• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.997 votes
Profile

R.I.P. #2

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Actor Michael K. Williams found dead in NYC apartment

Bijzonder fijne acteur, met vrij legendarische rol in The Wire. R.I.P.

Ludo92

• 81 messages
  • 29 votes

RIP Michael K. Williams. Wat een treurige dag vandaag.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik heb The Wire nooit gezien, maar blijkbaar toch 10 films van hem gezien. Veel te jong in ieder geval!

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Ai, Omar, een van mijn favoriete karakters uit The Wire.

Treurig zeg.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Michael K. Williams zal voor mij altijd bekendstaan als Omar Little. Treurig dat hij wellicht aan een overdosis is gestorven. R.I.P.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Film Pegasus wrote:

Ik heb The Wire nooit gezien, maar blijkbaar toch 10 films van hem gezien. Veel te jong in ieder geval!

Als je in de rest van je leven nog maar één serie gaat zien laat het dan The Wire zijn.

RIP Omar

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

'Omar' die sterft aan een overdosis? De ironie is aanwezig, maar het is vooral verdrietig en ik baal er simpelweg van. Williams was instantly memorable bij alles wat hij deed...

En wat SB zegt idd. Zijn rol in The Wire is er een voor de geschiedenisboeken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

IMDb wrote:

We pay tribute to the life and career of #MichaelKWilliams, the Emmy-nominated actor best known for #TheWire, #BoardwalkEmpire, and #LovecraftCountry.

Zo'n acteur met een bekend gezicht waar je de naam niet van onthoudt, maar nu ik zijn filmografie en rollen terugzie, komen ze zeker weer tot leven. Boardwalk Empire is een van mijn favoriete series.

Ik heb 10 films van hem gezien. Meest recente is Motherless Brooklyn (2019) die me zeer goed beviel.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Damn. Geweldige rollen in 2 top 10 series, waarvan uiteraard Omar een van de meest memorable rollen ooit is, tv of film. Daarnaast ook twee handen vol toffe films waar ie in zat.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Moest wel even 3 keer slikken toen ik het las gisteren. Omar heerste.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Als je in de rest van je leven nog maar één serie gaat zien laat het dan The Wire zijn.

RIP Omar

Ben er jaren terug aan begonnen, maar ben na een paar afleveringen gestopt. Echt niet doorheen te komen. Misschien ooit maar eens weer een 2e poging wagen.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Ik had dat zelf absoluut niet, maar hoor dat wel vaker. Dat wordt bijna iedereen die volhoud wel anders vanaf aflevering 8 ongeveer bij bijna iedereen die het volhoud.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Gisteren is Nino Castelnuovo overleden, vooral bekend van de film Les Parapluies de Cherbourg (1964) naast Catherine Deneuve. Verder in films als The English Patient en Rocco and His Brothers. De Italiaanse acteur was 84 jaar.

https://images.bfmtv.com/Us8ogKcfWbvh2Df_i9zSFT63a5c=/0x0:1920x1080/1920x0/images/Nico-Castelnuovo-et-Catherine-Deneuve-dans-Les-Parapluies-de-Cherbourg-1123389.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Verdorie, als er iets is dat de Fransen kunnen zijn het wel grandiose begrafenissen. U herkent in het publiek ook een ontroerde Jean Dujardin (The Artist).

https://twitter.com/EmmanuelMacron/status/1435996227888459785?s=20

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

https://www.telegraaf.nl/entertainment/21484375/lingo-presentator-francois-boulange-67-overleden

Ach

Heb dat als kind veel gekeken, was toch wel een sympathieke presentator.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ja, lees het net op Musicmeter. Inderdaad een zeer sympathiek overkomende man. Heel jammer. Lingo was 25-30 jaar geleden, toen er nog geen internet of 1000 televisiekanalen waren, toch wel vaste prik voor mij. Altijd leuk met François.

Heb niet zoveel met die kwismasters, maar voor deze een uitzondering. R.I.P. François.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Michael K. Williams, 22 november 1966 – 6 september 2021 – De Groene Amsterdammer

De Groene Amsterdammer wrote:

Williams’ personage – Barack Obama haalde hem in 2008 aan als favoriet – zou alle lagen van de populaire cultuur infiltreren. Omar is niet meer. Maar voor Williams was zijn sleutelpersonage al lang dood. ‘Ik moest stoppen met Omar zijn, en gewoon weer Mike wezen.’

• 31144 messages
  • 5447 votes

Willie Garson is overleden. In de media wordt meteen verwezen naar Sex and the City, maar als je net als ik meer films ziet en deze serie niet gezien hebt, zal je hem ook wel herkennen uit verschillende titels als The Rock, Groundhog Day, Being John Malkovich of There's Something About Mary bvb. De acteur werd 57 jaar.

https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/63F0/production/_120648552_williegarsongetty2.jpg

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik kende hem dan weer van de serie White Collar. Was ik toen echt verslaafd aan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Komt me echt totaal niet bekend voor.

Ik zie dat hij wel in Groundhog Day speelde, maar wellicht een bijrolletje.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Ik moest ook gelijk denken aan White Collar. Vond zijn rol daar echt leuk.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Nu zie ik het inderdaad; Mozzie. Erg leuke rol van hem.

R.I.P.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Een grote meneer is overleden: Melvin van Peebles, Niets van gezien, wel iets op de stapel.

Melvin Van Peebles Dead: Director of Sweet Sweetback's Baadassss Song - Variety

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Notting Hill-regisseur Roger Michell op 65-jarige leeftijd overleden

Geen hele bekende regisseur, maar in elk geval één heel bekende film.

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

R.I.P. Roger Michell, toch een mooi en gevarieerd oeuvre, met nog vóór Notting Hill een perfecte verfilming van Jane Austens Persuasion (1995).

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Roger Thornhill wrote:

R.I.P. Roger Michell, toch een mooi en gevarieerd oeuvre, met nog vóór Notting Hill een perfecte verfilming van Jane Austens Persuasion (1995).

Even op de filmpagina gekeken. Ja, hier ben ik ook heel benieuwd naar.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Acteur Jaap Maarleveld (97) overleden | AD.nl

AD wrote:

Acteur Jaap Maarleveld is afgelopen dinsdag op 97-jarige leeftijd overleden.

Maarleveld was in de jaren zestig van de vorige eeuw heel populair bij kinderen, omdat hij uitvinder Okkie Trooy speelde in de AVRO-kinderserie De avonturen van Okkie Trooy. In die tijd was er nog weinig televisie speciaal voor kinderen. De serie is van 1962 tot 1964 op televisie geweest.

Maarleveld speelde later de rol van Karel van Gelre in de kinderserie Floris. Tussen 1992 en 2019 speelde hij rollen in tal van Nederlandse films en tv-series, zoals Baantjer, Van God Los, SpangaS en Het zonnetje in Huis.

https://www.moviemeter.nl/series/images/photo/3000/3489.300.jpg?cb=1547111881

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.