- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
3-4 beiden niks waard.
We hebben het wel over de cinematografie...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
2-5
Jaws staat in mijn top 10, maar dat is niet voor de cinematografie...
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Inderdaad. Beiden niks waard.
Titanic won een oscar voor de cinematografie. In onderhondogen wil dat vast niet veel zeggen, maar kijk die film toch nog maar eens - en val niet in slaap - en je zult wel zien. Donnie darko mag er zeker ook zijn!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
75 Nosferatu, eine Symphonie des Grauens - March of the Penguins
0-1
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
0-2
Sorry, maar alles bij elkaar heb ik Titanic al twee keer gezien. Zoals gezegd, Oscars zeggen weinig in onderhondogen, behalve dan dat het waarschijnlijk niet al te boeiend zal zijn.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
1-2 gemakkelijk om in een mooie omgeving te gaan film en dan zeggen dat je een briljante cinematografie hebt...
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
1-2 gemakkelijk om in een mooie omgeving te gaan film en dan zeggen dat je een briljante cinematografie hebt...
-
- 31148 messages
- 5448 votes
een combinatie van een mooie locatie en mooie cinematografie geeft prachtige beelden, maar het is niet perse de kunst van de cinematografie als je op een mooie locatie zit. In dit geval heeft het bij de pinguins wel z'n verdienste natuurlijk, maar het kan niet tippen aan Nosferatu (zeker niet voor z'n tijd!)
maar dat blijft de eeuwige en moeilijke discussie over wat men wel en niet verstaat onder cinematografie (manier van filmen, montage, cameratechnieken, decor, lichtinval, kleuren, ...)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Onzin, ik denk dat een paar maanden op Antarctica tussen de keizerpinguins bivakeren en toch iedere keer je camera weer werkende en in positie te krijgen een veel grotere verdienste is dan een paar contrastrijke shotjes te draaien, ook al is het 1920!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
je kan dit moeilijk vergelijken omdat er andere technieken gebruikt worden. Wat in 1920 moeilijk was, is nu misschien vanzelfsprekend. Beetje appelen met citroenen vergelijken. Ik vind de puinguins en hun mars wel heel mooi, maar heb veel meer bewondering voor Nosferatus die bij mij meer inpact had.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
77 The Untouchables - 2001: A Space Odyssey
0-1 2001: A Space Odyssey