- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
vond het inderdaad ook schokkend, kwam er een maand geleden ofzo pas achter en leek me toen niet meer iets voor deze rubriek. Huidige man was trouwens Carax, die ook al niet zo lekker in zijn vel zit.... somber kerst nieuws allemaal
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik kan nog niet vinden waaraan of hoe ze is overleden.
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
wordt bij de meeste berichten niet vermeld, maar ik had een bron gelezen waarin suicide werd genoemd...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4702 votes
Wow, dit wist ik ook nog niet.
RIP Katerina Golubeva.
Een zeer bijzondere verschijning in, vooral, de films van Bartas maar ook in het erg sterke Pola X. Bijzonder jammer...
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
R.I.P. Katerina Golubeva... triest....(Moeder van drie kinderen ook nog)
Volgens bijgaand bericht is het niet bekend gemaakt waaraan ze overleden is.
Katerina werd begraven op het kerkhof van Père -Lachaise te Parijs.
Edit:
In deze blog heeft men het toch over zelfmoord, en als ik het goed begrijp had die ook plaats in Parijs...nog triester..
Blog de Serge Toubiana » Blog Archive » Raoul Ruiz, pirate et magicien - blog.cinematheque.fr
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Katerina, absoluut één van mijn favoriete actrices- zo niet meest favoriete!!! Een klein, maar fenomenaal oeuvre. Ik bedoel maar: Bartas (Few of Us), Denis (L'intrus), Carax (Pola X), Dumont (Twentynine Palms). Een dreamteam aan regisseurs die met haar hebben gewerkt, en in alle films was ze fenomenaal - zo mysterieus/duister kom ik ze nimmer tegen.
RIP is hier dus wel heel echt gemeend......
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice SUSAN GORDON is overleden na een lang gevecht tegen kanker.
ze was een bekend gezicht op de Amerikaanse TV en in films in de jaren 50 & 60.
Ze is 62 jaar oud geworden.

The Twilight Zone, Attack of the Puppet People, The Five Pennies(hierin speelde ze de dochter van Danny Kaye), Tormented, My Three Sons, Ben Casey, The Danny Thomas Show, Gunsmoke
IMDB:
De Argentijnse acteur ALBERTO DE MENDOZA is op 88 jarige leeftijd overleden.

De Mendoza was een grote ster in Spanje,waar hij in meer dan 200 films speelde en in 2009 een lifetime-archievement-award ontving.
WIKIPEDIA (NL):
Alberto de Mendoza - Wikipedia - nl.wikipedia.org
IMDB:
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Zangeres BILLIE JO SPEARS,die in 1975 een enorme hit had met het lied"Blanket on the ground"is op 73 jarige leeftijd overleden in Texas,VS.
WIKIPEDIA:
Billie Jo Spears - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Tv-producente en filmmaakster Olga Madsen is op 64-jarige leeftijd overleden. Ze stond aan de wieg van Goede Tijden Slechte tijden (GTST), Nederlands populairste soap.
'Moeder van de Nederlandse Soap' Olga Madsen overleden - Cultuur - VK - volkskrant.nl
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Olga was een krachtige, eigenwijze en interessante vrouw. Ik heb drie jaar les van haar gehad.
Rust zacht.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Erg jammerlijk nieuws (en ergens hoop ik dat het niet waar is)
Joe Simon Creator Of CAPTAIN AMERICA Dies at 98 - whatculture.com
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
RIP Christopher Hitchens 
Eén van mijn persoonlijke helden. Hij zal in al zijn Hitchslaps verder leven.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
RIP Christopher Hitchens.
Vanavond als eerbetoon maar een paar youtube-klassiekers boven tafel halen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Neem van mij aan dat er geluiden gaan komen dat Hitchens op het laatst toch nog om een priester zou hebben gevraagd, en dat dat uiteraard NIET waar is.
Ik ga geen R.I.P. zeggen tegen Christopher, want daar beledig ik hem mee. Hij is er niet meer en we hebben een hoop van hem geleerd.
Sam Harris kan zijn rol goed overnemen. Hij is alleen niet zo'n "bitch" maar dat maakt hem wellicht wat toegankelijker.
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
@ xgogax:
kos vraagt zich waarschijnlijk net als ik af waarom je er een foto van Ray Winstone bij hebt geplaatst.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Oeps , niet opzettelijk . Ze lijken heel erg op elkaar .
Ik heb de foto van deze site : Christopher Hitchens « Tony Blair - keeptonyblairforpm.wordpress.com
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Walter Giller (84) bekende en sympathieke Duitse acteur, vooral sterk in luchtige komische rollen.
Overleden aan longkanker (op 15 december)
Op deze foto te zien met de charmante actrice Nadja Tiller (links) met wie hij sinds 1956 gehuwd was.

Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Tsjechische oud-president Havel overleden

PRAAG - Vaclav Havel, de oud-president van Tsjecho-Slowakije en Tsjechië, is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de Tsjechische televisie zondag gemeld. Havel, van oorsprong (toneel)schrijver, was een van de belangrijkste dissidenten tijdens het communistische regime in Tsjecho-Slowakije. Havel behoorde in 1977 tot de ondertekenaars van Charta '77, een manifest waarin dissidenten opkwamen voor de vrijheid van meningsuiting en democratie in Tsjecho-Slowakije.
Havel werd na de val van het communisme in 1989 president van Tsjecho-Slowakije. Toen Tsjechië en Slowakije op 1 januari 1993 uit elkaar gingen, werd hij president van Tsjechië.
(bron: Telegraaf)
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Kim Jong Il (Noord Korea) is ook gaan hemelen. Hoe groot wil je het contrast hebben.

North Korean leader Kim Jong-il has died at the age of 69, state-run television has announced.
His death was announced in an emotional statement read out on national television.
The announcer, wearing black, said he had died on Saturday of physical and mental over-work.
The BBC's Lucy Williamson in Seoul says his death will cause huge shock waves across North Korea.
Kim Jong-il has been the leader of the impoverished communist country since the death of his father Kim Il-sung in 1994.
He suffered a stroke in 2008 and was absent from public view for several months.
His designated successor is believed to be his third son, Kim Jong-woon, who is thought to be in his late 20s.
Dat zal weken lang huilende partijbonzen opleveren vrees ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.