- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1-1 tegenstem
Simon door
't zit heel soms wel mee....
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Simon vond ik maar platvloerse humor. Mag gewoon naast Flodder gaan staan, qua comedy.
2-3
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 messages
- 5313 votes
Simon vond ik maar platvloerse humor. Mag gewoon naast Flodder gaan staan, qua comedy.
Ik denk dat je de film dan vekeerd begrepen hebt.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De enige humor in Simon zit hem toch gewoon in het punt dat die Simon regelmatig een grappige opmerking maakt. Maar doet Bruce Willis in Die Hard op een vergelijkbare manier, en zo nog wel veel andere filmfiguren. Niet de noemer komedie waardig.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Dan vraag ik mij toch enorm af wat een komedie is. Simon bevat regelmatig geweldige dialogen. Wanneer je in de deuk ligt bij zo'n heerlijk droog dialoog, waar Simon overigens van stikt, waarom is het dan geen komedie waardig?
Wanneer ik geregeld moet lachen bij een film, dan zie ik het als een komedie. Simon is een komedie dus.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit – Chasing Amy
1-0 Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Wanneer ik geregeld moet lachen bij een film, dan zie ik het als een komedie.
Als ik zie dat het grappig 'bedoeld is' zie ik het als een komedie.
Een onderscheid wat schijnbaar niemand maakt vreemd genoeg. Wel tamelijk essentieel.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dan vraag ik mij toch enorm af wat een komedie is. Simon bevat regelmatig geweldige dialogen. Wanneer je in de deuk ligt bij zo'n heerlijk droog dialoog, waar Simon overigens van stikt, waarom is het dan geen komedie waardig?
Wanneer ik geregeld moet lachen bij een film, dan zie ik het als een komedie. Simon is een komedie dus.
Ik zeg niet zozeer dat de opmerkingen van Simon niet grappig zijn, maar meer dat het verder geen onderdeel van een komedie is. In de meeste films zit wel een figuur die zo nu en dan een grappige opmerking plaatst, maar die worden allemaal geen komedies genoemd. Daarbij zit alle humor in het figuur Simon en lijkt de rest van de film totaal niet komisch bedoelt, op een klein grapje hier en daar na. Maar misschien heb ik iets gemist.