- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Ik ga maar weer eens beginnen denk ik.
Serieus? Das wel het domste wat je kan doen als je gestopt bent.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Oké, ik ben erbij!
En ik was even bang voor nare consequenties, maar het valt dus weer erg mee.
Mijn (doordeweekse) favoriet is nu.
(afbeelding)
Mijn broer rookt die ook. Ze ruiken lekker naar vanille.
Ik rook niet (veel te jong!) en ik ben het ook niet van plan.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Serieus? Das wel het domste wat je kan doen als je gestopt bent.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Gefeliciteerd clockwork72.
Ontzettend knap van je. Heb je toevallig tips voor me?
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Naja ik stopte ermee omdat ik al 3 weken keelpijn had, gewoon in 1x gekapt. De eerste week was mega moeilijk. Me moeder rookt, dus overal in huis liggen sigarettenpakjes enzo. Tips? Uhmm ja.. Ik zei gewoon tegen mezelf: En nu er gewoon echt mee kappen! (rookte niet veel, 6/7 peuken per dag ofzo) Ben gestopt op 2 Augustus, bijna een maand dus. Je moet gewoon proberen andere dingen gaan. Roken kost veel geld en ook tijd. Als je bv 19 sigaretten per dag rookt en je doet 5 minuten over elke peuk, reken maar uit, das al meer dan anderhalf uur dat je aan roken verspild op een dag, behoorlijk tijdverspilling ook als je 19x per dag naar buiten gaat om te roken, ik zeg maar wat. Als je echt wilt stoppen moet je dat ook écht zelf willen, vooral geen stopdatums plannen, das allemaal onzin. Als je echt wilt stoppen hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. Je moet het alleen maar uit je hoofd zetten.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik krijg het niet uit mijn hoofd. Stomme is dat ik het gewoon in mijn dagelijkse routine heb verwerkt en er verder geen tijd mee 'verspil'. Ik doe het tijdens dat ik de hond uit laat, tijdens tv kijken, tijdens computeren, onder werktijd (werk nu bij mijn ouders en die roken ook allebei, om de beurt rookpauze. Zeker elk uur eentje. Bij mijn vorige werk (eigen café) was het helemaal niet meer normaal. We hadden gewoon een rook-café, dus de ene na de andere stak ik aan). Ik begin de dag met een sigaret (het is het eerste wat ik 's ochtends doe als ik mijn bed uit kom. Ik loop meteen naar beneden, ga op de bank zitten en steek een sigaret op. Ik eindig de dag ook weer met een sigaret. Als er toevallig wat tussen komt (bijvoorbeeld ik heb net gerookt en ineens gaat mijn telefoon, moet ik nog even plassen, etc), dan steek ik er naderhand nóg eentje op, zodat het laatste wat ik gedaan heb een sigaret roken was.
(O, god wat klinkt dit erg). Ik ben laatst +/- 2,5 gestopt geweest, maar langer hield ik het gewoon niet vol. Werd chagrijnig, had hoofdpijn en wilde de hele dag eten, eten en nog eens eten. Ik heb echt de meest gekke dingen al geprobeerd. Boek gelezen van Alan nogwat, pleisters, zuigtabletten, gewoon zonder andere dingen gestopt, eerst proberen te minderen en dan stoppen, een beloningssysteem (elke dag het bedrag dat ik normaal aan sigaretten uitgeef aan dvd's uitgeven, etc). Het werkt gewoon niet.
Misschien dat ik maar gewoon moet blijven proberen en dat het vanzelf wel een keer komt, maar ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van. + elke keer als het mislukt voel ik mezelf (en ben ik eigenlijk ook) een junkie. 
edit: Ik rook trouwens minimaal een pakje op een dag, als we veel uitgaan in een week rook ik soms wel eens een slof in de week. Dat zijn dus 10 pakjes. (O, god, dit klinkt nóg erger )
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Bedoel je +/- 2,5 dag, maand of jaar? Als het die laatste 2 zijn lijkt me stoppen toch stukken makkelijker.
Of gewoon Cold Turkey stoppen zoals dat heet. Alle sigaretten in één keer de deur uit.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Oooh, beetje gehaast getypt denk ik dan. Ik bedoel 2,5 dag.
Langste wat ik ooit gestopt ben is 5 weken, maar dat is inmiddels denk ik al meer dan een jaar geleden. Ik stop bijna elke maand wel een keer, maar het is bijna altijd maar 1, 2 of 3 dagen en dan begin ik gewoon weer.
Het is echt een *piep* verslaving!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Klinkt niet best nee, heb zelf nooit echt gerookt eigenlijk. Alleen af en toe een sigaar op feestjes. Kun je niet gewoon je mond dichtnaaien en voedsel en drinken middels een infuus tot je nemen? Als ik het zo lees is dat nog de enige oplossing. En misschien een dwangbuis voor als je in een dolle bui naar de sigaretten grijpt om toch via andere lichaamsopeningen te paffen. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Zoiets misschien!
Nja, het is gewoon echt niet leuk. In dat boek dat ik heb gelezen staat bijvoorbeeld ook dat als je echt wilt stoppen, je het gewoon kan. Nou, ik wil écht stoppen, maar het lukt me gewoon echt niet (ja, I know, I'm weak
). Rook inmiddels al vanaf mijn 14e = 8 jaar en ben het laatste 1,5 jaar al aan het proberen te stoppen. Blegh.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Nicotinepleisters slikken en -kauwgom plakken dan? Of zit dat allemaal tussen je oren? Lijkt me wel. Zie sommige wel eens met zo'n pleister lopen, maar volgens mij kun je net zo goed een plakbandje erop plakken of met een hamer voor je kop slaan. Compleet nutteloos dus 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ja, heb het allemaal al geprobeerd. Bij mij werkte het alleen niet. Schijnt ook dat de huisarts medicijnen heeft om te stoppen, die heb ik nog niet geprobeerd, maar vind dat ook een beetje raar klinken. Straks raak ik nog verslaafd aan die medicijnen 
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Een tijdmachine bouwen, terug naar 2002 (toen je 14 was dus) degene die het je aanbood weigeren of (als je het zelf had gekocht) je puberale spiegelbeeld op de vingers tikken en weer terug naar 22/2011. Makkelijk zat! 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
"Het werk allemaal niet" vind ik maar een zwakke uitspraak hoor, jij wilt het gewoon niet.
Je hebt al die hulpmiddelen echt niet nodig, stop gewoon cold-turkey als je zo graag wilt. Zit gewoon tussen je oren, neemt gewoon een lolly ipv een sigaret.
Ik rook ook, maar wil niet stoppen. Rook ongeveer 5 sigaretten per dag dus boeie
Hou jezelf een beetje bezig (werken ofzo) en stel het gewoon zo lang mogelijk uit dan rook je minder.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
"Het werk allemaal niet" vind ik maar een zwakke uitspraak hoor, jij wilt het gewoon niet.
Ja, dat is het hem. Ik ben vanalles aan het proberen en probeer steeds te stoppen, omdat ik wil blijven roken. 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Komop een beetje willpower heb je toch wel, ander moet je misschien nog even levelen
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Mijn vorige post was dan ook sarcastisch bedoelt. Ik heb de willpower wel, maar het lukt me niet. Met andere dingen (bijvoorbeeld minder vet eten, minder snoepen, etc) heb ik nooit moeite, maar die sigaretten zijn gewoon enorm verslavend.
Zoals ik al zei krijg ik als ik stop enorme hoofdpijn en ben ik ongelofelijk chagrijnig.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Sporten en wat meer water drinken helpt misschien wel daar tegen...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik ben ook als een idioot gaan sporten toen ik stopte met roken, en dat sporten doe ik nu nog steeds, na een jaar of 5 gestopt te zijn. Ben nu fitter dan ooit.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Raar dat mensen roken. Immers je weet dat het zeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ongezond (en het stinkt ook nog eens) is.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik rook niet (veel te jong!)
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Raar dat mensen roken. Immers je weet dat het zeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ongezond (en het stinkt ook nog eens) is.
Raar dat mensen friet eten, je weet immers dat het zeer ongezond is en het stinkt ook nog eens 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Friet stinkt? Zeker niet, hou zelf echt van die frituurlucht
Maar back ontopic.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Raar dat mensen friet eten, je weet immers dat het zeer ongezond is en het stinkt ook nog eens
Ja, in Nederland eten ze wel veel friet. Begrijp ook niet van waar dat friet fetish komt.
Hopelijk poetsen ze hun tanden wel na het eten. Dan is de geur meestal wel weg.
Maar wanneer je na het roken je tanden gaat poetsen blijft de geur nog steeds hangen. Zelfs je kleding gaat er van stinken.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Zelfde bij friet hoor, zet maar een friet speciaal in een kamer neer moet je is kijken hoe hard het gaat stinken 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Nejj ik was ook 15 toen ik voor het eerst rookte, daarvoor wilde ik er niks van weten. Nu ook niet meer gelukkig.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Een aantal dagen geleden wilde ik hasj halen bij een van de coffeeshops hier in Den Bosch, eentje die onderdeel is van The Grasscompany. Er zitten 2 vestigingen in Den Bosch en 1 in Tilburg.
Toen ik aankwam waren beide shops in Den Bosch gesloten dus moest ik naar een andere. Nu lees ik net dit bericht op internet.
Dat blijkt er direct mee te maken gehad las ik toen hier