• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Westworld (HBO)

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Mwah, HBO heeft betere tijden gekend met hun series...

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

De film ken ik alleen van naam, maar uit nieuwsgierigheid heb ik de laatste anderhalve week alle afleveringen gekeken die er tot nu toe uit zijn. En ik moet zeggen dat het echt genieten geblazen is.

Sowieso is het concept tof en de western sfeer is er één om in te lijsten; mooie shots van de landschappen en heerlijke shoot-outs. Daarbij blijft de rode draad intrigeren, hoewel het soms wel vergezocht is. Toch kijk ik reikhalzend uit naar nieuwe afleveringen.

Zojuist de laatste aflevering gezien en ik vond het echt tof. Normaal heb ik niks met de westerse stijl en was daarom vooraf bang dat ik het niet leuk zou vinden.

Gelukkig zat het verhaal heel anders in elkaar dan dat ik had verwacht en vind het zeker een aanrader.

Helaas komt seizoen 2 pas in 2018

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ben blij dat het er op zit.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Voor mij houdt het op bij dit seizoen! Het keek redelijk weg en het western-sfeertje waas wel aantrekkelijk, maar het boeide/intrigeerde gewoon niet.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zo, dat zit erop!

Het is dat de production value hoog ligt, maar verder vond ik het toch vooral een vermoeiend type "moeilijkdoenerij".

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Uiteindelijk is het allemaal wel erg vergezocht, maar vermaken deed het zeker. Stiekem hoop ik dat ze meer gaan doen met de samoerai.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Een serie waar o.a. GOt nog heel van leren kan. Hoe je een plotlijn op bouwt. Hoe je een echte serie maakt die het niet hoeft te hebben van shocks of tits. De goedkope GOT trucjes die het gebrek aan verhaallijn moeten verbloemen. Nolan is een heel wat betere schrijver dan de oude baard die GOT uit zijn mouw schudde.

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

bobbee wrote:
Hoe je een echte serie maakt die het niet hoeft te hebben van shocks of tits.

Volgens mij heb ik naar een andere serie zitten kijken. Tits zijn althans overmatig aanwezig en de serie is vooral aantrekkelijk vanwege dezelfde reden dat de personages het park bezoeken: de ongelimiteerde vrijheid, te doen wat je wilt zonder consequenties.

Verder wel met je eens dat het schrijfwerk vele malen beter is dan Game of Thrones. De plotlijnen ontvouwen zich op geraffineerde wijze en zodanig dat het goed te volgen is. En dat is knap, voor een serie die drijft op een behoorlijk complex concept.
Ik ben halverwege het eerste seizoen, en vind het behoorlijk fascinerend vooralsnog, ondanks wat onregelmatigheden en ongeloofwaardige ontwikkelingen (Maeve die ineens tijdens haar bordeelavonturen niet alleen beelden ziet van de andere wereld, maar die ook bewust probeert te bereiken... ik weet het niet). De makers weten steeds weer nieuwe dimensies van het AI-concept uit te melken, maar de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog lukt voordat het slechts een mooigefilmde whodunnit wordt.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Voor mijn recensie van het narratieve concept en ep.1, zie: Serietip: Westworld (2016) [Sciencefiction, Western] - Tim Bouwhuis - timbouwhuis.nl

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Ok na het eerste seizoen toch wel verkocht. Knappe plotwendingen steeds richting het eind. Helaas wel in de categorie dat het soms maar moeilijk te volgen is, maar wel een razend goed einde. Deze ga ik komend seizoen weer opzetten.

Pimm'

• 8 messages
  • 0 votes

Beste eerste seizoen wat ik ooit gezien heb van een serie. Op een paar kleinigheidjes na echt perfect. Plot, spanning, acteerprestaties en productie allemaal top notch. En dan nog die soundtrack van Ramin Djawadi, de tering wat een muziek maakt die gast! Echt ongelofelijk hoe hij met zijn soundtracks deze serie (en Game Of Thrones) tot een nog hoger niveau tilt.

bobbee wrote:

Een serie waar o.a. GOt nog heel van leren kan. Hoe je een plotlijn op bouwt. Hoe je een echte serie maakt die het niet hoeft te hebben van shocks of tits. De goedkope GOT trucjes die het gebrek aan verhaallijn moeten verbloemen. Nolan is een heel wat betere schrijver dan de oude baard die GOT uit zijn mouw schudde.

Eens. Al moet je hiervoor de directors van Game Of Thrones de schuld voor geven i.p.v. George R.R. Martin.

stefan dias

• 2495 messages
  • 1459 votes

Zeer ambitieuze, ja zelfs pretentieuze opzet, maar de serie maakt al zijn pretenties volledig waar. Bij de meeste series krijg je na verloop van tijd wat doodlopende zijspoortjes (waar dan duidelijk een ander schrijversteam op gezet is) maar hier loopt alles heel fijn samen tot een redelijk verbluffende finale.

Verder vind ik dat alles ook wel knap verteld wordt. Zonder dat er te veel 'uitgelegd' wordt. Dat is al meteen in de eerste aflevering duidelijk. Gek genoeg, vind ik het zo wel goed en heb ik een beetje schrik om het 2de seizoen te zien.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Jeetje wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt na de eerste zes afleveringen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Shinobi wrote:
Uiteindelijk is het allemaal wel erg vergezocht, maar vermaken deed het zeker. Stiekem hoop ik dat ze meer gaan doen met de samoerai.

Na een aantal afleveringen dacht ik serieus; krijgen we straks ook Eastworld? Daar ga ik nu wel van uit.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Wanneer HBO ordinaire TV-reeksen begint te maken dan weet je dat de Gouden Eeuw van Televisie voorbij is ...

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Voor als je nog steeds niets begrijpt van Westworld S01.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

De continue muziek, met die pompende bastonen, vind ik mateloos irritant. Hoewel de eerste aflevering nog intrigeert, begin ik deze wereld voor psychopaten na vier uurtjes eigenlijk wel zat te raken. Het duurt ook maar.

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

eRCee wrote:

De continue muziek, met die pompende bastonen, vind ik mateloos irritant. Hoewel de eerste aflevering nog intrigeert, begin ik deze wereld voor psychopaten na vier uurtjes eigenlijk wel zat te raken. Het duurt ook maar.

De adrenaline vloeit wel door m'n aderen als dit nummer opkomt hoor.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Gruwel. De verzimmering van film- en seriemuziek.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Momenteel een rewatch van seizoen één aan het doen in aanloop naar het tweede seizoen. Wat een pracht van een serie heeft HBO gemaakt zeg. Begint me bij deze tweede keer kijken pas echt op te vallen. Zin in seizoen twee!

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Waarom het tweede seizoen van Westworld eigenlijk het eerste is - TV & Radio - KnackFocus.be - focus.knack.be

Da's niet erg positief, maar dat was de auteur kennelijk ook al niet over het eerste seizoen. Vind de kritiek onterecht: op de vreemde plottwists na is het een fascinerende serie die pioniert met slimme robots, en tegelijk onze eigen reactie daarop verkent. Bovendien biedt het mooi spektakel. De wat beschouwelijker passages afdoen als pseudofilosofische nonsens is belachelijk, daarmee diskwalificeert de auteur vooral zichzelf...

Maar goed, kennelijk vindt de auteur vooral naakt en leeg geweld leuk (wat mij dus een beetje sceptisch maakt over seizoen 2) - maar niet verwonderlijk als hij GoT al beter vindt (afgaand op kijkcijfers), terwijl dat nu juist drijft op naakt en leeg geweld, en voor het overige bedroevend schrijfwerk laat zien (de scriptschrijvers dan, niet Martin).

Kortom: benieuwd naar seizoen 2

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Wauw, S02E02. De beste uit de hele serie tot nu toe.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Het is dan eindelijk toch gebeurd; Shogun World!

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Hello, old friend.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Zo'n toffe serie en dan zo weinig reacties. Gelukkig krijgt dit op IMDb aanmerkelijk meer bijval.

Handige tijdlijn: collider.com/westworld-timeline-explained/

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Tweede seizoen was ronduit verschrikkelijk.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Westworld was voor mij één van de hoogtepunten van de afgelopen jaren. Ik ben nou eenmaal een western en sf liefhebber dus wat dat betreft was deze serie me op het lijf geschreven. Voeg daarbij de inbreng van Ed Harris en Anthony Hopkins en oa Jeffrey Wright en Thandie Newton, dan weet je dat het eindproduct geweldig is.

Boneka

• 2721 messages
  • 1397 votes

Omdat ik een groot liefhebber van Westerns en de vorige serie (Hell on Wheels) interessant vond waagde ik eens een poging om Westworld te bekijken. Maar ik geniet nog weinig. Beelden zijn subliem en prachtig om te zien. Het hele westerngebeuren is oogstrelend mooi, maar daar moet deze serie het vooral van hebben, want de verhaallijnen zijn slecht. Het op en neer gaan van heden en park werkt in deze serie niet . Daarbij komen er nog al eens momenten voor die tig keren worden herhaald, maar dan met een ander sausje. Helaas heb ik seizoen 2 ook nog liggen, maar ik huiver nu al. Dit is niet wat ik ervan verwachtte, want je komt never nooit echt in het verhaal.

Serie 2.0

Beeld (4K) 5.0

Geluid 4.5

Extra's 4.0

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.