• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

De Gouden dinges (algemeen discussietopic)

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

HAha dit kan toch ook niet serieus zijn?!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dustyfan wrote:

Ik heb tot nu toe steeds gedacht dat die MM Filmprijs een geintje was. (Zoals ik geen enkele filmprijs echt serieus neem ) Maar jullie menen het dus serieus? Ik kan het bijna niet geloven

In dat geval heb ik nogal mijn bedenkingen:

Is het dan inderdaad niet zinniger om dit eerst met Jordy te overleggen? Om daarna, indien je het fiat krijgt, eerst te onderzoeken wat die prijs dan moet inhouden? Vorm e.d.? Wat dat moet gaan kosten? Of en hoe je daar de financiën voor bijelkaar kunt krijgen? Etc...

Pas daarna kun je je volgens mij gaan bezig houden met het aantal categoriën, nominaties en de uiteindelijke verkiezing van de winnaar.

Toen ik dit dicussietopic opende was mijn gedachte eigenlijk ook gewoon een nieuw soort spelletje. Een alternatief voor de knock-out, maar blijkbaar wordt het allemaal serieuzer genomen dan bedoelt was. Als dit spel kosten krijgt sta ik er niet meer achter.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Tenzij iemand anders die dat wel doet ze betaald natuurlijk

Het oorspronkelijke idee was toch gewoon dat we een aantal categorieën gingen bedenken en daar dan op gingen stemmen met de MM-leden die willen, laten we dat eerst gewoon dan doen kan daarna altijd nog worden nagedacht over een serieuze MM-prijs.(Als Jordy daar al iets voor zou voelen)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Oftewel gewoon terugkeren naar het oude plan en geen officiele prijs. Dat lijkt mij wel goed.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja sorry, met een "officiele prijs" zou de site zich een beetje voor schut zetten, ben ik bang

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Inderdaad.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik dacht ook dat dit gewoon een spelletje zou zijn. Iets in de stijl van een Knock-Out, maar dan meer een anonieme stemming op je favorieten per jaar. 't Zou zeker wel leuker zijn als het anoniem was, omdat er anders leden zouden zijn die beïnvloed worden of antistemmen uitdelen. Net als de Oscaruitreikingen maar die prijs hoeft er niet perse te zijn. De uitslag is meer dan genoeg.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Zullen we dan nu maar gewoon gaan beginnen? Ik stel dan wel voor om misschien met een nog wat vroeger jaar te beginnen, omdat over het algemeen mensen van toen al wat meer films hebben gezien. Anders krijg je alsnog geen reeel beeld, omdat iemand maar een paar films van dat jaar heeft gezien.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

In mijn opinie was het gewoon een spelletje, maar de film die het wint mag er wel blij over zijn, zoiets. Ik kan me voorstellen dat een Nederlandse regisseur het leuk vindt om hier te winnen, meer zou ik er niet van maken.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Ik had hoogstens gehoopt op bijvoorbeeld een icoontje bij de winnende films. Waardoor users kunnen zien dat deze film zich heeft onderscheden van de rest in dat betreffende jaar. En dus erg is aanbevolen. Een prijs uitreiken zou pas reël zijn als MM net zoveel bezoekers zou hebben als IMDB.

Maar laten we maar beginnen na 7 paginas nutteloos gekwebbel. Dit zijn de categorien:

We beginnen met 2004, iedereen die dit leest kan zijn lijst insturen.

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Hoofdrol

Beste Vrouwelijke hoofdrol

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Score

Beste Animatiefilm

Beste Nederlandstalige film

Beste Niet-Engelstalige film

Enige wat beslist moet worden is naar wie het ge IM'd gaat worden, en wie ze dus de nominaties maakt.

Ik wil het best doen, maar als iemand anders er zin in heeft mag die het van mij doen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

SuperSideSwipe wrote:

Een prijs uitreiken zou pas reël zijn als MM net zoveel bezoekers zou hebben als IMDB.

Nu ga je echt rare dingen zeggen...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

SuperSideSwipe wrote:

Ik had hoogstens gehoopt op bijvoorbeeld een icoontje bij de winnende films. Waardoor users kunnen zien dat deze film zich heeft onderscheden van de rest in dat betreffende jaar. En dus erg is aanbevolen. Een prijs uitreiken zou pas reël zijn als MM net zoveel bezoekers zou hebben als IMDB.

Maar laten we maar beginnen na 7 paginas nutteloos gekwebbel. Dit zijn de categorien:

We beginnen met 2004, iedereen die dit leest kan zijn lijst insturen.

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Score

Beste Animatiefilm

Enige wat beslist moet worden is naar wie het ge IM'd gaat worden, en wie ze dus de nominaties maakt.

Ik wil het best doen, maar als iemand anders er zin in heeft mag die het van mij doen.

Ik wil dat best doen

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Ik vind het goed, als niemand anders bezwaren heeft kunnen we binnenkort beginnen.

Laten we zeggen dat indien niemand moeite heeft met Moviefreak we Woensdag de 23e kunnen beginnen met lijstjes naar hem te IM'en.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik heb problemen met hem Nee grapje, leuk. Als er teveel PM's komen(kan het me niet voorstellen) kan ik hem wel ondersteunen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Dus de categorieën enkele posten hierboven voor het jaar 2004?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Nee voor elke categorie jou keuze naar Moviefreak sturen via prive bericht. Maar dat doen we dan wel vanaf 00:00 om tijd te geven aan iedereen om hier allemaal op te reageren.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Een paar vragen:

Is Zhang Ziyi in House of the Flying Daggers een hoofd of bijrol?

Is The Village afgeleid van een boek of niet?

En, is Bill in Kill Bill een hoofd of bijrol?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

lijkt me dat bill een bijrol is.

andere vragen weet ik geen antwoord op

• 31144 messages
  • 5447 votes

SuperSideSwipe wrote:

Nee voor elke categorie jou keuze naar Moviefreak sturen via prive bericht. Maar dat doen we dan wel vanaf 00:00 om tijd te geven aan iedereen om hier allemaal op te reageren.

Wat ik bedoel is welke categorieën we nu concreet mogen gebruiken. En voor welk jaar juist. Nemen we 2004 zoals gezegd?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Score

Beste Visuele Effecten

Beste Animatiefilm

Dit zijn ze voor de proef. En inderdaad we doen het voor het jaar 2004 als eerste.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Dan heb ik de beste mannelijke bijrol ook nog, voor hoofdrol twijfel ik tussen Bruno Ganz en Cees Geel...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Even een huishoudelijke mededeling.

Stuur het wel naar moviefreak#1 en niet naar moviefreak1 want dat is weer iemand anders.

Ik hoop echt dat er veel inzendingen komen want ik vind het een leuk iniatief

• 31144 messages
  • 5447 votes

Hoeveel tijd krijgen we om het lijstje op te sturen?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Is het eigenlijk de bedoeling 1 stem per categorie uit te brengen, of een top 3-5 ?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Laten we nu gewoon 1 per categorie doen, dan kunnen we zien of dat genoeg is om een mooie lijst genomineerden te maken. Mocht er te wijnig interesse zijn kan er voor 2003 wel een top 3 komen.

Wat de tijd betreft, doen we minstens een week, wellicht langer. Het woord moet natuurlijk rond om zoveel mogelijk stemmers te krijgen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Nederlands-talig vind ik maar een rare categorie. Wel Vlaamse films maar geen Waalse films ?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Onderhond wrote:

Nederlands-talig vind ik maar een rare categorie. Wel Vlaamse films maar geen Waalse films ?

Meer iets in de trent dan van Benelux-films...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Onderhond wrote:

Voor de Frans gesproken films heb je dan altijd de categorie 'Beste niet-Egensltalige film'.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ja, maar daar passen ook al de Spaans / Portugees / Japans/ Chinees/ Thais / Duits/ Deens / Zweeds etc etc gesproken films in. Zie niet in waarom er een categorie Nederlandstalig is. Volgens mij is de categorie Nederlandstalig daar om "films van bij ons" te nomineren, en daar horen ook gewoon Waalse films bij.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

dat vind ik eigenlijk ook. Maak er anders een categorie "beste uit Nederland en België" van!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.