- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
61 Nuovo Cinema Paradiso (1988)
Categorie : TV / Cinema
124 min. - FTV
Punten : 124 + 12= 136
Totaal : 6476 + 136 = 6612
Het leven is niet zoals in de film !
Een ode aan de cinema ! Prachtige cinematografie , mooi verhaal, geweldige nostalgische sfeer versterkt door de aanwezigheid van de muziek van Ennio Morricone en een zeer goede balans tussen drama, romantiek en humor. De vertolkingen zijn goed, vooral Alfredo en de kleine Toto spelen hun rollen voortreffelijk. Een film over cinema : over de klassiekers die op het witte doek worden getoverd, het bioscoopzaaltje hangt vol met legendarische filmposters, de oude projectiekamers en niet te vergeten het sublieme einde met al die legendarische filmkussen uit vervlogen tijden.
Het zijn de filmkussen die uit elke film geknipt waren die Cinema Paradiso heeft gespeeld.
Overigens wordt de tijdsgeest telkens goed neergezet. Het tijdsbeeld van de jaren 40-50 in het Italiaans dorpje wordt knap weergegeven, maar ook nadien heeft de regisseur aandacht voor een tijdsgeest waar geen plaats meer is voor nostalgie en tradities. Dit uit zich in de harde realiteit van vergankelijkheid en teloorgang in het Italiaans dorpje wat leidt tot een ontroerende scène. En dan moet dan dat sublieme einde nog komen. Een dikke 8/10
https://miro.medium.com/max/1011/1*qRQaO7RVfp56c1kqzTV5gg.png
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
42. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016)
Categorie : Babysitting (oude dame's vallen hier hoop ik er ook onder?)
FTV
Punten : 89 min +9 = 98 min.
Totaal : 4319+99 = 4418
https://panel.gapfilm.net/Content/TransformedImages/2272/portrait.jpg
“There. It was just there even then on my very first night in the house. A death. But I could not see it yet"
Het is bijna ongelooflijk dat deze film een Netflix original is. Want met een laag, zelfs zeer laag tempo is dit absoluut geen allemansvriend. Oei, nog een struikelblok het is in zijn kern (het niet populaire) een Victoriaanse gothic horror. (vond dat de geest van Shirley Jackson nooit ver weg was) Verhalend op een trage poëtische manier en het laat je aan het einde eveneens gissen naar wat er nu precies is gebeurd. De cijfers liegen er dan ook weer eens niet om!
Tja, wie van een duidelijk plot houd, jump scares verwacht of enge wezens, die zijn bij dezen gewaarschuwd; deze film ga je afschuwelijk, onbegrijpelijk en saai vinden. En dan is er ook nog de nooit zo heel populaire voice-over, die op een poëtische manier de ervaring van Lily beschrijft, haar overpeinzingen en gedachten. Maar ik en waarschijnlijk diegenen die wel van dit specifieke genre houden, vinden in deze film een klein pareltje!
De hele film speelt zich af in het huis aan het einde van Teacup Road in Braintree, Massachusetts, en dit huis spookt. Maar regisseur Oz Perkins bewandelt niet de paden die het spookhuis-genre vaak bewandelen, is sowieso niet echt geïnteresseerd in jump scares, vindt het blijkbaar ook geen probleem om al in de eerste scène te verklappen wat het lot van Lily gaat worden.
In de korte tijd van de film volgen we de tijdlijn van drie vrouwen die door elkaar lopen, voorwaarts (Lily), achterwaarts (Polly) en stilstaand (Iris). Daarnaast is er ook een rol weggelegd voor een roman die Iris schreef: 'The Lady in the Walls'. Wat deze film voor mij zo weergaloos interessant maakte was toen, de fictie uit het boek en de realiteit uit de film door elkaar heen begonnen te vloeien. Plus dat de film stilistisch ook erg mooi in elkaar zit. De dissonante muziek maakt het geheel af en is zeer ondersteund bij het beeld. Actrice Ruth Wilson was perfect als de jonge thuisverpleegster.
En als de film, een fervent horrorfilm kijker bij de climax kippenvel weet te bezorgen doe je iets goed! Helaas is de film blijkbaar een typisch geval van you either love it or you hate it, waarbij de negatieve stemmers de overhand hebben. Erg jammer want deze subtiele horrorfilm met een ongebruikelijke unieke aanpak en die angstaanjagend en uiteindelijk lonend is, verdiend heel veel meer dan de Turkey-score die het nu heeft!
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Categorie :Space
FTV
Punten : 100 min +10 = 110 min.
Totaal : 4418+110 = 4528
In 1969 waren miljoenen mensen in ban van de Apollo 11 met aan boord Armstrong, Collins en Aldrin. Niet gek dat Hammer-films een poging deed om die toenmalige interesse in de maan te vertalen naar een film. Het werd één van hun merkwaardigste ondernemingen in sciencefiction. Sf-horror-hybriden kende ze wel maar speculatieve toekomstscenario's...? Daardoor bedachten ze om het concept te combineren met een western-thema. Regisseur Roy Ward Baker die net klaar was met de derde Quatermass- film kreeg de regie.
Het werd uiteindelijk een beetje campy maar geen slechte film. Het 'Space Western'-ding dringt nooit teveel door in het verder verhaal. Een vechtpartij in de bar (waar je ook de Top of the Pops-groep The GoJos ziet en erg cheesy is zonder zwaartekracht) en een paar keer schieten met pistolen. Als ze dus de toespelingen niet in de publiciteit hadden genoemd, waren ze misschien niet eens opgevallen. De film heeft verder genoeg realistische speculatieve glimpen van het leven op de maan en fantasierijke technologie Dingen die toch de eerste vereiste zijn voor een goede sciencefictionfilm.
Helaas is de film gemaakt met het gebruikelijke budget van Hammer en daardoor hebben de effecten en sets niet altijd wat ze nodig hebben om de visie volledig uit te dragen. Wat, nu het bijna 2021 is, nog iets meer opvalt natuurlijk. De geanimeerde openings-credits en de aanwezige jazzscore waren eveneens een beetje een ongerijmde absurditeit. Maar niet ongewoon in films uit de jaren '60 (bv The Pink Panther (1964) Wat me op Catherine Schell brengt de appetijtelijke dame, zij zal na een eerst Bond-girl te zijn, in het vervolg van de Pink Panther te zien zijn.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Categorie : Air Transport
FTV
Punten : 97 min +10 = 107 min.
Totaal : 4528+107 = 4635
https://i.pinimg.com/originals/89/51/c2/8951c2444823dcb35920e3173cc511a3.jpg
Oei dit was gewoon slecht en vrij standaard. De synopsis was natuurlijk al flinterdun. De claustrofobische setting van het vliegtuig en een groep mensen die tot elkaar veroordeeld zijn. Tja en als de uitwerking dan ook te wensen over laat... Je ziet...euh hoort de persoonlijke sores van de personages. Wat dus een hoop soapachtige verwikkelingen zijn. En zo belandt je algauw bij een half uur voor tijd, waar je op een paar dun gezaaide standaard schrikmomenten, nog niets bijzonders heb gezien. En dat terwijl de reden van de problemen best een interessant gegeven was maar daar gebeurt weinig mee. De ontknoping was al even on-origineel en beroerd... of dat er opeens snel een einde aangebreid moest worden. Tja deze film ben ik in een oogwenk dan ook weer vergeten.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
45. Bride of the Werewolf (2019)
Categorie : Werewolves
FTV
Punten : 71 min +7= 78 min.
Totaal : 4635+78 = 4713
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128668.jpg?cb=1583395201
Waardeloze film!
Oké je heb low-budget en zelfs No-budget films maar beide hebben nog gemeen dat ondanks dat er weinig geld is er nog geprobeerd wordt om iets neer te zetten. Hier wordt zelfs dat niet meer gedaan! Ze verwijzen naar het buitenland (Oost-Europa) maar blijven stug rondrijden in een auto met Amerikaanse nummerplaten. Iedereen knauwt gewoon met een Amerikaans accent. Niet dat het uitmaakte want dit was denk ik het absoluut meest vreselijke acteerwerk ooit, elk middelbare schooltoneelstuk was nog Oscar-waardig. Naar de mollige roodharige was het zelfs pijnlijk (of ontoepasselijk) om te kijken. Ondanks dat het scenario volgens de titel om een weerwolf draait is er ook een professor en wordt er aan het einde gewoon de oude (jaren '40) 'the Mummy' nagedaan. Ook voor de weerwolf wordt geen ene moeite gedaan; duidelijk een man met een masker van Walmart. Eveneens het plastic schietspul en de dartpijltjes die verdovingspijltjes moesten voorstellen. Tja en geen elektriciteit hebben, maar wel een tv zien en overal netsnoeren. Alleen als het de bedoeling is geweest om een verschrikkelijke film te maken kan je nog spreken dat het is gelukt. Verder is dit verspilling van het maken, de tijd en het geld.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: Cats/Dogs
100 minuten
FTV
Punten: 100 + 10 = 110
Subtotaal: 3846 + 110 = 3956 punten
Persoonlijke filmwaardering 4☆
Every dog happens for a reason
https://www.filmmattersmagazine.com/wp-content/uploads/2017/08/dogs-purpose-3.png
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
46. Monster from the Ocean Floor (1954)
Categorie : Shore/Water
FTV
Punten : 64 min + 6 = 70 min.
Totaal : 4713+70 = 4783
https://www.insidetheshow.it/wp-content/uploads/2020/04/91WykmAumcL._RI_-scaled.jpg
In krap een week opgenomen en met een beperkt budget is dit de eerste film die Roger Corman ooit produceerde. Nee, het is niet de beste film. Menigmaal zien we alleen maar bijzaken. Er wordt wa afgepraat in de film tussen de hoofdpersonages en in chit-chats met de lokale bevolking. Je ziet herhalende onderwater-beelden en ook een stoeipartij met haai. Een pedaal aangedreven onderzeeër was er dankzij beloofde gratis publiciteit. Ook het beloofde Monster is niet vaak in beeld. Tja, kleine budget was dan ook behoorlijk zichtbaar, maar echt verschrikkelijk was het niet. Want die ene keer dat het Monster er was, was het ook goed! Ook de opening als onze mooie blonde hoofdrolspeler zich uitkleedt tot haar badpak en gaat zwemmen... het leek wel..."Jaws" Het blijkt echter dat de hele scène draaide om het ontmoet-moment tussen Julie en marinebioloog Steve. En dan de heldin Julie, zij is opmerkelijk modern. Ze is dapper, onafhankelijk, vastberaden en volledig onbewust van wat de mannelijke personages van haar vinden. De film draait rond haar persoonlijkheid en haar vastberadenheid om het monster op te zoeken. Zo was de film op zijn eigen manier toch best leuk.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Robots & Machines
74 minuten
FTV
Punten: 74 + 7 = 81
Totaal = 6414 punten
https://www.bookspot.nl/images/active/carrousel/fullsize/5479141522439_front.jpg
Ik moest onlangs een dvd voor mijn broer uitzoeken om te kijken tijdens de lockdown: tijdens die zoektocht kwam ik een hele stapel dvd's tegen in mijn collectie die ik nog nooit gekeken had: waaronder deze.
Vacuum Killer is een Belgisch product en gaat over een jongen die zijn moeder verliest, haar tot leven probeert te wekken maar daarbij zijn arm verlies, en dan besluit een stofzuiger als arm te monteren om zo mensen te kunnen vermoorden. Klinkt logisch.
De uitwerking is precies zoals je verwacht van een dergelijk product. Het enige echt vervelende is dat je eerst zo'n 50 minuten crap moet doorstaan voordat de stofzuigermoordenaar eindelijk aan zijn vreemde queeste gaat beginnen.
Goed is het geen moment, maar het is wel erg fijn om te zien dat er ook in België dit soort horrorpulp gemaakt wordt en dat is ook wat waard. Ik ben mild in mijn beoordeling: 2,5*
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Witches
90 minuten
FTV
Punten: 90 + 9 = 99
Totaal = 6513 punten
Wat een heerlijke foute 70's horrorfilm over een heks / demon / bezeten kind. Kan me goed voorstellen dat velen hier niet veel aan vinden, maar hier ben ik altijd wel voor te porren. 3,5*
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Categorie: Trash
93 minuten - FTV
Punten: 93 + 9 = 102
Totaal: 3107 + 102 = 3209
Uniek, ranzig, vuil, ethisch al eens op het randje maar ook hilarisch, fun, vlot, heerlijk wegkijkend, kortom een unieke ervaring en één die me eigenlijk echt serieus meeviel. Poultrygeist: Night of the Chicken Dead blijft in dit "genre" mijn favoriet maar deze is voor liefhebbers van ranzigheid en cult ook absoluut een aanrader. 3,5* ruim.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Vacuum Killer vraagt inderdaad veel geduld en de uiteindelijke pay-off stelt ook niet veel voor hoor, maar voor een dik uur trash is het natuurlijk wel okay.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3843 votes
43. Chopper Chicks in Zombietown (1991)
Categorie : Trash
FTV
Punten: 86 + 9 = 95
Subtotaal: 4197
Dit is een Troma filmpje dus ik verwachte dan ook veel blood en veel blood and gore. Beiden ontbraken hier wat. Niet slecht maar ook niet zo trashy als de gemiddelde Troma.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
63. Beneath (2007)
Categorie: Trauma/Psychological
81 minuten
FTV
Punten: 81 + 8 = 89
Totaal = 6602 punten
https://alchetron.com/cdn/beneath-2007-film-9e1780fd-b768-4c5b-8355-3a92372af18-resize-750.png
Meh....
Niks bijzonders en ontzettend voorspelbaar. Echt 90's sfeertje ondanks dat de film uit 2007 komt (they could have fooled me). Matig en voor één keer. 3*
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
29.Ju-on (2002)
Categorie: Haunted/Old dark house
92 minuten - FTV
Punten: 92 + 9 = 101
Totaal: 3209 + 101 = 3310
Mwa, had er iets meer van verwacht, meer angst, meer schrikmomenten meer alles eigenlijk. Op zich zeker niet verschrikkelijk maar ik ga hem wel erg snel vergeten zijn denk ik. 2,5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
46. Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)
Categorie: 1920 (100 years ago)
77 minuten - RW
Punten: 77
Totaal: 77 + 3841 = 3918
https://www.kaskcinema.be/media/kaskcinema/_large/das_kabinett.jpg
Al van het begin van het jaar wilde ik deze herzien, nu is het er dan eindelijk van gekomen ter ere van de 100-jarige verjaardag van de film. Ik wil verwijzen naar de recensie van Collins prachtig geanalyseerd 
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
34. Titanic (1997)
Categorie: Naval Transport
194 minuten
FTV
Punten: 194 + 19 = 213
Subtotaal: 3956 + 213 = 4169 punten
Persoonlijke filmwaardering: 5☆
Nothing on earth could come between them.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
47. The Mansion of Madness (1973)
Categorie: Mental Ilness/Retarded
88 minuten - FTV
Punten: 88 + 9 = 97
Totaal: 97 + 3918 = 4015
https://i.ytimg.com/vi/ZiR7LeYJp7M/hqdefault.jpg
Mexicaanse horror, nouja horror eerder comedy. De regisseur zou 4 jaar later het bekendere Alucarda uitbrengen. Deze debuutfilm van Moctezuma was alvast een voorsmaakje met redelijk wat bloot en bizarre toestanden. Positief is de setting en de kostumering waarin duidelijk kosten nog moeite werden bespaard. Helaas is de film incoherent, chaotisch en het overdreven zotte gedoe begint op den duur echt wel saai en vooral vermoeiend te worden. Ik was blij dat de film was afgelopen!
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
64. I Was a Teenage Werewolf (1957)
Categorie: Werewolves
76 minuten
FTV
Punten: 76 + 8 = 84
Totaal = 6686 punten
The horror! The terror! Typische 50's horrorfilm die super cheesy en alles behalve spannend is. Heeft wel een lekkere vibe. 3*
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Categorie : Teenagers/Young Adults
FTV
Punten : 101 min + 10 = 111 min.
Totaal : 4783+111= 4894
https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100876.jpg?cb=1409388669
Twee tiener-buitenbeentjes ontsnappen uit een instelling, sluiten vriendschap en gaan met een auto op een reis. Echter het roadmovie-verhaal was een beetje mager. Je leert maar heel weinig over onze hoofdrolspelers. Ook is er een vreemde, avant-gardistische sfeer die voor mijn kijkplezier wat problemen zorgde. De regisseur wil meer laten zien wat hij kan in droomsequenties en een drugs-hallucinatie. Het werd daardoor moeilijker om sympathie op te bouwen voor de centrale personages en de situatie waarin ze terecht kwamen. De film neemt nog wel een ongewone wending in het derde bedrijf door een paar horror-elementen. Het camerawerk en de regie waren verder best oké. Het voelt echter een beetje ongericht. Over het algemeen was het dan ook geen slechte film maar om mij betrokken te laten raken was het niet echt succesvol.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Categorie : Nature
FTV
Punten : 73 min + 7= 80 min.
Totaal : 4894+80 = 4974
https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16689.jpg?cb=1368142182
Een van de vele jaren vijftig B-films van Roger Corman. Een beetje routinematig gemaakt en duidelijk ontworpen om mee te liften op het succes van het betere The Fly (1958) van het voorgaande jaar. Het is een redelijk goed gemaakte B-film, maar er is ook niet heel opmerkelijk. Wel leuk was het dat niemand door en door slecht was. Janice Starlin (Susan Cabot speelt zowaar uitzonderlijk een vrouw met een hoge positie, in een tijd dat het toch vaak de mannen waren) verandert in een monster door het mislukken van een wanhopige poging om jong te blijven. Professor Zinthrop, gespeeld door Michael Mark, is niet echt je typische Mad Scientist. Hij bedoelt het goed en is niet eens meedogenloos.
Veel van de actie in de film speelt zich regelmatig buiten het scherm af. En het script kent ook enkele inconsequenties; het verjongingsserum, getrokken uit koninginnengelei was afkomstig van bijen maar de film noemt zichzelf wespenvrouw. En waarom als er eenmaal getransformeerd is in een bij / wesp vampirische neigingen ontwikkelen? De muziek, geschreven door Fred Katz, was oorspronkelijk gecomponeerd voor 'A Bucket of Blood' en zal uiteindelijk in totaal in zeven films van Corman gebruikt worden. Ondanks dat er misschien gebreken zijn was dit een zeer vermakelijk 50's low-budget horror / Sf.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
49. Cosa Avete Fatto a Solange? (1972)
Categorie : Giallo
FTV
Punten : 107 min + 11= 118 min.
Totaal : 4974+118 = 5092
Zeer goede en intrigerende Italiaanse giallo-thriller! De regisseur was eerst de cameraman van films als Fistful of Dollars en For a Few Dollars more. En DAT is duidelijk te merken! Het plot van de film volgt het onderzoek naar de dood van een schoolmeisje. Na de dood wordt een leraar op de school, Enrico,de hoofdverdachte (al schijnt rotzooien met jonge meisjes wel gewoon te zijn?) Als er meer schoolmeisjes de dood vinden, besluiten Enrico en zijn vrouw om de moord zelf op te lossen. Wie de moorden pleegt en het motief worden langzaam bekendgemaakt naarmate de spannende verhaallijn vordert; wat een pluspunt is, want zo weet het je interesse te behouden. Naar verluidt gebaseerd op Edgar Wallace's roman "The Clue of the New Pin" (maar dan wel erg losjes want dat gaat over een verborgen kamer) Verder zijn alle goede ingrediënten aanwezig; moorden,naakt,religie om je tot het einde toe op het puntje van je stoel te houden. En het geduld van de kijker wordt aan het eind beloont want de conclusie is bevredigend tragisch, maar ook logische. In tegenstelling tot wat je misschien gewend ben van andere giallo, legt deze niet de nadruk op bloederige scènes De focus lig hier veel meer op het mysterie. Dat ze niet grafischer waren kwam ook door het seksuele karakter waarop de killer de moorden uitvoert. Niemand minder dan Ennio Morricone verzorgde hier de score en de cinematografie werd gemaakt door (de sleazy) Joe D'Amato. Daardoor heeft de film ook wel iets minder stijl dan andere giallo's De Solange uit de titel is Camille Keaton, deze werd bekend vanwege haar de beruchte rol in de Exploitation shocker "I Spit On Your Grave" uit 1978. Ja dit was een meer dan uitstekende giallo-thriller!
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
65. The Giant Spider Invasion (1975)
Categorie: Mutations
84 minuten
FTV
Punten: 84 + 8 = 92
Totaal = 6778 punten
Wat een heerlijk slechte film. Het sfeertje en de vibe zijn zo fijn en on point dat het niets uitmaakt dat er niets van klopt. 3*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Categorie : Documentary
83 min. - RW
Punten : 83
Totaal : 6612 + 83 = 6695
https://strikingattheroots.files.wordpress.com/2017/01/blackfish-poster.jpg
Ik heb eens gekozen voor een herziening , enerzijds dat ik deze echt eens opnieuw wou zien en anderzijds omdat deze dieren tot één van mijn favoriete dieren behoren. Ze hebben iets magisch en vroeger heb ik als kind Orca (1977) in de bioscoop gezien die toen een indrukkende filmervaring wist te geven. Nu nog steeds weet ik die film te smaken. Jeugdsentiment ! Deze docu toont ook aan hoe meedogenloos de mens wel is. Op een bepaald moment krijg je de informatie dat een orca van 4 à 5 meter gevangen zit in een bassin van 6 op 6 m en 10 m diep. Gewoon absurd. Tijdens de attacties voor het publiek mag de orca dan even zijn kunstjes tonen in het iets grotere bassin.
De orca bewoog soms drie uren niet tijdens zijn vreselijke gevangenschap.
De frustraties van de orca kun je wel ergens begrijpen. Daarbij wordt de orca ook nog geconfronteerd met anderen van andere werelddelen die op elkaar toch anders reageren en soms tot de dood leiden. Nochtans in de vrije natuur zijn deze killers gewoon heel sociale dieren. De naam Killer whale doet de dieren toch wat te kort, geef mij maar Blackfish....een mooie naam die de lokale bevolking gaf voor deze spirituele dieren die je gerust moet laten.
Het is natuurlijk geweldig om ze van dichtbij te zien en te bewonderen in waterparken, maar deze fantastische dieren horen niet thuis in gevangenschap. Score blijft een 8/10
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
63 Only (2019)
Categorie : Disaster
98 min. - FTV
Punten : 98 + 10 = 108
Totaal : 6695 + 108 = 6803
https://i.imgur.com/42bwBwC.jpg
Leuk gegeven gezien het feit dat door het virus alleen de vrouwen besmet geraken en sterven. Dus de vrouwen worden schaars en zeer belangrijk waardoor zowel de overheid, de medische wetenschap als de bevolking jacht maken op de overgebleven vrouwen. Het concept klinkt interessant, maar in plaats van spanning of dreiging richt de regisseur zich meer tot het romantische aspect van het koppel. Nochtans opent de film goed met de inval in hun appartement, maar gaandeweg wordt het verhaal meer een rit naar verlossing door elkaar te begrijpen en het lot te aanvaarden. Redelijk saai uitgewerkt. 4/10
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
64 The King and Four Queens (1956)
Categorie : Western
86 min. - FTV
Punten : 86 + 9 = 95
Totaal : 6803 + 95 = 6898
https://fiftieswesterns.files.wordpress.com/2016/03/leroiet4reines5.jpg
Onderhoudende western met een interessant plot waarbij Clark Gable de 5 vrouwen op een charmante manier probeert te misleiden om het goud te vinden. Maar ook de 4 schoondochters proberen hem te verleiden en plannetjes te smeden om hun doel te bereiken. Goed opgezet, leuk idee en 4 charmante dames waarbij ieder een bepaalde aantrekkingskracht heeft. Zo is Eleanor Parker als Sabina slim en doortastend. Jean Willes als Ruby een kille vrouw die weet van wanten. Barbara Nichols als Birdie de schone uitdagende naïeveling en Sara Shane als Oralie misschien wel de schoondochter met de meeste stijl. Eigenlijk weet je wel wie uiteindelijk met het goud vandoor gaat, maar ook welke schoondochter de gelukkige wordt. Alleen jammer dat het slot geen aandacht meer geeft aan de moeder en de drie overgebleven schoondochters. 6/10
https://i2.wp.com/doblu.mystagingwebsite.com/wp-content/uploads/2016/05/kingfourqueens3450.jpg
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Categorie: Devils/Demons
RW, 122 minuten - 122 punten
Totaal: 5661 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/145.jpg?cb=1441796362
Na toch wel een tijdje eindelijk een herkijk van deze klassieker. Met toch ook best wel wat momenten die ik me niet kon herinneren. Wat me vooral opviel was dat de film toch wel een erg lange aanloop neemt, en dat ik de losse verhaallijn van Damien Karras (voordat hij bij het exorcisme betrokken raakt) bijvoorbeeld niet zo heel interessant is. Desondanks bulkt de film nog steeds van de sfeer, en blijft het genieten van de escalerende bezetenheid van Regan. Toch een half puntje eraf, maar een fijne film is het nog steeds. 4.0*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
47. Parasite (1982)
Categorie: Disease
85 minuten - FTV
Punten: 85 + 9 = 94
Totaal: 94 + 3918 = 4012
Ik betwijfel of de 3D hier een grote meerwaarde had geboden gezien hoe weinig screentime de monsterlijke parasiet kreeg. De film heeft enkele leuke effecten maar qua viezigheid valt het mee of eigenlijk flink tegen. De film heeft vooral te lijden onder een zwak en rommelig script, vervelende personages die zich lijken te vervelen en weinig motivatie te hebben. Ik vraag me eigenlijk af of ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Volgens mij wist regisseur Band zelf niet goed wat hij wilde maken. Als dit een van zijn beste is hoef ik niet verder te kijken, vrees ik.
Shaky weet je nog toen je u afvroeg hoe lang het zou duren voor iemand een horrorfilm over corona zou maken? Wel bovenstaaande regisseur heeft er eentje gemaakt:
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Als dit een van zijn beste is hoef ik niet verder te kijken, vrees ik.
Shaky weet je nog toen je u afvroeg hoe lang het zou duren voor iemand een horrorfilm over corona zou maken? Wel bovenstaaande regisseur heeft er eentje gemaakt:
één van zijn beste
?? Hell no, misschien wel één van zijn slechtste.
Corona Zombies... dat kan ook bijna niet anders dan een product van Band zijn.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Categorie: Flora
113 minuten
FTV
Punten: 113 + 11 = 124
Totaal = 6902 punten
Erg fijne Guy Ritchie film over een wietimperium (hence the flora) die het vooral moet hebben van de karakters. Het verhaal hebben we al tig keer eerder gezien, maar de cast brengt het met veel flair. 4*