- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
.
Weer een coryfee die naar het hiernamaals (of wherever) vertrokken is.
Ook nog in hetzelfde jaar als zijn vroegere partner Johnny Kraaijkamp.
R.I.P. Rijk de Gooier.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
het komt nooit meer goed
RIP Rijk de Gooyer
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toevallig, ik kijk bijna nooit films uit eigen land, maar een 1,5 week terug heb ik Soldaat van Oranje nog eens gezien waar hij in zat.
Mooie leeftijd en vlak na de dood van zijn goede maat Kraaykamp Sr. Het kan slechter.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Ik ken hem alleen maar van De Avonden, waarin hij Frits van Egters vader speelde. Mooie rol, overigens. RIP!
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Rijk. Precies 30 jaar na Hoge Hakken, Echte Liefde.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
R.I.P. Rijk. Geweldige kerel en acteur. Niemand die godver's zo heerlijk kon afleveren als hij.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik zal 'm niet missen, de ondankbare chagerijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Zat er aan te komen. Ik schrok van 'm toen ik beelden zag vorig jaar op een feestje van Johnny Kraaijkamp sr. Wat een oud, niet al te gezond ogend mannetje was het geworden. Opvallend dat hij een paar maanden na Kraaijkamp er ook tussenuit knijpt.
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
R.I.P. Rijk. Geweldige kerel en acteur. Niemand die godver's zo heerlijk kon afleveren als hij.
RIP!!
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Grappig, ik heb altijd gedacht dat de man allang was overleden.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
R.I.P. Rijk de Gooyer
Wilde een liedje van Joop Visser over hem zoeken, maar kan hem nog niet vinden.
"Er is er gin in zoo slech als Rijk"
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik ben n.a.v. het overlijden van Rijk de Gooyer de film "Soldaat van Oranje" aan het bekijken waarin hij de rol speelde van de sadistische Gestapo man Breitner, voor mij nog altijd een van de beste rollen die Rijk de Gooyer in een film gespeeld heeft.
R.I.P. Rijk de Gooyer
stinissen (crew films & series)
-
- 23460 messages
- 76955 votes
Een van me helden en de look a like van m'n vader
R.I.P Rijk de Gooijer
thunderball
-
- 5882 messages
- 1414 votes
R.I.P. Rijk de Gooijer.
Onvergetelijk in films als De Inbreker, Soldaat van Oranje, Hoge Hakken echte liefde (Moet jij een knal?) en hilarisch in Schatjes.
Ik vond hem samen met Kraaijkamp en Bloemendaal ook heel sterk in de TV serie De Brekers, maar kennelijk was ik een van de weinigen die daar om kon lachen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23460 messages
- 76955 votes
De brekers ja inderdaad die waren echt geniaal ook nog met Adèle Bloemendaal
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vreemd dat Rijk de Gooijer in zo ontzettend veel Nederlandse producties in zowel film als televisie heeft gezeten en dat ik het kennelijk toch gepresteerd heb er nooit iets van gezien te hebben. Het is iemand die ik alleen van naam ken, niet van gezicht. Misschien heb ik wel eens een act tussen hem en Kraaijkamp, dan kan bijna niet missen eigenlijk, maar ik kan het me niet voor de geest halen.
Niettemin R.I.P., want hij heeft duidelijk veel betekend in de Nederlandse entertainmentwereld.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
RIP Rijk.
PS: Zag net op de reclame dat Hoogste Tijd (1995) vanavond wordt uitgezonden op Nederland 2 om 23:45.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Tof, Hoogste Tijd vind ik de mooiste rol die ik van hem gezien heb.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@The One Ring. Ook 'Soldaat van Oranje' niet? (Rijk is die Gestapo man in lange zwarte trenchcoat.)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb nooit meer dan een paar scènes van Soldaat van Oranje gezien, waarvan ik me ook nauwelijks nog iets kan herinneren. In ieder geval geen Gestapo in een zwarte trenchcoat.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur SID MELTON overleed op 94 jarige leeftijd aan een longontsteking.

Melton was te zien in TV-series als:""Green Acres" en "The Danny Thomas Show"en in films als:"The Steel Helmet," en in "Lady Sings the Blues" met Diana Ross
In Nederland was hij het best bekend door de TV-serie"The Golden girls",waar hij de man van Sophia en de vader van Dorothy speelde in de flashback-afleveringen...
IMDB:
==
Actrice/model CYNTHIA MYERS overleed op 61 jarige leeftijd.

Myers was een succesvol playboy-model die ook te zien was in een aantal films en TV-series:"Beyond the Valley of the Dolls en "Molly and Lawless John"
IMDB:
==
Een van de bekendste figuren in de modewereld van de jaren 70 is dood.LOULOU DE LA FALAISE overleed op 63 jarige leeftijd.

Ze was het best bekend om haar samenwerking met Yves Saint Laurent,die haar adoreerde.
==
Zangeres CHRISTIANE LEGRAND overleed op 81 jarige leeftijd.De succesvolle Franse zangeres was de zus van zanger Michael Legrand,met wie ze hier te zien is in een clip van de TROS:
==
Actrice ROSANGELA BALBO overleed op 70 jarige leeftijd aan kanker.

vn 1961 tot 2011 was de Italiaanse actrice te zien in veel TV en films
IMDB:
==
WYATT KNIGHT,het best bekend door de "Porky"-films overleed na zelfmoord op 56 jarige leeftijd.

IMDB:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.