- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik kan jullie bevestigen dat ie inderdaad niet dood is
. Al heb ik hem door het Corona-gebeuren ook al een tijdje niet persoonlijk getroffen
Hopelijk kan je hem alsnog overtuigen om deel te nemen aan de horrorchallenge. Ik zou zelfs pogen om die challenge wat aantrekkelijker te maken door thema's toe te voegen. En ja dat virus ik ben wel een beetje boos op de laksheid van sommige landgenoten bij het naleven van de regels. Hiermee verpesten ze het ook voor de mensen die de regels wel steeds keurig volgden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
104. The Toy Box (1971)
Categorie: Erotic
89 minuten - FTV
Punten: 89 + 9 = 98
Totaal: 98 + 9379 = 9477
https://assets.mubicdn.net/images/film/36923/image-w1280.jpg?1445883906
Ik ga voort op wat Noodless en Woland zeggen en neem ook hun cijfer over. Het concept is wel leuk maar het had wat mij betreft wat harder gemogen op het vlak van horror zonder daarbij afbreuk te hoeven doen aan de erotiek.
En verdorie ik had Uschi Digard nog eerst niet herkend in die lakenscène!
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
Hopelijk kan je hem alsnog overtuigen om deel te nemen aan de horrorchallenge. Ik zou zelfs pogen om die challenge wat aantrekkelijker te maken door thema's toe te voegen. En ja dat virus ik ben wel een beetje boos op de laksheid van sommige landgenoten bij het naleven van de regels. Hiermee verpesten ze het ook voor de mensen die de regels wel steeds keurig volgden.
Ik zal tzt een poging wagen!
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
En dan hopelijk ook met John Milton van de partij al hoop ik er op dat hij bij de horrorchallenge wel zal meedoen.
Dat zou inderdaad leuk zijn.
Nog gefeliciteerd, Woland 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
105. Daddy's Deadly Darling (1973)
Categorie: Trash
80 minuten - FTV
Punten: 80 + 8 = 88
Totaal: 88 + 9477 = 9565
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71CGnjpNdtL._AC_SL1123_.jpg
Op zich wel een leuk concept: vleesetende varkens en een getraumatiseerde jonge vrouw Lynn die psycho gaat als ze vindt dat mannen het verkeerd met haar voor hebben. Dit zou in theorie een bloederig festijn kunnen opleveren, maar de regisseur lijkt er teveel iets psychologisch van te willen maken. Dit overtuigt niet echt omwille van het matte acteerwerk en de vaagheid rond het karakter van Zambrini. Lynn en Zambrini hadden een geweldig dodelijk duo kunnen vormen, maar de regisseur weigert dit ten volle te benutten. Van de varkens gaat visueel geen dreiging uit, het is vooral hun luide gekweel dat soms door merg en been gaat.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
26. The Meg (2018)
Categorie: Monsters
113 minuten
FTV
Punten: 113 + 11 = 124
Subtotaal: 3603 + 124 = 3727
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117669.jpg?cb=1545496191
Nee, deze film was niet leuk genoeg voor mij zoals andere films in het genre (Crawl, Deep Blue Sea, Lake Placid, om er een paar te noemen) dat wel zijn. Ik vond deze film vooral vervelend, met enkele leuke momenten en Jason Statham is nog steeds erg charismatisch. Maar de rest van karakters stellen echt niks voor, dan was de haai nog de leukste *2.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
106. Piranha Part Two: The Spawning (1981)
Categorie: Fish/Water life
94 minuten - FTV
Punten: 94 + 9 = 103
Totaal: 103 + 9565 = 9668
https://thepinksmoke.com/images/piranhavideo.jpg
James Cameron is de regisseur van visuele spektakels zoals Titanic en Avatar maar sterke verhalen of interessante personages zijn daar naar mijn bescheiden mening niet bij. Ook hij is met een bescheiden filmpje begonnen, met name een sequel op de Piranha film uit 1978. Dat weet ik eigenlijk pas sinds gisteren. Ik ben best wel fan van voornoemde film en de enige reden waarom ik het kijken van het vervolg steeds heb uitgesteld is dat het concept vliegende piranha's mij compleet belachelijk klonk. En ik heb helaas gelijk gekregen. We zien deze vliegende vissen niet bijster veel in actie. Het hele verhaaltje en gebeurtenissen lijken van allerlei films zijn gestolen. Teveel personages alsof die allemaal hadden betaald om toch maar wat individuele speeltijd te krijgen met vaak stupide dialogen. Twee mooie meiden die een stotteraar in het ootje nemen, een vrouw van middelbare leeftijd die een jonge gast probeert te versieren, topless dames met gebruind lichaam maar melkwitte borsten het is maar een greep uit de onnozeliteiten die de revue passeerden. Die ene dochter van die besnorde kapitein was eigenlijk wel een pluspunt, wat een beauty. Jammer dat zij haar shirt steeds aanhield.
Eigenlijk zijn die piranha's voor het grootste deel van de film slechts bijzaak. Uiteindelijk weet ik nu waarom Cameron uiteindelijk een nogal oppervlakkige regisseur is.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
87. Rocketman (2019)
Categorie: Western Europe
121 minuten
FTV
Punten: 121 + 12 = 133
Subtotaal: 10.350 + 133 = 10.483 punten
Persoonlijke filmwaardering: 4☆
Based on a true fantasy
https://everythingmoviereviews.files.wordpress.com/2019/09/rocketman4.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
107. Flesh and the Fiends (1960)
Categorie: 1960s
94 minuten - FTV
Totaal: 103 + 9668 = 9771
Had ik op voorhand geweten dat er een ongecensureerde versie bestond met topless dames, dan had ik toch nog beter verder moeten zoeken naar die versie in plaats van de gekuiste versie te bekijken; Nu ik betwijfel het of ik de film dan meer zou waarderen.
Zoals joolstein al aangaf zijn er meerdere films gemaakt over die Burke en Hare die blijkbaar echt hebben bestaan. Ik had tot vandaag nog nooit van die figuren gehoord. In een Engelstalige review vergelijkte de recensent de 2 schurken met de kat en de vos uit Pinocchio, vind ik een gepaste vergelijking. De film draait om hem met Pleasance als Hare als de meer gesofisticeerde van de 2 maar uiteindelijk wel de meest verachtelijke. Zo een types die lief zijn in je gezicht maar als ze kunnen steken ze je een mes in de rug en nog liever laten ze de vuile klusjes opknappen door gure types zoals Burke.
Dan is er Peter Cushing (goede acteur maar ik ben geen fan) als dokter Knox. Hij speelt een rol zoals de wetenschapper uit The Body Snatcher en je kan ook vergelijkingen maken met Dr. Frankenstein. Knox stelt de hypocrisie van de andere artsen aan de kaak waaronder hemzelf ook. Het probleem is niet enkel dat hij arrogant en koel is, zijn karakter blijft oppervlakkig door een gebrek aan schermtijd Het einde voelt daarom aan als misplaatst.
De film draait om Burke en Hare. Hun gezwijmel onder elkaar en met Knox zijn niet zo interessant. Sowieso is de film dan ook iets te veel dialoog gedreven naar mijn zin, iets wat ik Britse producties vaak verwijt. Hierdoor krijg je een film die wordt gerekt naar een in mijn ogen te lange speelduur. De beste scènes zijn sowieso wanneer Burke en Hare tot de 'actie' overgaan als vond ik dat vreemde dansje waarbij Hare doet alsof hij zichzelf verstikt nogal dom. De film vervalt hierdoor wel in een redelijk voorspelbaar verloop. Ik kon de acties iets te makkelijk voorspellen. Het einde niet, maar dat sloeg dan ook nergens op.
Gek genoeg zijn de meeste interessante personages de nevenfiguren Chris Jackson (student van Knox) en Mary Patterson (een barmeisje zeg maar prostituée) die verliefd worden op elkaar. Hun relatie lijkt onmogelijk omwille van hun totaal verschillende achtergronden. Juist daardoor komen ze (evenals dat niet als te snuggere jochie) een stuk menselijker en sympathieker over dan de rest van de cast die redelijk 1-dimensionaal is.
Setting is dan weer erg goed maar om de film echt een sterk cijfer te geven neen, daarvoor blijven de hoofdpersonages te oppervlakkig ondanks de speelduur en vele dialogen.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
27. [Rec] (2007)
Categorie: Found footage/Handcam
78 minuten
FTV
Punten: 78 + 8 = 86
Subtotaal: 3727 + 86 = 3813
https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43575.jpg?cb=1549715351
Heel erg effectieve found footage horror film. Eén van zijn de betere in het genre. De film is bij vlagen echt heel spannend en eng. Puntje-van-je-stoel-werk. *3,5
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
88. Munich (2005)
Categorie: History/Period Piece
164 minuten
FTV
Punten: 164 + 16 = 180
Subtotaal: 10.483 + 180 = 10.663 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
The world was watching in 1972 as 11 Israeli athletes were murdered at the Munich Olympics. This is the story of what happened next.
https://icantunseethatmovie.com/wp-content/uploads/2016/06/munich_standoff.jpg
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
86. Train (2008)
Categorie : rail
FTV
Subtotaal: 9087
https://flickfreakdiaries.files.wordpress.com/2010/08/train-banner.jpg
Niets bijzonder. De zoveelste in zen genre.
Categorie : occult
FTV
Punten: 85 + 9 = 94
Subtotaal: 9181
https://i2.wp.com/teaser-trailer.com/wp-content/uploads/The-Devils-Dolls-movie.jpg?ssl=1
Deze is zeer slecht. Sla deze gerust over.
88. Night at the Museum (2006)
Categorie : cultural
FTV
Punten: 108 + 11 = 119
Subtotaal: 9300
Dit bleek een leuke verrassing te zijn. Opgezet voor de kids maar ik heb er evenveel plezier aan beleefd . Een film boordevol grote namen. Plezier voor de ganse familie dus. Al moet ik zeggen dat elke keer ik Robin Williams nu op het scherm zie, ik me toch wat triest voel.
89. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)
Categorie : adventure
FTV
Punten: 105 + 11 = 116
Subtotaal: 9416
https://media.pathe.nl/nocropthumb/1600x590/gfx_content/2%20grote%20still/nightatmus2bigstill.jpg
Aangezien deel één ons zo goed beviel hebben we de dag erna deel 2 bekeken. Hoewel deze een beetje minder was, is hij nog steeds leuk. Deel drie staat ondertussen ook klaar al ga ik die niet kunnen loggen voor deze challenge. Ik heb geen categorie meer waar ik deze onder kwijt kan 
Categorie : splatter/gore
FTV
Punten: 73 + 7 = 80
Subtotaal: 9496
Het idee achter deze film is zeer goed. Een spel dat je zegt hoeveel mensen je moet vermoorden. Je krijgt maar een bepaalde tijd tussenin anders kiest het spel één van de spelers die zal sterven. Jammer genoeg is dit een b-filmpje. Dat op zich is natuurlijk niet erg maar deze is wel erg slecht uitgewerkt. Ook de acteerprestaties laten te wensen over al denk ik dat dit in dit geval ligt aan de slechte regie. Gelukkig maakt de gore veel goed en duurt hij niet te lang. 2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Mystery
82 minuten - FTV
Punten: 82 + 8 = 90
Totaal: 90 + 9771 = 9861
https://www.picturepalacemovieposters.com/wp-content/uploads/2018/11/psychopath_UKquad.jpg
Het was me al langer duidelijk dat Freddie Francis niet mijn regisseur is. Zijn films neigen dan ook eerder naar thriller drama dan horror. Dat is ook hier niet anders. Hier krijgen we een murder mystery voorgeschoteld waarbij telkens een pop wordt gevonden die een sterke gelijkenis vertoont met de vermoorde persoon. De kamer met de vele poppen is ook een leuk gegeven. Helaas heeft de film ook veel minpunten.
Zo zijn de moorden erg mak, de eerste is eigenlijk al meteen de meest brutale. Spannende scènes zijn dun bezaaid. Het wil duidelijk een soort giallo voorstellen maar als ik dan Blood and Black Lace van Mario Bava erlangs leg die reeds 2 jaar eerder uitkwam is Psychopath natuurlijk piereverdriet. Het is ook veel te makkelijk om te achterhalen wie de moorden pleegde. Veel focus op dialoog en verhaal dat uiteindelijk maar bijzaak is, maakte het alsnog een taaie zit. En ja ruikt ook weer heel erg naar Psycho, kan moeilijk anders met dezelfde screenwriter.
De pop op bovenstaande poster is maar een lokkertje. Die is niet te zien in de film en de actrice die ze representeert zal je ook niet in bikini te zien krijgen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
91. Outbreak (1995)
Categorie : cuarantined/isolated
FTV
Punten: 125 + 13 = 138
Subtotaal: 9634
Best ok maar iets te langdradig. Hij springt er niet uit in zen categorie.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
Categorie: Founf footage/Handcam
89 minuten - RW
Punten: 89
Totaal: 5036 + 89 = 5125
https://3.bp.blogspot.com/-1rYcM8lqjEI/VS_q56MF1KI/AAAAAAAAlUk/jV6ZCB_XFHs/s1600/z.jpg
Na afloop bleek ik de film al eens eerder gezien te hebben. Daarvan kon ik mij niets meer herinneren, hoewel sommige scènes mij wel bekend voor kwamen. Ik dacht tijdens het kijken steeds dat het aan de voorspelbaarheid van het verhaal lag. Dat bleek dus niet geheel het geval te zijn.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
108 The Last Performance (1929)
Categorie : 1920s
FTV
Punten : 60 min + 6 = 66 min.
Totaal : 11.457+ 66 = 11.523
https://i.pinimg.com/736x/57/a4/d6/57a4d61a43879b97b6ba8a3d10b43627.jpg
Een vroege Universal horrorfilm die veel meer melodrama is dan horror. Het was niet heel veel meer dan een liefdesdriehoek met een magische act, als middelpunt. Toch is het wel een leuke film, al weet ik ook niet precies waarom? De film is erg keurig opgedeeld in drie bedrijven, de introductie van de personages en Erik de Grote die waarheid over zijn liefde ontdekt, de goocheltruc met "zeven zwaarden door een doos" voorspelbaar wat daarmee gebeurd, en de laatste act tijdens een proces, waarbij de getuigenis een beknopt hoogtepunt is. Maar was die climax een hoogtepunt of juist een teleurstelling? De film draait geheel op Conrad Veidt, die een moorddadige oudere man speelt. Actrice Mary Philbin speelt dit object van verlangen. Zij speelde een jaar eerder ook al samen met Veidt in The Man Who Laughs (1928) Nu is Mary Philbin, een lieftallige dame maar niet een al te kundig actrice. Haar personage Julie is ook niet heel bijzonder goed uitgewerkt; ze speelt dat ze zeventien jaar is maar was duidelijk ouder (sowieso best een dubieuze leeftijd) en een affaire beginnen met een collega en je vervolgens afvragen waarom je ex-verloofde een beetje van streek is? Enfin dit soort zaken vielen gewoon meer op! Tja en van de andere bijrollen kan niemand ook maar Veidt enigszins tegenspel geven. Een en ander kan ook hebben gelegen aan het feit dat, de nog enige beschikbare versie, een zeer vervaagde Deense versie is die niet echt geweldig was om naar te kijken.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
109 Black Mountain Side (2014)
Categorie : Mountains/Hills
FTV
Punten : 99 min + 10 = 109 min.
Totaal : 11.523 + 109 = 11.632
https://i.pinimg.com/originals/2e/f8/e6/2ef8e611c0f4e40ba2f381348843950b.jpg
Een groep archeologen die een mysterieus stenen bouwwerk ontdekken dat begraven ligt in de sneeuw bij de Canadese poolcirkel. Tja... Horrorfans die bekend zijn met John Carpenter's 'The Thing' zullen onmiddellijk de invloed herkennen! Echter sommige plotdetails over wat de bedreiging is, zijn onnodig vaag of onderontwikkeld. De personages lijken ziek te zijn geworden, horen en zien dingen praten er zelfs tegen en er wordt gehint naar HP Lovecraft (bacteriën in de vorm van een octopus en een goddelijke aanwezigheid) Helaas zit je hierdoor met een film die iets probeert te zijn maar nergens ook echt uit de verf komt. Desondanks zijn er wel een paar bloederige scènes om de horrorfan nog wat geïnteresseerd te houden. Het effect had waarschijnlijk effectiever moeten zijn dan het nu is. Daarom is de film te frustrerend omdat het ons maar niet wil vertellen wat er echt aan de hand is. Oké de film zag er nog best mooi uit. En het lage budget zal ook zeker meegespeeld hebben maar om naar een film te kijken waar erg veel in gepraat wordt en waar paranoia en waanzin het doel waren was dit toch teleurstellend.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Categorie : Desert
FTV
Punten : 119 min + 12 = 131 min.
Totaal : 11.632 + 131 = 11.763
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1765.jpg?cb=1495433094
Goede, solide Amerikaanse western! Het verhaal stelt verder eigenlijk maar weinig voor maar doordat het subtiel het nogal ongebruikelijke Indiase racisme aanpakt, is het toch een zeer goede film. Het geeft de film net een bepaalde subtiliteit, niet het nodig had. De wreedheden die de indianen verrichten brengt regisseur John Ford nooit in beeld. Echter de misdaden die door Ethan maar ook anderen jegens de indianen plegen komen wel in beeld. Indianen worden wel voor een groot deel neergezet als de schurken, maar uiteindelijk wordt ook duidelijk waarom opperhoofd Scar de blanken heeft aangevallen: ze hebben zijn zonen vermoord. Ondanks dat de film ook het voor de western film bekende romantische subplot omvat en er zelfs sommige personages zorgen voor een komische noot, zijn deze elementen ook nooit heel storend en passen goed bij de film. John Wayne was de perfecte keuze voor de rol van Ethan en hij doet dit op zijn eigen kenmerkende wijze. In deze film speelt hij een karakter met een wat duistere zijde, een rol waarin hij het best tot zijn recht lijkt te komen. De allereerste scene van de film, is van een deuropening die uitkijkt op de wereld, en zo eindig de film ook weer met de allerlaatste opname. De film is een mooie klassieke western die kijkers bijna het leven zelfs wil laten zien; het is geen goede tegen slechteriken en zelfs de held en de westerse mythe worden in twijfel te getrokken.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Categorie : Masked
FTV
Punten : 122 min + 12 = 134 min.
Totaal : 11.763 + 134 = 11.897
https://posteritati.com/posters/000/000/058/040/the-face-of-another-md-web.jpg
De basis, van een man wiens gezicht onherkenbaar misvormd is, en die merkt dat zijn persoonlijkheid verandert wanneer hij een nieuwe krijgt, is een fascinerende uitgangspunt. Echter onderzoek deze film de psychologische gevolgen en filosofische vraagtekens. Veelal in oeverloze saaie dialogen. De film liet me regelmatig knikkebollen. Een langzaam tempo en het commentaar op de aard van identiteit en samenleving in lange uitgerekte dialoog-scènes zorgde dat het voor mij letterlijk een snoozefest werd. Naast dit hoofdplot bezit de film ook nog een zij-plot over een meisje dat slecht wordt behandeld omdat ze de rechterkant van haar gezicht heeft misvormd door een litteken. Dit plot is niet bijzonder goed ontwikkeld en op geen enkele manier verbonden, behalve thematisch met de rest van de film. Wat rest zijn een paar mooi gestileerde zwart en & wit scenes. Echter angsten van een naoorlogse samenleving en het praten, praten, praten over identiteit, vrouwen make-up en eenzaamheid maken deze film een enorm zware kijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
108 The Last Performance (1929)
Categorie : 1920s
FTV
Punten : 60 min + 6 = 66 min.
Totaal : 11.457+ 66 = 11.523
(afbeelding)
Een vroege Universal horrorfilm die veel meer melodrama is dan horror. Het was niet heel veel meer dan een liefdesdriehoek met een magische act, als middelpunt. Toch is het wel een leuke film, al weet ik ook niet precies waarom? De film is erg keurig opgedeeld in drie bedrijven, de introductie van de personages en Erik de Grote die waarheid over zijn liefde ontdekt, de goocheltruc met "zeven zwaarden door een doos" voorspelbaar wat daarmee gebeurd, en de laatste act tijdens een proces, waarbij de getuigenis een beknopt hoogtepunt is. Maar was die climax een hoogtepunt of juist een teleurstelling? De film draait geheel op Conrad Veidt, die een moorddadige oudere man speelt. Actrice Mary Philbin speelt dit object van verlangen. Zij speelde een jaar eerder ook al samen met Veidt in The Man Who Laughs (1928) Nu is Mary Philbin, een lieftallige dame maar niet een al te kundig actrice. Haar personage Julie is ook niet heel bijzonder goed uitgewerkt; ze speelt dat ze zeventien jaar is maar was duidelijk ouder (sowieso best een dubieuze leeftijd) en een affaire beginnen met een collega en je vervolgens afvragen waarom je ex-verloofde een beetje van streek is? Enfin dit soort zaken vielen gewoon meer op! Tja en van de andere bijrollen kan niemand ook maar Veidt enigszins tegenspel geven. Een en ander kan ook hebben gelegen aan het feit dat, de nog enige beschikbare versie, een zeer vervaagde Deense versie is die niet echt geweldig was om naar te kijken.
Denk dat het antwoord op waarom toch een leuke film gewoon de performance van Veidt is. Naar mijn mening is hij zo een van de weinige die een middelmatige film toch naar een hoger niveau kan tillen. Lon Chaney sr.en Vincent price hebben dat ook naar mijn mening. Hm was die versie die je hebt gezien van zo slechte beeldkwaliteit dan? Die wat ik heb gezien vond ik goed gerestaureerd.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
Categorie: Haunted/old dark house
86 minuten - RW
Punten: 86
Totaal: 5125 + 86 = 5211
https://www.dvdtalk.com/reviews/images/reviews/274/full/1466893846_4.jpg
Deze film bleek ik al eens gezien te hebben. De film heeft twee titels die beide vrij algemeen gebruikt worden. Imdb gebruikt de titel "The Abandoned". Dat is ook de naam waaronder ik de film ken. Op MM wordt de titel "The Confines" gebruikt. Wist ik veel. Verwarrend hoor. Ben toch maar blijven kijken.
The Confines heeft een prachtige setting en is gewoon een aardige haunted. Bovendien speelt Louisa Krause de hoofdrol. Zij keert waarschijnlijk weer terug in de categorie favoriete actrice 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
109. Land of the Pharaohs (1955)
Categorie: Middle East
105 minuten - FTV
Punten: 105 + 11 = 116
Totaal: 116 + 9861 = 9977
https://fansinaflashbulb.files.wordpress.com/2010/05/chim_joan_collins_015.jpg?w=584
Deze film blinkt vooral uit in indrukwekkende decors zulke films waren er wel meer in de jaren 50. De prachtige kostuums en ongelooflijk aantal aan figuranten het draagt allemaal bij aan een groot spektakel althans op visueel vlak. Het verhaal is daarentegen nogal mat en de personages vrij vlak.Het is erg fragmentarisch en vooral in de eerste helft lijkt het meer op een documentaire dan een film. Acteerwerk is ok de ene is al wat enthousiaster dan de andere al ben ik het eens met enkele reacties hierboven dat men vaak dialogen kreeg voorgeschoteld van bedenkelijk niveau. Joan Collins' karakter (zie foto) is nog de enige met wat persoonlijkheid en pit al kan je ze onmogelijk sympathiek vinden. Geef mij dan toch maar The Ten Commandments daar zit dan toch wat meer diepgang in dan deze.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
89. Léon (1994)
Categorie: 1990s
136 minuten
FTV
Punten: 136 + 14 = 150
Subtotaal: 10.663 + 150 = 10.813 punten
If you want a job done well, hire a professional.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Hm was die versie die je hebt gezien van zo slechte beeldkwaliteit dan? Die wat ik heb gezien vond ik goed gerestaureerd
Niet de gehele tijd maar soms waren de beelden niet heel duidelijk meer. Nu heb ik de film op YB gekeken maar zover ik later heb kunnen ontdekken is de film nog niet gerestaureerd. Die Deense versie is de enige versie, waar de meeste het over hadden. Ach en zo slecht was het ook niet maar ik heb silents in betere kwaliteit gezien.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
92. The Sisters Brothers (2018)
Categorie : western
FTV
Punten: 121 + 12 = 133
Subtotaal: 9767
https://images-mds.staticskynet.be/News/w-700_h-500_s-1/56.-the_sisters_brothers_20190510025220.jpg
Niet wat ik ervan verwachte. Het word me meer en meer duidelijk dat dit soort films echt niks voor mij is. Te langdradig en een te lange speelduur wat het er ook niet beter op maakt. Ik heb me echt door deze moeten doorspartelen. 2* jammer genoeg maar. Al moet ik wel zeggen dat de acteerprestaties best wel goed zijn. Leuke cameo's van Rutger Hauer en Carol Kane.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
28. Heima (2007)
Categorie: Music(al)
97 minuten
FTV
Punten: 97 + 10 = 107
Subtotaal: 3813 + 107 = 3920
https://www.moviemeter.nl/images/cover/46000/46538.jpg?cb=1376399628
Een prachtige documentaire over een aantal onaangekondigde concerten die Sigur Rós gaf in IJsland. De combinatie muziek en natuurbeelden werkten heel goed bij mij. Ik werd er heel rustig van. Ik ben een groot fan van de band, maar ik kan me ook voorstellen dat deze documentaire je weet te raken als je alleen let op de prachtige natuur en hoe muziek een bevolking samen kan brengen. Al weet ik ook dat bij sommige mensen de muziek van Sigur Rós erg irriterend kan werken
*4
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
110. Die Pest in Florenz (1919)
Categorie: History/Period Piece
100 minuten - FTV
Punten: 100 + 10 = 110
Totaal: 110 + 9977 = 10087
https://pbs.twimg.com/media/CE6VsdbWEAALxel.jpg:large
Het is een typisch product van zijn tijd met weinig title cards enerzijds beschrijvend en anderzijds dialogen. Het verhaal stelt op zich niet veel voor en is bij momenten nogal moraliserend. Vooral de aankleding is knap, de setting en de kostuums lijken allemaal te kloppen. Heeft niet de grootsheid van spektakelstukken zoals bijvoorbeeld Hunchback of the Notre Dame maar er zitten wel enkele scènes in met leuke effecten. Film duurt eigenlijk iets te lang. Leuk voor een keer zeg maar. En neen, dit is echt geen horrorfilm.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
Categorie: Rail Transport
98 minuten - FTV
Punten: 98 + 10 = 108
Totaal: 5211 + 108 = 5319
https://www.filmy.gr/wp-content/uploads/2019/06/Unstoppable-16.jpg
De film heeft een sensationeel plot. Een onbemande goederentrein slaat op hol en een film lang wordt gepoogd het ding te stoppen. Als het stalen gevaarte, dat uit dramatisch oogpunt ook nog is geladen met gevaarlijke chemicaliën, eenmaal onderweg is om dood en verderf te zaaien, wordt de kijker geen moment van rust meer gegund. Leuke film.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Categorie : home invasion
FTV
Punten: 84 + 8 = 92
Subtotaal: 9859
https://www.filmclub.nl/images/screenshots/groot/9854_2_No-Good-Deed-02.jpg
Niets bijzonder of niets wat je al niet eerder hebt gezien maar deze kijkt best goed weg.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
90. Rampage (2018)
Categorie: Giant Creatures
108 minuten
FTV
Punten: 108 + 11 = 119
Subtotaal: 10.813 + 119 = 10.932 punten
Big meets bigger