• 177.890 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.855 votes
Profile

Grafisch programma

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Jordy, Kappeuter, weet iemand een GOED graphic-programma? Met Irfanview kom ik niet verder. De twee computers die ik gebruik kunnen dat programma volgens mij niet aan, ofzo. Ik krijg niets geopend of bewerkt met dat programma.

Ik wil wel wat toevoegen, maar ik moet wel een goed programma hebben, waarmee je plaatjes van b.v. imdb goed kunt bewerken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Plaatjes van imdb zijn tegenwoordig in klein formaat, dus niet bruikbaar, maar dat terzijde.

Ik gebruik Adobe Photoshop. Pakket voor de gevorderde (/professionele) gebruiker.

Paint Shop Pro is wellicht een goede optie voor je. Niet overdreven veel functies, makkelijk in gebruik.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik wil The Gimp best aanraden, een gratis programma met veelal dezelfde mogelijkheden als Photoshop (hoewel een heel stuk minder gebruiksvriendelijk, het is dan ook geprogrammeerd door Linux-nerds).

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Plaatjes van imdb zijn tegenwoordig in klein formaat, dus niet bruikbaar, maar dat terzijde.

Vandaar!

Thanks voor de tips. Ik zal snel even kijken, want ik moest nu ook maar eens wat toevoegen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mooi zo! Amazon heeft scans van goede kwaliteit.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Help me here: scans zijn plaatjes?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha, ja dat zijn plaatjes. Video- en dvdhoezen die ze hebben ingescand mbv een scanner..

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Mooi! We beginnen dus met een goede bui!

Net even Paint Shop Pro bekeken, ziet er vriendelijk en goed uit. Dus mijn opgeslagen plaatje daar opnieuw openen en bewerken in 200*300?

Wacht even: ik heb een "scan" van Amazon. Zijn die goed genoeg?

Even proberen...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Je hebt bij Amazon wel op 'see larger picture' geklikt he ?

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Yep, maar ik word er zolangzamerhand niet vrolijk van! Het ligt niet aan mij, maar aan die k*tcomputers waarop ik werk.

Maar ik open Paint Shop Pro, wat er makkelijk uitziet. Ik open netjes mijn plaatje, en wat krijg ik te zien: slechts 4 opties: bestand-bewerken-afbeelding-help. Met die opties kun je verder geen jota doen (niets dus!). Wordt er moedeloos van...

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

En mijn lap tekst voor de film Cold Fever is nu ook alweer pleite...Jawel!

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Nou gimli, hier ff een kleine spoedcursus Paint Shop Pro:

Wanneer je je afbeelding hebt geopend, druk je op Shift+S. Nu krijg je een nieuw windowtje te zien dat Resize heet.

Je vinkt de bovenste optie (pixel size) aan. Bij Width vul je 200 in en bij Height 300.

Bij Resize Type kies je Smart size.

Wanneer je nu op OK drukt, moet je een goede afbeelding hebben.

Succes...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

vergeet met hoogte-breedteverhouding niet uit te zetten (of de Engelse variant daarvan)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En als een plaatje niet bij benadering een verhouding van 2x3 heeft, horizontaal danwel verticaal eerst een stuk er af snijden. Anders krijg je van die lelijke vervormingen.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

vergeet met hoogte-breedteverhouding niet uit te zetten (of de Engelse variant daarvan)
Dus het vinkje voor Maintain aspect ratio of weghalen.
En als een plaatje niet bij benadering een verhouding van 2x3 heeft, horizontaal danwel verticaal eerst een stuk er af snijden. Anders krijg je van die lelijke vervormingen.
Dit heet in de Engelse versie Crop image.

nogmaals succes...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik gebruik het 'gewone' infran vieuw en dat is met de plaatjes van IMDb niet te doen, maar nu haal ik m'n plaatjes ook van Amazon. Erg goeie kwaliteit heb je dan.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Hier moet ik nu meer mee kunnen..

Ik werk nu weer op een andere computer dan afg. zondag, dus wellicht zijn er weer meer mogelijkheden!

Dalijk maar eens proberen weer.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Hé gimli, het is je gelukt.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Ha, eindelijk!

Mijn eerste drie toevoegingen!

Er volgt wellicht meer.

agent smith

• 301 messages
  • 121 votes

In Overigen > Algemeen > photoshop of iets dergelijks:

ik wil graag photoshop of een ander foto-bewerk programma downloaden, alleen weet ik niet waar ik dat kan doen.

misschien hebben jullie ideetjes,

alvast bedankt

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Photoshop downloaden is illegaal. Een ander programma wat wel gratis is, is The Gimp.

agent smith

• 301 messages
  • 121 votes

Yak wrote:

Photoshop downloaden is illegaal. Een ander programma wat wel gratis is, is The Gimp.

bedankt , maarre welke van al die versies moet ik downloaden?

agent smith

• 301 messages
  • 121 votes

net geinstalleerd, ik begrijp er nog niet veel van maar daar kom ik wel achter,

bedankt

zoe

• 5 messages
  • 0 votes

wie kan mij verder helpen om mijn kortfilmscript ook op doek te laten verschijnen? Een scenrio schrijven is leuk, maar hoe krijg ik dit nu verfilmd?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Je plaatst dit bericht in een topic over photoshop, kleine kans dat mensen je hier kunnen helpen. Open een nieuw topic in Films->Algemeen.

zoe

• 5 messages
  • 0 votes

Heb ik inmiddels gedaan en dat werkt inderdaad beter!bedankt.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

In Overigen > Algemeen > Zelf filmposters maken:

Heb net mijn eerste filmpje afgerond en uiteraard hoort bij een film ook een poster. Nu vroeg ik me af of je daar speciale programma's voor hebt, om die poster in elkaar te zetten. Kan iemand me hier wat meer over vertellen? Ben nu aan het klooien in Paint, maar dat wil nog niet echt...

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Dit zul je het beste in Adobe Photoshop kunnen maken. Alleen is het wel handig als je over enige kennis beschikt van deze software en het grafische proces in het algemeen. (juiste resolutie etc.)

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik gebruik altijd een combinatie van Photoshop (voor de plaatjes) en Illustrator (voor de typo).

Beide programma's beschikken trouwens over een ingebouwde handleiding.

Ik denk dat als je een boekje met een basiscursus Photoshop van de bieb leent je een heel eind komt. Het is wel het verstandigst om eerst een schets op papier te maken en die probeert uit te voeren op de computer - mijn ervaring is dat je hopeloos verdwaalt (en tot niks komt) als je maar een beetje van alles gaat zitten uitproberen in zo'n geavanceerd programma als Photoshop.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.