- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Misplaatste grap + reacties erop verwijderd.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice Eileen Herlie overleden.
De actrice Eileen Herlie is op 90 jarige leeftijd aan een longontsteking overleden.
De in 1918 in Schotland geboren actrice begon haar carriere op het toneel in Londen.
In 1948 koos Laurence Oliver haar uit om met hem te spelen in de film "Hamlet".
Zij speelde Gertrude.
In 1968 vertolkte ze deze rol opnieuw,nu tegenover Richard Burton op het toneel.
Eileen Herlie met Laurence Oliver in de film "hamlet" 1948.
Op Broadway speelde ze naast Hamlet,ook in de stukken:" All American", "Crown Matrimonial", en "The Matchmaker".
In 1960 was ze genomineerd voor een Tony-award voor haar rol in de musical:"Take Me Along".
Vanaf 1972 speelde Eileen veel voor de TV.Haar eerste rol was die van Queen Mary in de film:"The Woman I Love".
In 1976 werd ze in de VS heel erg beroemd door haar rol als Myrtle Lum in de soap:"All my Children".
Voor deze rol was ze vier genomineerd voor een Daytime Emmy award.
Ze speelde nog steeds in de serie.

Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur Peter Copley is overleden.
De Engelse acteur Peter Copley,die 8 October op 93 jarige leeftijd overleed, speelde honderden rollen op toneel,TV en film.
Daarnaast was hij ook nog part-time werkzaam als advocaat.
Hij begon zijn Toneel carriere in 1932 en zijn filmcarriere in 1934.

Rollen on o.a:Thorndyke, Danger Man, The Saint, The Avengers, The Forsyte Saga, The Troubleshooters, The Champions, Department S, Doomwatch, Z Cars, Fall of Eagles, Survivors, Bless Me, Father (episode "A Legend Comes to Stay"), Father Brown Mysteries (episode "The Curse of the Golden Cross"), Doctor Who (in de serie "Pyramids of Mars"), Sutherland's Law, Tales of the Unexpected, Miss Marple, Lovejoy, The Bill and One Foot in the Grave.
==============================================================
De Engelse Acteur Ian Collier is op 1 Oktober overleden.
Collier speelde gastrollen in alle bekende Engelse TV-series: Dr Who,Keeping Up Appearances,House of Cards,All Creatures Great and Small,Agatha Christie: Poirot,Howards' Way,Hi-De-Hi!" The Famous Five,Bergerac...vele andere rollen......

==============================================================
Actrice Irene Dailey is overleden
Actrice Irene Dailey is op 88 jarige leeftijd in Santa Rosa,Los Angeles,overleden.
De zus van acteur Dan Dailey speelde van 1988 tot 1994 de rol van Liz
Matthews in de soap serie:"Another World".
In 1979 won ze een Emmy voor haar rol.

Verder was Irene o.a te zien op de TV in de series:"Ben Casey," "Dr. Kildare," "The Twilight Zone" en "The Defenders."
Films o.a:"No Way to
Treat a Lady," "Five Easy Pieces" en "The Amityville Horror."

JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Prachtige leeftijd maar het blijft natuurlijk triest...
R.I.P.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
R.I.P Irene Dailey , Ian Collier , Peter Copley
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ernst-Paul Hasselbach verongelukt
In Noorwegen is tv-presentator Ernst- Paul Hasselbach (42) omgekomen bij een auto-ongeluk. Hij was op weg naar de opnames voor het programma 71 Graden Noord van RTL5,toen hij met zijn auto in het water raakte. Ook een Belgische assistente kwam om het leven.
Hasselbach werd bekend door Expeditie Robinson, een tv-reeks waarin mensen op een onbewoond eiland moeten overleven. Verder presenteerde hij Peking Express, Wondere Wereld en nu 71 Graden Noord.
Hij is geboren in Paramaribo en woonde als kind in veel landen. Voordat hij televisiemaker werd, werkte Hasselbach als journalist, vertaler en sportcoach.
zeus
-
- 1201 messages
- 2891 votes
Zojuist gezien op het rtl nieuws:
Presentator Ernst Hasselbach is op 42-jarige leeftijd om het leven gekomen bij een auto ongeluk in Noorwegen. De ploeg was afgelopen week naar Noorwegen getrokken voor de opnames van een nieuwe reeks 71 graden noord.
Hasselbach is ook bekend als presentator van Expeditie Robinson.
bron: rtl nieuws van 18:00u
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Pfoei... Expeditie Robinson is het enige programma dat ik nooit mis, ook nu ik geen tv meer heb zit ik zondagavond trouw voor het laptopje. Fijne presentator, en ooit bij Paul de Leeuw kwam-ie heel sympathiek over...
RIP EP Hasselbach en uiteraard ook de assistente.
stinissen (crew films & series)
-
- 23457 messages
- 76952 votes
Wat een tragedie.............................
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
R.I.P. Ernst Paul Hasselbach, veel te jong.....
Als jarenlange, trouwe Expeditie Robinson - fan ( het enige programma waar ik thuis voor blijf ) is dit toch wel heel triest. Hoe moet het nu verder met Expeditie Robinson zonder de redelijk toonaangevende Mr. Expeditie Robinson?!
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ook vermeldenswaardig:
Politicus Jörg Haider verongelukt
ANP
gepubliceerd op 11 oktober 2008 09:08, bijgewerkt op 11 oktober 2008 17:40
WENEN - De Oostenrijkse rechtspopulist Jörg Haider is zaterdagochtend door een auto-ongeluk om het leven gekomen. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA op gezag van de politie. Haider is 58 jaar geworden.
De dienstauto van Haider schoot bij de plaats Klagenfurt door nog onbekende oorzaak van de weg en sloeg daarna over de kop. Daardoor liep Haider, die alleen in de auto zat, zware verwondingen op aan zijn hoofd en borstkas. Korte tijd later overleed hij.
Haider was premier van de deelstaat Karinthië en de voorman van de uiterst rechtse partij BZÖ (Verbond voor de Toekomst). Die partij splitste zich in 2005 af van de FPÖ (Vrijheidspartij), waar Haider lange tijd leider en boegbeeld van was.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8164 votes
RIP Ernst Paul Hasselbach en assistente. Wat een tragedie!
Ook ik was een trouwe Expeditie Robinsonfan vanaf het begin en heb alle afleveringen gezien.
Het programma zal nooit meer hetzelfde zijn zonder hem. 
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes
Ik heb de man nooit gezien, maar RIP, erg jong.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Ook vermeldenswaardig:
Politicus Jörg Haider verongelukt
R.I.P
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
R.I.P Ernst Paul Hasselbach, hij was een goede presentator. Veel te jong overleden.
Ook R.I.P Leentje, de productieassistent.
kos
-
- 46699 messages
- 8855 votes

dus.
Niet erg stevige railing ook zo te zien.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
RIP
Ik herinner Ernst Paul Hasselbach als de ex-presentator van mijn favoriete programma Reportage.
Erg sneu...
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Zo dat is even een klap zo op dit tijdstip
.
RIP
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Wow, shocking. Ik keek ook altijd naar Reportage, Expeditie Robinson en Peking Express. Ik vind het echt heel tragisch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
...RIP Ernst Hasselbach