- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
wendyvortex
-
- 5309 messages
- 7320 votes
10. Gamera Vs. Zigra (Gamera tai Shinkai Kaijû Jigura) (1971)
Speelduur: 87 minuten = 2 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten: Turkey (IMDB: 3,7) = 1 punt
Totaal aantal punten film: 4 punten
Totaal aantal challenge: 37 punten
Persoonlijke waardering: 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11829.jpg?cb=1522264094
Kleine waarschuwing vooraf. De echte helden van de film zijn de twee kleine Japanse kinderen die de hele film voornamelijk heel hard hun complete longinhoud je oren inblazen. Houd de oordoppen in de buurt! Wij beleven de meeste pret aan Gamera, de gigantische schildpad met straalaandrijving. Hier krijgt hij het aan de stok met een buitenaardse diepzeevis. Onze held Gamera ligt ongeveer een uur op zijn kop in het water, maar Gamera's wraak zal vreselijk zijn hij gebruikt zijn tegenstander als xylofoon. Typische Japanse monsteronzin. Stukje nog onder het Godzilla niveau, maar bij vlagen erg grappig. Na deze film zou Gamera 9 jaar niks meer van zich laten horen.
ikkegoemikke
-
- 3508 messages
- 5029 votes
22. Talchul: Project Silence (2023)
FTV - 101 Minuten : 1+2 punten
Bonuspunten Turkeys : 0 Punten
Totaal punten : 89+3 : 92 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
https://blueprintreview.co.uk/wp-content/uploads/2025/02/Project.jpg
Middelmatige Zuid-Koreaanse actie/rampenfilm. Op IMDb krijgt het ook het label horror mee. Maar daarvoor was het allemaal een beetje te braaf. De losgebroken, gekloonde, cyborg-achtige bulldogs (of wat ras het ook is) gingen flink tekeer met de overlevenden op de brug, maar ik had toch liever wat meer losgescheurde ledematen en liters bloed gezien. De beestjes waren zo vriendelijk om de lichtgeraakte kijkers te vrijwaren van zulke scènes. Ze deden proper hun scheurwerk achter een auto of netjes buiten het beeld. Flauw dus. De nadruk lag dus meer op actie en spanning, dan op het horrorgedeelte. Gemiste kans dus.
wendyvortex
-
- 5309 messages
- 7320 votes
Speelduur: 71 minuten = 1 punt
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 2 punten
Totaal aantal challenge: 39 punten
Persoonlijke waardering: 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41341.jpg?cb=1399680797
Goed verzorgde B-film met zwendel die we al wel eens eerder hebben gezien. Noir sfeer is er, maar helaas te weinig thrills. Personages zijn allemaal prima, maar er gebeurt wat te weinig qua plot.
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
38 Kraken (2026)
Speelduur 100 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 111 + 3 = 114 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 30 + 0 = 30 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1172000/1172765.jpg?cb=1777563029 De kraken is een Scandinavisch fabeldier voorgesteld als een octopus met enorme afmetingen, dat volegens de mythe is het waargenomen in Noorwegen en Groenland. Deze film verbindt dit mythisch monster aan de ecologische gevolgen door toedoen van de mens. Een genre dat vaak prima werkt als wegkijker, echter deze film krijgt extra punten omdat ik een aantal subtiele details wel erg goed vond. Tja van de personages moet je niet veel verwachhten die zijn zoals in elke rampefilm, oppervlakkig uitgewerkt. Maar de opbouw van langzaam steeds meer zichtbaar maken van wat erin het water zat, de parasieten, en als het mythische wezen meer zichtbaar werd, waren er scènes met verlichting alsof het opdook als in een visioen, hadden toch een wow...factor. Het is misschien niet veel nieuws wat onder de oppervlakte zat, maar het is wel erg spannend en vermakelijk!
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
De week van dodenherdenking en bevrijdingsdag zijn steevast gereserveerd voor tweede wereldoorlogsfilms
Speelduur 123 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 114 + 4 = 118 punten
bonuspunten; Semi-Nudity (blote borsten) 1 punt
Totaal; bonus 30 + 1 = 31 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10525.jpg?cb=1703784918 Een vrij conventioneel opgezette film, iets wat bij films met een oorlogsthema meestal wel goed uitpakt. Dit is dus een redelijk geslaagde biografische tragedie, die het verhaal vertelt van de Witte Roos, met name Sophie Scholl, en hun tragische einde.De film begint met een intro van ongeveer twintig minuten die zeer effectief is, omdat deze de naïviteit van Duitsers ten aanzien van de nazidreiging benadrukt. Daarna volg je de geweldloze, anti-nazi studentengroep in München, krijg je een impressie van de omvang van het verzet in Duitsland en de onvermijdelijk afloop. Een rustig tempo, maar vaak boeiend qua verhaal.Ondanks de interessante inhoud van nazi-verzetsgroepen, de historisch belangrijk, laat het script af-en-toe wel cruciale momenten iets te onbenut. Maar ach de boodschap die ze met de film wilden overbrengen was doeltreffend. De film kreeg in hetzelfde jaar ook een vervolg waarin je Sophie Scholl laatste dagen door de ogen van Else Gebel ziet Fünf Letzte Tage (1982)
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
Speelduur 112 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 118 + 4 = 122 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 31 + 0 = 31 punten
Persoonlijke waardering; 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1132000/1132837.jpg?cb=1599498563
"Es ist so ein herrlicher sonniger Tag, und ich muss gehen."
Sophia Magdalena Scholl: Leeftijd: 21 jaar.
Vermoord op 22 februari 1943 door de nazi's omdat ze de anders dacht en dit durfde uit te spreken.
De film gaat over de laatste vijf dagen uit het leven van Sophie Scholl en haar gesprekken met medegevangene Else Gebel. Ondanks het belang van dit verhaal was deze twee uur durende productie niet erg aantrekkelijk om naar te kijken. Dat komt vooral door de stijl van een kamerspel tussen Sophie en haar medegevangene Else Gebel. Daardoor is de film wel de moeite waard om te kijken maar moet je er wel echt voor in de mood zijn.
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
41 The Naked and the Dead (1958)
Speelduur 131 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 122 + 4 = 126 punten
bonuspunten; 0 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11995.jpg?cb=1523011014 De titel verwijst naar de manier waarop oorlog alle schijn wegneemt en je bewust maakt van je eigen sterfelijkheid. Wwat blijkbaar in een boek werd behandeld, echter wat in de film maar weinig van is te zien. Het boek heb ik niet gelezen en de film was mij voor wat teleurstellend. Regisseur Raoul Walsh verfilmt gewoon zijn script, met behoorlijk vlakke stereotype en zonder ontwikkeling van de ideeën.Wanneer de film vergeet te moraliseren en zich uitsluitend richt op het oorlogsaspect weet de film soms nog enigszins vermakelijk genoeg te blijven om tot het einde te blijven kijken. Helaas blijft het steken door de morele beperkingen van een Hollywoodproductie van de late jaren 50.
ikkegoemikke
-
- 3508 messages
- 5029 votes
23. Powder (1995)
FTV - 111 Minuten : 1+3 punten
Bonuspunten Turkeys : 0 Punten
Totaal punten : 92+4 : 96 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTQ0Nzg4NzMzN15BMl5BanBnXkFtZTcwODAyNDAxMw@@._V1_.jpg
Zeemzoeterige, feel-good film met veel onlogische feiten waardoor het voor mij niet echt boven het gemiddelde uitsteeg. Het uitgangspunt was echter redelijk origineel te noemen. Alleen hebben ze er te weinig mee gedaan. Qua onlogische zaken stoorde me het volgende. Als ze dan toch weten dat hij speciaal is en miraculeuze dingen kan doen, waarom werd de gemeenschap hierover niet ingelicht zodanig dat Powder zich thuis kon voelen. En dat hij in het opvanghuis het middelpunt van pesterijen zou worden, kon je van mijlenver zien aankomen. En toch lieten ze hem op zijn uppie daar zitten. Die lui die zijn IQ-testresultaten bekeken hadden, waren er over eens dat hij uiterst intellectueel was. Maar toch die zweem van argwaan. En de hulpsherrif die visioenen kreeg van het stervende hert, bleef hem behandelen als uitschot. Allemaal raar. En uiteindelijk vroeg ik mij af: wat was Powder eigenlijk? Een goddelijke macht? Of een hoopje energie met een menselijk omhulsel? Geen flauw idee 
John Milton
-
- 24370 messages
- 13537 votes
Het is maar goed dat ik verstek heb laten gaan. Al meer dan een maand geen film gezien 
Samen zijn die twee Critters nog geen 4 jaar oud, but man, they are kicking my ass!
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
Speelduur: 90 minuten (2 punten)
FTV: 2 punt
Totaal: 2 + 2 = 4 punten
Laat van de partij maar een mooi initiatief dit. Ik heb mijzelf beetje bijgelezen.
Mijn partner wou deze graag zien door een New Kids connectie maar welke dat exact is zie ook weer niet direct. “Bad Slippers” is een volledig DIY-project lijkt het, zelf gefinancierd en volledig uit de grond gestampt, dat op zich is al mooi.
“Bad Slippers”, eerder aan de beurt gekomen hier is een misdaad komedie met best cliché typetjes, lummelde kleine criminele loosers, vader die niet kan rondkomen, arrogante kunst eikel etc. De twee hoofd acteurs werken goed samen, verhaal en de moppen zijn net iets te dun maar ik vond het beter dan de slechte reviews. Geen grootse cinema maar wel vermakelijk.
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
Speelduur: 83 minuten (1 punten)
Extra punt: Turkey: 1 punt
Totaal: 4 + 2 + 1 + 1 = 8 punten
Jonah Hill, ooit kwam hij nog charmant over maar nu is hij zowat ondragelijk. Het door hem meegeschreven “You People” is een van de meest irritante predikende en tenenkrommende dingen die ik ooit gezien heb. Deze film regiseerd en mede geschreven door hem heeft diezelfde fouten.
Keanu Reeves speelt in op zijn online reputatie van zijn persoonlijkheid. Keanu blijft een acteur die niet goed is maar na al die jaren toch raar charmant is ergens. De grap over zijn reputatie is bijna onbestaande en hij kan de film niet redden. Het plot van dat hij in het geheim vreselijk is en dat beelden daarvan kunnen vrijkomen, parallel te trekken naar Jonah Hill, onmogelijk om dat niet te doen. Jonah Hill lijkt geen aangename mens in echte leven maar zijn poging om de minimale controverse op deze manier aan te kaart is gewoon ondragelijk en zowat onkijkbaar. Dit is een totale ego-trip met amper grappige momenten. Een scenario lijkt ook soms amper te bestaan. Dit is dus inderdaad trash.
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
Speelduur: 93 minuten (2 punten)
Extra punt: 0
Totaal: 8 + 4 = 12 punten
Matt droomt van een Italiaanse bruilooft in Rome maar zijn verloofde laat hem in de steek net voor de ceremonie. De huwelijksreis en activiteiten zijn allemaal al geboekt. Kevin James is okay, de film heeft een hoog Hallmark gehalte en het einde zie jij al haast vanaf het begin aankomen. Voor wat het is dan is het nog best okay. Er is een markt hiervoor. Kevin James voor een of andere reden is dat een groot genoegen ster om dit te kunnen verkopen.
moviemike
-
- 1411 messages
- 5876 votes
FTV - 99 minuten = 3 punten
Bonus: geen
Totaal: 35 + 3 = 38 punten
Beoordeling : 3*
https://i0.wp.com/bamfstyle.com/wp-content/uploads/2024/05/FearIsKeyBN-CL2-Sunglasses.jpg?ssl=1
Ouderwetse actie en lange achtervolgingen in een verhaaltje van niets. Leuk vanwege de tijdsgeest en om Ben Kingsley in zijn allereerste filmrol bezig te zien.
moviemike
-
- 1411 messages
- 5876 votes
13. Michael (2026)
FTV - 127 minuten = 4 punten
Totaal: 38 + 4 = 42 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/jATOTqAd18KEJzlJFWMpdWR49md.jpg
Samen met de dochter afgelopen weekend gaan bekijken en het is wat het is, de dochter vond hem briljant en ikzelf vond hem eerder matig. Leuk om de danspasjes te zien voorbijkomen, de aanstekelijke muziek nog eens te mogen aanhoren en de degelijke imitatie van Jaafar Jackson kon ik ook nog wel waarderen maar inhoudelijk stelt het allemaal wel wat minder voor, eigenlijk zelfs heel weinig. Ik denk dat de kritiek al genoeg is gezegd geweest en dat ik me daar wel in kan vinden, neemt niet weg dat deze film daarom niet kan gezien worden als een leuk stukje entertainment.
moviemike
-
- 1411 messages
- 5876 votes
FTV - 99 minuten = 3 punten
Totaal: 42 + 3 = 45 punten
Beoordeling : 5*
https://www.filmdienst.de/bild/filmdb/226631/der-blaue-engel-szenenbild-2.jpg?t=1607085063
Een prachtig stukje filmgeschiedenis dat ik nog nooit eerder had gezien, Duitse films van (ondertussen) bijna 100 jaar geleden durven al iets langer op de planning blijven liggen.
De film is nochtans nog steeds een lust voor het oog. Erg genietbaar om naar het expressieve, theatrale spel van Emil Jannings te kijken. Het is duidelijk dat deze acteur zijn hoogtepunt had ten tijde van de stomme film, toen er vooral met mimiek en grootse gebaren moest gespeeld worden. Ook prachtig om daartegenover het onderkoelde acteerwerk van Marlene Dietrich te mogen aanschouwen, een actrice waarvan ik nog nooit eerder iets heb gezien en waar waarschijnlijk wel verandering in zal komen. Dit verhaal lijkt te willen starten als een komedie, gaat dan richting de romantiek en eindigt als een tragedie dat zijn weerga niet kent. Der Blaue Engel is een meesterwerk, het soort cinema dat je slechts eenmaal om de zoveel tijd eens op je filmpad tegenkomt!
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
4. Ready or Not 2: Here I Come (2026)
Speelduur: 104 minuten (2 punten)
FTV: 1 punt (telde dit fout als 2 dus corrigeren hier)
Extra punt: gore (1 punt)
Totaal: 10 + 4 = 14 punten
Deze kwam hier ook al eens voorbij. Er was mij niet heel veel bijgebleven van de eerste dus heb ik maar een korte recap op YouTube eerst gezien. Dit is niet een film die echt een sequel nodig had maar zo zal horror eeuwig werken en ik heb er ook een zwak voor.
De eerste film had een wellesnietes ding gaande met mogelijke bovennatuurlijke elementen. Deze film gaat volledig die route op, maakt het niet beter op, het is ook veel dommer vaak. De relatie tussen zusjes deed mij niets maar bij momenten was het dom genoeg vertier. Elijah Wood is geweldig in dit soort creepy rolletjes (zie Yellowjackets bv.) en David Cronenberg is grappig om te zien.
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
5. The Greasy Strangler (2016)
Speelduur: 93 minuten (2 punten)
Extra punt: Gore, Full Frontal Nudity, Seksscènes, Transgender (5 punten)
Totaal: 14 +7 = 21 punten
https://www.filmcomment.com/wp-content/uploads/2016/10/go6fOVsB90JMYflYreSmFdmEjEv.png
Absolut anti-cinema, anti-alles. In LA organiseert Ronnie met zijn zoon, disco tours die totale afzet zijn, de vader wurgt ook mensen ’s nachts volledig bedenkt onder de olie. Dit is amper film, dialogen bestaan uit continu dezelfde woorden geschreeuwd, nep penissen, naakte onaantrekkelijke mensen, binnen schrokken van veel olie, het gaat zo hard op in de zogenaamde grap dat het haast een sfeer wordt. Het is smerig en ongemakkelijk maar helemaal was ik er ook niet tegen. Ik weet niet helemaal wat van te denken, vergelijkingen met Napoleon Dynamite zijn gemaakt en het werk van John Watters waar ik niet akkoord mee ben. Smerig maar op een haast interessante manier.
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
Speelduur: 92 minuten (2 punten)
Extra punt: Nudity, Seksscènes, (2 punten)
Totaal: 21 + 5 = 26 punten
Jaren 90 Hong Kong cinema dus pure exces. Kitty wreekt de moord op haar vader maar moet onderduiken in het proces. De huurmoordenares Cindy neemt haar als haar protegé, Kitty begint een amper logische relatie met een politieagent, haar voormalige protegé zint ook op wraak, naakt en lesbische scenes. Echt logisch is het niet maar de kleuren zijn heel mooi, actie scenes heel leuk, dit is gewoon een heel coole film wat mij betreft.
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
RW - 106 minuten (2 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 23 punten
Eigen beoordeling: 5*
Wederom een van m'n absolute favorieten, kan geen genoeg krijgen van de jaren 50 vibe, de geluidjes, de humor, double Jack, de cast en zoveel meer.
77ships
-
- 674 messages
- 45 votes
7. Spawn (1997)
Speelduur: 96 minuten (2 punten)
Extra punt: Gore (1 punten)
Totaal: 26 + 4 = 30 punten
https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2024/08/Spawn-WTF.jpg
Spawn is niet zozeer een film als een totaal onbegrijpelijk exces aan slechte jaren 90 CGI. Ik heb een deel van de strips gelezen en ik snapte amper het verhaal. De humor is ondragelijk, jij kunt enkel afvragen hoe dit goedgekeurd is bij tijden maar het past ergens ook in de tijdsgeest. Troep maar fascinerend ergens.
moviemike
-
- 1411 messages
- 5876 votes
15. Promenons-Nous dans les Bois (2000)
RW - 90 minuten = 2 punten
Bonus: Gore + 1 punt, seks + 1 punt, semi-nudity + 1 punt, relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht + 1 punt = 4 extra punten
Totaal: 45 + 6 = 51 punten
https://bloodandgutsforgrownups.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/05/deep-in-the-woods.jpg
Een vergeten Frans horrorwerkje dat ik destijds nog in de bioscoop heb gezien en ik zelfs thuis op DVD heb liggen. Het is dat deze film in het aanbod van Netflix is terug te vinden dat mijn oog hier opnieuw op is gevallen en ik hem nog eens heb herbekeken.
Ondertussen ook alweer 26 jaar oud en eigenlijk ben ik minder lovend dan destijds. Het is het rare, naargeestige sfeertje dat deze film nog wel iets meegeeft en aangezien het hier om een slasher gaat, in de ouderwetse zin van het woord, heb ik er nog wel voldoende van kunnen genieten. Verder wel wat gore, hier en daar wat seks en een blote borst, een lesbo koppel dat erin meedoet en hoewel het hier om een RW gaat, gaat mijn puntensaldo toch nog wel wat de hoogte in 
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 126 + 3 = 129 punten
bonuspunten; 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1493.jpg?cb=1773500443 Oorlogsfilm in zwart-wit opgenomen die zich duidelijk bevindt op de scheidingslijn tussen de morele jaren 50 films en de latere rauwere op karakters van de soldaten gerichte films uit de jaren 60 en vooral de jaren 70. Dit is beter dan verwacht en geen typisch helden-verhaal. In dit geval gaat om het 95e Infanterieregiment dat bij de Duitse Siegfriedlinie probeert de Duitsers wijs te maken dat ze een volledig compagnie zijn.. Een groot deel van de aantrekkingskracht is te danken aan de aanwezigheid van Steve McQueen als een verbitterde, rebelse soldaat. Echter ook omdat er geen karikaturale, onrealistisch afgebeelde soldaten waren, enkel en alleen mannen die probeerden te overleven. Juist die oprechte eerlijkheid over de aard van oorlogvoering maakt van dit een behoorlijk degelijke en strakke oorlogsfilm uit die periode. Achteraf niet eens zo gek want Robert Pirosh (schrijver en regisseur van Battleground, wat één van mijn favoriete WOII-films is) gebruikte zijn ervaringen uit de oorlog om dit verhaal te creëren. Uitstekende film!
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
Speelduur 107 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 129 + 3 = 132 punten
bonuspunten; 0 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://pics.filmaffinity.com/il_grande_attacco-607447151-large.jpg Poging van de Italiaanse regisseur Umberto Lenzi om grootse serieuze Tweede Wereldoorlog film met een flinke sterrencast te maken. (in navolging van The Longest Day, A Bridge Too Far en Battle of Britain) Helaas slaagt het daar niet in omdat er simpelweg niet voldoende budget was en doordat het schrijfwerk van het script te wensen overlaat. Dat laatste is een probleem omdat het in wezen een verzameling losse scenes is met verschillende mensen uit de Tweede Wereldoorlog... Geallieerde generaal en vader, zijn zoon, Joodse actrice en zelfs de Duitse kant komt aan bod. Het geheel vormt geen samenhangend geheel, ook al belanden sommige personages in Tunesië tijdens de Slag om de Mareth-linie. Veel ervan is gewoon middelmatig...de acteerprestaties met veel geklets, de actie waarnaar verluidt veelvuldig gebruik wordt gemaakt van andere films en archiefbeelden. De 104 minuten durende film is niet eens zo heel slecht, maar tegelijkertijd is er niet genoeg tijd om echt met iedereen mee te leven en filmbeelden hergebruiken vind ik ook "not-done"...
joolstein
-
- 11232 messages
- 9253 votes
Speelduur 102 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 132 + 3 = 135 punten
bonuspunten; 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11202.jpg?cb=1585723208 Een ongewone oorlogsfilm. Een behoorlijk intelligente anti-oorlogsfilm, verpakt in een zeer serieuze pro-Amerikaanse militaire laag. Deze film geregisseerd door Daniel Mann is gebaseerd op de gelijknamige roman uit 1958 en vertelt het verhaal van het Amerikaanse leger dat wegen en bruggen in China vernietigt om de Japanse opmars tijdens de Tweede Wereldoorlog te stoppen. In de film ontbreekt het aan een tegenstander, de Japanners worden wel genoemd maar zijn nooit te zien...In plaats daarvan ligt de focus op een verrassend intelligent manier van culturele botsingen. Met als kanttekening dat dit wel de ideeën uit zijn eigen periode vertegenwoordig. De film is bovendien heel direct in het aankaarten van de toe-eigening van macht in een conflict en schuwt daarbij ook geen grimmige voorstelling. Toch blijft het respectvol ten opzichte van het leger zodat ze wel meewerkte aan deze film. Het einde is uitstekend, tragisch en onvermijdelijk. Opmerkelijk dat James Stewart in de hoofdrol was te zien want hij wilde niet in een oorlogsfilms spelen (omdat hij zelf een WOII-veteraan was) De Chinese Lisa Lu krijg hier meer te doen en te zeggen dan andere Amerikaanse films uit die tijd en ze is absoluut fantastisch in haar rol. In zekere zin is dit ook een grotendeels vergeten film en eigenlijk is dat onterecht want het was juist een prima film!
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
FTV - 86 minuten (3 punten)
Bonus: Gore (1 Punt)
Totaal: 27 punten
Eigen beoordeling: 2.5*
Ik had hier misschien iets meer van verwacht, Dead Snow 1+2 zijn twee van m'n favo nazizombiehorrorfilms. Natuurlijk zijn de genres nogal moeilijk te vergelijken, maar toch best teleurgesteld.
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
FTV - 98 minuten (3 punten)
Totaal: 30 punten
Eigen beoordeling: 2.5*
Paar weken terug verzon m'n roomie opeens om tijdens een after bij pns thuis deze film te kijken omdat ze wist dat er een goede drinking game bij zat. Normaal gesproken zijn dit soort films mijn kryptonite, maar ik bezweek onder groepsdruk. Ze bleek wel gelijk te hebben dus de voor mijn doen hoge score is te danken aan het alcholpercentage in mijn lijf op dat moment.
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
10. Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (Film, 2020)
RW - 122 minuten (3 punten)
Totaal: 33 punten
Eigen beoordeling: 3.5*
De groep wilde er daarna nog eentje kijken dus ik stelde deze voor. Muziekfilms zijjn zeker ook niet mijn ding, maar deze film revisit ik maar al te graag. Plus ik kon mijn eigen regels bedenken dus iedereen zou gaan lijden mwuahahah
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
11. Project Hail Mary (Film, 2026)
FTV - 156 minuten (5 punten)
Totaal: 38 punten
Eigen beoordeling: 4*
Visueel pareltje met een uitstekende Gosling, op het einde een beetje zoetsappig but what else is new?
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
12. The Shadow Strays (Film, 2024)
FTV - 144 minuten (4 punten)
Bonus: Gore, er worden liters bloed verspild
Totaal: 43 punten
Mooie beelden (die scene in het begin in de sneeuw alleen al), veel geweld en zoveel bloed amai. Ik zou graag zeggen dat ik er nog een uur langer naar kon kijken, maar de regisseur weet soms echt niet hoe hij moet stoppen met die vechtscenes, het blijft maar doorgaan.
Number23
-
- 8681 messages
- 5804 votes
FTV - 107 minuten (3 punten)
Totaal: 46 punten
Klassieker die ik snel even meepakte voordat ie van Amazon verdween en ook vond ik het niet perse heel erg spannend, was er toch iets dat me greep. Maybe waren het alle camera trucjes die DePalma gebruikt, of misschien was het de creepy Lithgow.