- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kunst (algemeen topic)
Kunst (algemeen topic)
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Het is niet echt kunst ofzo maar vind het een schitterend plaatje,
http://dreamchimney.com/slvs/rundgren_wizardf_20060811084511.jpg
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes

Prachtig! En ook het plafond van de Gesu in Rome, wie het kent weet wat ik bedoel 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Cool man. Tof om dit hier te zien.
Een docent noemde deze naam altijd ter vergelijking met mijn werk.
Hij is nu een van m'n inspiratiebronnen. Hij is meester in lijnwerk, perverse poses en vieze kleuren.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Enkele van m'n favoriete werken; de meeste zijn digitaal.
Veel fractal art zoals je zult zien, vind ik de meest fascinerende kunstvorm en ben er zelf ook wel mee bezig.

Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Veel van die platen zijn inderdaad prachtig, Halycon!
Ik heb alleen niet zo veel met nummers 11 en 12.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
(afbeelding)
Prachtig! En ook het plafond van de Gesu in Rome, wie het kent weet wat ik bedoel 
Transfiguratie van Rafael, heb daar mijn presentatie ter voorbereiding op de excursie naar Florence over gehouden
.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Haha, goed gezien. Het was duidelijker geweest als ik erbij zei dat die presentatie in het kader van de Renaissance an sich stond, niet specifiek op Florence gericht.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Er zijn veel kunststromingen en kunstenaars die ik mooi vind, de meest fascinerende en mooie stromingen vind ik toch wel het: expressionisme, surrealisme, neue sachlichkeit, barok en niet te vergeten de ( laat) middeleeuwse kunst. ( Gotiek)
Wat kunstenaars van de stromingen:
Max beckmann ( expressionisme)

Magritte ( surrealisme)

George Grosz ( neue sachlichkeit)
Peter Paul Rubens ( barok)

Lucas Cranach de oudere ( late middeleeuwen)

Er zijn ook bepaalde beeldhouwers ( die prachtige werk hebben gemaakt: Rodin, Barye, Michelangelo.
Auguste Rodin ( impressionisme)
Atoine-Louis Barye ( Romantiek)

Jean-Baptiste Carpeaux ( romantiek)- De dans
![]()
Michelangelo ( Renaissance)

Karl Sluter ( noordelijke renaissance)

Er is zoveel in de kunstwereld wat mooi is!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Persoonlijk hou ik meer van beelden dan van schilderijen.
De breekbare, magere figuren van Alberto Giacometti hebben me bijvoorbeeld altijd gefascineerd:

Man Striding

Man Pointing

Dog
En de grootste meester Rodin natuurlijk:

Le Baiser

Les Bourgeois de Calais
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Dat is inderdaad toch altijd prachtig Rodin.
Naargh. M'n Rodin afbeelding is weggevallen
Dan maar wat nieuwe.

en de wereld beroemde deur van Rodin, waar veel van zijn beelden in zijn verwerkt.

Heb de deur in het echt gezien, dat maakt wel indruk!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Afgelopen zaterdag weer eens naar De Pont geweest hier in de stad, mooie gelegenheid om dit topic weer eens op te poetsen.
Was erg onder de indruk van het prachtige werk van de Japanse fotograaf Naoya Hatakeyama
In De Pont hangt zijn Slow Glass serie, erg sfeervol en helder.

Ook zijn River Shadow serie kan mij wel bekoren.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Hm. Ik wil eigenlijk nog langs het Rijksmuseum voor Damien 'Fucking' Hirst!
Als betweterige student had ik zijn kunstenaarschap tot in den treure geanalyseerd, maar nu hoef ik alleen maar te kijken naar het effect van zijn handelen en is het heel simpel:Hij Rockt!
Nieuwe tijden, nieuwe vormen, dezelfde bombarie. (Rembrandt, Picasso, Warhol)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Afgelopen zaterdag weer eens naar De Pont geweest hier in de stad, mooie gelegenheid om dit topic weer eens op te poetsen.
Was erg onder de indruk van het prachtige werk van de Japanse fotograaf Naoya Hatakeyama
In De Pont hangt zijn Slow Glass serie, erg sfeervol en helder.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Ook zijn River Shadow serie kan mij wel bekoren.
Inderdaad een aardige serie, maar in De Pont kijk ik toch liever naar het werk van Richter en Bulloch.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Inderdaad een aardige serie, maar in De Pont kijk ik toch liever naar het werk van Richter en Bulloch.
Bulloch vind ik wel leuk vooral die rechtopstaande "discovloer" Richter is niet zo mijn stijl.
Vind in De Pont verder ook het werk van Bill Viola erg goed.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Moet zeggen dat ik dan weer wat moeite heb met Bill Viola, zit voor mij altijd op het randje.. Dat werk van hem in De Pont vind ik eigenlijk maar niks, dan liever daartegenover: Richard Serra.
Ben verder erg gecharmeerd door het tweeluik portret van Thierry De Cordier dat er hang.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Twee van mij grote helden zijn:
Tim Biskup (ook mijn avatar afbeelding is van een van zijn werken afkomstig)

Keith Haring:

Maar er zijn eigenlijk zoveel goede kunstenaars om op te noemen. Ik heb enorm veel bewondering voor Dali, Escher en Giger, maar die worden (terecht) al zo vaak genoemd.
Andere favorieten:
Giacomo Balla

Max Ernst

Richard Estes

Odilon Redon
Waarvan ik na een Google Afbeeldingen search eigenlijk het meest dol ben op de wat oudere tekeningen:

Deden me weer erg denken aan deze serie van Dave McKean, de werkelijk geniale illustrator.

Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik denk dat ik je avatar mooier vind dan de werken die je gepost hebt
.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Wat een topic! 
Ontdek het zojuist. Paar favorieten.
Bresson, de man die fotografie een nieuwe betekenis meegaf en vastzette waar ware fotografie voor staat.

Ik bewonder breugel's kleurrijke wereld zeer zeker.

Verder ben ik ook helemaal weg van Friedrich's mystieke rijk. Diens liefde voor de natuur is zo mysterieus en onbevattelijk tegelijk.

Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Mag ik vragen wat men hier vindt van het werk van Hirst?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Foto genomen in de schatkamer van de Sint-Servaasbasiliek (Maastricht).
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Rafaels 'Transfiguratie' die Iketes hierboven (16 juli) postte is inderdaad een van de indrukwekkendste schilderijen die ik ken. Heb er normaal gesproken nooit zoveel mee, maar dit ding straalt je gewoon tegenmoet. Die kleuren zijn prachtig en het is enorm groot. Als je in het Vaticaan bent, zeker gaan zien!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14439 votes
Ik ben waarschijnlijk van plan om naar de expositie van Edward Hopper te gaan. Vindt zijn schilderijen vaak erg mooi!

SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Vandaag zijn we naar het Gemeentemuseum in Den Haag geweest en ik vond dit bizarre familieportret erg fascinerend (zeker voor zijn tijd: 1906):

Vlaho Bukovac - Fantasy (heads of the family) 1906
Let trouwens niet teveel op de lelijke achtergrond. Die was in Den Haag een stuk mooier.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik zou eigenlijk eens wat vaker naar de Kunsthal moeten gaan. Ooit komt het er wel weer van denk ik.
Wat ik ook erg mooi werk vind is het werk Marleen Sleeuwits:

Alle werken van haar lijken compleet buiten de realitieit te staan en zijn erg indringend. Alsof je je in een wereld begeeft die niet bestaat, maar waar je wel gevangen in zit.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Ik ben waarschijnlijk van plan om naar de expositie van Edward Hopper te gaan. Vindt zijn schilderijen vaak erg mooi!
Een erg goed kunstenaar.
Ik ga ook zeker naar de tentoonstelling toe.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
De afgelopen week in New York (MoMa en Neue Galerie) een aantal schilderijen van Klimt gezien. Ik moet zeggen dat ze in het echt een stuk indrukwekkender zijn dat op een plaatje zoals hier onder.