- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nerd zijn
Nerd zijn
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik ga naar de scouts en dat vind ik echt fijn, maar ik lees bijvoorbeeld ook LOTR
maar deze topic is begonnen met de veronderstelling dat iemand die LOTR leest of star wars kijkt een nerd is, ik heb dus wel LOTR gelezen, maar lijdt mijn sociaal leven daaronder ? ik zou me dus ook wel beledigd voelen als iemand me nerd noemt
wat ik een paar uur geleden heb gedaan. Nogmaals sorry, wist niet dat je het zo ging opvatten. Ikzelf heb er bv. totaal geen problemen mee als iemand mij een nerd noemt(filmnerd dan wel) want ik ben blij dat ik graag films kijk.
BTW, mijn sociaal leven lijdt er ook wel niet onder, hoor.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Wat boeit dat nou dat iemand je een nerd noemt? En Moviefreak is ook geen nerd vind ik, hij doet gewoon lekker wat ie leuk vind. Ik ook, in de vakantie zit ik wel 4 tot 5 uur per dag achter de pc en dan kijk ik tussendoor ook nog veel films. Komt ook nog bij dat ik maar eens in de 2 of 3 weken uitga. Als iemand dat nerderig vind, interesseert me dat echt niet.
Bovendien heb ik ook zat vrienden met wie ik regelamatig buiten school omga, dus ik vind het ook niet nerderig.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Beetje nerderig...
Inderdaad, onderschat de coolheid van nerds niet.
Volgens mij ken ik niemand die niet in meer of mindere mate best een beetje nerd is 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Uitgaan vind ik de meest overgewaardeerde hobby allertijden. Het kost alleen maar geld en je houd er weinig aan over.

stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Conclusie: mensen die hier op deze site aanwezig zijn zijn helemaal geen nerds, we zijn gewoon filmliefhebbers, dat maakt je toch niet meteen een nerd of ligt dat nou aan mij?
Verder maakt het mij ook niet uit of mensen langer dan 5 uur achter de computer zitten, dat is gewoon waar die gene zin in heb, ik zit ook wel is langer dan 5 uur achter de computer maar dat is gewoon meestal in de vakantie's omdat er dan veel mensen op vakantie zijn.
Maar dan vind ik het niet nodig om mensen hier nerds te gaan noemen omdat hier veel mensen erg van films houden
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Uitgaan vind ik de meest overgewaardeerde hobby allertijden. Het kost alleen maar geld en je houd er weinig aan over.
Kom op, er zijn verschillende leuke dingen te bedenken aan uitgaan.
Bioscoop: betere filmervaring, sociaal gebeuren
Restaurant: je hoeft niet koken, (hopelijk) erg lekker eten, sociaal gebeuren
Disco: dansen, mensen ontmoeten
etcetera...
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Nerds:

Zie je er zo uit, maak je dan zorgen 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Haha, nou dan hoef ik me geen zorgen te maken 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Nerd is een geuzennaam (net als Gilles). Een paar van mijn beste vrienden zijn nerd en gebruiken nerden als werkwoord voor de dingen die ze doen. "Ik ga huilen als mensen mij nerd noemen" Grow up.
Wat een non-topic.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Kom op, er zijn verschillende leuke dingen te bedenken aan uitgaan.
Bioscoop: betere filmervaring, sociaal gebeuren
Restaurant: je hoeft niet koken, (hopelijk) erg lekker eten, sociaal gebeuren
Disco: dansen, mensen ontmoeten
etcetera...
Wat betreft bioscoop geef ik je gelijk maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk meer het hele disco gebeuren. Als ik al bij wijze van grote uitzondering een keer word overgehaald naar een bar te gaan om wat te drinken (bijvoorbeeld na school) moet het wel een leuke bar zijn met leuke muziek (lees: classic rock) waar ik van kan genieten zonder dat de muziek de overhand krijgt. Wat heb je eraan als je elkaar niet kunt horen door een zooi teringherrie en je maar de hele avond/nacht loopt te zuipen en roken ? Daar schiet je toch niet veel mee op.
Geef mij dan maar een lekker gesprek met wat vrienden die er hetzelfde over denken.
Overigens moet je eens proberen om een fatsoenlijke dartwedstrijd te gooien in een bar waar de muziek ver boven de barrière zit. Als ik in een rustige bar gooi met rustige muziek of de muziek op een acceptabel niveau gooi ik per beurt minstens 25 punten meer.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Wat betreft bioscoop geef ik je gelijk maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk meer het hele disco gebeuren. Als ik al bij wijze van grote uitzondering een keer word overgehaald naar een bar te gaan om wat te drinken (bijvoorbeeld na school) moet het wel een leuke bar zijn met leuke muziek (lees: classic rock) waar ik van kan genieten zonder dat de muziek de overhand krijgt. Wat heb je eraan als je elkaar niet kunt horen door een zooi teringherrie en je maar de hele avond/nacht loopt te zuipen en roken ? Daar schiet je toch niet veel mee op.
Geef mij dan maar een lekker gesprek met wat vrienden die er hetzelfde over denken.
Dat vind JIJ, prima... Er zijn ook mensen die na een drukke week even zichzelf willen laten gaan op een zaterdagavond in de disco... Iedereen is anders, een doet dit, ander doet dat..
Ikzelf houd wel van beide; een discotheek bezoek op zijn tijd kan net zo tof zijn als in een rustige bar met vrienden wat drinken.
Overigens moet je eens proberen om een fatsoenlijke dartwedstrijd te gooien in een bar waar de muziek ver boven de barrière zit. Als ik in een rustige bar gooi met rustige muziek of de muziek op een acceptabel niveau gooi ik per beurt minstens 25 punten meer.
Zo zeg, dan ga je toch naar een bar toe waar dit kan?
Ik heb er geen problemen mee, en als jij dat vind is dat prima.. Mij stoort het zelf niet, en merk aan mijn handelingen niet dat deze verstoord worden wanneer de muziek te luid staat.
Uitgaan doe ik ook niet zovaak, 3 maal per maand schat ik, dan is het op. En voor die 50 Euro (hooguit vaak) wat ik uitgeef in een disco heb ik wel een hele leuke avond altijd. Je ontmoet nieuwe mensen, muziekstijl die mij aanstaat en even non-serieus lullen/gek doen mag van mij.
Logisch dat niet iedereen hier, op zijn tijd, van houd..
Ontopic; nerd zijn... Ik zou iemand niet een nerd noemen, en vindzelf; als jij dat leuk vind om te doen (filmkijken of wat dan ook) moet jij dat lekker zelf weten. Ik stoor me er niet aan.
Als jij de hele dag (voorbeeldje) binnenzit, alleen achter de pc zit, niet werkt, geen contacten legt op school máár wel gek vind dat je geen vriendin hebt bijvoorbeeld, DAN heb ik wel zoiets van "daar kies je op een bepaalde manier zelf voor"..
Zelf ben ik beetje de middenweg
denk ik... Niet de populairste, niet het pispaaltje.. Zit best veel binnen, maar kom toch geregeld buiten en werk waar je toch weer contacten legt etc...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja, we gaan nu toch elkaars sociale hobby's niet naar beneden gaan halen? Of het nu naar de disco gaan is, praten, filmkijken of dartsen, elk zijn ding.
Voor de rest vind ik het persoonlijk wel erg als een niet-sociale hobby overheerst. Obessiviteit ok, maar het mag toch niet zover gaan dat je echt niks meer wil investeren in je sociale leven? (tenzij de verplichtingen zoals werk of school dan) En dan pas ben je een nerd, dus. Heeft dus niks te maken met obsessief bezig zijn met asociale zaken op zich, maar als je je afsluit voor het sociale gebeuren hierdoor dan val je wel degelijk in die categorie. En dat vind ik uitermate triest. Zelfs de wetenschap heeft al aangetoond met onderzoek dat een sociaal isolement (of het nu bewust is of niet) vroeg of laat leidt tot allerlei gezondheidsproblemen, depressies, mentale achterstand enz... Ik vind het alleszinds erg ongezond. En misschien een klein beetje egoistisch zelfs. (beetje grof tegenover je vrienden, familie etc...) Dat is mijn mening erover...
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Ja, we gaan nu toch elkaars sociale hobby's niet naar beneden gaan halen? Of het nu naar de disco gaan is, praten, filmkijken of dartsen, elk zijn ding.
Was toch ook een voorbeeld Djelle!
Voor de rest vind ik het persoonlijk wel erg als een niet-sociale hobby overheerst. Obessiviteit ok, maar het mag toch niet zover gaan dat je echt niks meer wil investeren in je sociale leven? (tenzij de verplichtingen zoals werk of school dan) En dan pas ben je een nerd, dus. Heeft dus niks te maken met obsessief bezig zijn met asociale zaken op zich, maar als je je afsluit voor het sociale gebeuren dan val je wel degelijk in die categorie. En dat vind ik uitermate triest. Zelfs de wetenschap heeft al aangetoond met onderzoek dat een sociaal isolement (of het nu bewust is of niet) vroeg of laat leidt tot allerlei gezondheidsproblemen, depressies, mentale achterstand enz... Ik vind het alleszinds erg ongezond. Dat is mijn mening erover...
Tsjah, zoiets word voor een buitenstaander als nerd aangezien wellicht... Ik zie het meer als een serieus probleem. Máár nog nooit echt meegemaakt bij iemand.. Maar kan best voorkomen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
De term nerd heeft nu niet zoveel belang op zich. Zolang het fenomeen (probleem) maar erkend wordt. (en logischerwijze krijgt het dus ook een naam) Ps: dat van die hobby's naar beneden halen enz, sloeg meer op Moviefreak...
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Oké, maargoed... Wat ik als nerd zie inmiddels duidelijk gemaakt, maar nog steeds; iedereen moet het lekker zelf weten hoe en wat hij doet.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Akkoord, maar het moet gezond blijven. Je niet compleet afzonderen van het sociale dus... Anders vind ik wel dat je die medemens in dat geval mag helpen. Onderschat probleem eigenlijk...
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Akkoord, maar het moet gezond blijven. Je niet compleet afzonderen van het sociale dus... Anders vind ik wel dat je die medemens in dat geval mag helpen. Onderschat probleem eigenlijk...
Ook mee eens, absoluut... Zoals ik zei; zelf nog niet meegemaakt, maar als ik het zou zien gebeuren wel proberen te helpen ja.
archer
-
- 165 messages
- 192 votes
misschien kunnen we deze topic veranderen in de "wat-is-je-hobby-topic"
maar ik denk dat er al zoiets bestaat
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Of: "Heb je een sociaal leven buiten films?..."
archer
-
- 165 messages
- 192 votes
of misschien gewoon "heb je ideeen voor een nieuwe naam voor deze topic-topic
maar ja
kevin_vs
-
- 104 messages
- 10 votes
ik ga naar de scouts en dat vind ik echt fijn
hahahaha, Nerd 
misschien ben je geen nerd maar scouts is wel -ook in de meeste films
- een beetje "nerd'erig" 
Kijk, ik zit op voetbal en vechtsport, ik heb best wel veel vrienden, maar ik zit ook meestal s'avonds 8er de pc of tv
.
maar scouts...
Knopen leggen en alles 
archer
-
- 165 messages
- 192 votes
weet je, scouts wordt in veel films anders voorgesteld dan het werkelijk is, misschien in amerika dat het anders is, maarja, als je er zelf niet bij bent moet je ook niet vooroordelen... zeker als je mij niet kent
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Archer heeft gelijk en dus zou ik nu even moeten zeggen wat voor een nerd kevin_vs is, maar hij doet precies dezelfde sporten als ik, dus zijn jullie het allebei gewoon niet.
(geen bloedserieus commentaar hierop aub
)
@Edie
Volgens mij zegt Moviefreak nergens dat hij het dom vind dat veel mensen uitgaan etc. Hij zegt alleen dat het gewoon niks is voor hem.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Als jij de hele dag (voorbeeldje) binnenzit, alleen achter de pc zit, niet werkt, geen contacten legt op school máár wel gek vind dat je geen vriendin hebt bijvoorbeeld, DAN heb ik wel zoiets van "daar kies je op een bepaalde manier zelf voor"..
Ik kan je geen ongelijk geven, maar het heeft ook andere kanten. In mijn geval ben ik zo omdat ik al mijn klasgenoten gewoon niet mag. Allemaal egotrippende teringpatsers zijn het.
archer
-
- 165 messages
- 192 votes
ja dat denk ik ook, en als ik zijn uitleg zo lees dan kan ik daar wel best inkomen
(dit hoort bij het berichtje voor het vorige)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
In mijn geval ben ik zo omdat ik al mijn klasgenoten gewoon niet mag. Allemaal egotrippende teringpatsers zijn het.
laat het ze maar niet lezen.