- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Categorie : Insects/Spiders
FTV
Punten : 86 min + 9= 95 min.
Totaal : 8357 +95 = 8452
https://img.over-blog-kiwi.com/2/94/42/85/20180816/ob_89ce91_spider-labyrinth-vhs-cover.jpg
Sfeervolle horrorfilm, die diep in zijn hart vertrouwt op de verhalen van HP Lovecraft. Want ook al bezit de film geen tentakels of vismannen, het zijn wel alle kenmerken van hem die hier aanwezig zijn. De geheimzinnige cultus van aanbidders, (hier de "de Weavers ”), oude,monsterlijke goden, de academicus die gek wordt van zijn eigen bevindingen, en een ongelukkig einde.
De film speelt zich af in Boedapest en in een langzaam tempo zie je een Amerikaanse professor verstrikt raken in een samenzweerderig mysterieus web. Helaas bezit de film veel onnodige vulstof; rondrijden, rondlopen, rondhangen, routekaart bekijken, het verhaal was dus nogal karig. Afgezien van die problemen met het tempo, krijg je wel steeds het gevoel alsof dat de film bouwt naar iets groots. En opbouwen naar iets groters is inderdaad precies wat het deed! De special effecten van Sergio Stivaletti (deed ook veel werk voor Dario Argento, Michele Soavi, Lamberto Bava), hoe weinig ze er ook zijn, zijn ongelooflijke goed, en brengen de film tot zijn gekke hoogtepunt.
Als je geduldig bent en de vele dingen die niet direct met het verhaal te maken, aankan, word je beloond met een vreemde film met stop-motion-effecten, en enkele stijlvolle kill-scènes.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Categorie : School/University/Campus:
FTV
Punten : 92 min + 9 = 101 min.
Totaal : 8452+101 = 8553
Best een vreemde eend deze slasher-film want waar in de meeste genregenoten seksuele activiteit juist wordt afgestraft, heeft hier een seriemoordenaar het voorzien op de tienermaagden. Maar voor dat wat originelere concept is de film verder nagenoeg ook net als elke andere slasher van eind jaren 90 / begin 00 vol veel met voorspelbare plotpunten. (of eigenlijk slashers in het algemeen) De identiteit van de moordenaar is gemakkelijk te achterhalen. Er is bloed te zien bij de moorden, maar de meeste gebeuren wel buiten beeld, dus het wordt nooit te gek. En er is een High School- orgie in deze film, maar die bevat dan weer geen naaktheid. Nu begrijp ik dat de MPAA (post-Columbine) tienerfilms dwong om veel van hun inhoud te knippen en te veranderen, en dat zodoende bijna alle bloederige sterfscènes ontbreken. Maar het is ook duidelijk in de film te zien dat de scriptschrijver Ken Selden (satire en komische elementen) en regisseur Geoffrey Wright (serieuzere slasher) beide een andere visie hadden van hoe scenes eruit moesten zien. De film is daardoor net iets te onevenwichtig, zeker niet geweldig maar wel aardig genoeg om niet in hetzelfde kamp te vallen als de horde films die uitkwam na de Scream- hype. En daardoor denk ik dat dit toch wel één van de leukere Scream- copycats is. Zeker als het vermiste beeldmateriaal met de Grafische moorden ooit nog eens opduiken!
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
105 Luce (2019)
Categorie : Favorite Actress
109 min. - FTV
Punten : 109 + 11 = 120
Totaal : 10978 + 120 = 11098
https://static.toiimg.com/thumb/msid-70479450,imgsize-189097,width-800,height-600,resizemode-75/70479450.jpg
Volgens het boekje loopt dit drama zeker niet. Als kijker heb je lang geen clou welke weg de film zal opgaan. Dit is te danken aan een solide goed script met een prima cast. Elk van de hoofdpersonages laat de kijker in het ongewisse hoe hij/zij gaat handelen. Bijvoorbeeld de papa gelooft Luce niet, na enige tijd komt hij helemaal voor hem op en nadien wil hij eigenlijk dat alle kaarten op tafel komen wat ook de gevolgen mogen zijn. Tenslotte zal hij toch kiezen voor zijn gezin. Ook de mama toont verschillende gevoelens over haar zoon : ze weet net als de kijker niet meer wat waar of niet waar is. En dan komen we natuurlijk bij Luce zelf die zeer leep is en iedereen gaandeweg weet te manipuleren gezien een opstapeling van diepe achterliggende emoties en zijn drang om de ethiek van de samenleving onder de loep te nemen. Het slot is bevredigend gezien het verloop van het verhaal want uiteindelijk zullen de ouders op de één of andere manier toch kiezen om hun kind te helpen. 7/10
https://cdn.collider.com/wp-content/uploads/2019/01/luce-slice.jpg
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
82. The Meg (2018)
Categorie: Action
FTV, 113 minuten - 124 punten
Totaal: 9086 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51yIFrgtE9L._CR0,38,391,391_UX256.jpg
Wat een meuk, zeg. Dit voelt in alle opzichten aan als een Asylum-film, maar dan met wat meer budget voor redelijke special effects. Daarbuiten is dit echt bedroevend. Qua plot is het natuurlijk niet veel soeps en voorspelbaar, maar dat kan misschien nog met dit type film. Maar de gesprekken die gevoerd worden, het familiedrama wat er natuurlijk nog even ingesleept moet worden, en het acteerwerk van eigenlijk iedereen, het is allemaal zo hondsberoerd. En dan wil ik in het bijzonder Statham, Li, Wilson en Ruby Rose nog even noemen, tenenkrommend en nog niet eens B-film-waardig. Nog een half puntje voor de haai. 1.0*
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
102. Safe (1995)
Categorie: Quarantined/Isolated
119 minuten
FTV
Punten: 119 + 12 = 131
Totaal = 10817 punten
Julianne Moore blinkt uit (zoals eigenlijk altijd) in deze verder toch wel iets teleurstellende film. De Existentiële crisis in combinatie met de zware maatschappijkritische onderlaag en de soms wat prekerige scènes, zijn lang niet allemaal krachtig. Het eerste deel van de film vond ik dan ook stukken beter dan het tweede deel. Hoe dan ook; kwaliteit is duidelijk aanwezig. 3,5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
83. Beyond the Black Rainbow (2010)
Categorie: Canada
FTV, 110 minuten - 121 punten
Totaal: 9207 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/76000/76087.jpg?cb=1416269317
Mandy was vorig jaar een fijne over-the-top ervaring, met name visueel erg sterk maar ook erg vermakelijk met een Nicolas Cage die goed losging. Ik was dus toch wel benieuwd wat Panos Cosmatos eerder had gemaakt. Maar helaas, deze Beyond the Black Rainbow kan ik weinig mee. Om maar even positief te beginnen, ook hier ziet het er weer fantastisch uit - fraaie shots, veel vervreemdende kleurenfilters en ook een onheilspellende, psychedelische sfeer die daardoor gecreeerd wordt. Maar toch was hier bijna geen doorkomen aan, er is iets van een verhaal (zie de korte omschrijving), maar heel veel meer kon ik er niet van bakken. Het is vooral een plotloos meanderend gebeuren, was mijn indruk, en dat je dan af en toe fraaie beelden te zien krijgt is leuk maar uiteindelijk niet voldoende om de aandacht er bij te houden. Misschien ben ik op een lome bijna tropische avond ook net niet scherp genoeg en had ik het beter kunnen hebben op een ochtend met een paar bakken koffie. Maar voorlopig kon dit me niet bekoren. 1.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Castle/Palace
75 minuten - FTV
Punten: 75 + 8 = 83
Totaal: 83 + 6810 = 6893
https://i.pinimg.com/474x/71/0a/9f/710a9f0353989da6ec787cee575690a7--horror-films-dementia.jpg
Niet zijn debuutfilm maar denk toch Coppola's eerste stappen in de horror. Niet slecht en eigenlijk wel best sfeervol bij momenten, maar speelt toch net iets te gretig en te veel leentje buur bij Psycho. Ook is de uiteindelijke moordenaar geen verrassing. Die eerste kill was best wel grafisch voor zijn tijd. Kan er nog wel een voldoende aan kwijt, maar er zitten toch ook behoorlijk wat scènes in die er niet toe doen maar als opvulsel dienen voor een toch al redelijk korte film.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: Telephone (and other devices to voice communicate)
107 minuten
FTV
Punten: 92 + 9 = 101
Subtotaal: 6240 + 101 = 6341 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
Some calls are best left unanswered.
https://luisamuniz28.files.wordpress.com/2013/04/caller_rosey12.jpg
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Categorie: Splatter/Gore
82 minuten - FTV
Punten: 82 + 8 = 90
Totaal: 3055 + 90 = 3145
Een parasiet die al vanaf het begin der tijden bestaat, mag eindelijk geboren worden. De parasiet nestelt zich in het lichaam van een jonge vrouw en wacht aldaar op zijn geboorte. Met een hemeltergende kraakstem die de kijker gedurende 90 minuten zal teisteren, geeft de hongerige parasiet de vrouw bevelen om zijn onverzadigbare lust naar bloed te stillen.
De synopsis belooft weinig goeds en dat klopt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Splatter/Gore
82 minuten - FTV
Punten: 82 + 8 = 90
Totaal: 3055 + 90 = 3145
(afbeelding)
Een parasiet die al vanaf het begin der tijden bestaat, mag eindelijk geboren worden. De parasiet nestelt zich in het lichaam van een jonge vrouw en wacht aldaar op zijn geboorte. Met een hemeltergende kraakstem die de kijker gedurende 90 minuten zal teisteren, geeft de hongerige parasiet de vrouw bevelen om zijn onverzadigbare lust naar bloed te stillen.
De synopsis belooft weinig goeds en dat klopt.
En toch heb je mij nu nieuwsgierig gemaakt 
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
En toch heb je mij nu nieuwsgierig gemaakt
Ik heb ook zo'n vermoeden dat jij er inderdaad meer plezier aan ontleent 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
77. Even Lambs Have Teeth (2015)
Categorie: Revenge
78 minuten - FTV
Punten: 78 + 8 = 86
Totaal: 86 + 6893 = 6979
Wie hoopt op een bloedbad zoals Revenge, zal van een kale kermis terugkomen. Deze is echter toch al iets logischer en niet zo overdreven. De meiden zijn in elk geval ook een stuk leuker. Van de rap krijg je weinig te zien. De revenge is iets explicieter. Best wel leuk tussendoortje maar komt niet in de buurt van de I spit on your Grave franchise.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
82 The Cave (2005)
Categorie : Caves/Underground
FTV
Punten : 97 min + 10= 107 min.
Totaal : 8553+107 = 8660
https://i.pinimg.com/736x/c4/e6/6c/c4e66cf6ea75247cbed765c75781cd53.jpg
Qua verhaal is dit natuurlijk niet bijster origineel, dit is niet veel anders dan er loert een wezen in het donker-filmformule, maar de film weet er nog best goed gebruik van te maken! De groep bestaat uit een overbekend standaard gemêleerd gezelschap met onder andere een stoere meid en de altijd aanwezig etnische minderheden.
Wel is het enorm ondergronds doolhof van grotten in de Karpaten en het vinden van een nieuw ecosysteem, (toen) nog enigszins nieuw. Al was erin 2005, ook een mini-rage met films over ondergrondse wezens. Waarbij Neil Marshall's The Descent (die het overigens deed met een veel kleiner budget) de onbetwiste winnaar is.
Het mag de pret echter niet drukken. Binnen de basis van de formule creëert regisseur Bruce Hunt een redelijke spanning en een aantal verrassende schokken. Het was dan ook een aardige formulefilm. Waarvan de focus voor een groot gedeelte ligt bij avontuurlijke sporten als duiken, abseilen en rots -klimmen. Uiteraard met bijkomstig haantjes gedrag door de voornamelijk mannelijke cast. Het acteerwerk is ook niet echt diepgaand, maar dat kan je ook niet verwachten van een redelijk onbekende cast
Gelukkig komen de monsters, zeker in het begin, niet al te veel in beeld, wat de spanning alleen maar ten goede komt.Want de scene met de stroomversnelling, de daaropvolgende scene van het gezelschap in het water terwijl iets hen van onder water benadert en scene waar Piper Perabo een rotswand beklimt, zijn de fijnste sequenties van de film. Amusant is ook de verklaring van de oorsprong van de gedrochten, dit geeft een leuke twist aan het verhaal, evenals het einde, zeer vermakelijk.
De film is geen hoogvlieger maar als erg leuk tussendoortje was het zeker niet verkeerd!
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Categorie : Robots & Machines
FTV
Punten : 93 min + 9 = 102 min.
Totaal : 8660+102 = 8762
Erg Fijne Sciencefiction-Thriller! De wereld is vergaan door een nucleaire oorlog, veranderd in een radioactieve woestenij, de post-apocalyptische wereld is overbevolkt, en robots en cyborgs zijn onderdeel van het leven. Elke hoop van de mensheid is weg...
En waar veel andere Sf vaak alleen maar een ontheemde wereld gebruiken als achtergrond voor spektakel, bouwt deze film in de eerste drie kwartier, zijn wereld. Maar wel veelal op één locatie, een donker appartement, want de film is duidelijk voor een laag-budget gemaakt. De confrontatie met M.A.R.K. 13 waarvan je weet dat die er gaat komen laat dan ook even op zich wachten. Ook niet heel verwonderlijk want voor het plot is, het bronmateriaal gebruikt van een strip van 7 pagina's.
Daarom zijn er wat neven-plotjes bedacht; zoals een seksscène die eerst vrij standaard lijkt totdat een spionerende geilaard, het van commentaar begint te voorzien. Vrienden van de regisseur Lemmy van Motörhead en Iggy Pop kwamen even langs; de eerste om als taxichauffeur, zonder andere reden, zijn eigen muziek even te promoten, de andere om soms met zijn stem als een radio-dj te fungeren. En er zijn een paar stilistische hoogstandjes (zoals de trippy bijna-dood-hallucinaties van Mozes).
Hoofdattractie is Stacey Travis, die prachtig werk levert met haar stoere persoonlijkheid. Bijna mannelijk in haar rol als techneut maar eveneens zet ze zich neer als een krachtig vrouwelijk karakter. Tja... en dan weet het robothoofd zich volledig te repareren. En gaat de film compleet los in een bloederig gevecht om leven en dood.
Wat op papier misschien leek op een lompe simpel rechtaan, rechttoe actiefilm was in de praktijk sfeervol smullen geblazen. Het camerawerk was sterk en het decor werd volledig uitgebuit. Er is genoeg gore om van te genieten en de beelden zijn boeiend op de cyberpunk-manier.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
84 Boxing Helena (1993)
Categorie : Mystery
FTV
Punten : 107 min + 11 = 118 min.
Totaal : 8762+118 = 8880
https://www.cine-songes.com/images/produits/1/thumbs_500/01000965.1.jpg
Oei, de eerste speelfilm geregisseerd door Jennifer Lynch, dochter van David Lynch, was regelrecht een tegenvaller. De film begint al niet erg veelbelovend, de opbouw is traag. De dialoog valt plat en de camera-instellingen zijn maar erg saai. De regisseuse is ook helemaal niet geïnteresseerd in de thriller-aspecten. En ondanks dat het plot zich er uitermate voor leent, is er geen verwrongen seksuele obsessie of enig andere perversiteit. De film probeert soms intellectueel te zijn door met metaforen (de Venus De Milo, een gekooide vogel, enz.) te strooien maar slaagt nergens om maar iets meer te zijn. Wat rest is futloos acteerwerk tussen een niet overtuigende Sherilyn Fenn en een wanhopig houterige Julian Sands. Ook de beëindiging van de film was een aanfluiting en gemakzuchtig door; - het was-al-een-droom-einde - Het is dat ik een zwak heb voor Sherilyn Fenn (bekend van Twin Peaks) en dat er heel wat onbedekte lichaamsdelen van haar langs komen , want echt goed vond ik dit niet.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Snow & Ice
69 minuten
FTV
Punten: 69 + 7 = 76
Totaal = 10893 punten
Zo ontzettend saai.... voice-over, dialoog, voice-over, en ga zo maar door. Dit is niet veel. 2*.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
84. Jesus Christ Vampire Hunter (2001)
Categorie: Vampires
FTV, 85 minuten - 94 punten
Totaal: 9401 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3758.jpg?cb=1533367375
Wat doe ik mezelf af en toe aan. Dit was te verwachten natuurlijk, maar ik had gehoopt op een charmante low budget horrorfilm, op z'n Troma's of iets als Bloodsucking Pharaohs in Pittsburgh of HG Lewis of zoiets. Het kan echt wel. Helaas, dit is gewoon low budget en ook nog eens kut. Acteerwerk en verhaal spreken voor zich, maar het is ook niet grappig, leuk, of wat voor positief bijvoeglijk naamwoord dan ook, zelfs niet na een geslaagde vrijdagmiddagborrel. Om het maar positief te bekijken, de volgende film wordt vast beter. 0.5*
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
104. Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020)
Categorie: Comedy
122 minuten
FTV
Punten: 122 + 12 = 134
Totaal = 11027 punten
Ff lekker lachen met Wil Ferrell in een keiharde parodie over het Eurovisie Songfestival dacht ik. Kwam ik even bedrogen uit
. Dit is een oersaaie romcom waar de focus volledig op een flinterdun liefdesverhaaltje ligt en waarbij ze vergeten zijn grappen in de film te verwerken. Met een speelduur van 122 minuten hadden ze nochtans tijd zat om, als is het maar af en toe, iets grappigs toe te voegen. NEEN, dachten de makers; we gaan gewoon 2 uur lang liedjes zingen terwijl de romance in de lucht hangt. Verschrikkelijk dit. 2*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Categorie: Ghosts
RW, 105 minuten - 105 punten
Totaal: 9506 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1043.jpg?cb=1493566822
Weer eens in de herkijk. Het blijft een stukje nostalgie, en iets wat je zonder veel moeite lekker weg kan kijken. Een leuk concept, maar toch ook wel een hoop beperkingen - en dan denk ik vooral aan de soms wel heel flauwe typetjes (volgens mij heeft Rick Moranis nooit iets anders gespeeld dan de flauwe nerd die hij ook hier is), en een plot waarbij we maar twee of drie keer de Ghostbusters in actie zien terwijl ze schijnbaar wel nationaal beroemd zijn. Ook de eindconfrontatie met Gozer heeft een grootse opbouw, om dan vervolgens uit het niets over te zijn. Alsnog heb ik me prima vermaakt hoor, maar ook als Hollywood-schlock heeft deze kinderfilm wel z'n beperkingen. Al zijn de gedateerde special effects dan wel weer grappig. 3.0*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Categorie: Favorite director (Stanley Kubrick)
FTV, 72 minuten - 79 punten
Totaal: 9585 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6436.jpg?cb=1391725257
Misschien niet de meest originele keuze qua favoriete regisseur. Ik heb nog over een rijtje andere regisseurs nagedacht (Lars von Trier, Kim Ki-Duk, David Fincher, Billy Wilder, Denis Villeneuve) - maar laten we eerlijk zijn, ondanks één miskleun (Lolita) en een matige vroege noir (Killer's Kiss) heeft Kubrick een fantastisch oeuvre. Ik heb sowieso Paths of Glory in mijn Top 10 staan, nog een stuk of wat 4.5* uitgedeeld aan de man, en de rest staat ook op vier sterren of daaromtrent.
Dit is de enige Kubrick die ik nog niet gezien had (nou ja, ik zie dat er nu ook nog een paar shorts bij zijn gekomen). Maar nu Fear and Desire toch op MUBI staat, wou ik het toch even zelf bekijken. Tja, ik kan me wel bij de consensus hier voegen, een consensus waar ook Kubrick zelf het volledig mee eens is: dit was niet zo best. Het ziet er af en toe nog wel fraai uit, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op. Het plot is simpel (soldaten gestrand achter vijandelijke linies proberen veilige grond te bereiken), maar ondanks een speelduur van maar een uurtje sleept het alsnog behoorlijk. En dat komt vooral door de beroerde acteurs en de belachelijke B-film onzin die ze opdreunen. De gesprekken zijn storend onnatuurlijk, met afwisselend geforceerde one-liners en quasi-filosofische teksten. Leuk om een keer gezien te hebben, maar meer voor de volledigheid dan dat dit nou echt de moeite waard was. 2.0*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Als jullie denken: die Woland kan niet tellen, hij is toch al bij 87? Ik ben er net achtergekomen dat ik per ongeluk van 56 naar 58 gesprongen was, dus die haal ik bij deze even in. 87 volgt hierna weer.
Categorie: Shorts
FTV, 17 minuten - 19 punten
Totaal: 9604 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1131000/1131075.jpg?cb=1593112218
Leuk om even gezien te hebben. Het is een vrij korte, originele animatie (van het type schaduwspel zoals op de poster ook te zien is) die an sich prima genietbaar is. Het verhaal is inderdaad een parabel over goed en kwaad, en de filosofische implicaties, met nog een kort intermezzo over hoe verschillende godsdientsten/filosofieën goed en kwaad zien. De parabel vond ik dan weer wat minder boeiend, maar alsnog heb ik deze short met interesse aanschouwd. 3.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Categorie: 1920 (hundred years ago)
FTV, 79 minuten - 87 punten
Totaal: 9691 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41352.jpg?cb=1592376882
Zoals al eerder gemeld, een film die historisch van belang is, als eerste (nog bestaande) film van een zwarte regisseur. Het bleek toch een hele zit, ondanks dat er toch ook wel veel interessants te beleven is. Het grootste manco wat mij betreft is dat Micheaux meer ideeën heeft dan hij op een zinnige manier kwijt kan in deze film, of eigenlijk, misschien specifiek in een stomme film. Het globale plot is nog wel te volgen (een zwarte vrouw gaat terug naar haar roots in het diepe Zuiden, om te helpen om een zwarte school te ondersteunen; en daarboven allerlei extra persoonlijke verhaallijnen), maar het is allemaal bijzonder warrig verteld. Vaak is het niet helemaal duidelijk hoe allerlei scenes geplaatst dienen te worden, zien die scenes er uberhaupt wat saai en praterig uit, en schieten we van locatie naar locatie; het was een stuk beter geweest als Micheaux een aantal zijplots had weten te schrappen. Dit is ook een film die eigenlijk een stuk meer conversatie zou moeten hebben, maar ja, dat werkt niet zo in een stomme film. Alsnog geeft het wel een aardige inkijk vanuit zwart perspectief in het leven in de VS van eind jaren '10, en zitten er genoeg interessante karakters en punten in, maar als film vond ik dit maar moeizaam. 2.5*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : 1940s
77 min. - FTV
Punten : 77 + 8 = 85
Totaal : 11098 + 85 = 11183
https://i.pinimg.com/originals/78/ca/a0/78caa010e6e349070c975b6386bfa21a.jpg
Zowel wat verhaal, uitvoering en cast betreft weet deze film niet te boeien. Het concept is nochtans interessant waarbij je mits een betere uitvoering toch heel wat anders kan bereiken. De personages behalve Dr. Cyclops zelf zijn totaal niet interessant en sommige scènes komen wat belachelijk over. Ik denk vooral aan de scène met de krokodil. Spanning ontbreekt. Tegenvaller ! 5/10
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
107 Fantasy Island (2020)
Categorie : Turkey
110 min. - FTV
Punten : 110 + 11 = 121
Totaal : 11183 + 121 = 11304
https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/b2a/b66/8480baee264768b8456616b455259082d3-14-fantasy-island.rsquare.w700.jpg
De eerste helft wil ik nog enig krediet geven voor het avontuur, het idee van de film en het mysterie.
Eenmaal het mysterie bekend is, begint de aftakeling van de film dat zich door trekt tot het slot. Het mysterie is gewoon ronduit belachelijk en de uitvoering van de verschillende fantasieën begint dan ook chaotische proporties aan te nemen. Nonsens in het kwadraat waarbij de uiteindelijke samenhang van heel de opzet wel heel ver gezocht is om dit dan op deze manier uit te voeren op het eiland. Een lichtpuntje is dan toch dat het slot een leuke twist heeft die je niet ziet aankomen, al kan je daar ook je vragen bij stellen.
Helaas wordt dit lichtpuntje dan ook weer helemaal te niet gedaan door een zeer flauwe uitwerking om de fantasieën te kunnen stoppen. Daarna wacht de kijker nog een onnozel slot. 3/10
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
108 8½ (1963)
Categorie : Arthouse
138 min. - FTV
Punten : 138 + 14 = 152
Totaal : 11304 + 152 = 11456
8 1/2 is het verhaal over een man die in de diepste duisternis van dit bestaan ... er in slaagt om zijn psychologische positie drastisch om te gooien ten opzichte van zichzelf, anderen en het leven en die zich oplaadt met nieuwe energie ...een nieuwe levenshouding. Het is geen film om te begrijpen, maar om te voelen. De film is een kunstvorm waarin geen ruimte is om na te denken. De laatste zin komt letterlijk van de regisseur. Tja, film is kunst en er is veel mogelijk...maar het moet ook nog iets zijn en ik voelde de film totaal niet aan. 5/10
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Categorie: Mental illness/Retarded
139 minuten - FTV
Punten: 139 + 14 = 153
Totaal: 3145 + 153 = 3298
Nick Nolte met Alzheimer. Een film die niet schroomt om alle goedkope feelgood registers voluit en ongegeneerd open te trekken.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
105. Your Flesh, Your Curse (2017)
Categorie: Torture
100 minuten
FTV
Punten: 100 + 10 = 110
Totaal = 11137 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124319.jpg?cb=1554465793
Oeehhh, pretentie gecombineerd met amateurisme; de perfecte combinatie voor een ongekende shit-storm. Gelukkig valt het nog reuze mee en zitten er best wel fijne passages in. Het is echter allemaal te veel herhaling en scènes (en de film in het geheel) duren veel te lang. De film verliest zich in zichzelf waardoor het uiteindelijk eigenlijk helemaal nergens meer over gaat. 2,5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
104. Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020)
Categorie: Comedy
122 minuten
FTV
Punten: 122 + 12 = 134
Totaal = 11027 punten
(afbeelding)
Ff lekker lachen met Wil Ferrell in een keiharde parodie over het Eurovisie Songfestival dacht ik. Kwam ik even bedrogen uit
. Dit is een oersaaie romcom waar de focus volledig op een flinterdun liefdesverhaaltje ligt en waarbij ze vergeten zijn grappen in de film te verwerken. Met een speelduur van 122 minuten hadden ze nochtans tijd zat om, als is het maar af en toe, iets grappigs toe te voegen. NEEN, dachten de makers; we gaan gewoon 2 uur lang liedjes zingen terwijl de romance in de lucht hangt. Verschrikkelijk dit. 2*
Ik denk dat je voor lachen met het songfestival beter de live reacties op MusicMeter kan volgen. Dat is zowat het enige moment dat ik op de site eens wat ga lezen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Witches
79 minuten - FTV
Punten: 79 + 8 = 87
Totaal: 87 + 6979 = 7066
Eigenlijk ga ik helemaal mee in de recensie van joolstein. Zeer sfeervol geschoten en bij vlagen zelfs spannend. Vreemd dat deze zo onbekend is gebleven.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Ik denk dat je voor lachen met het songfestival beter de live reacties op MusicMeter kan volgen.
De reacties bij deze film bedoel je? Of van het echte Song Festival?