- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Reza Badiyi (81) (bijgenaamd "The Godfather of American Television")
Sinds1955 cameraman in de USA, o.a. voor Robert Altman en Sam Peckinpah.
Daarna, vanaf 1963, regisseur van meer dan 430 TV episodes van series als : Mission Impossible, Hawaii Five-O, Baretta, starsky & Hutch, Cagney & Lacey, Star Trek, Deep Space Nine, Six Million Dollar Man, Baywatch, Buffy the Vampire Slayer, etc. etc.

Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
R.I.P. Reza Badiyi
Ook assistent director van Carnival of Souls, zie ik nu.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Tony Corsari (84) zanger, entertainer, quizmaster, presentator en TV legende uit de vroege jaren van de Belgische televisie.
Vanmiddag overleden aan darmkanker.
Wij zaten vroeger met de hele familie (plus de buren) aan het scherm gekluisterd wanneer Tony op TV te zien was.

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nog gezien in de Jaren Stillekes met Van Herreweghen en Luc Appermont. Erg aangename mens
RIP
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Waarom waren nou die bananen krom?
RIP.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Eve Brent (82) actrice.
Een van de mooiste Jane's uit de Tarzan films ooit (naast Gordon Scott) maar daarbij ook een bekwaam 'character actress', met een behoorlijke staat van dienst.
(ze acteerde nog steeds regelmatig)
Bovendien een bijzonder sympathieke dame.
(Niet zo lang geleden had ik nog enkele malen contact met haar)
R.I.P. Eve.
Eve Brent - IMDb Eve Brent - IMDb

Met filmpartnersGordon Scott en Ricky Sorenson (1958)

Een zeldzame opname van Eve en Gordon Scott, die samen het script doornemen van een Tarzan film.

Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
R.I.P. Dave Hoover, striptekenaar, en animatiefilm medewerker.
(Gisteren onverwacht overleden)

Hij werkte o.a. in de studio's van Filmation, Hanna Barberra en Mihan.
Was tekenaar bij DC en Marvel comics en tekende o.a. vele Captain America en Starman comics.

Zijn grootste voorkeur ging echter uit naar Tarzan
Tientallen jaren tekende hij vooral voor fanmagazines schitterende Tarzan illustraties.

Dave Hoover - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heeft erg mooi werk gemaakt met Captain America. RIP
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
MARY FICKETT,een actrice die vooral bekend werd door haar TV werk is op 83 jarige leeftijd overleden.
De actrice bracht de laatste jaren van haar leven in bed door,verzorgd door haar dochter.
Fickett,een emmy-award-winnares,was een veterane van toneel (oa Broadway),Film en TV.
Maar bij het grote publiek was ze vooral heel bekend door haar rol als Ruth Parker Brent Martin in de TV-soap" "All My Children." Ze speelde deze rol maar liefst 30 jaar.(van 1970 tot 2000)
Mary Fickett met Bing Crosby op de set van een film.

jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Cliff Robertson is gisteren overleden op 88-jarige leeftijd. Hij was o.a. bekend als Ben Parker uit de Spiderman films.
Daarnaast speelde hij de rol van John F. Kennedy in PT 109 (1963) en kreeg hij een oscar voor zijn rol in Charly (1968)

Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
R.I.P. Cliff Robertson
(heeft mij als acteur nooit teleurgesteld, en gaf altijd een meerwaarde aan de films waarin hij speelde)
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
R.I.P. Dave Hoover en Cliff Robertson 
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Spartacus-acteur Andy Whitfield overleden

In zijn woonplaats Sydney is acteur Andy Whitfield overleden. Hij was vooral bekend door zijn hoofdrol in de tv-serie 'Spartacus: Blood and Sand', die ook in Nederland is uitgezonden.
Bij Whitfield werd vorig jaar lymfklierkanker vastgesteld. Vanwege zijn ziekte moest hij zijn rol in 'Spartacus' opgeven. Hij werd vervangen door de Australische acteur Liam McIntyre.
Whitfield speelde onder meer ook in de films 'The Clinic' (2010) en 'Gabriel' (2007) en in de tv-serie 'McLeod's Daughters'.
"Op een mooie zonnige ochtend in Sydney, in aanwezigheid van zijn familie, in de armen van zijn vrouw, heeft onze mooie jonge strijder Andy Whitfield zijn 18 maanden durende gevecht tegen lymfklierkanker verloren", zei zijn vrouw Vashti Whitfield in een verklaring.
'Kampioen'
De directeur van Starz, de zender die 'Spartacus' uitzond, zegt "diep bedroefd" te zijn door het overlijden van Whitfield. "We hadden het voorrecht om met Andy te werken. De man die op beeld een kampioen speelde, was ook in het echte leven een kampioen", aldus Chris Albrecht. "Andy ging de strijd aan met moed, kracht en genade. Hij was voor ons allemaal een inspiratiebron."
Andy Whitfield, die werd geboren in Wales, is 39 jaar geworden.
bron: NOS
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Rust in vrede Andy. Erg fijn acteur, was briljant in Spartacus en zijn gevecht met kanker was bekend. Spijtig dat hij dat gevecht niet heeft kunnen winnen. Bedroefd.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
R.I.P. Andy Whitfield
(lymfklierkanker is een vreselijke ziekte. waaraan ik een jongere broer heb verloren, in even korte tijd. Ik voel mee met de nabestaanden van Andy. )
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beangstigend, aangezien mijn vader het overwonnen heeft. Zoiets benadrukt hoe gelukkig je met dat feit daadwerkelijk bent.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Beangstigend, aangezien mijn vader het overwonnen heeft. Zoiets benadrukt hoe gelukkig je met dat feit daadwerkelijk bent.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
R.I.P. Andy Whitfield
(lymfklierkanker is een vreselijke ziekte. waaraan ik een jongere broer heb verloren, in even korte tijd. Ik voel mee met de nabestaanden van Andy. )
Thorongil
-
- 1622 messages
- 691 votes
Was er even niet goed van. Gisteren nog de 2e aflevering gezien op 2be.
Hij was Spartacus op en top. Echt triest dat zijn kinderen, echtgenote en familie het zonder hem zullen moeten stellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.