- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
19 Natural Born Killers - Blade Runner
0-1
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
2-2! 't gaat hier niet om Art Direction
Voor mij maakt dat deel uit van de cinematografie. Het bepaalt mede de 'look' van een film.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Voor mij maakt dat deel uit van de cinematografie. Het bepaalt mede de 'look' van een film.
Ja, de acteurs bepalen ook mede de 'look' van een film. We stemmen echter niet op de 'look' maar op de cinematografie.
Ach, sinds Gerry er in de eerste ronde werd uitgestemd was deze knock-out eigenlijk al niet meer serieus te nemen. 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Nee, art direction bepaalt veel meer de look van een film dan acteurs. Acteurs kunnen mooi in een plaatje passen maar daar blijft het dan ook bij. En Gerry is weinig bijzonders. Maar dat is dan ook maar mijn mening.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De Art Direction bepaald wel mede de look van de film, maar dat dien je in deze KO buiten de overweging te laten. Als we het over de 'cinematografiesche look' van de film hebben dan wordt die bepaald door de belichting, kleurfbewerking en gebruik van film/video, kadrering en compositie etc. Dus wel hoe de Art direction in beeld wordt gebracht. (Al is het hier wel een beetje lastig om dat het licht in BR vaak onderdeel is van het decor.)
Dus ook als wil jij het laten meewegen, verzoek ik ja dan niet te doen. een volgende stap zou zijn dat een lekker wijf mede de look van de film bepaald en onderdeel is van de cinematografie.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach, sinds Gerry er in de eerste ronde werd uitgestemd was deze knock-out eigenlijk al niet meer serieus te nemen. 
Tja, maar die moest tegen het brilliant gefotografeerde Taxi Driver, geen schande dat je er dan uitvliegd.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
2-2! 't gaat hier niet om Art Direction
Maar Natural Born Killers is de lelijkste en irritantst gefilmde film in tijden... 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Nee, ik vond m juist wel apart!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar Natural Born Killers is de lelijkste en irritantst gefilmde film in tijden... 
Da's een kwestie van smaak, apart is het zeker. Mooi en effectief ook IMO. 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Dus ook als wil jij het laten meewegen, verzoek ik ja dan niet te doen. een volgende stap zou zijn dat een lekker wijf mede de look van de film bepaald en onderdeel is van de cinematografie.
Dat laatste gaat natuurlijk een beetje ver. Zou ook nooit in me opkomen. En wat dat eerste betreft; Mijn stem is toch een persoonlijke stem? IK vind art direction een belangrijk deel van de cinematografie. Je kan wel met allemaal geschreven feiten komen maar dat is niet de manier waarop ik een film beoordeel.
Om nog even terug te komen op de horror scene KO om een voorbeeld te noemen: Jij (volgens mij was jij dat) vind bv dat zo'n scene veel gore moet bevatten. Jouw recht natuurlijk. Ik ervaar dat anders en stem er ook naar. Mag zo'n KO aub ook een beetje persoonlijk blijven?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Mag zo'n KO aub ook een beetje persoonlijk blijven?
Maar cinematografie is een begrip, geen mening. Je kunt niet zomaar gaan bepalen wat voor jouw cinematografie is (stel ik vind het verhaal onderdeel van de cinematografie), wel wat jij goede cinematografie vindt.