigiseur van An American Werewolf In London.
Was in die tijd een dure clip.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Geweldig filmpje! Het is dan ook niet voor niets m'n favo clip. Echt leuk sfeertje en schitterende muziek.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
heb hem ook gezien erg goed gedaan geweldige muziek.
4,5 ster