- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Misdaad (2011)
Knock-Out: Misdaad (2011)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3-7 Meer een misdaadfilm.
Een film over een terminale ziekte meer misdaad dan eentje over een ontvoering en corruptie?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Hoofdpersoon (en alle bijkarakters) zijn yakuzu, dus staat misdaad centraal. Blue Velvet is meer een thriller voor mij. Als de film zich (nog) meer op het misdaad zou focussen, zou ik die misschien gekozen hebben.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hoofdpersoon (en alle bijkarakters) zijn yakuzu, dus staat misdaad centraal. Blue Velvet is meer een thriller voor mij. Als de film zich (nog) meer op het misdaad zou focussen, zou ik die misschien gekozen hebben.
Nou dan heb jij de film totaal anders beleefd dan ik. Voor mij is het een film over een man die een laatste reis maakt met zijn terminaal zieke vrouw. De wereld van misdadigers en dood en verderf is vooral een kleuring die de vergankelijkheid in een contrasterend daglicht laat zien. Hana bi is bocenal een ontroerende film. De misdaad heeft daar niets mee van doen.
BlieVelvet daarentegen is een film over misdaad, iets wat sluimerd onder het dunne laagje beschaving. Daar is juist misdaad de kern van de film.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Knock-Out: Misdaad (2011) - Halve finale
1. Reservoir Dogs (1992) - The Godfather (1972)
2. Pulp Fiction (1994) - Hana-Bi (1997)
Halve finale: 12 stemmen, 2 verschil
Finale: 15 stemmen, 2 verschil
12-uursregeling (exclusief nacht) van toepassing. Toelichting: dit geeft je het recht na 12 uur een nieuwe battle starten, zonder dat de huidige battle met het benodigde aantal stemmen is beëindigd. De uren vanaf 00.00u t.e.m. 06.00u tellen niet mee! [/quote] [/quote] [/quote]
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
5-2 karige halve finales, erg voorspelbaar