- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films met beduidend hogere waardering op MovieMeter dan op op IMDb, of vice versa
Films met beduidend hogere waardering op MovieMeter dan op op IMDb, of vice versa
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
2,97/5 op MM vs. 7,1 op IMDb
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Doña Flor e Seus Dois Maridos (1976)
2,88/5 op MM vs. 6,9 op IMDb
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
2,64/5 op MM vs. 6,9 op IMDb
IH88
-
- 9725 messages
- 3182 votes
Ok, het zijn maar 4 stemmen. Maar het verschil is wel erg groot... Thelma (Film, 2024) - MovieMeter.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
3,78/5 op MM vs. 6,7 op IMDb
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kijk voor de gein eens bij de MM stemmen. Allemaal 4,5 en 5 sterren van mensen die een account aan maakten, 1 stem plaatsen en nooit meer hier kwamen. Of te wel, ingezet door Nickelodeon Nederland.
Gewoon stemfraude eigenlijk. Zoals op MM constant gebeurt bij die troep gericht op kinderen. Kijk bv bij de laatste Kameleon-film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kijk voor de gein eens bij de MM stemmen. Allemaal 4,5 en 5 sterren van mensen die een account aan maakten, 1 stem plaatsen en nooit meer hier kwamen. Of te wel, ingezet door Nickelodeon Nederland.
Ik heb er even naar gekeken. Ik zie dat niet bevestigd als ik naar de stemmen kijk.
Ik denk gewoon bepaalde jongeren die dit gewoon echt een leuke film vinden (doelgroep). En bijv. een user die die ook Spring Breakers erg goed vindt.
Soom vindt de film bijvoorbeeld ook erg goed.
De film heeft ook gewoon nog niet zo gek veel stemmen.
nijkerkbert en mrklm vinden die laatste Kameleonfilm wel leuk. Het is ook gewoon een kwestie van smaak.
Je hebt ook gewoon fans van die Kameleon films. Er gingen in het verleden ook best veel mensen naar die films in de bioscoop.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb er even naar gekeken. Ik zie dat niet bevestigd als ik naar de stemmen kijk.
Ik denk gewoon bepaalde jongeren die dit gewoon echt een leuke film vinden (doelgroep). En bijv. een user die die ook Spring Breakers erg goed vindt.
Soom vindt de film bijvoorbeeld ook erg goed.
De film heeft ook gewoon nog niet zo gek veel stemmen.
Lachje29: 5 sterren, 1 stem totaal
Lilly1122003 4,5 sterren, 1 stem totaal
mirandatjeh 5 sterren, 1 stem totaal
Bram1961 4,5 sterren, 1 stem totaal
Dat is al zo'n kwart van de stemmen.
Praktisch alle andere stemmers die wel al lange tijd op MM actief zijn geven veeeeeeeeel lagere cijfers. Op 1 of 2 na dan.
Ik loop lang genoeg op MM mee om te weten dat de score van deze film kunstmatig verhoogd is door fake stemmen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
nijkerkbert en mrklm vinden die laatste Kameleonfilm wel leuk. Het is ook gewoon een kwestie van smaak.
Je hebt ook gewoon fans van die Kameleon films. Er gingen in het verleden ook best veel mensen naar die films in de bioscoop.
Maar dit is niet mijn punt. Natuurlijk zullen er hier en daar verdwaalde kijkers zijn die de film wel leuk vinden. Maar jij ziet bij zulke films ook gewoon een hoop mensen 1x een account aanmaken, een topscore geven die geheel afwijkt van de gemiddelde stem en dan weer voor eeuwig uitloggen. Als je dat als normaal stemgedrag ziet prima, dan verschillen we daarin. Het gebeurt alleen bij kinder en jeugdfilms. Daar zijn over het algemeen niet al te veel stemmen op, dus een keer of 10 een topscore geven beïnvloed de totaalstem enorm. Die mensen doen dat zodat de gemiddelde kijker met kinderen denkt, hee leuk dat is dus erg goed. Ik ga er met mijn kinderen heen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
En toch blijft het lastig om fraude te bewijzen.
Het is niet verboden om maar op 1 film te stemmen. Het hoeft niet per se fraude te zijn.
Je hebt een bepaalde film gezien en dat is de reden dat je op dit filmforum terecht komt en je stem uitbrengt. Maar er kunnen meerdere redenen zijn waarom iemand hier verder niet meer actief wordt. Als het een impuls is geweest bijvoorbeeld.
Als het nou vanaf 1 ip-adres gebeurt of met varianten op 1 naam dan kun je het gericht aanpakken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En toch blijft het lastig om fraude te bewijzen.
Het is niet verboden om maar op 1 film te stemmen. Het hoeft niet per se fraude te zijn.
Je hebt een bepaalde film gezien en dat is de reden dat je op dit filmforum terecht komt en je stem uitbrengt. Maar er kunnen meerdere redenen zijn waarom iemand hier verder niet meer actief wordt. Als het een impuls is geweest bijvoorbeeld.
Als het nou vanaf 1 ip-adres gebeurt of met varianten op 1 naam dan kun je het gericht aanpakken.
Ik kan het ook niet bewijzen maar na bijna 20 jaar filmtopics bekijken kan ik het wel aardig inschatten. Zijn gewoon medewerkers of ingehuurde mensen die het vanuit huis doen. Het is niet verboden, maar wel enorm vervelend. Ze loggen allemaal na 1 stem dezelfde dag weer uit. Altijd.
Maar goed, zal er geen pagina discussie van maken maar het verklaart het verschil in cijfer hier en op IMDb wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
2,92/5 op MM vs. 7,2 op IMDb
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik gok vanwege het feit dat dit wel een heel Amerikaans verhaal heeft met ook een pure Amerikaanse sport. Maar wel een groot verschil in score ja.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wel opmerkelijk ja. Honkbal is op zich nog wel een internationale sport, maar nergens zo populair als in de VS.
Maar de film gaat niet over American football ofzo, dat is nog meer een puur Amerikaanse sport.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
7,1/10 op IMDb en slechts 2,83 (omgerekend een 5,66/10) op MM.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je ziet ook niet zo vaak dat MM en IMDb exact dezelfde score hebben staan.
Captain America: Brave New World (Film, 2025)
Captain America: Brave New World (2025) - IMDb
Captain America: Brave New World heeft precies 3,00/5 op MM en een 6,0/10 op IMDb.
Waarbij iedereen het dus wel eens is dat de film wel oké maar heel gemiddeld genoemd kan worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Shit, gezakt naar 2,99 op MovieMeter vandaag

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9788 messages
- 1412 votes
Die nieuwe film over Sneeuwwitje, Snow White, staat momenteel op IMDb op 1,6 (uit 10). Dan wordt hij op MM toch beduidend beter gewaardeerd met 1,61 uit 5 !
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Komt nog bij dat het aantal stemmen, in verhouding, daar aanzienlijk hoger is dan hier. Of dit zo gunstig is (voor de geloofwaardigheid) van IMDb vraag ik me af. Maar meer dan stemmen en een lijstje bijhouden doe ik daar toch niet.