- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Ik ben benieuwd! Ik zal ze morgen eens checken!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
John Milton (= ik ga je een kleine introductie geven in de muziek die ik nu graag beluister nav de film Lola Rennt. Als je geen tijd hebt, of niet geïnteresseerd bent, sla maar gerust over.)
De meesten van onze tijd luisteren wellicht op dit moment het meest naar hardstyle zoals Dimitri Vegas & Like Mike, een hippe popband zoals Major Lazer, iets zoals Kygo of een liedje dat in is zoals "Drank en Drugs" van Lil Kleine (= dat was wel even leuk toegegeven) of iets anders zoals Mr. Policeman. Jongere meisjes wenden zich ook toe tot One Direction of Justin Bieber (hoewel die van muziekstijl wat probeert te veranderen). Allemaal niets voor mij trouwens, hoewel ik wel uitgesproken fan ben van EDM (electronic dance music).
Ik weet niet of je met 'onze tijd' iedereen bedoelt die leeft of onze generatie, maar hoe dan ook: wat is er inderdaad mis met de muzieksmaak in Nederland tegenwoordig. Die huidige toplijsten zijn echt fucking bagger. Hoor ik deze week ook nog eens de grootste halve gare uit Nederland aka Lil Kleine op de radio zingen: 'ik heb 1, 2, 3, 4 pillen gebruikt, ik heb 1, 2, 3, 4 b*tches in mn huis' of iets in de trant. Omdat ik eigenlijk al weet dat dit een hit gaat worden verloor ik een stukje hoop in muziek als zowel de mens.
Gelukkig zijn er nog enkele uitzonderingen, anders kan er beter geen muziek meer gemaakt worden...
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Jean-Marc Vallée herinnerde me er vanmiddag weer aan wat een fantastisch stukje muziek dit is:
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik weet niet of je met 'onze tijd' iedereen bedoelt die leeft of onze generatie, maar hoe dan ook: wat is er inderdaad mis met de muzieksmaak in Nederland tegenwoordig. Die huidige toplijsten zijn echt fucking bagger. Hoor ik deze week ook nog eens de grootste halve gare uit Nederland aka Lil Kleine op de radio zingen: 'ik heb 1, 2, 3, 4 pillen gebruikt, ik heb 1, 2, 3, 4 b*tches in mn huis' of iets in de trant. Omdat ik eigenlijk al weet dat dit een hit gaat worden verloor ik een stukje hoop in muziek als zowel de mens.
Gelukkig zijn er nog enkele uitzonderingen, anders kan er beter geen muziek meer gemaakt worden...
Vooral onze generatie, maar ook een heleboel oudere mensen. Nouja, ik ben iemand die in niches naar muziek kijkt, en hoewel hier en daar een popliedje wel eens leuk is, toch meer dan één keer niet. Het is bij mij een raadsel hoe groepen zoals Die Antwoord beroemd zijn kunnen worden bijvoorbeeld. De groep die dan nog eens als acteurs spelen in Chappie - en daar absoluut niet in slagen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Vooral onze generatie, maar ook een heleboel oudere mensen. Nouja, ik ben iemand die in niches naar muziek kijkt, en hoewel hier en daar een popliedje wel eens leuk is, toch meer dan één keer niet. Het is bij mij een raadsel hoe groepen zoals Die Antwoord beroemd zijn kunnen worden bijvoorbeeld. De groep die dan nog eens als acteurs spelen in Chappie - en daar absoluut niet in slagen.
Omdat het een briljant persiflage is op de Johannesburg-scene. Omdat ze er ondertussen zelf ook nog eens bloedserieus over zijn. Omdat vrijwel niemand zulke energieke liveshows geeft. Omdat de nummers ondertussen erg knap in elkaar zitten.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die Antwoord is nou net een positieve uitzondering op wat hier wordt besproken.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik ken ze eerlijk gezegd niet eens, dus het lijkt me sterk dat het één van die populaire amateurs zijn van tegenwoordig, zoals Zwolle dit ook al tegenspreekt eigenlijk. Zal straks eens wat nummers luisteren.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Geloof het nu maar dat het vroeger geen haar beter was. Da's enkel ouwemensenpraat. Slechte (pop)muziek is van alle tijden.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wat Onderhond zegt.
Het verschil is dat je zelf ouder wordt. Als je op deze leeftijd de muziek uit je eigen tijd had ontdekt, zou je ook met je ogen hebben gedraaid. Elke tijd heeft z'n eigen goede en slechte muziek.
Wel zijn de niches in Nederland wat kleiner geworden, heb ik het idee. Waar vroeger op school de 'meelopers' naar de platte meuk luisterden, is dat nu een veel grotere massa.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Welke soort rock (of laat ons zeggen niet-electro) hoor ik graag.
Wel laten we beginnen met deze indiepop band.
Machtig dit.
Dit vind ik ook zo mooi.
Ook dit vind ik echt machtig. Beetje soort Estlandse indierock gemengd met indierap maar vooral de opbouw van de song is echt geniaal.
Van de bekendere rockgroepen ben ik meer fan van The Doors, Nirvana, dEUS en The National. Maar ik ben hier ook nog wel wat verkennende. Ik ben ook fan van Tame Impala en de Belgische bands Oscar and the Wolf, GOOSE en Arsenal. Of van indierockbands zoals The XX, Stone Sour, Tame Impala of meer elektronischer Modestep en Pendulum (bestaat al niet meer). Maar die laatste twee bands zijn meer dubstep/drum & bass, elektrorock.
Als het wat hard moet, opteer ik voor Blue Stahli, BRING ME TO THE HORIZON. Als het meer vrouwelijker moet kan ik een Within Temptation of een Evanescence ook wel bekoren. Een Earth, Wind & Fire, R.E.M., Red Hot Chili Peppers als het wat vrolijker moet (al zijn ze ook weer veelzijdig, maar die goede oude hits).
Ik ben ook fan van deze band (ook wat vrouwelijker), maar i don't care. Maar ik moet zeggen, ik ben gewoon veel te veelzijdig, maar als ik toch moet kiezen kies ik toch voor de genres die richting het elektro neigen (en dan daar al niche-genres). Er zijn weinig genres waar ik niet van hou, zolang er maar muziek op ligt 
Maar... Leg aub geen Queen - Bohemian Rhapsody op. Dank je wel.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bijna 5 jaar geleden alweer... Wat is de (muziek)wereld toch saai zonder haar.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Amy Winehouse ligt me ook wel. Toegegeven.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Lekker om op te werken tijdens school:
Thanks Radio Veronica Rock!! Dankjewel Leraar
!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Bij Overigen > Algemeen > YouTube:
Hoorde gisteren Ironic van Alanis Morissette, erg mooi nummer blijft dat. Ben daarna verder gaan zoeken naar haar, maar ook deze is erg mooi.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Pffffrt, 1 April is het zo ver: Ivy Lab x Noisia! Als dat geen trippy nachtje wordt... 
De sound van Boys Noize blijft ook grandioos
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
Ik doe het even met een stel geflipte Aussie powered, surf 'n psych rockers. Een van de productiefste bandjes out there met binnenkort alweer een nieuwe. Met een infinite loop. The 'Giz!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Maffe gozerts inderdaad. Zag ze vorig jaar eens live, was wel een leuk feessie.
Paar weken geleden naar Joanna Newsom geweest, ben er nog steeds helemaal vol van.
Dit is... perfectie. Op alle fronten.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Klinkt bijzonder, otherfool. Glijdt er niet direct heel makkelijk in, en da's uiteindelijk vaak een goed teken.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Doet me gelijk weer naar de mooiste liveclip aller tijden grijpen:
Als ik een digitaal woordenboek moest samenstellen zou dit onder "emotie" staan.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Pffff ja schoon nummerke is dat...
Qua Tori heb ik het altijd zitten voor die versie van Precious Things op To Venus and Back... machtig.
Let them bleeeeeeeeeeeed
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nog steeds geen levende beelden uit Cuba, maar hier alvast de mooie poster:
http://i65.tinypic.com/wrl0fq.jpg
En de play-list:
http://i65.tinypic.com/2qn5htu.jpg
Veel toeristen hadden een gratis optreden...
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Heerlijke rustig Rammstein luisteren
.
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
John Milton (= ik ga je een kleine introductie geven in de muziek die ik nu graag beluister nav de film Lola Rennt. Als je geen tijd hebt, of niet geïnteresseerd bent, sla maar gerust over.)
Vandaag mijn reistijd en avond na het werk doorgebracht met het ontdekken van Chet Baker doordat ik vanmorgen deze Trailer van Born to be Blue tegenkwam. Ieder jaar dat ik ouder word, merk ik toch dat mijn muzieksmaak steeds breder wordt, wat voorheen onbespreekbare genres als klassiek, opera, jazz en blues betreft. But I like it.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja sorry voor het vele werk. Begrijp wel dat je ervoor in de stemming moet zijn, maar kan me wel voorstellen dat het veel mensen niet erg ligt. Het is best wel wat atypische nichemuziek.
Verder twee mooie platen delen, allebei deep house achtig 
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Neuh, jij hebt het werk gedaan man.
Jij hebt voor mij wat spul bij elkaar gezocht om naar te luisteren. We gaan wel zien wat ik ervan vind 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Zo, nu weer een grote naam aan het luisteren: