• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Filmreeksen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gelieve dit topic te verplaatsen indien niet onder de juiste sectie. Welke "filmreeksen" werkten voor jou en welke niet? Zijn er filmreeksen waarbij je iets had van ze waren beter gestopt na deel X of juist iets had van waren gingen ze nu niet verder?

Voor mij:

Police Academy: zeer vermakelijk tot en met deel 5, de laatste 2 delen hadden voor mij niet meer gehoeven.

Pirates of the Caribbean: voor mij hadden ze het gewoon bij 1 deel moeten laten, deel 2 en 3 hebben voor mij het leuke verhaal grondig verpest, deel 4 en mogelijk andere delen ga ik niet bekijken

Back to the Future: hoewel nog vrij aardig, was deel 3 niet nodig geweest, op zich had het origineel ook als enige film kunnen werken

The Excorcist: had zeker geen vervolgfilms nodig!

Harry Potter: helemaal geen fan al was die eerste film nog vrij aardig, hoeveel delen zijn het uiteindelijk geworden? Voor mij hadden ze zelfs niet hoeven gemaakt te worden als je al zoveel mensen aan het lezen hebt gekregen

Lord of the Rings: onmogelijk natuurlijk om dit bij 1 film te houden als je alle details uit de boeken wil gaan uitwerken, trilogie is perfect al zal ik deze niet snel opnieuw bekijken

Star Wars: niks voor mij, ik ga dus niet oordelen over fim te veel of te weinig, prinses Leia was wel leuk om naar te kijken maar daar is voor mij alles mee gezegd, Spaceballs vind ik dan wel helemaal te gek

My Girl: onnodige sequel

Arthur en de MInimoys: deel 2 was totaal overbodig, deel 3 had eigenlijk deel 2 kunnen zijn omdat er in deel 2 nauwelijks verhaalontwikkeling is, daarom heb ik enkel deel 1 en 3 in mijn bezit

The Addams Family: tja ik vond de sequel leuker dan het origineel, er zou ook nog een derde zijn (Reunion) maar kan ik niet over oordelen, maar met een volledig andere cast zal dat er niet van komen, 2 films zijn perfect voor mij

The Pink Panther: het origineel was wat saai, bij A Shot in the dark waarin Sellers de echte hoofdrol krijgt wordt het echt goed. Het laatste deel The Trail was compleet overbodig voor mij omdat Sellers erg wordt gemist. Son en remakes wil ik niets over weten.

Carrie: ja er was een sequel (The Rage) met een heel ander meisje, was wel aardig maar had beter gewerkt zonder de Carrie-verwijzing.

3 Ninjas: heel dom maar toch goed mee moeten lachen, trilogie was goed genoeg, een deel 4 was overbodig

Shrek: De uitmelkerij was eigenlijk al begonnen in deel 2. De eerste film was nog fris en vernieuwend, vanaf deel 2 wordt het alleen nog meer onderbroekenlol, deel 3 heb ik zelfs overgeslagen en deel 4 was ronduit afschuwelijk, het origineel zal ik nog wel eens opnieuw bekijken maar toch niet vaak

Cinderella: deel 3 sluit perfect aan op het origineel, deel 2 zijn losse verhaaltjes die er zo ergens tussen hangen, maar nog steeds heel vermakelijk, goede trilogie en perfect afgesloten

The Karate KId: 1 en 2 zijn voormij classics, deel 3 was totaal overbodig, deel 4 ( next karate kid) past niet echt in het rijtje, de film was niet denderend maar een pak beter dan deel 3, had beter gewerkt zonder het label Karate Kid.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Is drie delen niet wat weinig om dan al van een filmreeks te spreken. Ik dacht misschien dan vanaf vier of vijf ?

Film >> Toplijsten en favorieten >> Slechtste sequels

Film >> Algemeen >> Sequels: zijn jullie het ook zat?

Trilogieën o.i.d. zijn er erg veel.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Was inderdaad geen topic van. Loop al een hele tijd rond met het idee om iets substantiëler een overzicht te maken van Japanse reeksen. Even een ‘quick&dirty’ overzicht dat ik zo klaar heb liggen:

Eigenlijk vind ik ze allemaal de moeite (hoewel bij de categorie "dames" er zeker een verzadigde markt is).

MONSTERS:

Daimajin / Majin, reeks 3 delen (1966) -> viel mij heel erg mee, zijn heel erg onderhoudend

Gamera, reeks 12 delen (1965-2006) -> alle gezien, voor de fans, enkele delen zijn de moeite, zeker de latere

Gojira / Godzilla, reeks 28 delen (1954-2004) -> tsja... enkele delen zijn geweldig

Mothra, reeks 3 delen (1996-1998) -> alle gezien, alleen voor de fans leuk denk ik

SAMURAI/RONIN:

Hanzo the Razor, reeks 3 delen (1972-1974) -> ik geef de voorkeur aan Lone Wolf en Zatoichi

Lone Wolf and Cub, reeks 6 delen (1972-1974) -> sterk

Miyamoto Musashi, reeks 3 delen (1954-1956) -> klassiekers, maar vond het zelf gemiddeld.

Miyamoto Musashi, reeks 6 delen (1962-1971) -> ken ik niet

Mushukunin Mikogami/Fearless Avenger, reeks 3 delen (1972-1973)->. ken ik (nog) niet

Sleepy Eyes of Death, reeks 12 delen (1963-1969) -> ken ik nog niet

Zatōichi, reeks 26 delen (1962-1989) -> fantastische reeks, zonder zwaktes

Twijfel of er een reeks is rond Shinsengumi.

“"DAMES”":

Angel Guts, reeks 8 delen (1979-1988) -> erg wisselvallig, maar zeker enkele delen de moeite

Delinquent Girl Boss, reeks 4 delen (1970-1971)

Female Prisoner: Scorpion, reeks 4 delen (1972-1973) -> de top

Girl Boss, reeks 7 delen (1972-) -> wisselvallig, maar zeker enkele de moeite!

Lady Snowblood, reeks 2 delen (1973-1974) -> geweldig

Legends of the Poisonous Seductress, reeks 3 delen (1968-1969) -> beetje gewoontjes, voor de fans

Red Peony Gambler, reeks 8 delen (1968-1972) -> slechts één deel gezien, volgens beavis is deze serie één van de beste

Half-breed Rika, reeks 3 delen (1972-1973) -> vond ik persoonlijk de zwakste van alle series

Stray Cat Rock, reeks 5 delen (1970-1971) -> leuk, maar er zijn er betere.

Wandering Ginza (Butterfly), reeks 2 delen (1971-1972) -> leuk

Zero Woman, xx delen (1974-…) -> ken maar één deel (dat nota bene uit is in NL op DVD)

En dan ben ik er vast nog hier en daar vergeten (of ik ken ze niet). Is iemand bekend wat na LW&C en Zatoichi de beste Samurai-series zijn. Dan ga ik daar eens beginnen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

voor een overzicht van Japanse series is zelfs een apart topic niet genoeg

mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar ninkyo en (dus) de Toei studio

Abashiri Prison lijkt me dan naast Red Peony Gambler essentieel, moet er nog aan beginnen

net als aan de volgende grotere maar toch onbekende reeksen die zo'n beetje wekelijks van de lopende band afliepen in de hoogtij dagen. In Amerika (Hawaii met name geloof ik) haalde dit soms nog wel de bios, maar verder is het in het Westen maar nauwelijks doorgedrongen.

broterhood's honor and humanity

the evil priest

gambling den

kanto street peddlers clan

modern yakuza

tales of japanese chivalry

tales of the last showa yakuza

theater of life

the viper brothers

het topje van een ijsberg, niet aan te beginnen!!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zijn dat allemaal Japanse??

Deze natuurlijk nog vergeten

The Yakuza Papers (Battles Without Honor & Humanity), 5 delen 1972-1974 (+ 2 vervolgen)

Human Condition, 3 delen (1959-1961)

13 Ronin, 3 delen (1963-1866)

Dead or Alive, 3 delen (199-2002)

Tetsuo

En dan zijn er nogal wat anime-reeksen.

Ik zal mijn boek Outlaws.... nog eens doorspitten.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

allemaal Toei series

misschien dat Evil Priest beter bekend is als Wicked Priest...? Verder zijn dit geloof ik wel de gangbare vertalingen

maar deze zal niemand in de kast hebben staan

... heb zelf de Shinobi no Mono nog wel in de kast en nog wel een paar die niet genoemd zijn

maar zoals ik zei, het is onbegonnen werk!

elke beetje goede filmindustrie vaart wel op serie werk, het begon al in de early days met de serials

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Daarom begon ik er ook weer over. De Tarzan en James Bond zijn heel lange reeksen. En Thin Man en Blondie en Carry on....

.... en The Laurel and Hardy en Abbott en Costello.....

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

Is drie delen niet wat weinig om dan al van een filmreeks te spreken. Ik dacht misschien dan vanaf vier of vijf ?

Film >> Toplijsten en favorieten >> Slechtste sequels

Film >> Algemeen >> Sequels: zijn jullie het ook zat?

Trilogieën o.i.d. zijn er erg veel.

Van zodra er een sequel is, kan je naar mijn inzien van een reeks spreken. 2 lijkt natuurlijk weinig voor een reeks maar als we van striphelden spreken waar bijvoorbeeld maar 2 albums van zijn verschenen spreken we ook van een stripreeks.

Bedankt voor die topics te vermelden, ik heb er een bericht geplaatst.

Update:

Saw: 7 delen lang, na deel 3 had ik het ondertussen wel gezien

Home Alone: deel 3 was best vermakelijk maar het is natuurlijk niet meer hetzelfde met een ander jongetje en andere bandieten

X-Men: deel 3 was totaal overbodig ook al omdat het een dik zooitje werd, van Wolverine spin off moest ik niets weten (hou niet van dat karakter), First Class was best wel goed

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maakt mij verder ook niet zo uit hoor. De betekenis van reeks = serie, dus 2 delen zou dan een mini-reeks / mini-serie zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Indiana Jones : op dit moment 4 delen, ik vond enkel de eerste 2 de moeite waard, Temple of Doom is mijn favoriet

Hot Shots!: beide vind ik OK

The Gods must be crazy: 1 en 2 heel goed, de rest heb ik nooit gezien, denk niet dat die nog veel met Bosjesmannen te maken hebben

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vijf films van spinoff Harry Potter | AD.nl

Er komen vijf films van de Harry Potter-spinoff 'Fantastic Beasts and Where to Find Them'. Dat maakte boekenschrijfster en scriptschrijver J.K. Rowling vandaag bekend. Eerder werd gesproken over drie films.

centurion81

• 2066 messages
  • 1986 votes

Wat vroeg om dit te beslissen zeg! Hebben ze er veel vertrouwen in!

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

James Bond valt toch zeker ook onder filmreeksen?

De ene film was dan wel beter als de andere, maar als reeks wil je ze toch compleet in je kast hebben.

Harry Potter heb ik hier staan, en ik kijk er nog steeds met veel plezier naar.

Back to the future: verplichte kost in deze rij, een fantastische reeks, het verveelt nooit.

Sherlock mag in dit rijtje niet ontbreken, is eigenlijk een miniserie, maar elke aflevering is een speelfilm op zich. Ik bedoel dus de serie met Benedict Cumberbatch.

centurion81

• 2066 messages
  • 1986 votes

Is de MCU ook een filmreeks? If so, dan is de de beste filmreeks van het moment denk ik

Iron Man (2008)

Incredible Hulk (2008)

Iron Man 2 (2010)

Thor (2011)

Captain America: The First Avenger (2011)

Avengers (2012)

Iron Man 3 (2013)

Thor: The Dark World (2013)

Captain America: The Winter Soldier (2014)

Guardians of the Galaxy (2014)

Avengers: Age of Ultron (2015)

Ant-Man (2015)

Captain America: Civil War (2016)

En over een paar dagen dus Doctor Strange...over Benedict Cumberbatch gesproken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.