- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Zonder de scène in de film betekent de quote niets. Anders had het een soort 'favoriete scene' of 'coole zinnetjes' knock-out moeten zijn.
Ik vind het erg jammer dat je een soort veto-recht gebruikt hebt om korte conversaties eruit te halen. Erg leuke quotes zijn zo afgevallen, zelfs zonder dat de inzenders het wisten. Een quote binnen een kort gesprek kan de betekenis veel duidelijker maken. En, zoals ik meen Art in het discussietopic zei, er is geen reden om te beslissen dat een quote maar door één persoon gezegd mag worden. Een gemiste kans mijns inziens.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zonder de scène in de film betekent de quote niets. Anders had het een soort 'favoriete scene' of 'coole zinnetjes' knock-out moeten zijn.
Die quote betekend hetzelfde als: als je niet meewerkt vermoord ik je. De quote is zo bekend dat iedereen dit wel weet. Overigens vind ik deze knock-out totaal niet boeiend als er geen rekening wordt gehouden met de context. Als zelfs die Godfather-quote niet goed genoeg is wint er gewoon zo'n 'beschuitlul'-quote. Niet erg leuk.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
56. Raging Bull: “"They call me an animal. I'm not an animal.” - Closer: “Yes, I've seen her naked. No, I did not fuck her.”
1-0
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
3-2 : The call me an animal. I'm not an animal!!"
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
57. A Streetcar Named Desire: “Stella! Hey, Stella!” - Once Upon a Time in the West: “How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants.”
0-1
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
58. Chopper: “Why would I shoot a bloke BANG, then drive him to the bloody car and wizz him off to the hospital at a hundred miles an hour? It defeats the purpose of having shot him in the first place.” - Life of Brian: "What have the Romans ever done for us?"
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
0-1 Dit is dus die enige quote die ik in het dagelijks leven gebruik, waar ik het straks over had.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
0-1 Dit is dus die enige quote die ik in het dagelijks leven gebruik, waar ik het straks over had.
Ik die van taxi Driver
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Onzin, de quote op zich betekent niets.
Die quote is in meerdere situaties toepasbaar...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik die van taxi Driver
.
Even voor toelichting: ik gebruik de uitspraak 'Wat hebben de Romeinen voor ons gedaan?' als iemand een hele domme vraag stelt.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Komt ongeveer op hetzelfde neer als wat ik zei. Of vind je'm even grappig als iemand veel geld wil bieden voor een tweedehands wagen ? Mijn punt is dat je de film/scene moet gezien hebben om de quote naar waarde te schatten, en dat ik liever stem op quotes die op zichzelf grappig zijn. Anders is het gewoon een favoriete scene knock out.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Komt ongeveer op hetzelfde neer als wat ik zei. Of vind je'm even grappig als iemand veel geld wil bieden voor een tweedehands wagen ? Mijn punt is dat je de film/scene moet gezien hebben om de quote naar waarde te schatten, en dat ik liever stem op quotes die op zichzelf grappig zijn. Anders is het gewoon een favoriete scene knock out.
Nogmaals: wat maakt het uit! Ik wou dat ik de knock-out de naam knock-out: uitspraken had genoemd. Dit is een beetje hetzelfde gedoe als mensen die bij de script knock-out klaagden over dat de sfeer en camerastandpunten meegeteld moesten worden.