- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
5-1 bijna alle leuke zijn er al weer uit 
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
48. Knute Rockne All American: “Tell 'em to go out there with all they got and win just one for the Gipper.” - On the Waterfront: “You don't understand! I coulda had class. I coulda been a contender. I could've been somebody, instead of a bum, which is what I am.”
0-1
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
49. Network: “I'm as mad as hell, and I'm not going to take this anymore!” - The Naughtie Nineties: “Who's on first.”
1-0
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
2 quotes waar niets bijzonders aan is als je de film niet gezien hebt
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
50. Loenatik de Movie: “Zuster zuster, niet huilen dit is een plezierjacht!” - To Have and Have Not: “You know how to whistle, don't you, Steve? You just put your lips together and blow.”
0-1
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vind het ook een beetje flauw, mensen stemmen op stukjes tekst die in de film misschien leuk op hun plek vallen, maar in geen enkele situatie daarbuiten ooit gequote worden. Het is beste quote, niet favorite uitspraak o.i.d.
Ik snap deze redenatie echt niet. En bijna iedereen lijkt zo te redeneren hier. Persoonlijk zit er maar 1 quote in deze hele knock-out die ik wel eens in het dagelijks leven gebruik. Dan zouden de andere 255 quotes dus automatisch af vallen. In mijn ogen gaat het toch meer om favoriete uitspraak als om favoriete quote. De uitspraak uit Network is binnen de film gewoonweg geniaal. Hoort zeker bij de beste 16. Knock-outs draaien nog altijd om films hier en ik vind dan ook dat de rol van de uitspraak binnen de film ook echt belangrijk is.
Geen wonder dat uitspraken als "Ik heb niet heel de dag de tijd, beschuitlul!" hier populair zijn. Verschrikkelijk slappe tekst, maar inderdaad in het dagelijks leven gemakkelijker te gebruiken dan de gemiddelde filmquote.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
1-2 Zuster zuster, niet huilen dit is een plezierjacht
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
2-2
“Zuster zuster, niet huilen dit is een plezierjacht!”
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
51. Mommie Dearest: “No wire hangers, ever!” - Fight Club: “My God. I haven't been fucked like that since grade school.”
1-0
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vind ze beide niet bijzonder. Die eerste zegt me gewoon niks en die andere is gewoon een gemiddelde uitspraak.
1-2 Dan maar.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
52. Simon: “Verander jij eens even heel snel in een naakt wijf.” - Citizen Kane: “Rosebud.”