- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
kos
-
- 46726 messages
- 8880 votes
Bij Bono denk ik altijd aan die ene dag dat er 2 berichtjes over hem in de krant stonden: in het eerste riep hij de hele wereld op om de armoede te bestrijden, in het tweede stond dat hij een huis had gekocht met 9 badkamers waarvan de kranen zoveel karaats goud waren.
Typische onzinreactie. Net alsof je je hele hebben en houden moet weggeven om tegen armoede te zijn.
Iedereen die zich ook maar een beetje verdiept in de man weet dat hij enorm integer is.
Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waarin iedereen maar wat schreeuwt en afkraakt zonder zelf iets te doen of iets te weten.
Tragisch.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Typische onzinreactie. Net alsof je je hele hebben en houden moet weggeven om tegen armoede te zijn.
Alsof 'ietsjes minder decadent leven' gelijk staat aan 'je hele hebben en houden weggeven'...
Ach welnee. Die dollartekens zijn z'n ogen niet uit te slaan.
Grote boehoe.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Alsof 'ietsjes minder decadent leven' gelijk staat aan 'je hele hebben en houden weggeven'...
Doel je daarmee alleen op Bono? Want als ik jou opmerking zo zie staan, denk ik eerder dat je een hekel aan die gast hebt.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Het ging hier toevallig over Bono, maar er lopen natuurlijk veel meer kwallerige hypocrieten op deze aardkloot rond. Al heb ik het idee dat Bono in dezen wel de kroon spant, ja.
kos
-
- 46726 messages
- 8880 votes
Dezelde onzinreacties als van die slapjanussen die Al Gore meteen afkraken als hij een paar vuilniszakken buiten zet of het aandurft 1 niet-spaarlamp te kopen of Wouter Bos afkraken als hij zijn dochter niet per se naar een zwarte school wil sturen.
Alsof het ene het ander meteen uitsluit, kwestie van compleet onvermogen om zaken in relatie met elkaar te zien.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Welnee, als Bono lekker een comfortabel huisje koopt is er niks aan de hand. Maar gouden badkranen...
Dat is meer als Al Gore die eigenhandig met een gasbrander richting de polen trekt...
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2879 votes
Net het nieuwe Damon Albarn project gehoord (Monkey - A Journey to the West) en dat heeft me geinspireerd ook een floplijst te maken:
01. Lil Wayne - Tha Carter III (overgewaardeerd door mensen die niet beter weten)
02. Radiohead - The Best Of (saaie selectie in slechte volgorde)
03. Monkey - Journey to the West (mislukt experiment)
04. Vast Aire - Dueces Wild (hoor ik toch liever in Cannibal Ox)
05. Charlottefield - What Are Friends For (had beter kunnen zijn)
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
01. Lil Wayne - Tha Carter III (overgewaardeerd door mensen die niet beter weten)
. Ken enkel dat nummer Lollipop ofzo, wat een verschrikkelijk eentonige ongeinspireerde troep is dat zeg (noemen ze dat nog hiphop) en dan die belachelijke clip met die babyneger die denkt dat die er stijlvol utiziet
, oh oh oh wat een ramp, dat er nog mensen bestaan die zoiets serieus goed vinden.
kos
-
- 46726 messages
- 8880 votes
Tja, dat is wel een erg makkelijk slachtoffer voor een floplijst natuurlijk.
.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2879 votes
Maar ook overgewaardeerd door een muziekblad als OOR 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Zo'n beetje de hele "serieuze" pers. Die hebben doorgaans dan ook geen enkel verstand van hiphop en zoeken eens in de zoveel tijd een artiest om tof te vinden. Voor Lil Wayne was het Kanye West, die, in tegenstelling tot Wayne, wel talent heeft en leuke albums gemaakt maar niet zo ongelofelijk goed als de pers je wil doen geloven.
Ergste overtreder: Pitchfork. Echt ongelofelijk wat daar aan hiphoprecensies de revue passeren.
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Nog Tool fans hier ?. Zoniet, de volgende nummers zeker een keer luisteren, in het begin even wennen maar het is toch zeker wel een van de meest inteligente metalgroepen (naar mijn mening)
http://nl.youtube.com/watch?v=uCEeAn6_QJo
Mescaline
-
- 7099 messages
- 3267 votes
Zelf ben ik echtmeer voor de jaren 70 rock.. en een paar bands uit de jaren 60 zoals The doors(Ofcourse!
) en the who.. en vast nogwel een paar.. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Zelf ben ik echtmeer voor de jaren 70 rock.. en een paar bands uit de jaren 60 zoals The doors(Ofcourse!
) en the who..
Nice! 
Jaren 70 rock, ken je dan ook Thin Lizzy? 
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
) en the who.. en vast nogwel een paar.. 
Edit: Hier een van de betere gitaarsolo's. Eddie van Halen (Eruption)
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Ook maar even geprobeerd een top 10 artiesten te maken:01. Tool
02. Cure
03. Stendeck
04. Gridlock
05. Xiu Xiu
06. Joy Division
07. Smiths
08. My Bloody Valentine
09. Sigur Rós
10. Autechre? Bloc Party? Lapsed? Morphine? Nine Inch Nails? Ochre? Pink Floyd? Smashing Pumpkins? Slint? Squarepusher? Talk Talk?
Niethie, volgens mij is Xiu Xiu ook helemaal jouw ding. Voor mij is het de Buffalo '66 van muziek: een beetje "quirky", maar o zo mooi.
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Vooral met nummer 1.2,6,9 en verschillende namen op 10 waaronder Pink Floyd, Slint en Talk Talk kan ik me helemaal in vinden.
Erg goede smaak apollinisch. 
Edit: Las weer eens veels te snel, zal Xiu Xiu zeker eens proberen en dan hoor je het wel van me. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Apollinisch@ Ik zou voor de tiende plek zeker kiezen tussen The Smashing Pumpkins en Talk Talk. Bij nader inzien laat ze de plek maar delen. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Is ook zo moeilijk om een top 10 te maken van je favoriete artiesten, het zijn er gewoon zoveel (tenminste bij mij) 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Is ook zo moeilijk om een top 10 te maken van je favoriete artiesten, het zijn er gewoon zoveel (tenminste bij mij) 
Het is inderdaad bere lastig, en eigenlijk ook overbodig aangezien de keuze moeilijk is en je van alles luistert en er veel verandert enz. enz.
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Ja precies, de ene dag heb ik behoefte aan keiharde metal, noiserock of hersenloze punk, de volgende dag kan ik weer behoefte hebben aan de donkere lyrics van The Cure en Joy Division, dan kan ik weer lekker wegzwijmelen bij sixies rock en folk van oa de Stones, The Beatles en Bob Dylan, een beetje van genres switchen hier een paar top 40 hitjes (in een corny bui) daar en zo gaat dat maar door en daarnaast blijf je ook dingen ontdekken. Zelfde reden als dat ik geen top tien aanmaak van films.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Hm, ik vind het bij films (voor mezelf) toch ietsjes anders liggen, maar met muziek zijn de 'top' lijstjes onzinnig.
Let wel, ik had ook muziek top lijstjes gemaakt 
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Ja dat klopt kijk maar op musicmeter 50 cent staat in de top 250 hoger dan geniale platen van oa Pink Floyd, The Who, Led Zeppelin enzo. Het kleine jongetjes (rapliefhebbertjes) gehalte zal op die site wel erg hoog liggen
En wat films betreft heb je misschien wel gelijk, alhoewel het tijd met tijd (voor mij) ook wisselend is, dan weer een paar serieuze films, dan een goedkope slasher, een corny tienerkomedie en ga zo maar door.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Het is trouwens dat ik bijv. van de top250 hier op mm niks aantrek. Ik heb ook absoluut niet de drang om uit die lijst bepaalde dingen te zien.
Ik ga gewoon m'n eigen gang ( tot op zekere hoogte), dat geld niet alleen voor films maar ook zeker voor muziek.
Zo een music top 250 stelt dan als ik het zo lees dus ook niks voor.
niethie
-
- 7319 messages
- 7278 votes
Nee inderdaad.
Ik doe precies als jou, ga mijn eigen gang kwa muziek en films maar ben meestal toch benieuwd naar de klassiekers en de samengestelde top lijstjes (vooral kwa film).
aire.
-
- 376 messages
- 111 votes
. Ken enkel dat nummer Lollipop ofzo, wat een verschrikkelijk eentonige ongeinspireerde troep is dat zeg (noemen ze dat nog hiphop) en dan die belachelijke clip met die babyneger die denkt dat die er stijlvol utiziet
, oh oh oh wat een ramp, dat er nog mensen bestaan die zoiets serieus goed vinden. 
Ikkuh, ikuhh ikkuhhhh! Lil Wayne is kool 
Mescaline
-
- 7099 messages
- 3267 votes
Ook mensen die actief zijn op last fm..? 
aire.
-
- 376 messages
- 111 votes
Jazeker, al ben ik er niet zoveel mee bezig de laatste tijd.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2879 votes
Your musical compatibility with Punch-Drunk is: Low
(Music you have in common includes Bloc Party, The Shins, Blockhead, Daft Punk and The Jesus and Mary Chain)