- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vanaf 18 mei a.s.:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nog eens wat comics aangeschaft op het Boekenfestijn:
Deathlok the Demolisher: The Complete Collection (14,99 euro)
* ASTONISHING TALES (1970) 25-28, 30-36;
* MARVEL TEAM-UP (1972) 46;
* MARVEL SPOTLIGHT (1972) 33;
* MARVEL TWO-IN-ONE (1975) 27, 54;
* CAPTAIN AMERICA (1968) 286-288
X-Men: X-Corps (12,5 euro)
* Uncann y X-Men (1963) 394-409
* Annual 2001
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Beter laat dan nooit is hierop van toepassing...de stripserie Zoeloeland, van tekenaar Ramaïoli en scenarist Durand.
Het eerste deel dateert al van 1990.
Ik had er wel van gehoord, maar nooit echt iets van bekeken.
Door een toevalstreffer (Belgische rommelmarkt) kreeg ik recent de eerste drie delen in bezit, en het was meteen raak, na enkele bladzijden gelezen te hebben.
Ik wil beslist de hele serie aanschaffen.
Prachtig tekenwerk en zeer boeiende verhaallijnen.
Vreemd eigenlijk dat ik er niet eerder aan ben begonnen, omdat het onderwerp mij altijd wel boeide.
De film Zulu behoort zelfs tot mijn favorieten, en het is precies ook die setting in de eerste albums.
Ik weet via documentaires en boeken wel het e.e.a. over het onderwerp, de strijd van Engelsen en Zoeloe's en de Zuid-Afrikaanse Boeren.
Vandaar dat ik weinig toelichting nodig had bij de strips, en er meteen middenin zat.
Leuk om te zien dat een van de hoofdfiguren gebaseerd is op het uiterlijk van acteur Kirk Douglas, en een ander personage lijkt op Burt Lancaster.
Het valt me wel op dat de covers van de Franstalige albums doorgaans fraaier zijn dan die van de Nederlandse.
http://i68.tinypic.com/2hqe6vd.jpg
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Ziet er leuk, maar is mij volledig onbekend. Het gebrek aan striphandels of -beurzen (ik val in herhaling) wreekt zich weer even.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Eindelijk ook deel 4 van deze schitterende serie besteld, die daarmee afgerond is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nog niet op MM: COMIX: Beyond the Comic Book Pages (2016) - imdb.com
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Release album Rode Ridder nr. 250 in Belgische journaal: deredactie.be video: "Het is een meer een ridder van deze tijd"
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Het zal toch even wennen zijn aan de nieuwe Rode Ridder.
Ik hoop het album snel in bezit te hebben, en kom er dan graag even op terug.
Dank voor de link Dogie
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Het zal toch even wennen zijn aan de nieuwe Rode Ridder.
Ik hoop het album snel in bezit te hebben, en kom er dan graag even op terug.
Dank voor de link Dogie
Gisteren naar Blues Festival in Zevenaar geweest en ook ff in boekhandel aldaar Rode Ridder #250 ingekeken. Wat mij meteen opviel was slechte afwerking gezichten van de bijrol figuren. Aan kledij moet lezer herkennen wie wie is. Jammer. Ik zie dat bij meer jongere tekenaars. Alleen gezicht hoofdpersonage wordt steeds herkenbaar getekend. Verder qua anatomie soms te kleine hoofden.
Heb uiteindelijk album (prijs € 6,99) toch maar laten liggen.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Nieuwste Rode Ridder gelezen en goed gekeurd. Was eigenlijk eens tijd voor een vaste continuïteit en frisse wind. Al kon is Scholz tekenwerk zeker appreciëren. Het is voorlopig wel allemaal opzet naar iets groter, veel is er in nr 250 niet gebeurd. Maar Allis is een leuk personage om te volgen.
Vind het wel spijtig dat Satansvrucht nooit een vervolg zal krijgen allicht, wat een cliffhanger op het eind!
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
http://i.imgur.com/7XKpVnG.jpg
Deze gisteren gekregen. Erg blij mee. Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze reeks me gaat bevallen. Ik heb al een paar issues gelezen en die bevielen goed.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Nieuwste Rode Ridder gelezen en goed gekeurd. Was eigenlijk eens tijd voor een vaste continuïteit en frisse wind. Al kon is Scholz tekenwerk zeker appreciëren. Het is voorlopig wel allemaal opzet naar iets groter, veel is er in nr 250 niet gebeurd. Maar Allis is een leuk personage om te volgen.
Vind het wel spijtig dat Satansvrucht nooit een vervolg zal krijgen allicht, wat een cliffhanger op het eind!
Ik weet niet meer waar, maar heb ergens gelezen dat er toch nog een afronding van Satansvrucht zou komen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Vandaag ook de nieuwe Rode Ridder (nr 250) gekocht en bekeken.
Ik ben teleurgesteld eerlijk gezegd.
Anatomisch klopt het hier en daar niet echt, en de personages zien er nogal licht karikaturaal uit.
Ik had beter verwacht.
Het enige leuke was dat Johan zijn paard bij naam noemt (de naam die het had in de oorspronkelijke RR boeken van Leopold Vermeiren..Jago)
De hardere aanpak is ook wennen.
En ik baal van Bahaal!
Hoopte dat die weg zou blijven...
Nee, dan toch liever tekenaar Claus.
Eens zien wat het volgende deel brengt, al verwacht ik geen verbetering van tekenstijl.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Brix. Voor Rode Ridder #250 e.v. had ik hier al eerder gewaarschuwd.
Recent artikel over deze serie: link.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dank voor de link, en inderdaad, je had het er al eerder over.
Ik heb zelf mijn bedenkingen bij de make-over van Ridder Johan, die nu meer Ridder John geworden lijkt te zijn.
Het Vlaamse karakter van het personage, en de RR strip in het algemeen, is m.i. wat ondergeschoffeld in de nieuwe uitvoering.
Dat vind ik erg jammer, want het had juist de nodige charme en een eigen identiteit.
Tekenaar Claus wist mij, na vele jaren van slecht en te snel geproduceerde albums in de RR reeks terug te halen, nadat ik afgehaakt had na de eerste , pak weg, 50 albums.
Of ik de RR serie blijf volgen, en kopen, is nog maar zeer de vraag.
Wat er na de 9 geplande delen (250-259) gaat gebeuren is nog open.
Vooralsnog ben ik niet enthousiast.
De karikaturale koppen en anatomisch niet altijd even correcte tekeningen zijn ook een domper.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ja, en dan heb je ook nog het vervolg van deel 249 te goed, want wat ik begrepen heb is dat verhaal ook nog niet afgelopen.
Spin-off Buck Danny Classic deel 3 is ditmaal ook een snel geproduceerd album met vooral grafische fouten en inconsistenties.
-------------------------------------------
Pinkerton IV:
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Romain Hugault is weer goed bezig:
http://i64.tinypic.com/5xu83a.jpg
"P-51D Mustang van 51st Fighter Group in Birma, 1944". Misschien ook als poster bij album Angel Wings deel 3 (najaar 2016), maar voorlopig:
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
Ik had een vraagje over de rode ridder reeks, deze lijkt me zeer interessant om te lezen, ook omdat ik het andere werk van Vandersteen (Suske en Wiske) erg waardeer. Het enige wat ik me afvraag, wat is nu precies het verschil met de blauwe kaft en de grijze? Ik dacht te lezen dat blauw zwart/wit is en grijs kleur. Klopt dit?
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
http://www.silvesterstrips.nl/strips/het-maagdenbos/1-bijl/#
Maagdenbos (1-3) door Dufaux en Tillier uitgelezen. Leuk concept, mooi getekend, verhaal zat misschien toch wat meer potentieel in. Maar zeker niet slecht. Strijd tussen vacht (dieren) en huid (mensen) staat centraal. Een donker sprookje.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik had een vraagje over de rode ridder reeks, deze lijkt me zeer interessant om te lezen, ook omdat ik het andere werk van Vandersteen (Suske en Wiske) erg waardeer. Het enige wat ik me afvraag, wat is nu precies het verschil met de blauwe kaft en de grijze? Ik dacht te lezen dat blauw zwart/wit is en grijs kleur. Klopt dit?
Inderdaad
Ook de voorheen in zwart-wit, of beter gezegd om-en om blauw-wit en bruin-wit, en later blauw-wit alleen, verschenen titels zijn nog eens ingekleurd later, en in de grijze omslag versies verschenen.
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
Inderdaad
Ook de voorheen in zwart-wit, of beter gezegd om-en om blauw-wit en bruin-wit, en later blauw-wit alleen, verschenen titels zijn nog eens ingekleurd later, en in de grijze omslag versies verschenen.
Aah, bedankt voor het antwoord. Ik wil ze zelf namelijk ook wel gaan sparen dus is het handig om te weten hoe t nu zit. Zijn wel gewoon alle delen heruitgebracht in kleur?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Wellicht heb je iets aan deze info:
ik denk dat niet alle delen ( van de eersten105 ongekleurde albums in kleur heruitgegeven zijn.
In de catawiki lijst is dat wel op te zoeken.
De Rode Ridder (stripreeks) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Rode Ridder, De [Vandersteen] strips verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/RodeRidder/RodeRidderStory.htm
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
Ik heb vandaag toevallig mijn eerste Rode Ridder album gekocht (178: Het klooster van de dood)
en daar staat op de achterkant welke wel en niet in kleur zijn. Vanaf 75 is eigenlijk alles in kleur, daarvoor soms wel en niet.
Ik ben wel zeer benieuwd hoe de reeks mij gaat bevallen, al verwacht ik wel van goed.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Blijf het trouwens vreemd vinden dat vandaag de dag nog niet alles opnieuw uitgebracht is. Ik heb zelf de volledige reeks in bezit, maar dat is ook een mengelmoes van grijze en blauwe edities. Ik heb wel het gevoel dat er af en toe nog eens eentje in kleur wordt uitgebracht. Dit is trouwens de meest recente lijst (achterkant van 249 - De Satansvrucht):
Dat niet meer verkrijgbaar mag je trouwens tussen haakjes zetten. Toegegeven, ze zijn niet meer in winkels zoals De Standaard te vinden, maar op rommelmarkten en speciaalzaken (Striphandel Beo in Antwerpen, wel wat kostelijk) vind je echt nog wel je gading.
Veel plezier in ieder geval Tall man! Ik lees de reeks al zolang ik me kan herinneren en beleef er nog altijd veel plezier aan. Persoonlijk vond ik reeks met de Kronieken van Merlijn (ik denk dat Het Klooster van de Dood daar ook onder valt? Het is in ieder geval met Johan en Lancelot dacht ik) het leukste om te lezen.
Heb nummer 250 nog niet aangeschaft trouwens, met dat veranderde formaat moet ik een ander plaatsje zoeken want dat formaat past niet in mijn stripkast..
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Ze zijn allang gestopt met de oude strips in kleur om te zetten, waarom geen idee.
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
Dankjewel Metalfist! Ik denk dat ik de reeks wel leuk ga vinden, aangezien ik het andere werk van Vandersteen ook erg waardeer. Met Suske en Wiske ben ik al aardig op weg om die compleet te krijgen.
Het is inderdaad wel apart dat ze niet alles gekleurd hebben, want kan het zelf niet hebben als ik dalijk grijs en blauw door elkaar heb staan (soms een beetje te perfectionistisch
) dus ik denk dat ik tot deel 75 de zwart/wit delen op ga sparen en daarna alle gekleurde.
Het viel me vandaag in de winkel ook op dat die nieuwe Rode Ridder een slag groter is. Dat is opzich ook wel een rare keuze.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
De Belgische krant Het Nieuwsblad (en nog enkele andere) hebben de eerste 75 delen van de Rode Ridder serie een aantal jaren geleden nog eens uitgebracht, in de oorspronkelijke uitvoering, dus blauw-wit / bruin-wit.
Die kun je in stripwinkels en op rommelmarkten nog wel vinden, voor ongeveer een Euro per album.
Ik heb ze allemaal aangeschaft, voor de sfeer vooral.
De originele uitgaven had ik vroeger ook, maar helaas verkocht.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bij lokale kringloopwinkel zag ik 5 exemplaren van de Rode Ridder liggen. Nummers onder de 100 met blauwe kaft. Prijs € 0,50 p. stuk. Heeft hier iemand daar interesse in?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Aanmelden Romain Hugault Newsletter: Romain Hugault - romainhugault.com
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Hij is er eindelijk! (en ik heb hem vandaag besteld)