• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Knock-Out: Slechtste Topfilm

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

2-5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vreemd dat Bobbytrap, the Movie niet door gaat....

Giornata Particolare, Una - Paths of Glory

1-0

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7939 votes

2-0

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Pure onzin.

Ik vind Vita e Bela de slechste en meest over gewaardeerde film uit de top 250, dus niet de nr 1. (die vind ik ook overgewaardeerd, maar veel minder). Ik vind The Pianist overgewaardeerd maar niet slecht. Dus er is weldegelijk een verschil. Ik hou dus wel rekening met de rangschikking, al maakt dat voor mijn favoriet geen verschil.

Tja, je moet natuurlijk lezen wat er staat, anders kan je alles onzin vinden. Ik zei toch wel dat iedereen die de nummer één van de top 250 zelf niet als zijn persoonlijke één staan heeft, hem logischerwijze overgewaardeerd moet vinden. Ik heb niet gezegd : de meest overgewaardeerde. Pure logica, geen onzin. En aangezien er meer stemmers hem niet op één staan hebben dan wel, heeft hij, gewoon omdat hij op één staat, een grote kans om te winnen.

Daarnaast is het zo dat het topic in de titel en in de inleiding wordt uitgelegd. Je persoonlijke interpretatie mag je eraan geven, maar die komt niet overeen met wat er staat. Over de plaats in de top 250 wordt nog in de titel, nog in de uitleg gerept.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

2-1

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

3-1

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

4-1

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

5-1

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Gladiator - Paris, Texas

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Met pijn in het hart, maar goed :

1-0

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

KrisV wrote:

Tja, je moet natuurlijk lezen wat er staat, anders kan je alles onzin vinden. Ik zei toch wel dat iedereen die de nummer één van de top 250 zelf niet als zijn persoonlijke één staan heeft, hem logischerwijze overgewaardeerd moet vinden. Ik heb niet gezegd : de meest overgewaardeerde. Pure logica, geen onzin. En aangezien er meer stemmers hem niet op één staan hebben dan wel, heeft hij, gewoon omdat hij op één staat, een grote kans om te winnen.

Volgens mij schreef je eerst dit:

KrisV wrote:

Anders wint automatisch de nummer één van de rangschikking, want iedereen die hem niet op één heeft staan in zijn top-10, moet hem logischerwijze overgewaardeerd vinden.

Je brengt dus een koppeling aan dat de nr 1' automatisch' zou winnen, wat impliceerd dat men hem de 'meest overgewaardeerde' film vind. Die beredenatie vind ik onzin, en zo te lezen krabbel je ook eenbeetje terug en maak je er 'een grote kans van',

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1-1

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

De nummer één zal volgens mij, logisch gezien, door de meeste MMers als overgewaardeerd beschouwd worden, omdat hij gewoon door iedereen die hem niet op één zet, als overgewaardeerd gezien kan worden. De nummer 10 wordt enkel door zij die de film niet in hun top-10 staan hebben als overgewaardeerd beschouwd, wat er hoogstwaarschijnlijk veel minder gaan zijn.

Het voorbeeld met de nummer één was slechts een voorbeeld, en gaat ervan uit dat iedereen die gestemd heeft, ook aan het spelletje meedoet, wat niet het geval is, eerder theoretisch dus.

Maar ja, de kans dat de nummer één een "knock out van meest overgewaardeerde film" zou winnen (wat deze knock-out niet is) is groter dan dat "la vita ..." zou winnen, simpelweg omdat het makkelijker is de nummer één overgewaardeerd te vinden dan de nummer 60.

Maar eigenlijk vind ik dit aspect van de discussie gewoon naast de kwestie. De essentie is dat Freud duidelijk uitlegt waar deze knock-out om gaat : de slechtste film kiezen. Dat jij daar een eigen interpretatie aan geeft voor jouw stem mag je doen, maar bij een vraag om uitleg deze interpretatie als regel geven, klopt niet.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Stand van zaken :

Gladiator - Paris, Texas

1-1

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

1-2

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

2-2

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

3 | 2

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

4-2

De essentie was dat je zelf maar moet zien welke film je als 'slechtst' wilt bestempelen, als je een film fel overgewaardeerd vindt maar eigenlijk wel goed kan het soms wel een eens deugd doen om hem toch eens slechte punten te geven. Als je dat niet wilt, dan zal ie wel niet zo overgewaardeerd zijn .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

4-3

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

4-4

xplorer

• 19 messages
  • 153 votes

4-5

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

Godfather, The - Papillon

0-1

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

0-2

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

0-3

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

0-4

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

0-5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Godfather: Part II, The - One Flew over the Cuckoo's Nest

0-1

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

0-2

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

0-3

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

1-3

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.