- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Filmquizen
Filmquizen
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Leuk ook, dat Pulp Fiction een keertje niet op nr. 1 stond!
Waar staat die dan wel op1?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En dan gaan ze nu hopelijk toch eens serieus nadenken om ''Voor een briefkaart op de eerste rang'' weer terug te halen keren.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hoe kan je Delicatessen nou in en in slecht vinden?
Is ook een vervelende en vooral lelijke film 
[ Anders had ik eventjes zijn films bekeken en gewaardeerd. 
Ach als jij jezelf zijn leuke ouvre wilt onthouden moet je dat zeker doen.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Waar staat die dan wel op1?
Een jaar geleden stond hij in dezelfde lijst nog op nr. 1.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Ik vind dit zeker een leuk initiatief.
Wat me alleen stoorde dat dit gemaakt leek te zijn voor de mainstream filmkijker. De vragen waren over het algemeen wel erg basale filmkennis.
Als je mensen in de studio hebt die op een of andere manier veel tot heel veel met film te maken hebben had ik de vragen toch wat moeilijker verwacht.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Als Amelie- fan vond ik het natuurlijk minder leuk. Maar wel grappig dat ze ook eens lekker op sommige films mochten afgeven. Jeunet kreeg het bij hem zwaar te verduren. Hoe kan je Delicatessen nou in en in slecht vinden? Gelukkig maakte Van Warmerdam zijn fout goed door Fargo tot zijn favorieten te rekenen
Anders had ik eventjes zijn films bekeken en gewaardeerd. 
Wat mij betreft net het tegenover gestelde. Een verademing dat juist Alex van Warmerdam even flink afgaf op Amelie en op Tautou, het waren mijn woorden.
Zat juist te overwegen zijn films wat op te waarderen. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Om van Warmerdam kun je in ieder geval lachen!
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Was wel weer leuk. Wat dingen die mij opvielen;
-Bij de vraag over Amelie werds gesproken over ''Amelie die succes had in Amerika''. Waar slaat dat in hemelsnaam op? Als ik het goed heb gehoord tenminste.
-De Bruce Willis vraag. Ze moesten titels noemen met een cijfer erin, maar vervolgen tellen niet mee. Vervolgens noemt de presentator enkele mogelijkheden waaronder ook The Whole Ten Yards....
Inderdaad, maar dat komt omdat mr Koolhoven die ene film had genoemd die in zijn top 3 staat. Dus die titel komt als eerste boven. 
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
-De filmmuziek vraag. Hoe is het mogelijk dat niemand wist dat het The Good, The Bad and The Ugly was?
ik maakte exact dezelfde fout... *voer schaam smiley in die er nogsteeds niet is*
Denk dat het idd komt omdat de naam nog erg vers in het geheugen zat...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zou hetzelfde zijn dat iemand Jurassic Park eerder noemt, en het Star Wars thema wordt gespeeld en iedereen Jurassic Park zegt. Ik kan er gewoon niet bij; befaamde, wereldberoemde thema's niet kunnen onderscheiden. Zelfs Lammers had em niet goed 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
http://www.moviemeter.nl/forum/12/2440/60
Kan dat gedeelte niet beter naar dit topic?
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Zou hetzelfde zijn dat iemand Jurassic Park eerder noemt, en het Star Wars thema wordt gespeeld en iedereen Jurassic Park zegt. Ik kan er gewoon niet bij; befaamde, wereldberoemde thema's niet kunnen onderscheiden. Zelfs Lammers had em niet goed 
Mja zit wel wat in, ware het niet dat alle western muziek soms een beetje op elkaar kan lijken en de films ook...
Het verbaasde me dat ze John Barry er uit wisten te plukken, ook al was het zeeeeer voorspelbaar dat ze de exacte film niet konden raden. Het type muziek is misschien wel kermerkend maar als je geen kenner van de bond soundtracks bent lijkt het toch echt allemaal op elkaar...
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
René van het Hof reageerde geweldig met de opmerking 'goed dat we geoefend hebben'. Genante quiz, gemiste kans.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Leuk om te kijken en beter gemaakt dan de vorige keer, maar de vragen blijven veel te makkelijk (zelfs de soundtrackfragementen). Vond de twee vrouwelijke juryleden (vooral Roodnat) overigens vrij vervelend en natuurlijk was het een top 10 die niets voorstelde. Gelukkig genoeg humor van de teams en het mannelijke jurylid.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Vond de twee vrouwelijke juryleden (vooral Roodnat) overigens vrij vervelend en natuurlijk was het een top 10 die niets voorstelde. Gelukkig genoeg humor van de teams, presentator en het mannelijke jurylid.
Idd. De dames hadden naar mijn idee iets teveel media training gehad en waren dus gewoon te correct (lees: saai). Telkens als de kandidaten er wat leuks van maakten kapte de regie of de presentator het af. Normaal geen slechte presentator maar had wel het idee dat hij niet echt veel van films af wist, toen iemand hem naar zn fav film vroeg gaf hij dan ook snel een flauw antwoord om er van af te komen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Mja zit wel wat in, ware het niet dat alle western muziek soms een beetje op elkaar kan lijken en de films ook...
Het verbaasde me dat ze John Barry er uit wisten te plukken, ook al was het zeeeeer voorspelbaar dat ze de exacte film niet konden raden. Het type muziek is misschien wel kermerkend maar als je geen kenner van de bond soundtracks bent lijkt het toch echt allemaal op elkaar...
Maar als het op melodie van een thema aankomt, en dan zo'n thema! En het was overigens niet, zoals weleens voorkomt, vrij verborgen, moeilijk herkenbaar gespeeld.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Maar als het op melodie van een thema aankomt, en dan zo'n thema! En het was overigens niet, zoals weleens voorkomt, vrij verborgen, moeilijk herkenbaar gespeeld.
Nee ok, misschien is dit een uitzondering en een ietswat vaker gemaakte vergissing...dat stiekem best wel wat mensen denken dat het uit once upon komt...
Maareh die van YOLT was niet te doen vond ik...
De rest wel...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En laten we hopen mensen die die vergissing maken dan niet The Good, The Bad onder een van hun favoriete scharen 
Vorig jaar was er iemand die ik dacht Amarcord als zijn favoriete film beschouwde, en toen de muziek werd gespeeld het geen eens herkende.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
-Bij de vraag over Amelie werds gesproken over ''Amelie die succes had in Amerika''. Waar slaat dat in hemelsnaam op? Als ik het goed heb gehoord tenminste.
-De Bruce Willis vraag. Ze moesten titels noemen met een cijfer erin, maar vervolgen tellen niet mee. Vervolgens noemt de presentator enkele mogelijkheden waaronder ook The Whole Ten Yards....
Een bepaald jurylid heeft dat ter plekke rechtgezet, maar dat werd er vakkundig uitgeknipt....
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Beschamende vertoning. Zeker wat betreft de top 10. De hele uitzending probeert hij een zekere spanning op te bouwen, dan ga je uiteindelijk naar de top10 en dan laat je de juryleden één voor één een titel (of twee) noemen zonder dat daar iets over werd gezegd en dan als ultieme anticlimax ook nog LOTR tot beste film ooit uitroepen 
Gelukkig mochten de aanwezigen nog wel hun mening verkondigen over LOTR. Waarbij dat jurylid ook nog presteerde het op te nemen voor die keuze
Ik had het wat leuker gevonden als ze Van Warmerdam nou ook nog iets over de rest van de top 10 hadden laten zeggen. Ik bedoel The Matrix en Seven .... hallo ?
De quiz ging eigenlijk helemaal nergens over. Veel te makkelijk en vooral veel te kinderachtig. Gelukkig was er nog wat humor bij Lammers, Koolhoven en Van Warmerdam want anders was het echt een fiasco geworden.
Het beste idee van de hele show was nog het idee van Koolhoven. Toen hij zei dat hij volgend jaar maar presentator moest worden. Dat lijkt me een stap in de goede richting. Een quizmaster die ook daadwerkelijk iets weet over films
.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Volgend jaar ook maar een moviemeter team, en dan strijden tegen teams onder leiding van Hans Beerekamp, Rene Mioch en het Johan Nijenhuis... Wat een strijd! Inclusief een fikse ruzie, omdat Mioch verhaal komt halen over zijn vroegere meter 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Beetje laf dat Martin bij Schindlers List niets te zeggen had, in plaats van uitgebreid over de schaamteloze douchescenes te mekkeren
.
En waar moet ik die Doeshka van kennen
.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Is de uitzending nog ergens te bekijken? (Ik had examens op zondag.) Op uitzendinggemist.nl kon ik hem niet vinden.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
En waar moet ik die Doeshka van kennen
.
Zat eigenlijk ook op wat meer kritiek van Koolhoven te wachten.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Thuis op de bank wist kos ineens geen enkele vraag meer te kunnen beantwoorden...
Er is sowieso korte tijd om echt wat te praten, en iedere keer probeerde presentator dan weer snel verder te gaan.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Wat een vervelende quiz, zeg. Flauwe vragen. Irritante juryleden, met uitzondering van Koolhoven. Die dames weten volgens mij nog niet de helft van een doorsnee MM-er. Een presentator die al helemaal de ballen verstand heeft van films. Wat een ellende.
Werd gered door een paar leuke fragmenten uit de oude doos en humor bij een paar kandidaten en één jurylid, maar die laatste zat er dan weer een beetje verloren bij.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Linssen heeft veel kennis van films hoor. Ze is enkel niet een heel boeiend jurylid bij deze quiz.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Wat een voorspelbare flauwe top10 lijst zeg
.
robin00787
-
- 322 messages
- 750 votes
Vond het op zich wel een leuke quiz en leuk gepresenteerd door Mathijs van Nieuwkerk. Moest ook wel vaak lachen om Frank Lammers, met zn: (over beste film ooit) '' eerst nachtrit dan een hele tijd niks en dan.... Ik had wel gehoopt dat er meer over hollywood ging en minder over de Nederlandse film, die ik veel minder interresant vind.
Maar dan die top 10, JEZUSSSS. Echt hoor, Amelie in de top 10 ja hoor, The Matrix op 6 (leuke film hoor maar nr 6 nee) en dan de grootste grap van de avond: Peter Jackson o zo overschatte, met veelste veel CGI gevulde fantasy filmpje Lord of the Rings. Iedereen die op die lijst heeft gestemd met deze nummer 1 moest zijn vinger even in het stopcontact doen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
k had wel gehoopt dat er meer over hollywood ging en minder over de Nederlandse film, die ik veel minder interresant vind.
Omdat het bij het Nederlands filmfestivcal aansluit, zie ook de titel. En daarnaast waren er ook nog ander soort vragen dan enkel van deze twee kampen.