- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out Belgische en Nederlandse cinema
Knock-out Belgische en Nederlandse cinema
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Cloaca is trouwens wel één van de betere Nederlandse films die ik tijdens deze KO heb ontdekt. Ik ben benieuwd hoe ver die komt.
Niet te ver hoop ik. Na een leuk eerste half uur valt de film aardig door de mand.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Maar toen Caro Lenssen vanaf toen haar kleren een stuk meer aanhield, vond je het minder worden zeg maar 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Misschien dat daarom de regisseur z'n inspiratie op was ... vond het na een half uurtje vooral terugvallen op slechte stijlimmitaties. Maar het eerste half uur is één van de betere momenten van de NL film.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Klopt, het eerste half uur is erg sterk en daarna wordt het allemaal wat minder. Ondanks dat bleef de film redeljk overeind staan (3,5*). Jammer dat het niveau van het eerste half uur niet volledig is doorgetrokken want dan was er een bijzondere prestatie neergezet:)
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Had het idee dat het redelijk constant was, maar weet het niet goed genoeg meer.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
Vond het een erg sterke film, die erg constant was en sterk acteerwerk kende. De mooiste scene met Lenssen zit juist in het laatste half uur en staat ook op de poster. Voor mij trouwens ook één van de beste ontdekkingen van deze KO.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
en sterk acteerwerk kende.
Herinner me enkel Bokma ... toch eerder materiaal voor TV-feuilletons.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
2-2 beste Belgische film, mag deze KO winnen
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
het wordt hier een slagveld voor de Vlaamse film: de zaak Alzheimer, 22 mei, Any way the wind blows, the broken circle breakdown 
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Tja wie had dat van te voren gedacht..
Ik in ieder geval niet.
De tussenstand is trouwens 5-2.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zo vreemd is het niet, NL films scoren doorgaans ook hoger op deze site dan Vlaamse/Belgische films. Zo'n 22 Mei raakt nog niet aan de 3* gemiddeld.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Dat is waar maar ik denk als we het gemiddelde van het KO-publiek pakken dat de verhoudingen anders liggen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Tegenwoordig zie je toch wel dat bepaalde groepen op bepaalde KOs afkomen. Buiten de harde kern trekt een KO actiehelden trekt toch een ander publiek dan deze KO. Van de Waalse films verwacht ik nog wel wat, van de Vlaamse films had ik vooraf al geen goede hoop (behalve Any Way The Wind Blows dan).
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
06. Spoorloos (1988) - The Broken Circle Breakdown (2012)
5-2 tussenstand
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Dat is waar ja. Een KO actiehelden is toch wat toegankelijker voor iedereen, door het tempo en het makkelijk stemmen op een held. Dat is bij deze KO anders.
Ik verwacht ook nog wel veel van de overgebleven Waalse films. Van te voren ook twee favorieten die bij het KO-publiek goed liggen. Ik hoop toch maar op een 'saaie' overwinning van Soldaat van Oranje 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Het is wel een opvallende ommekeer. Belgie heeft steeds licht de overhand gehad en is die nu straks kwijt op het moment dat het er om gaat. PS: Snap de redenering van OH niet zo. Welke groepen heb je het nu over? Ik zie eigenlijk niemand meestemmen die de Belgische cinema laag inschat en andersom wel. Vandaar dat het toch wel verrassend is.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
En dus wordt het 5-3 voor Nederland de volgende ronde. Interessante ontwikkeling.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo vreemd is het niet, NL films scoren doorgaans ook hoger op deze site dan Vlaamse/Belgische films. Zo'n 22 Mei raakt nog niet aan de 3* gemiddeld.
Dat vind ik op zich vreemd, gezien het vaak negatieve imago dat NL films in NL hebben en juist de Belgische cinema de laatste jaren terecht een goede naam heeft gekregen. Blijkbaar ligt dat bij de meer mainstream stemmers, die toch de meerderheid vormen anders.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
08. De Vierde Man (1983) - Soldaat van Oranje (1977)
0-1
07. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) - Iedereen Beroemd! (2000)
2-2 beslissende stem
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Dank dat een beetje chauvinisme hierin ook een rol speelt.