- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Girls (HBO)
Girls (HBO)
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Gaat Marnie in seizoen 2 dood? En ja is dat al in de derde aflevering? Want ik heb de eerste 2 al gezien. Wat een slechte actrice is dat, had ze nu nog naaktscenes gehad dan was het misschien nog de moeite.
En die andere trut krijgt gelukkig een stuk minder screentime lijkt het, Jessa was het geloof ik, zogenaamd onweerstaanbaar, maar 1 van de minst aantrekkelijke personages die ik ooit op tv heb gezien.
Verder wel aardige serie, al vond ik het tweede deel van het eerste seizoen minder dan het eerste, al was de "Look kid, I don't know what you want me from. Do you want me to be your boyfriend? Is that it? Do you want me to be your fucking boyfriend?" briljant.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2932 votes
Deze serie was mij volledig ontgaan totdat buzzfeed een paar dagen geleden met een artikel kwam met de discussie over hoeveel naakt er precies in de serie zit. Natuurlijk een goede reden voor mij, om de serie gelijk maar even op te zetten.
Gezien HBO sowieso niet vreemd is van wat naakt (pluspunt), laat ik de discussie even voor wat het is. Echter heeft het er wel voor gezorgd dat ik de afgelopen week, gelijk de eerste twee seizoenen van GIRLS heb gezien. En ohh jongens en meisjes, wat heb ik er van genoten. 
Heerlijk natuurlijke serie, met bulten drama, maar altijd oprecht of logisch. (al blijven het uiteraard wel vrouwen) Personages zijn ook stuk voor stuk interessant, en eigenlijk is er maar weinig aan GIRLS minder dan fantastisch! S03 is bovendien begonnen, en uiteraard weer ontzettend fris, maar met precies de juiste dosis drama begonnen.
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Goed begin van het derde seizoen. Het blijft boeien en het is goed dat de mannen in de serie ook meer eigen verhaallijn lijken te krijgen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Volg het derde seizoen nu wat sporadisch omdat ik er niet van houd om elke week op een nieuwe aflevering te moeten wachten. En waar bij de meeste van dit soort series de frisheid er na 1/2 seizoenen wel af is blijft dat hier toch lekker overeind. Ik snap wel steeds beter dat mensen dit inhoudloos noemen want ik vraag me met de aflevering meer af of dit net zo leuk zou zijn als de afleveringen werkelijk 45 (ipv 25) minuten lang waren. Personages groeien niet echt en die uitvergroting van verveling kun je ook geen 5 seizoenen volhouden denk ik, toch is het de kracht achter de serie en blijft Dunham er tot dusver goed mee wegkomen. Alleen mag ze er van mij eens serieus over na denken om die irritante pruillip Shoshanna eruit te mieteren, want die zorgt al vanaf minuut 1 voor irritatie. Mens heeft minder inhoud dan dat ze vet op haar lijf heeft en dat zegt een hoop in dit geval. Wel fijn dat de mannen op hun beurt eens wat meer aandacht/screentijd krijgen tussen al dat gekwek door. Ray natuurlijk en Driver zet hier echt het meest leipste personage neer dat ooit een serie bewandeld heeft, beetje een kruising tussen Harmony Korine en Jason Schwartzman in Rushmore... 
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Zit nu midden in seizoen 4 en vind het eigenlijk een heel sterke serie, inhoudsloos zou ik het toch echt niet noemen. Aanvankelijk was Girls voor mij vooral een leuke opvolger voor het te vroeg afgevoerde How to make it in America, en kon het mijn honger stillen naar een serie over leeftijdsgenoten die iets van hun leven proberen te maken in de grootstad. Leuke vibe, hip, herkenbaar.
Maar meer en meer snijdt er een melancholie doorheen de serie, die het geheel diepgang geeft en waardoor het soms zelfs gewoon pijnlijk wordt om te kijken. Bij veel series heb ik het momenteel moeilijk om te blijven volgen door tijdgebrek, geen zin, enz. maar ik merk dat Girls er wel heel goed in blijft gaan.