• 179.432 movies
  • 12.317 shows
  • 34.173 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.422 votes
Profile

Het grote muziektopic

niethie

• 7319 messages
  • 7278 votes

Dat merk ik ook wel, ben in mijn persoon zo nu en dan ook best een beetje somber ingesteld en erg anders als de gemiddelde tiener van mijn leeftijd en luister ook naar compleet andere muziek zo ook naar donkere muziek enja dat word niet altijd even goed gewaardeerd, maarja daar heb ik schijt aan, de mensen labelen maar een eind weg ik zit er niet mee. Laat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken.

Ik luisterde vroeger ook een hoop troep hoor, sterker nog muziek interesseerde me eigenlijk niet eens en luisterde dan ook enkel naar die rotzooi omdat de andere dat ook deden, tot ik er mee ophield en zo langzamerhand eens een beetje vanalles uit ben gaan proberen en sinds die tijd is mijn smaak best gevarieerd geworden (al zeg ik het zelf). Ik weet overgens best hoe het eraan toe gaat hoor en ja kan nu niet echt zeggen dat ik er medelij met die mensen heb, ik kan erin komen dat mensen zichzelf snijden om te voelen dat ze leven maar als mensen het gaan doen om er bij te horen of om op een of andere vage reden indruk op hun pop idool willen maken dan vind ik dat behoorlijk stom.

Wat vond je overgens van mijn nummers, of heb je ze nog niet geluisterd. ?

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Blijkbaar kom ik qua muzieksmaak goed overheen met niethie. The Cure, Bowie, Joy Division en sommige dingen van Iggy Pop (waaaronder the Idiot) vind ik ook erg goed. Bauhaus doet me eerlijk gezegd niet zo veel.

Maar ik hou ook van bijvoorbeeld Pink Floyd (Atom Heart Mother).

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

niethie wrote:

donkere muziek

Tijd voor een gezonde dosis lieflijkheid en vrolijkheid!

niethie

• 7319 messages
  • 7278 votes

Vond de eerste ongelofelijk leuk vooral dat fluitje telkens erdoorheen. De tweede was iets minder maar klonk ook niet gek. En de derde was ook erg leuk.

Heb overgens ook nog even op en een nummertje geluisterd van Angus & Julia Stone en die stem lijkt inderdaad verdacht veel op die van Newsom, vraag me af of ze het niet is. Overgens geen gekke muziek.

Waar ik altijd erg vrolijk van wordt is de soundtrack van Juno en dan vooral die paar nummers van Kimya Dawson.

Edit: Overgens al wat nummertjes van de grootmoeder der freak folk kunnen beluisteren. ?

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

niethie wrote:

Vond de eerste ongelofelijk leuk vooral dat fluitje telkens erdoorheen. De tweede was iets minder maar klonk ook niet gek. En de derde was ook erg leuk.

Oke dan Het tweede liedje is op plaat ook leuker maar dit was het enige clipje dat ik erbij kon vinden.

Waar ik altijd erg vrolijk van wordt is de soundtrack van Juno en dan vooral die paar nummers van Kimya Dawson.

Daar ben ik ook totaal verliefd op. Heb al haar albums opgesnord en hoewel niet alles even goed is heeft ze echt geweldige liedjes gemaakt. Vooral haar ceedee Remember That I Love You is aan te bevelen!

Edit: Overgens al wat nummertjes van de grootmoeder der freak folk kunnen beluisteren. ?

Ze staat pas op 29%

niethie

• 7319 messages
  • 7278 votes

Oke, laat het in ieder egval even weten wanneer ze op 100 staat en uiteraard wat je ervan vond.

Was laatst een beetje rond aan het kijken toen ik hier op stuite.

http://nl.youtube.com/watch?v=P5WINLE7ba8

http://nl.youtube.com/watch?v=lpx_VXRG_qc&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=kZC-EOs_fyA

http://nl.youtube.com/watch?v=IktAMW2ui3I

Liz Phair een of andere singer songwriter uit het alternatieve wereldje, haar teksten hebben een feministische ondertoon en zijn erg seksueel geladen. Verder niet echt bijzonder ofzo, zat enkel met verbazing te luisteren toen ik de nummers voor het eerst hoorde (vooral de derde) het ironische is dat het nog goed klinkt ook.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Een vraagje voor Reinbo: wat is volgens jou het beste Zappa-album om mee te beginnen?

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6606 votes

Adrenal wrote:

Een vraagje voor Reinbo: wat is volgens jou het beste Zappa-album om mee te beginnen?

Als ik moet afgaan op zijn Avatar zou ik zeggen Sheik Yerbouti. Huur of koop de dvd Does humor belong in music. Ook leuk om mee te beginnen.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Bedankt Mr Confused. Niet zo simpel om te kiezen tussen die hoop elpee's, cd's en dvd's. Die video's !!

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6606 votes

Inderdaad en met al die compliaties erbij heeft hij een stuk of 80 cd's achter zijn naam staan. Als het er niet meer zijn. Het is dan ook moeilijk om te zeggen welke album het beste is om mee te beginnen. Hangt van uw persoonlijke smaak af. Rock, Jazzy, ...

Ps: De dvd is ook via youtube te bekijken.

Edit: Ik ga ook een plaatje opzetten. Ik heb er zin in gekregen.

niethie

• 7319 messages
  • 7278 votes

@ Adrenal. Zijn beste soloalbums schijnen volgens verschillende sites, Hot Rats, Apostrophe en idd Sheik Yerbouti te zijn. Verder heb je ook nog zijn werk met The Mothers of Invention waar een Freak Out door vele toch wel beschouwt word als een uiterst orgineel debuut album. Ik zelf heb jammer genoeg nog nooit een plaat van de beste man gehoord, daar wil ik graag eens wat verandering in brengen. Binnenkort maar een van de hierboven genoemde platen aanschaffen.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

niethie wrote:

Oke, laat het in ieder egval even weten wanneer ze op 100 staat en uiteraard wat je ervan vond.

Na 2x luisteren: ik vind het mooooi! Jammer alleen dat de liedjes zo kort zijn, de wat langere nummers als Timothy Grub en Jog Along Bess bevallen me nog het best. Binnenkort de teksten er ook eens bijpakken...

Haar recente plaat ook maar meteen binnengehaald

kos

• 46726 messages
  • 8880 votes

Ik ben momenteel toch wat meer van de underground, je weet.

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

Vreselijk, wat een ellende...

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Hoe hij danst met die meid... Maar die kale links bij het café heeft tenminste lol, hehe.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3287 votes

Geweldig . Dit is wel echt serieus toch?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dit zijn nou van die momenten dat ik mijn koptelefoon mis.

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

Erwinner wrote:

Dit zijn nou van die momenten dat ik mijn koptelefoon mis.

Deze ellende wil je niet horen De beelden zijn al erg genoeg...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Wat zingt ie dan?

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

Er is ook zo'n zender die de hele dag van dat soort clips uitzendt. Echt hilarisch

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Wat zingen ze nu op de achtergrond?

Verder een geweldig clipje, maar dit moet wel een parodie zijn toch?

Toch?

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

En of dat echt is.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Ik heb even doorgeklikt en het schijnt inderdaad echt te zijn... hij is te boeken! Nu geef ik binnenkort een thuisconcert en een voorprogramma is nooit weg... oooh I'm tempted!

kos

• 46726 messages
  • 8880 votes

Gizzmann wrote:

Er is ook zo'n zender die de hele dag van dat soort clips uitzendt. Echt hilarisch

Oranje TV .

Thuishaven van Zanger Bob.

(afbeelding) .

Ik kan er soms echt een half uur gebiologeerd naar kijken. Het is bijna niet voor te stellen.

.

Kleine vetzak op z'n waterscooter met z'n gouden armbandje. .

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

Nog erger Je zoekt ze wel uit vandaag kos!

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Nee! Zeg me dat dit Jiskefet is!

Ge-wel-dig!

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Kan je niet menen! Die zender wil ik ook!!!

timbo_

• 13116 messages
  • 3876 votes

kos wrote:

Oranje TV .

Thuishaven van Zanger Bob. (afbeelding) .

Ik kan er soms echt een half uur gebiologeerd naar kijken. Het is bijna niet voor te stellen.

Kleine vetzak op z'n waterscooter met z'n gouden armbandje. .

Geniale zender ja die eigenlijk gewoon humor tv ofzo zou moeten heten. Wat daar allemaal voorbijkomt is niet te filmen. Overigens is dit wel helemaal een ramp. Wat een afschuwelijk ventje.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Kos, beat it. Serieus..

niethie

• 7319 messages
  • 7278 votes

Zag dat ventje laatst nog in een of ander interview, bijzonder grappig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.