- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Pro-Wrestling (WWE, Lucha Underground etc.)
Pro-Wrestling (WWE, Lucha Underground etc.)
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
IWA East Coast Masters of Pain 2012 (21 juli 2012 - Charleston, West Virginia)
IWA East Coast July 21, 2012 "Masters Of Pain 2012" - Charleston, WV (Download) - smartmarkvideo.com
Mijn eerste volledige event die ik van IWA East Coast heb gezien. IWA East Coast is een beetje de vreemde eend in de bijt. In 2004 opgericht door deathmatch worstelaar Mad Man Pondo. Hun populairste event is het Masters of Pain toernooi. De promotie werd altijd een beetje ondergesneeuwd door de aanwezigheid van IWA Mid-South, IWA Deep-South en CZW. Jammer, want met Masters of Pain 2012 bewijzen ze wel dat ze kwalitatief niet onderdoen voor die promoties. IWA East Coast organiseerde in april van 2016 hun laatste event, maar niet zo lang geleden is bekend gemaakt dat de promotie in 2019 terugkeert met shows (en hopelijk dan ook met een nieuwe Masters of Pain). Deze 2012 editie van Masters of Pain staat bekend om de beruchte match tussen Masada en Spidar Boodrow. Masada vind al snel dat Boodrow niet genoeg 'sellt' en het mond uit in een geweldadige shoot waarin Masada Spidar keer op keer op het hoofd slaat met verschillende voorwerpen, hij een vuilnisemmer waar een fan in gekotst had over hem heen gooit, harde klappen uitdeelt en ook een paar keer hard naar zijn hoofd trapt. Op het einde van de match moet Spidar haast wel een hersenschudding hebben en kan hij nog amper op zijn benen staan.
Beste Match: Matt Tremont - Masada. De finale van het toernooi is zoals het hoort ook de beste match van de avond. Tremont neemt een bijna beangstigend aantal aan geweldadige bumps, maar vecht zich er doorheen en wint uiteindelijk de match, met een (toegegeven) wat middelmatige spot.
Goorste Injury/Wond: Oehh hier zijn er wel een paar van te benoemen. Ron Mathis heeft al vroeg in de eerste match een diepe snee in zijn linkerhand te verduren. Danny Havoc krijgt in diezelfde match een gat in zijn bovenrug waar maar donker bloed uit blijft stromen. De goorste injury is waarschijnlijk de diepe snee in het been van Matt Tremont.
Tofste Spot/Bump: Op zichzelf staand is een spot waar iemand door een houten plaat met tl-buizen valt niet héél speciaal. Maar het feit dat Masada Tremont er met een waanzinnige kracht doorheen gooit, en het feit dat Tremont al heel veel te verduren had gehad tijdens deze match (en daarvoor) maakt het toch wel de tofste spot van het toernooi.
Zeer vermakelijk deathmatch toernooi van IWA East Coast. Goed gebalanceerde gimmicks. Geen overdaad aan tl-buizen. Die worden goed afgewisseld met wat traditionelere wapens als de stoeltjes, ladders, tafels en prikkeldraad.
https://i.ibb.co/yNY94k2/Masters-of-Pain-1.png
Spidar Boodrow moet na zijn uit de hand gelopen match tegen Masada met ondersteuning de ring verlaten.
https://i.ibb.co/644ZRZ4/Mastesr-of-Pain-2.png
Matt Tremont en Masada hadden de beste match van het toernooi.
https://i.ibb.co/0Xk8jz1/Masters-of-Pain-3.png
Al in zijn eerste match van het toernooi kreeg Danny Havoc een diepe snee in zijn rug te verduren.
https://i.ibb.co/drGJgKk/Masters-of-Pain-4.png
Matt Tremont die door Masada met brute kracht door een houten plaat met tl-buizen wordt gegooid was de tofste spot van de avond.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
IWA Deep South Carnage Cup 2007 (1 December 2007 - Pulaski, Tennessee)
Mijn tweede Carnage Cup. Dit keer heb ik gekozen voor een wat oudere, namelijk die van 2007. Mede omdat ik WHACKS (een beetje van voor mijn tijd, maar de random clips die ik had gezien van hem maakte me altijd nieuwsgierig) een keer volop aan het werk wilde zien. Begint gelijk goed voor de filmfans onder ons. De show begint met een proloog ala Texas Chain Saw Massacre (één van mijn favoriete films), gevolgd door de nare foto flits geluiden.
Op internet staat een bezoekersaantal van rond de 125 man beweerd. Hoe ik het zag zitten er 60 a 70 man in het publiek. Kleinschalig dus, maar ze zijn gelukkig wel héél luid. Mensen wordt vooraf verteld dat ze als ze de eerste match te gruwelijk vinden ze een refund mogen aanvragen voor aanvang van de 2e match. Dat levert hoge verwachtingen op. Net zoals bij de Carnage Cup van 2017 verschilt het niveau van de matches enorm, maar over het algemeen zijn ze zeer vermakelijk. Freakshow is/was een gigantische fan favorite bij Deep South dus het is geen verassing dat hij er uiteindelijk met het goud vandoor gaat.
Beste Match: Drake Younger - Viking - WHACKS: Absoluut totale chaos. Heel erg high paced en veel geweld. Viking was voor mij ook een onbekende, maar ook hij laat zich van een hele goede kant zien dit toernooi. WHACKS, degene waar ik zo nieuwsgierig naar was, maakt de verwachtingen waar en heeft één gigantische vette spot in deze match.
Goorste Injury/Wond: Dat zijn er nogal wat dit toernooi. Een tl-buis snijdt Drake Younger's oorlel letterlijk doormidden. Scotty Vortekz krijgt in zijn match tegen Viking een diepe snee in zijn vinger te verduren. Hij wint de match nog wel, maar in de finale is hij slechts een paar seconden aan het werk voordat hij geëlimineerd wordt. De ergste injury is ongetwijfeld die van Deranged, die naar het lijkt zijn voet of been breekt. Op een spekgladde vloer (een gevolg van een spot waarbij Freakshow in een kinderbadje gevuld met een medische alcohol wordt gegooid), beland Deranged totaal verkeerd na een legdrop en moet hij de handdoek in de ring gooien.
Tofste Spot/Bump: Deze is een nobrainer. WHACKS gaat naar de bovenste turnbuckle, waarna hij naar boven springt om aan de metalen verstevigings structie van het gebouw te springen. Hij zwaait aan het plafond als een soort ninja en laat zich uiteindelijk vallen op een met tl-buizen bedolven Drake Younger. Waanzinnige spot. Publiek ging ook terecht uit z'n dak.
Ook het oudere werk van IWA Deep South stelt dus niet teleur. Zo jammer dat Kevin Brennan geen gebouw meer kan vinden en hem voor dit jaar (en waarschijnlijk voor altijd) gecanceld heeft. Het heeft wel wat, deze hillbilly promotie.
https://i.ibb.co/kXXm6Tx/CC-1.png
Freakshow, een naar mijn mening bijzonder matige worker, is DE fan favorite van het Deep South publiek.
https://i.ibb.co/c1Gz5f7/CC2.png
WHACKS, Drake Younger en Viking hadden de beste match van de avond.
https://i.ibb.co/VwSGGDS/CC3.png
Deranged brak zijn been en Drake Younger's oor lag doormidden. De paramedics hadden het druk tijdens dit toernooi.
https://i.ibb.co/VqspsYL/CC4.png
WHACKS die aan het plafond zwaait en zich laat vallen op Drake Younger was DE spot van de avond.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
IWA Mid-South King of the Death Matches 2016 (6 Augustus 2016 - New Albany, Indiana)
Fuck wat een heerlijke show! Locatie is al gelijk een pluspunt. Deathmatch toernooien zijn gewoon 10x vetter in de buitenlucht dat in een of andere oude gymzaal. Deze show wordt gehouden in een nauw steegje achter een winkeltje of iets dergelijks. Ik houd ervan! En voor alle haat en kritiek die Ian Rotten altijd krijgt..... Hij weet WEL hoe je een fucking Deathmatch show boekt. Een sterke kaart met grote namen als Markus Crane, Rickey Shane Page, Matt Tremont, Conor Claxton en Devon Moore. Dit wordt aangevuld met jongere talenten zoals Dale Patricks, Josh Crane, Bryant Woods en John Wayne Murdoch. En Ian Rotten is niet bang om de grote namen snel uit te schakelen en te bouwen op de jonge talenten.
De first round matches zijn van een uitstekend niveau (meestal moet in de 1e ronden van dit soort toernooien het kaf van het koren gescheiden worden). Ben meestal geen fan van 4 man's deathmatches, maar bij deze King of the Deathmatches werkt het perfect. Genoten van Dale Patricks en Bryant Woods (wat een beer is dat!). Verder ook wat humor wat de sfeer helemaal top maakt. Denk aan Conor Claxton's 'grote' entree die verpest wordt door een shirtloze dronken fan die voor hem langs loopt (ter ergernis van Claxton), de omroeper die Conor Claxton introduceert zonder zijn bijnaam ''The Wrench'' te vermelden, waarna Claxton hem forceert hem opnieuw te introduceren. Heerlijk!
Beste Match: Héél lastig. Allemaal hebben ze een enorme entertainment waarde. Dan ga ik toch voor de match in de eerste ronde tussen Jeff Cannonball - Brad Cash - Bryant Woods en Matt Tremont. De show wordt hier vooral gestolen door Bryant Woods (helaas gigantisch ondergewaardeerd). Een gespierde big guy (ook wel fijn, tegenwoordig zijn de meeste Deathmatch wrestlers van die handige, smalle highflyers) die op brute wijze door tl-buizen heen slaat en met zijn lengte gewoon een moonsault doet vanaf de top-rope op de stenen vloer. Woods wordt helaas ook uitgeschakeld, waarna Tremont doorgaat naar de 2e ronde.
Goorste Injury/Wond: Waarschijnlijk Bryant Woods die zich na zijn moonsault snijdt aan iets en een diepe snee in zijn hand oploopt.
Tofste Spot/Bump: Ja, 100% DJ Hyde die John Wayne Murdoch op zijn rug slaat met een bizar wapen. Een lange knuppel die beplakt is met honderden tandenstokers, met daaromheen weer een laag tl-buizen. Veel deathmatch wrestlers weigeren spots met tandenstokers te doen. Anyway, DJ Hyde slaat met harde kracht de knuppel kapot op de rug van JWM, die vervolgens de (gebroken) tandenstokers uit zijn rug moet plukken. Gruwelijk!
Fantastische editie van IWA Mid-South's King of the Deathmatches, dat helaas dit jaar niet georganiseerd wordt. Groot gemis. De sfeer is top, de worstelaars hebben er stuk voor stuk zin in, de matches zijn uitstekend geboekt en alle worstelaars zijn bereid een gigantische 'beating' te nemen voor de IWA toeschouwers.
https://i.ibb.co/Mk6KZY8/KOTDM-2016.png
Heerlijk moment. Conor Claxton is niet gediend van de shirtloze fan die door zijn entrance heen loopt. Claxton volgt met de woorden ''You ruined my goddamn entrance asshole!''. 
https://i.ibb.co/tJt992m/KOTDM-2016-2.png
Bryant Woods - Brad Cash - Matt Tremont en Jeff Cannonball hadden in de eerste ronde al de beste match van het event te pakken.
https://i.ibb.co/7VgjY8r/KOTDM-2016-3.png
De sickste spot van het event. John Wayne Murdoch accepteert de bump door DJ Hyde hem met een knuppel met TL-buizen en tandenstokers te laten staan. Een beslissing die hem héél veel pijn opleverde.
https://i.ibb.co/jhVwR6v/KOTDM-2016-4.png
De desbetreffende knuppel des doods.
https://i.ibb.co/WBtYBFm/KOTDM-2016-5.png
John Wayne Murdoch's rug na de desastreuze klap.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
CZW Tournament of Death VI (9 juni 2007 - Smyrna, Delaware)
CZW June 9, 2007 "Tournament Of Death 6" - Smyrna, DE (Download) - smartmarkvideo.com
Een wat oudere TOD, nog in de tijd dat CZW wat meer om handen had. Tegenwoordig is CZW helaas een nogal dooie boel. TOD VI wordt ergens gehouden op een grasveld midden in een wijk in Smyrna, Delaware. Hele aparte keuze. Vreemd uitzicht moet dat zijn geweest wanneer die gezinnen 's avonds uit het raam keken. Anyway, geen show om SUPER enthausiast over te worden. Qua lineup sowieso niet heel spectaculair, en 2 a 3 van de deathmatches kan ik zelfs enigszins saai noemen.
Beste Match: No brainer, dat is de match tussen Necro Butcher en CZW eigenaar John Zandig. Twee hard ass motherfuckers die elkaar 10 minuten lang in elkaar rossen. Gewelddadig mooie match. Zandig was destijds al niet meer actief als worstelaar. Necro moest eigenlijk tegen iemand anders, maar diegene (weet even niet meer wie) zat vast op het vliegveld. Vandaar dat Zandig z'n shirt uittrok en de ring in stapte inclusief gigantische bierbuik in volle glorie.
Goorste Injury/Wond: Ja 2 waanzinnig gore injuries deze show. De eerste is een werkelijk waar misselijkmakend grote en diepe snee in het voorhoofd van John Zandig nadat hij face first door een glazen plaat heen vliegt. De foto's van deze bespaar ik maar even, want dit was TE walgelijk voor woorden. De lellen vlees hangen eraan. Zandig wordt backstage op camera gehecht, waarna hij echt daadwerkelijk op Leatherface uit Texas Chainsaw Massacre lijkt. De tweede gore injury gebeurd tijdens de finale tussen Brain Damage en Drake Younger. Een tl-buis snijdt als vroeg in de match een gigantische hoeveelheid vlees weg nabij de rechter tepel van Younger. De aanwezige zuster hoor je backstage na het einde van de match zeggen dat ze bijna over haar nek gaat, waarna Younger haar moet kalmeren.

Tofste Spot/Bump: Ook een makkelijke, vooral omdat echt grote spots deze show nogal uitblijven. De tofste vind plaats (zoals het hoort) tijdens de finale tussen Brain Damage en Drake Younger. Terwijl beide heren bovenop op een vrachtwagen staan te 'brawlen' geeft Brain Damage Younger een knock-out punch, waarna Younger zich van de vrachtwagen door een tl-buis constructie laat vallen.
Grootste Botch/Blunder: In de match tussen Brain Damage - Insane Lane en Necro Butcher slaat Brain Damage Neco recht in z'n gezicht met een watercooler (je weet wel, zo'n blauw doorzichtig ding wat vaak in kantoorpanden staat). Necro krijgt degen met een waanzinnige kracht tegen de zijkant van zijn gezicht en valt knock-out op de mat. Doordat hij buiten westen is kan Necro niet overeind komen, wordt hij gepind en ligt hij vroeg uit de match. Leek eerst misschien nog gewoon geplanned, maar Necro ligt vervolgens nog een paar minuten lang knock-out in de ring en ligt gigantisch in de weg voor Brain Damage en Insane Lane. Pas dan daagt het de CZW crew members dat het niet gepland is.
Tournament of Death VI dus. Een nogal vergeetbare TOD. Een aantal matches zijn gewoon echt van een TE laag niveau met weinig spektakel (DJ Hyde - Mad Man Pondo, Brain Damage - Toby Klein onder andere). Heeft waarschijnlijk ook te maken met de tijdsgeest. Dit was deathmatch wrestling in 2007. Dat waren nog de jaren dat er heel wat minder talent rond liep in deze scene. Gasten als Mad Man Pondo, Ian Rotten etc. waren destijds grote jongens in het genre, maar zij waren meer van het ''Met een vork insteken op iemands voorhoofd''. Tegenwoordig loopt er zoveel meer talent rond.
https://i.ibb.co/VLrnyqh/CZW-TOD-VI.png
John Zandig en Necro Butcher hadden de beste match van de show.
https://i.ibb.co/wgh5XQq/CZW-TOD-VI-3.png
Brain Damage net voordat hij de klap met de watercooler zou uitdelen.
https://i.ibb.co/jwzcmkR/CZW-TOD-VI-2.png
Drake Younger na zijn val van de vrachtwagen door een constructie van tl-buizen.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Op de zender Viceland is de serie The Dark Side of the Ring te zien:
We duiken in de grootste schandalen en controverse's binnen en buiten de worstelring van de meest bekende professionele worstelaars. Dark Side of the Ring onderzoekt onder meer het tragische liefdesverhaal tussen "Macho Man" Randy Savage en zijn voormalige manager en worstelaar Miss Elizabeth, plus de duistere geschiedenis van de worstelfamilie Von Erich, slachtoffers van de zogenaamde "Von Erich" vloek. De show zal ook de ongescripte Montreal Screwjob onderzoeken waarbij Bret Hart van zijn titel werd beroofd, het onverklaarbare kleedkamergevecht dat tot de dood van Bruiser Brody leidde, de vermeende zelfmoord en later de overdosis drugs van Gino Hernandez, en het seksuele wangedrag en beschuldigingen van manipulatie van de worstelfederatie tegen de vrouwelijke ster The Fabulous Moolah.
Als volger van het wereldje mag ik deze serie niet overslaan. Viceland Nederland zend hem nu uit. De meeste verhalen zijn mij bekend met de Montreal Screwjob als bekendste. Brett Hart stond voor een nieuwe uitdaging en ging overstappen de WCW van tycoon Ted Turner, de grote concurrent van de toenmalige WWF. Hij wilde in zijn laatste wedstrijd niet verliezen en met de titel in zijn bezit afscheid nemen. Er zou volgens het oorspronkelijke script een diskwalificatie plaatsvinden maar door een opgezet plan van WWF voorzitter Vince MacMahon werd Brett Hart de verliezer omdat hij opgegeven zou hebben. Vince heeft later in allerlei bewoordingen geprobeerd zijn actie goed te praten maar dat zal er bij mij nooit ingaan. Er is ook een aparte aflevering over Andre The Giant op 15 augustus op deze zender te zien.
Ik ben een paar keer naar een live-event geweest en dat is toch ook altijd een belevenis om mee te maken.
De recensie is afkomstig van TVmeter en heb ik daar ook toegevoegd.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
IWA Deep South Carnage Cup VIII (31 maart 2012 - Elkmont, Alabama)
Face-tattooed rednecks die met wapens staan te zwaaien in Bumblefuck, Alabama??? Juist! Het is weer tijd voor een editie van IWA Deep South's Carnage Cup. Voorheen zeer vermakelijke edities gezien uit 2017 en 2007, en nu dus nummer 8 uit 2012. De locatie is de meest troosteloze die ik tot nog toe heb gezien. Het wordt gehouden ergens op een dirt gravel veld ergens achter een bar. De omgeving is troosteloos en wordt omringd met constructie voertuigen, wat het doet lijken alsof het op een bouwplaats wordt gehouden.
Brennan koos dit keer voor een 2-daags toernooi. Het gigantische aantal worstelaars dat is ingehuurd voor het hoge aantal wedstrijden slokte echter waarschijnlijk zoveel van het budget op dat het belangrijkste gedeelte van het Deathmatch subgenre een beetje uit blijft: namelijk de wapens. We krijgen knuppels met doorntakken, knuppels met CD's en heel veel dennenappels als wapens voor geschoteld. Dat is natuurlijk 3x niks. Het gebrek aan coole gimmicks zorgt ervoor dat de matches veelal repetitief voelen. Kwalitatief waren ze sowieso al niet te best, want voor een groot deel van de worstelaars van deze editie laat het talent te wensen over. Na een bijna 4 uur (!!!) durende show arriveer je dan eindelijk bij de finale, en die is dan wel weer helemaal bonkers. Maakt veel goed gelukkig.
Beste Match: Spidar Boodrow - Matt Tremont - Freakshow - Damien Payne. De finale is zoals het hoort de beste match van het toernooi. Deze steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Alle 4 de mannen geven nog 1x alles wat ze hebben, en de uiteindelijke laatste spot is waanzinnig.
Slechtste Match: John Rare - Mad Man Pondo. Pondo is een grote naam in dit genre, maar in 2012 was het in realiteit al helemaal niks meer. Pondo is overweight, en Rare kwam terug van een gebroken been waardoor hij met de handrem erop worstelde. De match lijk echt HE-LE-MAAL nergens op. Het is saai, sloom en de communicatie lijkt bijzonder slecht te zijn.
Tofste Spot/Bump: Zonder enige twijfel de laatste spot van het toernooi. Spidar en Tremont vechten bovenop de aanhanger van een 18-wheeler. Spidar neemt Tremont in zijn armen en springt met hem naar beneden, waar ze opgewacht worden door een constructie van tafels en tl-buizen. Compleet waanzinnig. Honorable mention naar de spot waarbij Spidar Tremont op de rug slaat met een stoeltje die bedekt is met push pins (punaises), die vervolgens ALLEMAAL in Tremont's rug blijven zitten. Misselijkmakend ook.
Absoluut de minste Carnage Cup die ik tot nu toe heb gezien. De finale maakt heel veel goed, maar daarvoor moet je eerst wel door 3,5 uur aan veelal zeer matige wedstrijden heen worstelen. Zonder de finale had dit een onvoldoende geweest.
https://i.ibb.co/7b1zzQS/vlcsnap-2019-08-22-00h00m40s612.png
Spidar en Tremont, net voordat de sprong vanaf de vrachtwagen wordt gemaakt... De tofste spot van het toernooi.
https://i.ibb.co/4mRNNnf/vlcsnap-2019-08-22-00h00m15s798.png
De aftermath na het van de vrachtwagen springen.
https://i.ibb.co/KNYbBfk/vlcsnap-2019-08-21-23h59m01s561.png
Pushpins in de rug van Tremont. Heeeel naar.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
VOW Lord of Anarchy 3 (2 september 2017 - Fairmont, West Virginia)
Na The Sickness Spreads de tweede show die ik bekeken heb van VOW, en deze Lord of Anarchy 3 (een deathmatch toernooi) beviel me een heel stuk beter. Al binnen 5 minuten wordt er zoveel met tl-buizen gezwaaid dat Conor Claxton voor een kind op de eerste rij moet gaan hangen om ervoor te zorgen dat het jochie niet geraakt wordt door de glasscherven. Ook in de finale vliegen de stukken tl-buis overigens door door de hele zaal, waardoor de organisatie de fans wat meer afstand moet laten nemen. De finale is een aaneenschakeling van zoveel gebroken tl-buizen dat de hele zaal mistig is van het schadelijke poeder wat zich in de buizen bevind.
Beste Match: Zonder twijfel John Wayne Murdoch - Nick Gage. Gage was oorspronkelijk niet eens geboekt voor de show, maar hij was een last minute vervanger voor een andere worstelaar die het land niet in kwam. En wat een match levert dit op zeg. Credits naar Gage ook die je elke match laat afvragen of het nog wel fake is wat hij doet. Als één van de weinigen laat hij zijn matches voelen alsof je naar een ECHT gevecht zit te kijken. Murdoch's rug is op een gegeven moment zo beschadigd dat het lijk alsof er iemand 2 uur lang met een kaasschaaf overheen is gegaan. Werkelijk waar waanzinnige match.
Goorste injury/wond: Josh Crane krijgt in zijn match tegen Jeff Cannonball een lelijk snee in zijn vinger te verduren die snel afgetaped moet worden door de scheidsrechter.
Tofste spot/bump: Zonder twijfel G-Raver die Conor Claxton door met veel geweld door een tuinbank van tl-buizen heen jaagt.
https://i.ibb.co/kDt8yQ7/vlcsnap-2019-09-30-22h30m00s203.png
John Wayne Murdoch en Nick Gage hadden de beste match van het toernooi.
https://i.ibb.co/0jT3kyW/vlcsnap-2019-09-30-22h30m34s067.png
Murdoch's rug was na het einde van zijn eerste match van de avond al een gruwelijke bedoeling.
https://i.ibb.co/M6ppSvt/vlcsnap-2019-09-30-22h31m28s040.png
Een split second voor de tofste spot van het toernooi. G-Raver staat op het punt Conor Claxton door dat frame met tl-buizen te beuken.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
CZW heeft aangekondigd in 2021 een Tournament of Death te organiseren in Engeland. Wanneer er een datum en locatie bekend word gemaakt toch maar eens gaan kijken of ik er over een jaar naartoe kan. Toch wel een bucketlist dingetje om ooit naar een Deathmatch event te gaan, en ondanks dat CZW niet meer is wat het vroeger was, is Tournament of Death natuurlijk wel HET deathmatch toernooi van de VS. Grotere kans om dat voor een redelijke prijs van dichtbij mee te maken gaat er denk ik niet komen, tenzij ze er ooit weer is een organiseren in Duitsland.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Pro Wrestling Trainwreck 'Southern Sickness' - Day 1 (18 Oktober 2019 - Memphis, Tennessee)
Pro Wrestling Trainwreck is een in 2018 door JC Rotten gestarte promotie. JC Rotten is de zoon van de beruchte voormalig deathmatch worstelaar Ian Rotten, tevens eigenaar van IWA Mid-South. IWA Mid-South deed destijds geen deathmatches meer (al zijn ze dit jaar weer begonnen met de terugkeer van King EN Prince of the Deathmatch). Pro Wrestling Trainwreck leek opgestart te zijn door JC Rotten om de honger van de fans van de deathmatches die IWA Mid-South niet meer organiseerde te stillen.
Het begint met een aankondiging van JC Rotten, die zegt dat de organisatie van dit event daadwerkelijk een 'Trainwreck' is. 5 van de aangekondigde worstelaars hebben moeten afzeggen. Grote namen ook nog eens; Eddy Only had een besmettelijke ziekte, Matthew Justice wou niet meer komen omdat hij niet met Eddy mee kon rijden, en Orin Veidt zijn vrouw was zeer ziek. 5 afzeggingen dus, die JC opvult met lokaal (onbekend) talent EN met zichzelf. Want JC Stapt in Southern Sickness ook zelf in de ring in een werkelijk waar gruwelijke match tegen vrouwelijke worstelaar Marli Knox. JC (rond die tijd schijnbaar slechts rond de 23) geeft na de match aan dat het mogelijk zijn laatste was omdat hij een zwaar beschadigde nek en rug heeft, en er dagen zijn dat hij zijn vingers niet meer kan voelen. Zeer heftig.
Akira - Cole Radrick - Kevin Giza - Lukas Jacobs
Redelijke openingsmatch van vele jonge jongens. Voor de no-names die ze destijds waren is de match best vermakelijk. Akira is in 2020 een steeds groter wordende naam door zijn optredens bij ICW No Holds Barred, en Lukas Jacobs maakte dit jaar indruk in Prince of the Deathmatch. Deze Southern Sickness was dus 2 jaar eerder en best leuk om te zien dat je in deze jongens de potentie al kon zien.
Reed Bentley - Dale Patricks
Dale Patricks vind ik doorgaans wel leuk, maar hij levert hier met Reed Bentley een draak van een match af. De slechtste van deze eerste dag van het toernooi. Sowieso houd ik al niet van 'barefoot' matches omdat ze vaak toch wat voorzichtiger zijn en het tempo lager ligt. Als klap op de vuurpijl worstelt Dale Patricks de halve match in z'n blote reet... Verschrikkelijk.
Marli Knox - JC Rotten
Marli Knox had ik nog nooit van gehoord; maar wat een wijf!! Een gruwelfestijn van een match, waarbij Marli zich direct onsterfelijk maakt binnen de deathmatch scene. JC trapt haar op een gegeven moment per ongeluk in het gezicht en Marli blokt niet wat tot een bloed (hopelijk geen gebroken) neus leidt. HEEL naar om te zien, maar Marli geeft geen fuck en gaat verder. Onder andere de WAANZINNIGE kopstoot die ze JC op een gegeven moment geeft zal je thuis laten mee voelen op de bank.
https://i.ibb.co/5Rzbm6M/vlcsnap-2020-10-17-22h31m01s815.png
Casanova Valentine - Zodiak
Casanova is Casanova. Niet geraffineerd, maar vooral groot, harig en een beuker. Zodiak is van het zelfde type, waardoor je een typische big guy fight krijgt die oke is, maar ook niet meer dan dat.
Neil Diamond Cutter - Alex Herzog
Herzog kende ik niet en scheen in 2018 nog redelijk nieuw in het deathmatch wereldje te zijn. NDC is een veteraan in het vak, maar maakte in 2020 pas zijn echt GROTE doorbraak met zijn optredens in ICW No Holds Barred (net zoals Akira dus). Deze match is een gruwelfestijn met veel bloed en NDC (een heel klein mannetje) die met volle kracht door tientallen tl-buizen word gebeukt. Vermakelijker dan ik op voorhand had verwacht.
Kody Rice - Raven Havok - Bam Bam Bundy
Bam Bam Bundy is een grote dikzak in normale kleding. Lijkt alsof hij een fan is die de ring is ingestapt en zo 'worstelt' hij ook. Vreselijk. Dit is tevens ook de eerste keer dat ik Kody Rice en Raven Havok in actie zie. Vooral Raven Havok is een interessant character en kan best eens ver gaan komen in de deathmatch scene. Havok snijdt tegen het einde van de match zijn hand diep open aan een tl buis, klimt vervolgens alleen de ring nog in om de laatste spot uit te voeren om de match te beëindigen en rent na de 3 count direct naar achter om verzorgd te worden.
Aeroboy - Eric Wayne
De Mexicaanse Aeroboy is een gewaardeerde naam binnen de deathmatch wereld. Eric Wayne kende ik niet, maar stelde mij absoluut niet teleur. Beide mannen werken goed samen wat een hele toffe match oplevert.
Markus Crane - Jeff King
Jeff King ziet er VEEL te gewoontjes uit om een deathmatch worstelaar te zijn, maar FUCK wat kan die man een beating accepteren. Op een gegeven moment loopt hij bloedend rond met porcupine quills (stekels van een stekelvarken) in zijn voorhoofd. Wat een madman. Markus Crane doet zijn gebruikelijke ding binnen de ring, en gooit aan het einde van de match tevens nog een kinderzwembadje gevuld met medische alcohol over de fans van de eerste rij heen.
John Wayne Murdoch - Matt Tremont
John Wayne Murdoch is NOG zo iemand die in 2020 zijn grote doorbraak heeft gemaakt door ICW No Holds Barred. Heerlijke deathmatch worstelaar. Matt Tremont is natuurlijk een legende in het genre, al spreekt hij mij persoonlijk niet zo aan. De 2 rammen er in ieder geval lekker op los in dit main event van de eerste avond van het toernooi en er worden talloze tl buizen op elkaar kapot geramd.
https://i.ibb.co/VNgZmxW/vlcsnap-2020-10-17-22h46m58s503.png
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Pro Wrestling Trainwreck 'Southern Sickness' - Day 2 (18 Oktober 2019 - Memphis, Tennessee)
Dag 2 van Southern Sickness is beduidend minder dan dag 1. Niet alleen qua niveau van de matches, maar ook qua productie. Lichten die uitvallen, slecht camerawerk, slecht geluid. Het is allemaal een stuk minder dan dag 1.
Eric Wayne - Alex Herzog - Zodiak
Een korte, non hardcore, match tussen een aantal verliezers van dag 1. Eric Wayne wint 'em en vecht zich zo dus terug in het toernooi.
Eric Wayne - Markus Crane
Wayne mag het vervolgens direct opnemen tegen de onvoorspelbare Markus Crane. Wayne vond ik de dag ervoor al leuk, en ook in deze match tegen veteraan Crane doet hij het goed. Hij neemt een nare bump in een houten constructie met prikkeldraad.
https://i.ibb.co/XFwYZhQ/vlcsnap-2020-10-18-20h53m34s699.png
Marli Knox - Reed Bentley
Waar Marli Knox in haar match tegen JC Rotten haarzelf nog onsterfelijk maakte was dit niet om aan te gluren. Slechte communicatie tussen de 2 ook, en Marli loopt regelmatig rond alsof ze geen idee heeft waar ze mee bezig is.
Neil Diamond Cutter - John Wayne Murdoch
Mijn twee favorieten in dit toernooi. NDC (opkomend op Sweet Caroline van Neil Diamond) brengt gelijk een lach op je gezicht en de twee gaan helemaal los in de ring.
Akira - Casanova Valentine
Akira neemt weer redelijk wat punishment en laat opnieuw zien dat hij een toekomst heeft in de deathmatch wereld.
Kody Rice - Raven Havok
Raven Havok is eveneens een jonge worstelaar gebleken die ik wil blijven volgen. Hij houd zich ook hier tegen Kody Rice goed staande.
John Wayne Murdoch - Marli Knox
Dit keer was et aan JWM om er wat van te maken tegen de toch wel knullige Marli Knox. JWM pakt haar hard aan, maar Marli slaat ook terug in een ZEER nare spot waarin ze een zwembadnoodle met porcupine quills (stekels van een stekelvarken) op JWM gebruikt. Zijn hele zijkant van zijn lichaam zit vervolgens onder de grote stekels. Erger nog Marli rolt hem daarna om, wat ervoor zorgt dat de stekels nog dieper zijn lichaam in gaan. Gaf me een beetje flashbacks aan de IWA Mid-South King of the Deathmatch 2016 waar JWM zijn rug onder de tandenstokers zat.
https://i.ibb.co/nMP7TH7/vlcsnap-2020-10-18-20h56m38s910.png
Cole Radrick - Aeroboy
Niet zo speciaal. Er zijn wat spots waarin beide heren op flatscreen tv's worden gegooid. Radrick wint uiteindelijk, wat een verrassing genoemd mag worden.
Kody Rice - Cole Radrick
Niet heel bijzonder. Kody Rice word opgebouwd als de posterboy van Trainwreck (een beetje wat Nick Gage voor CZW was destijds), maar heeft daar simpelweg de kwaliteit en het charisma niet voor.
Akira - Markus Crane
In een best wel violent match neemt Akira de overhand en wint van de ervaren Markus Crane. Crane probeert met een wat warrige promo vervolgens Akira 'over' te krijgen, maar dit kwam bij mij niet helemaal duidelijk binnen door het gebrabbel van Crane.
Kody Rice - Akira - John Wayne Murdoch
De finale, en wat voor een! De ring (en buiten de ring) is bezaaid met tl-buizen. John Wayne Murdoch bosst deze finale en ramt iedereen neer met talloze bundels van tl-buizen. Waanzinnige chaos aan glas en geweld. Kody wint uiteindelijk het toernooi, maar John Wayne Murdoch is degene (zoals zo vaak) die dit toernooi echt de moeite waard maakte.
https://i.ibb.co/cbb2JzC/vlcsnap-2020-10-18-20h57m56s374.png