- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Regisseurs (2009)
Knock-out: Regisseurs (2009)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Kitscherige regisseur. En nogal oubollig moralistisch. Povere winnaar 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Fijne winnaar, niks oubolligs aan, was juist erg vernieuwend.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Acteur?
Moralistsch? Eerder kil, beredenerend en afstandelijk. Als hij al moralistisch is, is het dat hij demoraliseert. Het tegenovergestelde deus.
Oubollig? Misschien omdat zijn werk reeds 40 jaar oud is, maar dan nog is het stukken minder verouderd dan het werk van vrijwel al zijn tijdgenoten.....
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Acteur?
Even in de war met Orson Welles 
Nah. Clockwork Orange, 2001, Strangelove ...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, dat zijn echt moralistische films. De eerste beidt geen oplossing (de mensheid blijft kwaadaardig, wat we ook proberen, niet s helpt.) en in de tweede is mensbeeld nog minder rooskleurig..... Of is het cynisme je ontgaan.....
Of je hebt een hele rare moraal....
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Heeft idd helemaal niks met moralistisch te maken.
Maar ja, Coppola natuurlijk ook niet met kitsch.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Kubrick
ook het audiovisuele The Shining niet te vergeten.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Ja, dat zijn echt moralistische films. De eerste beidt geen oplossing (de mensheid blijft kwaadaardig, wat we ook proberen, niet s helpt.) en in de tweede is mensbeeld nog minder rooskleurig..... Of is het cynisme je ontgaan.....
Nee, maar wat die zaken met het wel of niet moralistisch zijn van z'n films te maken hebben ontgaat mij 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hij zal ons toch een moraal opdringen om moralistisch te zijn..... Aangezien Kubrick's visie er eentje is die aangeeft dat de menselijke natuur in grondslag a moraal is,vroeg ik me af hoe jij 'm als moralistisch kan bestempelen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Kitsch.. moralistisch... pfff de loze discussie is weer eens begonnen.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Nu, als je een film maakt om te tonen dat de mens amoraal is, dan is dat toch best moralistisch lijkt me? Vind ik trouwens prima, t moet niet allemaal popcorn zijn, mag ook wel iets te vertellen hebben 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Een fijne winnaar, alhoewel ik liever Lynch, Boyle, Godard of Kitano had zien winnen. Coppola in de halve finales is natuurlijk een aanfluiting.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Niet de winnaar waar ik op gehoopt heb, ook niet al te originele maar soit. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Vind ik trouwens prima, t moet niet allemaal popcorn zijn, mag ook wel iets te vertellen hebben
Heb meer een probleem met wat hij te vertellen heeft. In het mooi Vlaams heet dat zever in pakskes.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb niet officieel een favoriete regisseur, maar als ik er een zou kiezen zou Kubrick zeker een stevige kanshebber op de titel zijn. In ieder geval een fijne winnaar. Het enige wat er voor mij tegen in te brengen valt is dat het wel heel erg voorspelbaar is, maar ach...
Hier een mooi eerbetoon aan de winnaar:
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Heb gisteravond direct 'The Shining' weer eens uit de kast gehaald.
Mooie winnaar inderdaad.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Pas maar op, anders verander ik mijn stem bij Avatar. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
2-4
2-2 (ik heb nog niet op deze gebruiker gestemd en kan daarom niet goed oordelen; de trailer was echter niet al te best)