- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bah, wat triest. Ik heb een tijdje geleden de Friends reunie gezien, vond het al gek dat hij er niet bij was maar het via een online verbinding deed. Kort daarna bleek waarom en nu is hij dus al overleden. Hij was erg grappig als de Nederlandse door Rachel geobsedeerde barkeeper. Een icoon van Friends.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het was de bedoeling dat Hij Nederlands was?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Was hier nog niet gemeld:
Acteur Peter Scolari (66), goede vriend Tom Hanks, overleden aan leukemie | AD.nl
Scolari brak in de jaren tachtig door met de sitcom Bosom Buddies, waarin hij samen met Tom Hanks te zien was. De acteurs bleven goede vrienden en Hanks gaf Scolari een rol in zijn films That Thing You Do! (1996) en The Polar Express (2004) en zijn tv-serie From the Earth to the Moon (1998).
De acteur was van 2012 tot en met 2017 te zien in alle seizoenen van de HBO-serie Girls. Hierin speelde hij de rol van Tad Horvath, de vader van het hoofdpersonage Hannah (Lena Dunham). Voor zijn rol won Scolari in 2016 een Emmy Award.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Herbert Curiël RIP
Markante vent. Maakte Cha-Cha met Herman Brood en Nina Hagen. En ik las hier ergens ooit dat hij een figurantenrol speelde in Lawrence of Arabia en vrienden was met Sophia Loren. Zoon van twee NSB'ers, waar hij later nog in een documentaire op terug kwam
Met recht een markante man
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
R.I.P. Herbert Curiël 1927-2021. Voor mij vooral de man die het aandurfde om in 1989 Cees Nootebooms Rituelen te verfilmen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hij verfilmde Rituelen (Cees Nooteboom) en Het jaar van de kreeft (Hugo Claus) en maakte een curieuze cultfilm over Herman Brood. Misschien had Herbert Curiël (1927-2021) ook een film over zijn eigen curieuze leven moeten maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Quantum Leap-acteur Dean Stockwell (85) overleden | AD.nl
Dean Stockwell werkte ruim zeventig jaar als acteur. Hij kreeg zijn grootste bekendheid met de televisieserie Quantum Leap, waarin hij de rol van Al Calavicci speelde.
De acteur had verschillende grote prijzen en nominaties op zijn naam staan. Zo werd hij genomineerd voor een Oscar voor zijn rol als Tony ‘The Tiger’ Russo in de film Married to the Mob. Ook won hij een Golden Globe voor beste acteur voor de film Gentleman’s Agreement.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Onvergetelijk in die scene uit Blue Velvet! RIP Dean Stockwell.
Triviaatje: hij was de zoon van Harry Stockwell, de stem van de prins uit Disneys' Sneeuwwitje.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Dean Stockwell RIP
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Dean Stockwell
Mijn eerste kennismaking met hem was ooit via Stephen King’s miniserie The Langoliers. Ik ken hem uiteraard uit Blue Velvet, maar ook in bv The Player speelt hij een klein rolletje. Vond hem altijd een fijne acteur met dito stem. Rust zacht.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De legendarische componist Stephen Sondheim is overleden. Hij schreef voor verschillende musicals met als bekendste titels West Side Story en Sweeney Todd. En won er ook prijzen mee zoals een Academy Award, 8 Tony Awards, 8 Grammy Awards en een Pulitzer Prize. HIj werd 91 jaar.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Marie Versini (81) Franse actrice, die vooral bekend werd via haar rollen in de Duitse Karl May films
Daarin speelde zij (o.a.) de zuster van Winnetou (Pierre Brice)
https://www.imdb.com/name/nm0894949/]Marie Versini - IMDb
Pierre Brice, Marie Versini en Lex Barker, allen vertrokken naar de "eeuwige jachtvelden".
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
R.I.P Frank Williams.
Reden te meer om deze mooie docu (weer) te kijken.
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8192 votes
David Gulpilil is overleden. Als ze een Aboriginal nodig hadden, werd hij het vaak. Hij brak door met Walkabout, maar zat ook in The Last Wave, Crocodile Dundee, Rabbit-Proof Fence en Australia. Dat is een opmerkelijk lange carrière voor iemand die niet voorbestemd was voor het sterrendom.
http://www.onlinefilmy.eu/wp-content/uploads/maxresdefault751-500x271.jpg
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Arlene Dahl Dead: One Life to Live Actress Was 96 - Variety
Arlene Dahl, the glamorous 1950s actress who later became a beauty writer and cosmetics executive, died on Monday in New York. She was 96.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Acteur Eric van der Donk op 92-jarige leeftijd overleden
De naam al een tijd niet meer gehoord eigenlijk. Kon er na het lezen van de titel ook geen rol bij bedenken. Maar hij heeft toch een Gouden Kalf op zijn naam staan.
Gezegende leeftijd. Nu is hij zelf aan zijn Langste Reis begonnen.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
R.I.P. Eric van der Donk, niet zo lang geleden nog gezien als de "oude" Maarten Koning in de televisieserie Bij nader inzien naar J.J. Voskuil. Mooie acteur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Lina Wertmüller is overleden. De regisseuse was de eerste vrouwelijke regisseur die werd genomineerd voor een Oscar met haar film Pasqualino Settebellezze (Film, 1975). Het duurde tot 1993 met Jane Campion en The Piano voor er een 2e vrouw genomineerd werd. Wertmüller werd 93 jaar.
In 2019 kreeg ze een ere-Oscar.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Schrijfster Anne Rice is overleden. Ze werd bekend met haar boekenreeks The Vampire Chronicles, waaruit twee verfilmingen zijn gekomen: Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (Film, 1994) en Queen of the Damned (Film, 2002). Ze werd 80 jaar.
https://ronnydeschepper.files.wordpress.com/2016/10/01-anne-rice.jpg?w=1200
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Geen idee, nou ja klein idee, hoe de boeken zijn. Het lijkt me niet echt een onderwerp waarmee je diepgaand kunt spitten in de menselijke natuur, gewoon omdat vampieren geen mensen zijn.
De film met Brad Pitt en Tom Cruise vond ik dan wel erg goed. Heb nog steeds het idee dat David Bowie heel erg een rol had kunnen spelen, maar dat is nu allemaal voorbije tijd, en moet ik laten gaan.
Mooie leeftijd bereikt, en via de verfilming mij ook bereikt.
R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Spaanse actrice Veronica Forqué is afgelopen maandag overleden:
Spaanse actrice Veronica Forqué die “Kika” speelde is overleden | Het Nieuwsblad
De Spaanse actrice Veronica Forqué, die het beroemde personage “Kika” speelde in de gelijknamige film van regisseur Pedro Almodovar, is uit het leven gestapt. Haar lichaam is maandag aangetroffen in haar huis in Madrid. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam, Henk van der Linden, (96) Nederlandse cineast/Kinderfilmmaker 
gjvc
-
- 9 messages
- 540 votes
rip Reinier Paping
Ja, was een geweldige ACTEUR