• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.810 votes
Profile

Dvd-doosjes

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Als die persoon de verzendkosten betaald, wat is het probleem? Grote doos en klaar.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Omdat ik niet met zo'n grote tas naar het postkantoor ga sjouwen, omdat hij ze niet wilt ophalen. Gratis weggeven is één ding, zoveel moeite ervoor doen een ander.

daxclusive

• 2560 messages
  • 2409 votes

sinterklaas wrote:

Over hoesjes gesproken:

Waar ik me ook echt aan DOOD erger is dat Sony Pictures en Warner Bros hun films in dit soort KUT hoesjes stoppen!

(afbeelding)

Die vind ik ook afschuwelijk.

Echt zinloos zulke doosjes

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ik ook, en wat het nog erger maakt, als ik dan het hoesje in een andere dvd doos wil stoppen past de cover van de film net niet in een gewoon dvd doosje, doosje is dan weer net iets te groot, dus dan moet ik al een dubbel dvd doosje gebruiken (waarvan je de houder van de 2de disc eruit kan halen)

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Wie ergert hier zich ook dood aan die dunne plastic dvd hoezen?

Soms met zo'n recycle teken en dan open plekken.

Ik erger me er zo aan dat ik ze meteen vervang voor hoezen die ik ooit op heb gekocht van een videotheek. Ik vervang ze dus voor dikke gele of rode of gewoon zwarte hoezen.

Wat doen die maatchappijen zichzelf aan. Tegenwoordig 'koopt' men toch voor juist een mooi hoesje.

Zo dom...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Vreselijk inderdaad. Er zijn nog wat labels die nog wel met sterke hoezen op de markt komen, maar ik heb het idee dat er steeds meer gaan voor die dunnen slappe. Ze vaak al erg buigzaam of voor een gedeelte open. Ik heb nog wat hoezen van dvd's die ik ruim 10 jaar geleden heb gekocht en nog steviger zijn dan die de sterkste die sommige labels nu uitgeven (al zijn deze recente verre van ergelijk).

Ook al die digipack-achtige hoezen kunnen mij gestolen worden. Komt er een scheur ergens in dan is vervangen onmogelijk.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Waardeloze prullen, inderdaad.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volgens mij heeft het vooral ook met gewichtsbesparing te maken. Die nieuwe hoezen (vaak met gaten) zijn echt een stuk lichter. Het verzenden hiervan is een stuk goedkoper, dat is voor veel partijen wel aantrekkelijk natuurlijk. En het gebruikt minder materiaal. Op zich wel een duurzaam idee, maar het gaat wel ten koste van de functionaliteit.

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Die met dat uitgesneden recycle teken zijn idd heel irritant!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

DBTim wrote:

Die met dat uitgesneden recycle teken zijn idd heel irritant!

Met Blu-ray negint de ellende ook al...

(afbeelding)

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ik had er al een tijdje 1 van. Namelijk via ebay uit de US van Die Hard With A Vengeance.

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3937 votes

Inderdaad, erg vervelend die recycle doosjes...

Voor mij misschien toch wel handig, ik heb namelijk een aardige stapel aan dvd's voor de verkoop en de doosjes daarvan vervang ik voor zo'n recycle doosje.

Buiten dat heb ik mijn collectie ingedeeld met zo ieder zijn eigen dvd doosje dus bijvoorbeeld, sony = Flexbox en 20THFox = Amaray.

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Ik heb een paar kapotte hoesjes. Van die 3 dvd's: 1 voor, 1 achter 1 tussenstukje. Iemand een idee waar ik die kan kopen?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Van een aantal van mijn DVDs is de beschermfolie aan het loskomen en ik zou die willen vervangen. Iemand een goed adresje voor een flink aantal in bulk te kopen? Standaard DVD doosje waar telkens 1 DVD in past.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Heb ze weleens besteld bij www.Opus.nl . Ik had wel de amaray-doosjes. Ze hebben goedkopere, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Amaray zijn van die dunne hoezen zeker? Normaal gezien zou levering in Nederland geen probleem zijn maar in deze tijd geraak ik niet zo vlotjes naar het kantoor in Breda.. Moest iemand nog een Belgische verkoper weten?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Economy DVD doosjes, 14 mm, Zwart, 100-stuks: Amazon.nl

Zou toch ook wel naar België verzonden kunnen worden neem ik aan.

Amaray heb je in verschillende diktes, maar 14 mm is de standaard, dus normaal formaat.

hier meer info

Of anders bij conrad.be bestellen:

Hama 6-voudig DVD-hoes 6 CD's/DVD's/Blu-rays Polypropyleen Zwart 3 stuk(s) (b x h x d) 136 x 191 x 26.6 mm 00049685 | Conrad.be

• 22396 messages
  • 5066 votes

Metalfist wrote:

Amaray zijn van die dunne hoezen zeker? Normaal gezien zou levering in Nederland geen probleem zijn maar in deze tijd geraak ik niet zo vlotjes naar het kantoor in Breda.. Moest iemand nog een Belgische verkoper weten?

Amaray en Hama zijn merken. Die en Flexbox (waarvan ik niet zeker weet of je ze ook als consument kunt kopen) zijn doorgaans de betere doosjes. Andere kunnen serieus minder van kwaliteit zijn, hoeft niet, maar kan wel.

Zoals kappeuter zegt is 14mm standaard, dus niet dun.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha perfect, bedankt voor de info starbright boy! Die Amazon link is niet meer leverbaar kappeuter, bij jou wel? Ik zal nog wel is wat verder zoeken, ik wist niet dat er zoveel verschil in bestond eigenlijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ah jammer. In Nederland is het wel leverbaar.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Even moeten zoeken maar via Amazon kwam het toch het goedkoopst uit kappeuter! Het is uiteindelijk deze geworden: Amaray DVD-hoezen voor 1 schijf 14 mm zwart 25 stuks: Amazon.nl Ik had is geprobeerd met 1 bestelling en dat was degelijk materiaal dus nu nog 3 dozen extra besteld. Mijn oudste DVDs (vaak zo van die 5 voor 5 euro DVDs van Blokker) zijn qua plastiek compleet aan het verslijten. Ze vallen uiteen wanneer je ze vastpakt, ik vermoed dat ze vroeger iets te veel in het zonlicht hebben gestaan..

Je merkt echt wel een groot verschil tussen verschillende uitgevers eigenlijk. Zeker DFW is echt vaak rommel alsook van die DVDs die je bijvoorbeeld bij een krant kreeg, maar daar snap ik het nog wel dat dat goedkoper gemaakt is.

• 22396 messages
  • 5066 votes

Slim dat je voor Amaray gegaan bent.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.