- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Lilyhammer
Lilyhammer
Jack Sparrow
-
- 472 messages
- 3267 votes
Erg geestige serie met een leuke rol voor Steven 'Silvio' van Zandt als gangster in witness protection program in Lillehammer. Seizoen 2 net uitgezien. Combi Noorwegen vs Amerika werkt goed. Grappige knipogen naar The Sopranos.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vanaf aanstaande maandag, 23 december, beginnen ze bij Canvas met het tweede seizoen van Lilyhammer. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een briljante serie is dit. Elke mafiaserie heeft het ongenoegen te vergeleken te worden met The Soprano's maar Lilyhammer doet dit door de enorme zwart komische insteek elke criticaster voor zich te winnen. Ik ben geen Sopranos fan, maar denk dat veel liefhebbers die de serie graag willen haten het niet over hun hart kunnen verkrijgen.
Nadat ik klaar ben met het eerste seizoen een uitgebreidere impressie. Erg leuk dit. Echt niveautje veeg mij maar op
.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Mooi, ik hoorde zoiets ook al van een collega, ga me hier ook maar eens aan wagen als niet-serie-volger-zijnde (met uitzondering van BB)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geniet ervan Bottleneck. Heerlijke comic relief in zo'n werk week. De tagline alleen al: His way or Norway
.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Geniet ervan Bottleneck. Heerlijke comic relief in zo'n werk week. De tagline alleen al: His way or Norway
.
haha slim bekeken dan, de laatste tig jaar is de Italiaans-Amerikaanse(NY)-maffia op tv vaak onbedoeld een gimmick ; )
peter74
-
- 644 messages
- 3257 votes
Leuke serie, ook al speelt hij dezelfde rol als in The Sopranos. Vind alleen wel dat er veel berust op toeval in de serie. Verder wel grappig.
Rinky
-
- 37 messages
- 138 votes
Heerlijke 'lichte' misdaadcomedy. Het verhaal is door de setting al vrij surrealistisch maar vanwege de komische inslag en de vele toevalligheden kijkt het gewoon erg lekker weg. Nu al zin in seizoen 3!
Sanvean
-
- 173 messages
- 2584 votes
Wat een briljante serie is dit. Elke mafiaserie heeft het ongenoegen te vergeleken te worden met The Soprano's maar Lilyhammer doet dit door de enorme zwart komische insteek elke criticaster voor zich te winnen.
Heerlijke 'lichte' misdaadcomedy. Het verhaal is door de setting al vrij surrealistisch maar vanwege de komische inslag en de vele toevalligheden kijkt het gewoon erg lekker weg.
Zwart komisch, lichte kost, in de verte een beetje surrealistisch qua setting/verhaal...
Ik ben normaliter geen fan van mafia, maar ik heb het idee dat dat voor deze serie geen problemen oplevert.
Deze serie staat al een tijdje op mijn to-see lijstje. Ik ga er snel aan beginnen.
Heb nu al zin in die Noorse vergezichten en settings. En als het verhaal zich dan ook nog eens af zou spelen in een kleinere gemeenschap zoals vroeger bij de erg fijne serie Northern Exposure (Alaska), dan maakt dat het helemaal af voor mij. 
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Eerste paar afleveringen gezien. Tot nu toe is het acteerwerk een beetje stroef en het is vermakelijk, maar nog nergens hilarisch of iets dergelijks. Ik hoop dat dit nog een beetje verbeterd.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hier hetzelfde. Ik vind het acteerwerk ook nog niet echt "je van het" maar het kijkt verders wel leuk weg. Wellicht kan iemand ons vertellen of het nog beter wordt? 
pmaj663399
-
- 52 messages
- 212 votes
Hebben net de serie gekeken op netflix, wat was dat leuk ! Leuke droge humor welke niet gaat vervelen.
Steven van Sandt lijkt soms op Corleone met een knipoog.
Het acteerwerk is soms klungelig maar dat maakt het zo alledaags en grappig.
Een aanrader welke lekker wegkijkt.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Een paar maanden terug eindelijk begonnen aan deze eerste Netflix original en gisteren afgerond.
Ik moet zeggen dat het een erg leuke opzet kent, met een aantal knipogen naar 'The Sopranos'. Het zou zomaar een spin-off kunnen zijn, maar de rechten daarvoor ontbreken. Gelukkig weet men het beste ervan te maken. Alleen al de setting werkt goed te midden van hetgeen wat niet door de beugel kan.
Ster van de serie blijft uiteraard Steven Van Zandt wiens onnozele grimas en handelen je zo in een deuk laten liggen. Daarbij zitten er een hoop vermakelijke situaties en gestoorde personages in verwerkt, ondersteund door de nodige zwarte humor. Met name seizoen één en twee zijn sterk, enkel seizoen drie is enigszins wisselvallig te noemen.
Helaas heeft Van Zandt recentelijk aangekondigd dat Netflix geen seizoen vier zal produceren, waardoor de verdere avonturen van Frank Tagliano ons ontnomen worden. Naar mijn mening is dit toch wel één van de meest ondergewaardeerde Netflix series.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Steven van Zandt is een held, nu al fan, nu bij aflevering 2 van seizoen 1.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wist niet dat Steven kon zingen, hij zingt ook weer in seizoen 3.