• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Borgen

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Komt hier eigenlijk ook een Amerikaanse remake van? De meeste Deense kwaliteitsseries krijgen er wel een.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Is dat nodig dan? Ik heb het idee dat de consensus is dat de remakes niet beter zijn.

Ik ben tot halverwege seizoen 2 gekomen, daarna afgehaakt aangezien het mij soms iets te saai is waarbij de opbouw van aflevering erg vergelijkbaar aan elkaar zijn. Al ben ik wel van plan om het een keer af te kijken en hopelijk schaaft dat mijn mening bij.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Nee ik ben er juist op tegen maar het leek me logisch aangezien andere goede Deense series (bron/broen en forbydelsen) ook al zo'n remake kregen.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Nijmegen wrote:

Komt hier eigenlijk ook een Amerikaanse remake van? De meeste Deense kwaliteitsseries krijgen er wel een.

Ligt met Borgen wat minder voor de hand; het Amerikaanse tweepartijensysteem met een president is niet te vergelijken met de Deense meerpartijendemocratie en zijn coalitiepolitiek.

Is ook de reden dat voor o.m. Nederlandse politici deze serie wel zo herkenbaar is.

k.grubs

• 180 messages
  • 341 votes

Kan me er niet meer toe zetten de laatste 3 afleveringen te gaan kijken. Halverwege het derde seizoen is de spanning er helemaal uitgelopen. Jammer hoor, hoop dat we Kasper en de twee dames binnenkort eens in een film terugzien.

tomzorz

• 67 messages
  • 322 votes

Wat heb ik genoten van deze reeks. Nooit kunnen denken dat politieke drama me zo zou kunnen meeslepen; maar de manier waarop de makers hier politiek intrige hebben verweven met de menselijkheid en emotie die onder het oppervlak zit is magnifiek.

De karakters zijn stuk voor stuk vlijmsperp neergezet. De rode draad is steeds de weergaloos sympahtieke en mooie Birgitte maar het zijn vooral de karakters rónd haar die me het meest intrigeerden, met als hoogtepunt Kasper Juul in de eerste twee seizoenen. Zijn meesterlijke listigheid is om van te smullen en tegelijkertijd is zijn persoonlijke geschiedenis en emotionele ravage om kippenvel van te krijgen. In het derde seizoen krijgt de hele setting een makeover, en helaas verdwijnt Kasper — helaas o.a. ook Philip — naar de achtergrond. De eerste afleveringen konden m’n teleurstelling niet helemaal verdrijven, maar naarmate het vorderde stond ik ook bij dit seizoen weer versteld hoe mooi het scenario en de karakters zijn uitgewerkt. Ditmaal vooral dankzij Katrine en Torben Friis; in de eerste twee seizoenen enkel in beeld als een eikel van een baas, maar in het laatste seizoen weet zijn karakter door de juiste uitlichting je tot tranen toe te beroeren.

Zonder twijfel één der beste reeksen die ik ooit heb aanschouwd.

pmaj663399

• 52 messages
  • 212 votes

Een echte VARA serie waar linkse politiek op een voetstuk word geplaatst, na seizoen 2 niet meer om aan te zien.

lezertje

• 938 messages
  • 0 votes

Wederom een seizoen van zéér hoge kwaliteit. Jammer dat dit het laatste was, maar beter zo dan tot vervelens toe uitmelken, met de meest onwaarschijnlijke plotwendingen om de boel maar aan de gang te houden, zoals ze in Amerika de gewoonte hebben. En eindelijk eens een serie waar de linkse politiek op een voetstuk wordt geplaatst (Zou eens een keertje tijd worden).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.