• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Heeft een 40 inch TV blu-ray nodig?

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Ik overweeg de aanschaf van een B&O breedbeeldtelevisie. Nu heeft mijn zwager een 46 inch gekocht en het beeld van gewone DVD's is niet scherp. Hij moest een blu-ray aanschaffen. Dat is iets waar ik tegen opzie want ik heb een grote collectie DVD's en ik ben niet van plan om die films nog eens op BR te kopen. Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen van een 40 inch met DVD?

Bedankt bij voorbaat.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Ik overweeg de aanschaf van een B&O breedbeeldtelevisie. Nu heeft mijn zwager een 46 inch gekocht en het beeld van gewone DVD's is niet scherp. Hij moest een BlueRay aanschaffen. Dat is iets waar ik tegen opzie want ik heb een grote collectie DVD's en ik ben niet van plan om die films nog eens op BR te kopen. Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen van een 40 inch met DVD?

Bedankt bij voorbaat.

Met een BR speler kan je ook gewoon de dvds afspelen, heb ik na gevraagd.

Ik schaf ook ooit nog eens een BR aan maar ga ook mijn collectie niet omzetten.

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Ik heb veel regio 1 dvds en bezit een Regiovrije DVD speler. De kans is groot dat als ik een BR-speler aanschaf, dat deze niet alle DVDs speelt.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Daar heb ik helaas geen verstand van ik dacht dat die BR speler het juist wel zou doen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Stegen.com heeft regiovrije blu ray spelers. Verder kun je prima op een 40 dvd kijken. Dan is het maar iets minder scherp. Ik projecteer zelf 2,5 meter breed en kijk dvd, blu ray en zelfs laserdiscs. Je ziet wel de verschillen, maar als je eenmaal in de film zit maakt het niet heel veel uit. Vind overigens het betere geluid een groter voordeel dan het scherpere beeld bij Blu ray.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Ik heb zel een 40 inch samsung tv en ik zie niet veel verschil, behalve als ik er heel dicht op zit zie ik verschil. Maar het hangt er ook vanaf welke tv je koopt. De een geeft mooier beeld dan de ander (kan ook komen door de instellingen in de winkel) En heel veel duurdere tvs hebben meer opties voor de beeld instellingen dan de oudere en goedkopere. Maar wat wel een voordeel is als je een BR speler zou aanschaffen, behalve dat deze ook dvds afspelen (voor regiovrij te maken moet je dan wel even rondzoeken of vragen) als je dvds afspeelt via een BR speler word de kwaliteit geupscaled.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Al die extra instellingen maken het beeld er meestal niet beter op...En als je het verschil niet duidelijk ziet, vraag ik me erg af of je hem wel op 1080p hebt staan.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Reinbo wrote:

Al die extra instellingen maken het beeld er meestal niet beter op...En als je het verschil niet duidelijk ziet, vraag ik me erg af of je hem wel op 1080p hebt staan.

Ik heb mijn BR op 1080P staan en toch zie ik weinig verschil. Misschien dat ik echt veel verschil zal zien als ik een film op 2 dezelfde tvs bekijk op BR en dvd. Maar zoals ik het nu bekijk heb ik superstrak beeld. Misschien komt het ook omdat ik er een 3 a 4 meter vanaf zit als ik tv kijk, dan zie je het volgens mij ook minder snel dan dat je er tot een meter vanaf zit.

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

Is niet perse nodig, sommige dvd spelers hebben een upscaling functie waardoor ze het beeld verbeteren voor grote HD-televisies

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

De kogel is door de kerk. Na twintig jaar is mijn B&O TV 5500 MX nog steeds heel goed voor 4:3 formaat, maar nu heb ik een Beovision 8 40 inch aangeschaft. Wachten heeft geen zin meer want de EUR zakt toch in waarde. Nu nog een Blu Ray met upscaling functie zodat mijn DVDs ook goed worden weergegeven. Maar hij moet regiovrij zijn. Het wordt een Philips, Pioneer, Panasonic of Sony. Kan iemand mij een goede suggestie geven?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als je top wil, moet je voor Oppo gaan. High end kwaliteit voor een betaalbare prijs.

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Oppo is high end, maar 750 EUR voor een regiovrije speler vind ik wel al veel geld. Bovendien zijn ze in Belgiƫ moeilijk te krijgen. Als ik de specificaties en de reviews lees is dit inderdaad een toestel om van te watertanden. Ik bezit veel oude films van voor de jaren 80. Het is heel erg de vraag of die betere kwaliteit hier nog tot zijn recht komt op een 40 inch.

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Heb dan toch maar die Oppo 93 besteld in Nederland. (Stegen Electronics). Al die positieve zaken die ik her en der van gebruikers en experts heb gelezen deden me dit besluit nemen. Het schijnt dat de DVD upscaling de concurrentie ruimschoots overtreft. Op die manier kan ik blijven genieten van mijn DVD collectie. Bedankt voor de tip, Reinbo.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Heb dan toch maar die Oppo 93 besteld in Nederland. (Stegen Electronics). Al die positieve zaken die ik her en der van gebruikers en experts heb gelezen deden me dit besluit nemen. Het schijnt dat de DVD upscaling de concurrentie ruimschoots overtreft. Op die manier kan ik blijven genieten van mijn DVD collectie. Bedankt voor de tip, Reinbo.

ik moet m zelf ook nog hebben.

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Vandaag geinstalleerd en hij is echt heel goed. Ik heb een mooi beeld met mijn DVD's op mijn Beovision 8 40 inch, veel beter dan bij mijn zwager die een duurdere (grotere) Beovision heeft maar slechts een Sharp Blu Ray speler. BR speelt hij natuurlijk perfect en bestanden op een usb stick in AVI formaat zijn ook heel goed weergegeven. Reinbo, je zult het je zeker niet beklagen. Het was een gouden tip van jou!

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ik vond de overstap naar blu-ray niet echt nodig. Totdat ik een Playstation 3 kreeg en zag hoe die games er ineens ontiegelijk mooier uit zagen. Tijd voor nieuwe apparatuur wat betreft geluid was ook daar, dus dan toch maar een blu-ray speler er bij.......en ja, ik weet dat je met die Ps3 ook gewoon films kunt kijken, maar ik houd niet van alles in 1, ik wil aparte losse componenten en een spelcomputer is voor games, niet voor films, hoezeer ze dat er ook van wilden maken.

En toen stond die blu-ray speler en kocht een eerste blu-ray film en tja, wel degelijk een groot verschil in beeld....hangt natuurlijk ook van het bronmateriaal af. Maar ik wist niet wat ik zag. De nieuwe tv was trouwens een 50 inch. En ook dvd's zien er gewoon prima uit hoor.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Gebruik m'n PS3 ook gewoon als BR-speler, is volgens mij wel een goeie speler. Ik heb geen klachten tot zover in ieder geval.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Dito.

Beter dan een afspeler, dit omdat er geen update voor nodig is (automatisch).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ps3 geeft een fantastisch berld. Prima blu ray speler. En op een 40 inch zou ik zeker voor blu ray gaan, al was het maar omdat die ook de dvd's goed upscalen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.