• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.006 votes
Profile

132 jaar film challenge

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

42. It Chapter Two (2019)

Categorie: Clowns/Carnival

169 minuten

FTV

Punten: 169 + 17 = 186

Subtotaal: 5072 + 186 = 5258 punten

Persoonlijke filmwaardering: 3☆

You'll float again.

https://www.superguide.nl/s3fs-public/main_media/het_verhaal_achter_die_geweldige_cameo_in_it_chapter_two.jpg

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

61. Fruitvale Station (2013)

Categorie: Urban Area

FTV, 85 minuten - 94 punten

Totaal: 6844 punten

Een bijzonder tragisch verhaal natuurlijk, waarbij (niet voor het eerst en niet voor het laatst) een zwarte man om het leven komt door politiegeweld. Maar om eerlijk te zijn kon het grootste deel van de film me niet zo heel erg boeien. We volgen eigenlijk de laatste dag van Oscar Grant, met een paar flashbacks naar z'n verleden - die na een klein crimineel verleden langzaamaan z'n leven weer op de rails probeert te krijgen, maar eigenlijk een hart van goud heeft. Maar ten eerste vond ik dat niet zo interessant om te kijken, het deed aan als menig waargebeurde TV-dramafilm, en voor het punt van de film is het ook niet zo relevant hoe goed hij wel of niet was. Ook al was ie wel een ontzettende eikel en zware crimineel geweest, ook dan had ie natuurlijk niet zomaar op een metroperron doodgeschoten mogen worden. Sterk acteerwerk, dat zeker, de sfeerschepping overtuigt ook wel, en het drama-deel in de tweede helft op het metrostation en in het ziekenhuis was overtuigender dan de eerste helft. Maar alsnog, over de gehele linie was dit niet mijn film. 2.5*

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

79. Lumières d'Été (2016)

Categorie: Arthouse

80 minuten

FTV

Punten: 82 +8 = 90

Totaal = 8222 punten

https://cineuropa.org/imgCache/2016/09/23/1474648617492_0620x0435_0x0x0x0_1573330680640.jpg

3*

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

62. Animal Crackers (1930)

Categorie: Cultural (museum/theatre)

FTV, 97 minuten - 107 punten

Totaal: 6951 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5109.jpg?cb=1562509433

Het zal niet verbazen dat het niet echt om het plot gaat in deze film: ja, het is een klucht over de onthulling van een schilderij met wat vervalsingen en een Afrikaanse ontdekkingsreiziger als eregast. Maar uiteraard is dit vooral een kapstok voor de chaotische humor van de Marx brothers. Dit werkt soms wel, soms niet - Groucho Marx is regelmatig nog wel grappig met een spervuur aan one-liners, drogredeneringen en beledigingen, al werkt dat ook niet de hele tijd. De grappen van Chico en Harpo vind ik wat minder leuk, en uiteindelijk is het toch ook wel een hele zit aangezien het verhaal en wat er naast de grappen gebeurt niet zo interessant is. Dan vond ik Duck Soup toch leuker en scherper. 3.0*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even een vraagje aan eenieder die interesse heeft om de film

Yummy (2019)

te zien?

Laat me maar iets weten via pm.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

58. Tales That Witness Madness (1973)

Categorie: 1970s

90 minuten - FTV

Punten: 90 + 9 = 99

Totaal: 99 + 4947 = 5046

https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2018/05/33239183_1697183530336168_1123433113851002880_n.jpg

In de jaren 70 zijn best veel horror anthologies gemaakt. En het is er weer een van Freddie Francis. Dan weet je al van tevoren dat het allemaal weer redelijk tam gaat blijven. Het eerste en laatste verhaaltje zijn eigenlijk waardeloos. Verhaal 2 is wellicht nog het beste met dat schilderij best wel creepy. Verhaal 3 heeft wellicht het leukste attribuut, een spookachtige boomstam. Dat de verhaaltjes allemaal redelijk voorspelbaar verlopen helpt natuurlijk ook niet mee. Eigenlijk afgekeken van Asylum dat een jaar eerder uitkwam waar ook elke psychiatrische patiënt zijn/haar verhaal vertelt.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

18. Kari-gurashi no Arietti (The Secret World of Arrietty) (2010)

Categorie: Fantasy/Fairy Tale

94 minuten

FTV

Punten: 94 + 9 = 103 punten

Totaal = 1970 punten

https://i.pinimg.com/originals/71/62/d8/7162d8247c947c3b6cf72d6e597b1798.jpg

Altijd fijn Ghibli, hier wederom prachtige animatie. En ik smelt ook absoluut bij dit fijne lieve moderne sprookje. Hoogtepunt al ergens in het begin als Arrietty en haar vader voor het eerst samen op jacht gaan in onze grote mensen-wereld.

(4*)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

59. Assimilate (2019)

Categorie: IT (computers, internet)

93 minuten - FTV

Punten: 93 + 9 = 102

Totaal: 102 + 5046 = 5148

https://rogermooresmovienation.files.wordpress.com/2019/10/ass1.jpeg

Ik kan enkel zeggen copy-paste Collins.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

24. The Enemy Below (1957)

Categorie: Naval Transport

98 minuten - FTV

Punten: 98 + 10 = 108

Totaal: 2354 + 108 = 2462

https://images.static-bluray.com/reviews/14116_1_large.jpg

Een klassieker die zich tijdens WOII afspeelt. Robert Mitchum levert als kapitein van een torpedojager strijd met Curd Jürgens, de kapitein van een duikboot. Gefilmd vanuit beide perspectieven. Een spannend kat-en-muis spel met spectaculaire effecten. En gelukkig zonder dat vervelende Amerikaanse nationalistische laagje.

Quote van Jürgens: “This was an important picture for me because it was the first film after the war in which a German officer was not interpreted as a freak.” (Jürgens, The New York Times)

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

25. Silent Running (1972)

Categorie: Flora

89 minuten - FTV

Punten: 89 + 9 = 98

Totaal: 2462 + 98 = 2560

https://dienachtderlebendentexte.files.wordpress.com/2014/05/lautlos_im_weltraum-4.jpg

Silent Running heeft een magnifieke setdesign. Echt prachtig. De film vertelt een belangrijke boodschap en heeft een prettige hoofdrol. Ondanks die ingrediënten werkte de film op momenten langdradig en meanderde vooral tamelijk wijdlopig voort. Hij pakte me niet echt.

Review.

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

80. Yummy (2019)

Categorie: Zombies

90 minuten

FTV

Totaal = 8321 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzhmMTdhNWQtN2I0Mi00NjBkLTllMjYtZTU2NWNkOWRlMWE5XkEyXkFqcGdeQXVyMzg0Mjc4OTM@._V1_SY1000_CR0,0,700,1000_AL_.jpg

Zo ongelooflijk aangeprezen door onze organisator, dat je het bijna niet in je hoofd durft te halen om deze film niet geweldig te vinden

Belgische films vallen toch wel geregeld beter bij mij dan Nederlandse film, en dan komt er nu ook nog eens een zombiefilm van onze zuiderburen . De film kent veel mankementen, maar ik hoop van harte dat Damoiseaux doorzet en lekker binnen het genre blijft doorgaan. Dan gaan we daar nog veel plezier aan beleven in de toekomst.

Zeker fijn om een keer gezien te hebben. 3*

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

49. Fortress (1992)

Categorie :caves/underground

FTV

Punten: 91 + 9 = 100

Subtotaal: 4836

Een echte aanrader die lekker wegkijkt. Deze ga ik zeker nog dikwijls opnieuw opzetten.

50. Nighthawks (1981)

Categorie : Urban area

FTV

Punten: 99 + 10 = 109

Subtotaal: 4945

Matige stalone.

51. Weird Science (1985)

Categorie : School

FTV

Punten: 94 + 9 = 103

Subtotaal: 5048

Een echte ontdekking. Helemaal mijn ding. Aanrader!

52. Rampage (2018)

Categorie : giant creature

Rw

Punten: 108

Subtotaal: 5156

Mijn eerste rewatch in deze challenge. De kids wouden hem graag zien ,vandaar.

53. Dagon (2001)

Categorie : shore/water

FTV

Punten: 95 + 10 = 115

Subtotaal: 5271

Ik ben wat door de Stuart Gordon films heen aan het gaan en er blijven maar pareltjes boven water komen. Deze is wat minder maar zeer genietbaar.

54. Hush...Hush, Sweet Charlotte (1964)

Categorie : Mansion

FTV

Punten: 133 + 13 = 146

Subtotaal: 5417

Zeer aangename Betty Davis film. In de lijn van what ever happend to baby jane.

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

61 King Kong (2005)

Categorie : Based on novel

FTV

Punten : 187 min + 19 = 206 min.

Totaal : 6253+206= 6459

https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25863.jpg?cb=1590323490

Deze tweede remake van, de avonturenklassieker uit 1933, King Kong duurt met ruim drie uur te lang, maar is wel met veel liefde gemaakt. De film volgt min of meer trouw de contouren van de originele film en voegt daar anderhalf uur special effecten aan toe. En daar gaat het ietwat mis, er zijn erg veel overdreven actiescènes. Eerst op het eland met vage slow motion shots die spannend moet lijken (maar niet zijn), een meute wilde dino’s, niet één maar drie T-rexen en legio aan insecten en ongedierte en later nog eens als Kong op rampkoers gaat in de stad. Deze special effecten-beelden zien er hier erg nep uit. Dit laatste geldt overigens niet voor King Kong zelf, in wiens ogen bijna menselijke emoties zijn te lezen. Uiteindelijk zijn het Kong en Ann die deze film interessant houden. Naomi Watts is perfect gecast voor de rol. Maar er is slechts één ster in de film, en zijn naam is Kong. Jack Black is in de film nogal vervelend. ( Kyle Chandler is trouwens niet veel beter) Hij blijft de hele film lang in hetzelfde gezicht en gedrag vertonen. Het maakt van het personage Carl Denham een kleurloos figuur maar na verloop van tijd is hij wel iets meer genietbaar. (of was het gewenning?) Kortom, King Kong (2005) is een prima remake maar had de film terughoudender geweest in lengte en actie, dan hadden de mooie stille momenten tussen een aantrekkelijke vrouw en een verliefde gorilla (en de film in zijn totaal) meer betekenis gekregen.

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

62 Artemis Fowl (2020)

Categorie : Children

FTV

Punten : 95 min + 10 = 105 min.

Totaal : 6459+105= 6564

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122366.jpg?cb=1591982612

De moeizame, decennialange totstandkoming van de film begon in 2001 toen producent Harvey Weinstein de filmrechten bemachtigde, kort na het uitkomen van het eerste deel van wat uiteindelijk een reeks van 8 boeken werd. (niet gelezen) Dit was ook vrij logisch want het was dé tijd dat meerdere fantasiefilms (The Lord of the Rings, Harry Potter) uitkwamen. Echter verschillende regisseurs en scripts kwamen om vervolgens weer te verdwijnen. Harvey Weinsteins werd beschuldigd en veroordeelt van seksueel misbruik. Meer uitstel door, een Disney / 20 th Century Fox-fusie en toen kwam het coronavirus en dus nóg meer uitstel, met uiteindelijk een première op Disney’s streamingkanaal als eindstation.

Waarom regisseur Kenneth Branagh zijn naam hier dan nog aan wil verbinden is mij een raadsel want deze chaos is duidelijk tot het eindresultaat doorgedrongen. Het propt elementen van de eerste twee boeken samen in een niet zo beste speelduur van slechts 90 minuten. Het uitgangspunt is niet eens zo heel ingewikkeld; er is een ondergrondse wereld van feeën, trollen en andere mythische wezens en de bovengrondse wereld van de rijke slimme 12-jarige Artemis Fowl. Een soort MIB gecombineerd met superheld-film maar dan met de mythische elfen-wereld.

Echter in het eerste kwartier is er al zo'n wirwar van flashbacks en introductie-scènes van diverse hoofd- en bijrolspelers dat het verwarrend blijf en je geen gevoel krijg bij de personages. De onbekende acteur Ferdia Shaw speelt de hoofdrol maar is een verschrikkelijke Disneyknul, en zeker niet de beoogde drijvende kracht. De structurele ruggengraat van de film vormt een voice-over vertelling die wordt gedaan vanuit de reuzen-dwerg Mulch Diggums, met zijn warrige haar en ruige baard ziet hij eruit als een jolige Hagrid.

Tja... Josh Gad was nog het beste personage maar moest vaak dingen beschrijven die we duidelijk met eigen ogen kunnen zien. Elf Holly Short, Domovoi Butler en nichtje Juliet, Artemis Fowl Sr. (Colin Farrell) , Commander Root (Judi Dench zag er nogal verveeld uit) en de schurk Opal Koboi waren alle zeer mager of niet bijzonder goed aanwezig. Het verhaal zelf is rechtlijnig en niet heel verrassend, en leunt daardoor geheel op de special effecten. Waar het nog zijn momenten heeft; Branagh heeft tenslotte wel oog voor opvallende verlichting en beelden.

De film zit wat actie betreft nog aardig in elkaar, maar mist echte magie en is verder een slordige puinhoop. De film is dus geen aanrader voor de lezers van de boeken, en geen aanrader voor liefhebbers van fantasie-films. Het resultaat is dan ook erg teleurstellend.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

63. Het Irritante Eiland (2019)

Categorie: Benelux

FTV, 75 minuten - 83 punten

Totaal: 7034 punten

Keek best wel leuk weg. Natuurlijk is het een kinderfilm, en echt scherpe humor kan je dan ook niet verwachten, maar het was best wel een grappig verhaaltje. Een cast met veel bekende koppen die prima acteert ook, al waren de kinderen wat minder. En eigenlijk was Hunter (alleen die naam al) ook best wel irritant. En nog best grappig om IJburg en Steigereiland (zo'n 1.5 km van waar ik woon) langs te zien komen. 3.0*

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

43. Feardotcom (2002)

Categorie: IT (computers, internet)

101 minuten

FTV

Punten: 101 + 10 = 111

Subtotaal: 5258 + 111 = 5369 punten

Persoonlijke filmwaardering: 3☆

The last site you'll ever see.

https://irs.www.warnerbros.com/gallery-v2-jpeg/feardotcom_photo_2-571074136.jpg

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

64. Sobachye Serdtse (1988)

Categorie: Cats/Dogs

FTV, 130 minuten - 143 punten

Totaal: 7177 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25265.jpg

Ik kwam deze film redelijk toevallig tegen; maar een goed ontvangen verfilming van literaire held Mikhail Bulgakov, dat leek me wel wat. Het boek heb ik een tijd terug ook gelezen, dus het algehele idee wist ik al wel zo ongeveer. De film is een bijzonder aardige en vrij nauwgezette adaptatie van het boek: zo vlak na de Russische revolutie experimenteert dokter Preobrazhensky (rijk, bourgeois, en in het bezit van een ruim bemeten appartement) er op los, en specifiek weet hij de transplantatie van een aantal menselijke organen in de zwerfhond Sharik te voltooien. Die vervolgens langzaamaan verandert in een mens, maar niet een bijzonder fijne (ook dankzij de donor, waarschijnlijk) - en die zichzelf vervolgens de fraaie naam Poligraf Poligrafovich Sharikov aanmeet. Maar dit is geen Frankenstein-achtige horror - dit is voornamelijk politieke satire over de communisten en het simpele volk wat opeens de baas denkt te moeten spelen, met wat kluchtige humor hier en daar. De film is behoorlijk lang, en lijkt me een tweedelige miniserie, maar ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Goed acteerwerk ook. De film is weliswaar technisch gezien in de Sovjet-Unie gemaakt, maar wel duidelijk nadat Gorbachev al de glasnost had ingezet, want ik kan me niet voorstellen dat dit soort anti-Sovjet-satire eerder door de culturele commissies goedgekeurd zou worden. 3.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

60. Lo Strano Vizio della Signora Wardh (1971)

Categorie: Giallo

98 minuten - FTV

Punten: 98 + 10 = 108

Totaal: 108 + 5148 = 5256

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/7179Un-xA5L._RI_.jpg

Ik kan niethie zijn frustratie wel begrijpen waarom gialli kennelijk meer worden geprijsd dan slashers. Het is persoonlijk maar ook in het giallo genre zijn de goede films dun gezaaid. Ook deze is weer een rommeltje qua plot en personages. Zijn er dan spannende moorden, neen helaas niet. Ja, mooie vrouwen en mooi naakt, maar dat kan deze film toch niet redden. De hosanna berichten begrijp ik toch niet helemaal, want hier zit toch geen creativiteit in? Er zijn veel betere in dit genre al te beginnen met die van Mario Bava. Zelfs die oudere van Bava zijn spannender en creatiever dan deze pulp. Nuja met Fenech in de hoofdrol is het redelijk moeilijk om een sterke film te verwachten.

Ik had ook kunnen zeggen copy paste recensie Fransman.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

79 Escape Room (2019)
Categorie : Africa
99 min. - FTV
Punten : 99 + 10 = 109
Totaal : 8278 + 109 = 8387
https://sm.ign.com/t/ign_nl/screenshot/default/escape-room-st-5-jpg-sd-low-c-2018-ctmg-inc-all-rights-reser_96t8.1280.jpg
In ieder geval wat beter dan Escape Room (2017), maar gezien het uiteindelijke absurde idee achter deze opzet om die mensen in een escape room te brengen om te overleven en er op te gokken wie er zal overblijven was toch wel heel ver gezocht. De puzzels waren ook niet al te boeiend gezien de moeilijkheidsgraad en de oplossingen telkens op de laatste seconden. Geen sprake van enige spanning. De verschillende kamers zagen er wel best tof uit en je bent telkens benieuwd naar de opdrachten, ook al kan je die niet altijd volgen. Het tempo lag vrij hoog. De personages zijn niet echt interessant, maar gelukkig ook niet vervelend. Een pluspunt is ook dat de volgorde van de kills van de personages verrassend uit de hoek kunnen komen. 5/10

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

80 Touching the Void (2003)

Categorie : Mountains

106 min. - FTV

Punten : 106 + 11 = 117

Totaal : 8387 + 117 = 8504

https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/hrg2caeq/touching-the-void-belgian-poster.jpg?v=1456214552

Deze docu laat beide klimmers zelf in de studio stap voor stap hun ervaringen vertellen, en het zijn twee alpinisten die in nagespeelde scènes laten zien wat er precies gebeurde. De aanwezigheid van de twee echte hoofdrolspelers geeft Touching the Void een hoge mate van authenticiteit. Toch weet dit aangrijpend verslag van twee alpinisten in nood mij niet helemaal te bekoren. Mooie beelden, maar spanning ontbreekt omdat je van in het begin weet hoe het afloopt. Ook de duur van de film mocht wel wat ingekort worden.

6/10

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

81 The Hunt (2020)
Categorie : Woods
90 min. - FTV
Punten : 90 + 9 = 99
Totaal : 8504 + 99 = 8603
https://images.squarespace-cdn.com/content/511eea22e4b06642027a9a99/1584542489823-4KYVMZBXHNMAKNQWZ5E5/The+Hunt.jpg?content-type=image%2Fjpeg
Wisselend gevoel !
The Hunt begint ijzersterk ! Je zit onmiddellijk in het verhaal en als kijker weet je niet wat je overkomt want alle personages die vermoedelijk een hoofdrol gaan spelen leggen het loodje. Verrassing alom !
Ook wanneer uiteindelijk het hoofdpersonage verschijnt,
blijft de film vlot en hard op zijn elan doorgaan.
Het hoofdpersonage is ook heerlijk onverschillig, slim en keihard. Helaas verdwijnen deze positieve elementen wanneer men de trein neemt en nadien opgepakt worden. Dan wordt het helaas wat voorspelbaar en missen we de troeven van het eerste gedeelte. De ultieme confrontatie wordt veel te lang ingeleid door een zeer langdradige dialoog. Jammer want deze film had wel potentieel om een klein toppertje te worden, maar het tweede gedeelte doet de film een beetje de das om. Toch voor het sterke eerste gedeelte en de koele hoofdpersonage wil ik deze film toch boven de gemiddelde film laten uitkomen. Dus een 7/10

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

82 Perfect High (2015)
Categorie : Canada
87 min. - FTV
Punten : 87 + 9 = 96
Totaal : 8603 + 96 = 8699
https://media.glamour.com/photos/569580258fa134644ec25c52/16:9/w_1280,c_limit/entertainment-2015-06-perfect-high-bella-thorne-main.jpg
Degelijk opgebouwd verhaal rond gebruik van pijnstillers dat gaandeweg grotere proporties gaat aannemen in de vorm van verschillende soorten drugs. De film heeft een klare duidelijke boodschap en eenmaal in dit circuit is het zeer moeilijk om eruit te stappen. Je ziet ook gaandeweg de hoofdpersonages letterlijk aftakelen qua geestelijkheid en lichamelijkheid. De film heeft oog voor realisme en uit dit ook in de negatieve spiraal waar de personages zich naar het einde toe in bewegen met dodelijke afloop als gevolg. Gelukkig ook een positieve noot dat je er ook kan uit geraken mits wat hulp en eigen kracht. Bella Thorne, een actrice die al met een paar andere films weet te bekoren, speelt hier weer een overtuigende rol. Mooie actrice die ook kan acteren en dansen. 6/10
https://www.hawtcelebs.com/wp-content/uploads/2015/06/bella-thorne-at-perfect-high-premiere-and-periscope-party-in-los-angeles_5.jpg

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

19. The Invisible Man (2020)
Categorie: Oceania
124 minuten
FTV
Punten: 124 + 12 = 136 punten
Totaal = 2006 punten
https://rowereviews.weebly.com/uploads/1/2/3/2/12321416/the-invisible-man-trailer-new_orig.jpg
Heel aardig deze moderne variant op The Invisible Man, heel stuk minder over-the-top dan de Hollow Man van Paul Verhoeven (dat is overigens iets meer mijn favoriet), maar deze is dan weer wat realistischer en bevat meer wat meer drama. Prachtige climax, helaas zijn we dan nog niet klaar en moet er nog een tweede mindere climax overheen.
(3*)

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

44. Lída Baarová (2016)

Categorie: Eastern Europe

106 minuten

FTV

Punten: 106 + 11 = 117

Subtotaal: 5369 + 117 = 5486 punten

Persoonlijke filmwaardering: 2☆

https://1gr.cz/fotky/lidovky/16/013/lnc460/HEP60c701_16d9d18ad93bf795077f707c3d6e0f_base_.jpg

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

63 1922 (2017)

Categorie : Trauma/Psychological

FTV

Punten : 102 min + 10 = 112 min.

Totaal : 6564+112 = 6676

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115177.jpg?cb=1545345278

Bewerking naar de gelijknamige novelle uit de verhalenbundel Full Dark, No Stars van Stephen King over Boer Wilfred James (Thomas Jane) uit Nebraska die de kijker via een voice-over een geheim vertelt. Een verhaal dat qua verteltrant wel wat lijk op 'The Tell-Tale Heart' van schrijver Edgar Allan Poe.

Het geheim is al vanaf bijna het begin bekend. Want voor een film die zich verder vrij traag ontvouwt, wordt er redelijk snel naar de moord die centraal staat toegewerkt. De film is een zogeheten “slow burner” Ook anders dan dat de naam van King doet vermoeden is dit niet zozeer een horrorverhaal maar meer een verhaal over een schuldbewuste man die door zijn geweten tot waanzin wordt gedreven. De aanwezige knagende ratten staan voor zijn knagend geweten. Het blijkt dus meer een macaber familiedrama.

De film blijft wel te veilig binnen de lijntjes kleuren. Maar dat wil niet zeggen dat de film niet de moeite waard is want het gestroomlijnde verhaal voelt helemaal af. Er is prima stemming in de film dankzij de mooie en authentiek Americana van de jaren '20 , weidse landschappen en mooie passende muziek. Het is allemaal lekker sfeervol, en ook het acteerwerk van Thomas Jane (zijn derde King-film) mag er wezen. Als hoofdpersonage en verteller weet hij met een Midwestern accent, de kijker achteloos mee te trekken.

De film mag dan zijn tijd er voornemen en niks nieuws doen maar ik vond het nog best bovengemiddeld goed.

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

64 Cherry 2000 (1987)

Categorie : Trash

FTV

Punten : 93 min + 9 = 102 min.

Totaal : 6676+102 = 6778

https://ih1.redbubble.net/image.545827560.4324/flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.u3.jpg

Gefilmd in 1985 en gepland voor een release in 1986, die er dus pas kwam in 1987 voor Europa, Amerika moest zelfs nog wachten op de VHS-release in 1988. Meestal betekent dat niet veel goed, maar de film bewijs het tegendeel. Hoewel de titel anders deed vermoeden en klinkt als soft-core-porno. Echter door een creatief scenario van Michael Almereyda ook regisseur van apartere werkjes) was het gegarandeerd genieten van een zeer geslaagde variant op Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

Regisseur Steve de Jarnatt deed fantastisch werk aan het bouwen van een rare, futuristische wereld (de toekomst is 2017 om precies te zijn); het stedelijke Anaheim (een dystopische metropool), de Wild West-achtige salon, Pac-Man-achtige lampen, handige vaatwasser/spoelbak en niet van echt te onderscheiden seksrobots want romantische encounters tussen twee mensen zijn vooraf bepaald in een gedetailleerd juridisch contract.

Tussen de actiescènes en het racen met een rode Ford Mustang is er een apart gevoel voor humor. Een soort geestige satire over consumptie; een seksrobot heeft de voorkeur boven het echte werk, recycling van goederen, broodroosterovens zijn handig voor het roosteren van ratelslang en de bad guy staat aan het hoofd van Californische swingers. En let op; Robby the Robot en Gort verschijnen op de achtergrond van de robotfabriek.

Maar te midden van deze 'onzin' is het Melanie Griffith die deze film maakt! Ze is geloofwaardiger in de rol dan je zou denken. Ze steelt de show en is geweldig als Edith, met roodbruin geverfd haar, en zijdeachtige, rasperige stem .Wat was ze een fijne stoere badass chick! Kortom dit was een fantastisch post-apocalyptisch actieverhaal met een filmische explosie aan ideeën, genres, tonen en mogelijkheden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

61. Flesh Eating Mothers (1989)

Categorie: Cannibalism

90 minuten - FTV

Totaal: 99 + 5256 = 5355

https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2018/02/Flesh-Eating-Mothers-Pic-3.jpeg

Zoals door behoorlijk wat anderen opgemerkt voor de Tromaliefhebbers. Alles ziet er gewoon behoorlijk low budget uit: acteerwerk, effecten, gore. Toegegeven wel een leuk gegeven dat een virus door middel van geslachtsgemeenschap van moeders kannibalen maakt. Vermakelijk voor een keertje.

Perfect filmpje voor Hollywood007

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

alexspyforever wrote:

61. Flesh Eating Mothers (1989)

Categorie: Cannibalism

90 minuten - FTV

Totaal: 99 + 5256 = 5355

(afbeelding)

Zoals door behoorlijk wat anderen opgemerkt voor de Tromaliefhebbers. Alles ziet er gewoon behoorlijk low budget uit: acteerwerk, effecten, gore. Toegegeven wel een leuk gegeven dat een virus door middel van geslachtsgemeenschap van moeders kannibalen maakt. Vermakelijk voor een keertje.

Perfect filmpje voor Hollywood007

En die gaat dan ook meteen op de watchlist!

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

45. Hobo with a Shotgun (2011)

Categorie: Trash

86 minuten

FTV

Punten: 86 + 9 = 95

Subtotaal: 5486 + 95 = 5581 punten

Persoonlijke filmwaardering 3☆

Delivering justice, one shell at a time...

https://i.ytimg.com/vi/ssHEAOrAdCU/hqdefault.jpg

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

20. Wir Wunderkinder (1958)

Categorie: Black/white

108 minuten

FTV

Punten: 108 + 11 = 119 punten

Totaal = 2125 punten

https://www.lantarenvenster.nl/wp-content/uploads/2018/12/Wir-Wunderkinder-1.jpg

Twee schoolkameraadjes bewandelen allebei een ander pad door deze Duitse geschiedenis, maar lopen elkaar regelmatig tegen het lijf. De idealist en de opportunist. Frisse kijk uit de BRD op het recente Duitse verleden (1913 - 1955).

(4*)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.